Section jälkeen - saunominen?
Kuinka kauan pitäisi malttaa mielensä ennen kuin uskaltaa saunoa section jälkeen? Olen kova saunomaan ja ois jo kova hinku mennä.. Leikkauksesta on melkein 3 vkoa ja haava on mielestäni parantunut hyvin. Haavan alue on kyllä edelleen " turta" ..
Kiitos jos joku osaa kommentoida!
Mammis
Kommentit (5)
Eli mulle neuvottiin että saunaan vasta kun jälkivuoto loppuu. Jouduinkin sitten odottelemaan kuukauden verran..
Minä käytin kertakäyttöpeflettejä niin ei jälkivuotokaan haitannut. Olisinkin joutunut odottamaan kolmatta kuukautta jos jälkivuodon aikana ei olisi saanut mennä... Mutta TAYSin ohjeissa oli näin.
Uskaltauduin toviksi saunaan. :) Ja kylläpä teki kutaa! Vähän ajattelinkin että kun on oma sauna ja puhdas pefletti, ei tarvi murehtia..
Mammis
Mulle annettiin ohjeeksi, että kun tikit on poistettu - sinä päivänä ei saa saunoa, mutta vuorokauden kuluttua ihan vapaasti.
Tappert ja Puksu n. 1½kk
Sectio tehtiin tiistaina ja kotiin lähdin viikonloppuna. Tikit poistettiin ennen kotiutumista ja minulle kätilö sanoi, että saunaan voi mennä heti. Kyllä sitten kävinkin muutaman päivän kotonaolon jälkeen. On ollut mielenkiintoista seurata, miten erilaisia ohjeita tästäkin asiasta on annettu...