Oletko ylpeä suomalaisuudestasi?
Vai olisitko mieluummin toisen maan kansalainen?
Kommentit (47)
Rehellisesti sanottuna hävettää sanoa olevansa suomalainen.
Olen maapallolainen, joten en erityisen.
Kansallisuuteni ei ole olennainen osa identiteettiäni.
Ilman suomalaista identiteettiäni voisin vaikka kirjoittaa että: jdye suie ifofoe amqlf jh fd wkls. Sw ww w, koska millään ei olisi väliä. Mutta koska kirjoitan suomeksi, olen väistämättä osa fennosfääriä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ylpeydenaihetta tässä maassa on?
Pietarin torin kojusta kirjoitat sinä etkä täältä suomesta.
Vierailija kirjoitti:
Olen iloinen suomalaisuudestani. Suomi on upea maa, nyt vähän alennustilassa mutta kohta tilanne paranee kun äänestetään se paremmaksi.
RKP lähtee niin kortisoon jäähylle punavihreiden uikuttajien seuraan. Tilalle peisettiytynyt keskusta.
Olen toisenkin maan kansalainen, mutta Suomi on syntymämaani, ja olen siitä joka päivä kiitollinen.
Vierailija kirjoitti:
En, 1980-luvulla olin vielä, sitten maa tuhottiin.
Vrt Ukrainaan !
Tietenkin olen. Eikä kyse ole vain kansalaisuudesta vaan sukujuuristani tässä maassa. Siitä, miten sukupolvesta toiseen on perimätietona tullut kyky sopeutua erilaisiin tilanteisiin. Ja se nk sisu. Tämä valtio on mitä milloinkin on ja siitä nyt ei ole pahemmin ollut mitään ylpeilyn aihetta, mutta kyllähän mä perimästäni olen aika ylpeä.
Olen ja vihaan nykyään r y ss iä. Aiemmin kuvittelin, että se viha jää vain aiemman sukupolven asiaksi, ja että nykyään olisi maailma jo muuttunut. Ei ole muuttunut. R y s sä on edelleen sama paskiainen.
Olen kahden maan kansalainen, mutta tietenkin ylpeä suomalaisuudesta.
Olen ja yritän kynsin hampain pitää kiinni katoavasta pienestä kielestämme.
Toki meillä on paljon heikkoja kohtia, mutta milläpä maalla ei olisi. Niistä pitäisi pyrkiä pois.
En ainakaan silloin kuin vauva-palstaa luen
Vierailija kirjoitti:
Olen ja vihaan nykyään r y ss iä. Aiemmin kuvittelin, että se viha jää vain aiemman sukupolven asiaksi, ja että nykyään olisi maailma jo muuttunut. Ei ole muuttunut. R y s sä on edelleen sama paskiainen.
Tämä ryskäviha näkyy muuten koko Suomessa. Vihataan naapureita, puolisoita ja toisiamme.
Suomalaiset on geneettisesti maailman rysyin kansa, koska ovat kotoisin ryskälän perukoilta ja jalostaneet ryskäominaisuuksiaan sukurutsaamalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ryskäviha näkyy muuten koko Suomessa. Vihataan naapureita, puolisoita ja toisiamme.
Suomalaiset on geneettisesti maailman rysyin kansa, koska ovat kotoisin ryskälän perukoilta ja jalostaneet ryskäominaisuuksiaan sukurutsaamalla.
En ole yhtään samaa mieltä. Viha kohdistuu vain itärajan taakse. Niihin ylimielisiin paskiaisiin.
En. Ensinäkään en koe että sellaisesta johon itselläni ei ole ollut mitään vaikutusta, jota en itse ole saavuttanut tai päättänyt on mitään aihetta ylpeydelle. Suomalaisuus ei ole mikään saavutus. Täyttä sattuman kauppaa. Toisekseen. Suomen tila on nykyään sellainen että suomella on aihetta ainoastaan häpeään. Tämä tosin koskee niitä jotka Suomen on päätöksillään häpeään ajanut, ei tavan rivikansalaista joka ei asiaan ole voinut vaikuttaa loppu peleissä millään tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole yhtään samaa mieltä. Viha kohdistuu vain itärajan taakse. Niihin ylimielisiin paskiaisiin.
Syytäkin olla kateellinen, koska eivät ole sukurutsan raiskimia.
En ole.