Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työllistyykö opiskelijastatuksella paremmin?

Vierailija
25.02.2026 |

Mulla on nyt cv:ssä 1,5 vuoden tyhjä aukko enkä pääse enää edes haastatteluihin. Mietin, jos yrittäisin päästä opiskelemaan ja sitä kautta työllistyisin paremmin. Opintotukikuukaudet ei riitä koko tutkintoon, joten ei edes haittaisi jättää koulua kesken.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallista että tällaista kikkailua tarvitsee kenenkään edes miettiä

Vierailija
2/14 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatuksia?

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
4/14 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se ainakin tuota tilannetta parempi. Osoittaa että yrität tehdä jotain tilanteen muuttamiseksi. Tietenkin noin pitkä aukko yleensä estää työllistymisen, mutta voihan sitä kokeilla. Opiskelijana voi päästä joihinkin maksullisiin harjoitteluihin, joihin ei muita oteta. Silloinkin pitää olla tietyn ikäinen. Aikuisopiskelijoita (yli 30 v) ei noihin harjoitteluihin oteta.

Vierailija
5/14 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se ainakin tuota tilannetta parempi. Osoittaa että yrität tehdä jotain tilanteen muuttamiseksi. Tietenkin noin pitkä aukko yleensä estää työllistymisen, mutta voihan sitä kokeilla. Opiskelijana voi päästä joihinkin maksullisiin harjoitteluihin, joihin ei muita oteta. Silloinkin pitää olla tietyn ikäinen. Aikuisopiskelijoita (yli 30 v) ei noihin harjoitteluihin oteta.

Miten niin aikuisopiskelijoita ei oteta harjoitteluihin? Eihän tuossa ole mitään järkeä.

Ap

Vierailija
6/14 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et ole 1,5v aina jo opiskellut? Kyllä minä näkisin että työtön joka on käyttänyt aikaansa opiskeluun on palkkaamisen arvoinen. Toki jotain valmistumiseen viittaavia papereita tai kurssiarvosanoja olisi hyvä esittää, opiskelijoita kun on kovin monenlaisia.

Vierailija
7/14 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et ole 1,5v aina jo opiskellut? Kyllä minä näkisin että työtön joka on käyttänyt aikaansa opiskeluun on palkkaamisen arvoinen. Toki jotain valmistumiseen viittaavia papereita tai kurssiarvosanoja olisi hyvä esittää, opiskelijoita kun on kovin monenlaisia.

En ymmärrä tuota kysymystä.

Ap

Vierailija
8/14 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmaistöihin kyllä

Vierailija
9/14 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin metropolian mail osoitteella saa helpommin paikan kuin omalla gmailil.... 

Vierailija
10/14 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kunhan opiskelupaikka on arvostettu esim. HY tai Aalto eikä mikään HAMK.

Vierailija
11/14 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auta. Koska silloin sinun aikasi ja energiasi menee opiskeluun. Työnantaja haluaa työntekijän, joka antaa kaikkensa työntekoon. Samoin töissä ollessasi joudut opiskelemaan salaa. Työhaastattelussa keskitytään sinun puutteisiisi, koska opiskelet. Työhaastattelijat kuittailevat ikävästi opinnoistasi.

Vierailija
12/14 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kyllä pääsin yli 30 v. harjoitteluun ja minulle maksettiin ihan palkkaa siitä.

Vierailija
13/14 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen päässyt yli 30v harjoitteluun uudelle alalla, ja se oli pakollinen minulle ihan kuten nuoremmillekin. Olen kyllä kuullut, että vanhempana on vaikeampaa päästä niihin, sillä ikäsyrjintä, ikävä kyllä, voi hyvin.

Vierailija
14/14 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei auta. Koska silloin sinun aikasi ja energiasi menee opiskeluun. Työnantaja haluaa työntekijän, joka antaa kaikkensa työntekoon. Samoin töissä ollessasi joudut opiskelemaan salaa. Työhaastattelussa keskitytään sinun puutteisiisi, koska opiskelet. Työhaastattelijat kuittailevat ikävästi opinnoistasi.

Höplöp. Lähetin työhakemuksen yliopiston sähköpostista ja pääsin haastatteluun kaikkialle mihin hain. Lisäksi CV:ssä näkyy suorituksen alla toinen tutkinto. Luulen vähän, että erotuin tuolla positiivisesti muista hakijoista.