Minkälainen paikka Viro on asua?
Saisiko siellä paremman elintason? Palkkani on noin 70 000€/vuosi, ja tuntuu että olisi kovasta työnteosta mukavaa päästä myös joskus nauttimaan. Suomessa se ei verotuksen ja korkeiden elinkustannusten vuoksi oikein onnistu.
Kommentit (571)
Kyllähän tuolla palkalla saa loistavan elintason sitten kun verotus menee Viron mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tallinnassa kannattaa katsella kämppää vaikka hieman kauempaakin, jos ei kerran töihin tarvi joka aamu lähteä. Nõmme on kaunista aluetta ja joukkoliikenne todellakin toimii ja jos kerran sinne muutat, niin se on ilmaistakin. Virosta lyhyt lähteä bussilla vaikka viikonlopuksi Riikaan.
Mitä tekemistä on Riikassa? Harvinaisen tylsä kaupunki.
Whaaat? Puhutaanko me samasta Riika-nimisestä kaupungista ollenkaan? Täynnä vaikka ja mitä. Upea vanhakaupunki, puhumattakaan hiljaisen keskustan jugendalueesta. Museoita, kahviloita, ostoskeskuksia, kirkkoja joka lähtöön. Ihana paikka!
Miksi alapeukkua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Baltoan maista asuisin mieluiten Liettuassa.
Saako kysyä; miksi?
Olen käynyt niissä kaikissa, ja Liettuan kulttuuri ja kauneus viehättää eniten.
Olen kysyjä ja pidän niistä kaikista. Liettua on maastoltaan paljon kumpuavampaa kuin Latvia tai Viro, mikä miellyttää silmää.
Näin on. Liettua on myös katolinen, mikä tuo siihen oman leimansa verrattunaLatviaan ja Viroon.
Joo, Liettuassa vähän eri fiilis ja ovat uskonnollisempia kuin muut baltit. Kuurinkynnäs siellä on aivan käsittämättömän hieno.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ex-pat pubi Tallinnassa on Irish Pub Mad Murphys.
Pärnussa suomalaiset kokoontuu Alex Majaan.
Tää on kyllä vähän mummomesta.
Sää on vähän leppoisempi Virossa.
Käyn virkamatkoilla siellä ja olen aina saanut erittäin hyvää palvelua ja apua, jos olen tarvinnut. Maa kehittyy vauhdilla ja esim. ravintolaruoka on parempaa ja halvempaa. Hotellit ovat siistejä ja tasokkaita hintaan nähden. Ei ole moittimista!
Vierailija kirjoitti:
Käyn virkamatkoilla siellä ja olen aina saanut erittäin hyvää palvelua ja apua, jos olen tarvinnut. Maa kehittyy vauhdilla ja esim. ravintolaruoka on parempaa ja halvempaa. Hotellit ovat siistejä ja tasokkaita hintaan nähden. Ei ole moittimista!
Sun työ kuullostaa mielenkiintoiselta. Mä teen pääosin etää, mutta harmikseni etäily on ulkomailta kielletty kokonaan. Muuten olisin jo muuttanut.
Viro sai jo toisen naispressan.
Vierailija kirjoitti:
Sää on vähän leppoisempi Virossa.
Mutta nyt oli kaatosade ja valtavat tulvat.
Eläkeläisenä olen asunut Pärnussa vajaat 10 v. Eläkeläiset maksavat verot Suomeen. Suurin plussa on loistava terveydenhuolto omalääkäreineen. Paikallinen joukkoliikenne on vanhoille ilmainen. Paljon kulttuuritapahtumia. Miinuksena osittain töykeä palvelu esim. kaupoissa ja halvemmissa ravintoloissa. Yleisesti ei eroa paljon Suomesta, kannattaa opetella kielen alkeet, suomalaiselle suht. helppo.
Tallinnassa saa vähän liian hyvän kuvan Virosta. Käy ratikalla Tallinnan Koplissa. Sitten mene junalla vaikka Tapa-nimiselle kylälle ja jatka sitten Rakvereen. Minulla on se käsitys Virossa on ihmisiä laidasta laitaan. Jos pystyt pyörimään siellä paremmissa piireissä, niin hyvähän siellä on silloin olla.
Nykyään kallis..,Tallinna on jo yhtä kallis kuin helsinki
Vierailija kirjoitti:
Eläkeläisenä olen asunut Pärnussa vajaat 10 v. Eläkeläiset maksavat verot Suomeen. Suurin plussa on loistava terveydenhuolto omalääkäreineen. Paikallinen joukkoliikenne on vanhoille ilmainen. Paljon kulttuuritapahtumia. Miinuksena osittain töykeä palvelu esim. kaupoissa ja halvemmissa ravintoloissa. Yleisesti ei eroa paljon Suomesta, kannattaa opetella kielen alkeet, suomalaiselle suht. helppo.
Mullakin on asunto Pärnussa, mutta en ole vielä eläkkeellä. Mä en loukkaannu niistä huonon palvelun kaupantädeistä. Yleensä kyllä tervehtivät kun tervehtii ensin kuuluvalla äänellä viroksi. Ravintoloissa en ole huonoa palvelua oikeestaan saanut. Olen huomannut, että huono palvelu voi olla myös ujoutta, pelkäävät ulkomaalaista asiakasta, kun eivät oikein tiedä millä kielellä asiakkaan kanssa pärjäävät. Varsinkin nuorilla on sellaista opettelua vielä tuo asiakaspalvelu.
Vierailija kirjoitti:
No ei kyllä ole. Sulla ei taida olla käsitystä mitä stadissa maksaa ruokailu paremmissa paikoissa.
Vierailija kirjoitti:
Asuntojen hinnassa on ainakin huikeat erot. Tallinnassa on halvempaa.
Vierailija kirjoitti:
Miten paljon tapaat muita suomalaisia talvikaudella?
Vierailija kirjoitti:
Saiko omalääkärin valita itse ja löysitkö suomenkieltä puhuvan lääkärin?
Whaaat? Puhutaanko me samasta Riika-nimisestä kaupungista ollenkaan? Täynnä vaikka ja mitä. Upea vanhakaupunki, puhumattakaan hiljaisen keskustan jugendalueesta. Museoita, kahviloita, ostoskeskuksia, kirkkoja joka lähtöön. Ihana paikka!