Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaas koiran omistajat, mikä on tälläisessä toiminnassa takana?

Vierailija
24.02.2026 |

Että jos on koira niin miksi kanssa ei sitten vaivauduta menemään lenkille tai tuohon metsään, mennään vaan ulos ja pyöritään puoli tuntia/tunti kerrostalon pihalla ja taloa ympäri ja vaikka talosta 20 -30 metrin päässä kolmessa suunnassa alkaa metsikköä ja polkuja ja sellaista hyvää ulkoilumaastoa, niin miksi ihmeessä ei voida mennä sinne, luulisi koirallakin olevan kivempi siellä kun pihalla missä on terävää hiekoitusmursketta... Laiskuusko se on tässä vaan takana? 

Ja olisi varmaan koiran koulutuksenkin takia tärkeää että tapaisi lenkkipolulla muitakin koiratovereita. Eikö omistaja uskalla mennä sinne että jos siellä onkin muita??

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos seutu on pelottavaa niin pimeällä en sinne metsään mene.  Eikä koiranikaan halua mennä pimeään metsään.  Enkä tiedä miksi, mutta koira haluaisi olla aina aika lähellä kotia. Pitää pakottaa tai houkutella kauemmaksi. Olen ajatellut että pienellä koiralla on pieni reviiri. Mutta en asu kerrostalossa, joten en pyöri pihalla mutta kyllä koira viihtyisi parhaiten kotikadulla mistä näköyhteys kotiin. En minä tiedä miksi! ;) Ei se kerro.

Vierailija
42/52 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raqqi on vankina kotona. Yksiö-kaksio.

Oot töissä ja muissa menoissa. 

Raqqi pääsee pikaiselle kuselle ja paskalle ja muuten sen ainoo lärvi on sun ruma -  ja itsekäs.

Rakkqi aidatun omakotitalon tontille vapaasti. Sinne myös koirankoppi ja lelut ja patja, viltti ja tyynyjä. Ruokas, välipalaa ja juomaa.

Rakqi saa pasqoa tontilla vapaasti ja omistajat siivoavat jätökset jos siivoavat.

Rakqq ja ympäristön ihmiset tyytyväisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän usein miten näkee  metrien päähän koiran elekielestä kannattaako tervehtiä vai ei. Vielä, kun seuraa oman koiran reaktioita ja vaihtaa pari sanaa toisen koiran omistajan kanssa ja saa jotain kivaa hänestäkin, ei ole niin ihmeellistä. Mitä pakottamista siinä on, jos kaikki ovat halukkaita kohtaamaan? Kysyminen on kohteliasta ja jos haluaa pysyä kaukana niin miksei sitä voi sanoa ääneen?

Vierailija
44/52 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän talossa asuu sellainen toistaitoinen omistaja, joka seisoo koiransa kanssa tuossa pihalla. Muuta selitystä en ole löytänyt, kuin että nauttii siitä kun remmirähjä koira hyökkii muiden koirien, ohikulkijoiden ja lasten päälle. Tää omistaja siis väijyy uhreja tuossa pihalla ja ihan vaikka seuraa muita koiria että oma räkyttäjä pääsee niiden kimppuun. Ei voi olla täysjärkinen ihminen, näkyy autoa ajavan kuitenkin. Koira on corgi, eli ei mikään puudeli joka kannattaa päästää lasten päälle hyppimään.

No se on varmaan tämä ketjun sosiaalistamispakottaja :D

Vierailija
45/52 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koira on laumaeläin, mutta nimenomaan oman laumansa kanssa. Se lauma voi muodostua ihmisistä ja yhdestä koirasta tai ihmisistä ja useammasta koirasta. Oman lauman lisäksi voi olla pari tuttua koiraa jonka kanssa koira mielellään on, mutta vieraat koirat varsinkaan remmissä suoraan nenäkkäin pakotettuna ei siihen laumaan kuulu eikä se ole ollenkaan koirien luontainen tapa kohdata vierasta koiraa. Eri yksilöt ja rodut tietenkin navigoi nuo tilanteet eri tavoin.

Vaikka jankuttaisit miten kauan se ei muuta kirjoittamaasi todeksi. Et selvästi ymmärrä mitään kesykoirista.

Mikset sitten usko muiden perusteluita vaan sulle on pakko jankuttaa? Olet nimittäin väärässä tuon yleistyksesi kanssa.

Koiria on erilaisia, niin rotujen kuin yksilöidenkin joukossa. Sä et mene työntämään omaa koiraasi moikkaamaan jokaista vastaantulevaa, vaan ensinnäkin kaukaa kysyt luvan omistajalta (ja uskot mitä se sanoo, etkä jää jankuttamaan sosiaalistamisneuvojasi) ja toisekseen seuraat sen vieraan koiran elekieltä. Kenenkään koira ei ulkoile tuolla sinun koiraasi varten, vaan ihan itseään varten, joten jos se ei halua tervehtiä sinun koiraasi, et vie siihen koiraasi. Annat sen koiran valita, vaikka miten oma mielipiteesi olisikin se, että kaikille maailman koirille vieraiden koirien tervehtiminen on luonnollista ja tärkeää. 
Jos siis oikeasti luulet tietäväsi koirista jotakin, sä menet tilanne- ja yksilökohtaisesti, etkä intä kaikkia samaan muottiin. Tulee äkkiseltään mieleen, ettet taida olla montaa koiraa elämässäsi tavannut?

Eri

Vierailija
46/52 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla ole aikaa pitkille lenkeille. 20 metrin päässä oleva yleinen "käymäläpaikka" saa riittää. Siellä on muidenkin lemmikkien jätökset. 5 minuttia kestää koko toimitus, jonka jälkeen menemme takaisin kotisohvalle.

Seuraavana iltana töiden jälkeen sama. Aamuisin ei ehdi tuotakaan.

Vierailija
47/52 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun koira kävi koirapuistossa, aluks tykkäs, sitten ei enää, kun oli liikaa koiria. En vie sinne enää, pelkää.

Meidän koiran kanssa käydään vain muutaman tutun kanssa, huomasin jo nuorempana että yli viisi koiraa ja alkoi stressaamaan, paljon koiria niin koko homma menee sähläykseksi ja ei ole mitään leikkiä koirien välillä enää. Ei pelkää, mutta käytöksestä näki ettei ole en kivaa 

Vierailija
48/52 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minulla ole aikaa pitkille lenkeille. 20 metrin päässä oleva yleinen "käymäläpaikka" saa riittää. Siellä on muidenkin lemmikkien jätökset. 5 minuttia kestää koko toimitus, jonka jälkeen menemme takaisin kotisohvalle.

SIKASIKASIKA! Eläimen pahoinpitelijä!!!

Vierailija
49/52 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos seutu on pelottavaa niin pimeällä en sinne metsään mene.  Eikä koiranikaan halua mennä pimeään metsään.  Enkä tiedä miksi, mutta koira haluaisi olla aina aika lähellä kotia. Pitää pakottaa tai houkutella kauemmaksi. Olen ajatellut että pienellä koiralla on pieni reviiri. Mutta en asu kerrostalossa, joten en pyöri pihalla mutta kyllä koira viihtyisi parhaiten kotikadulla mistä näköyhteys kotiin. En minä tiedä miksi! ;) Ei se kerro.

Meillä pieni koira lähtee vaikka pimeään metsään ihan itse, pentuna olisi liikkunut vain kodin lähellä, mutta noin 5-6 kuukauden ikäisenä sain huijattua pidemmälle, eli sanoin "mennään täältä kotiin" siitä se lähti ja vielä lähemmäs 14 vuotiaana tykkää kierrellä pitkiä lenkkejä, nyt kun on ollut pitkään pakkasella 15-25 ei olla niin paljoa liikuttu, koira ei tykkää vaatteista 

Vierailija
50/52 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

SIKASIKASIKA! Eläimen pahoinpitelijä!!!

Itse olet. Mopsikka on onnellinen ja nauttii sen kolme tuntia illasta kun katsomme töllötintä. Kuulen myös rapun portaissa miten on tullut jo pomppimaan ovelle, kun olen vasta ekassa kerroksessa (asun kolmannessa). Kyllä on parasta kun häntä pystyssä pomppiva koira tulee heti ovella vastaan 🐶

Vierailija
51/52 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työtön ja lenkitän koiraani 30 kilometriä. Tapaa suunnilleen kaikki kylän koirat joka päivä

Vierailija
52/52 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mehtä vaikea kulkuinen ja pelottava. Laduilla ei saa kulkea.  Helpompi pissittää kadun kulmaan 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi viisi