Kumman maan valitsisit matkailuun: Italia vai Ranska?
Kyseessä muutaman kuukauden reissu ja tutkailussa on Italia (esim. Sisilia) tai
eteläinen Ranska. Jos osaat sanoa, kumpi maa enemmän vetää sinua puoleensa ja miksi? Onko siisteydessä eroja? Kiitollinen vastauksista! T. Samuel
Kommentit (95)
Muistakaa suomalaiset olla edustavia kansainvälisillä paikoilla! 😉🏆
Vierailija kirjoitti:
Näin lentokentällä ranskalaisen tytön (odottamassa omalla portillaan lentoa ranskaan) kaivamassa peppuaan housujen läpi ihmisjoukon keskellä. Siis pisti niin silmään, että tulee yhä mieleen. Joku ranskalainen tapa vai?
Lentokentän suuresta peilistä näit itsesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin lentokentällä ranskalaisen tytön (odottamassa omalla portillaan lentoa ranskaan) kaivamassa peppuaan housujen läpi ihmisjoukon keskellä. Siis pisti niin silmään, että tulee yhä mieleen. Joku ranskalainen tapa vai?
Lentokentän suuresta peilistä näit itsesi.
Olin lentämässä Suomeen en Ranskaan! Ei ollut peiliä eikä heijastusta. Suomalaiset puolestaan tekivät hienon jono, muiden jonoja en nähnyt tai ainakaan, että olisivat olleet jonomuodostelmassa.
Kai ne muutkin tekevät jonot? Miten muuten ne lentokoneeseen pääsisivät?
Vierailija kirjoitti:
Italiasta pääsee helposti Caprille niin hyvä valita Italia.
Capri on Italiaa. Miten voit sanoa, että Italiasta pääsee helposti Caprille? Oletatko, että Capri on valtio? Olet pölvästi tai kirjoitit tuon tahallasi.
Italia! Olen asunut kummassakin maassa ja matkustanut niissä paljon ja parhaillaan pähkäilen kumpaan muuttaisi eläkepäiviksi.
Kummassakin on
-upeat maisemat
-mahtava ruokakulttuuri
-historiaa ja kulttuuria joka makuun
Italiassa on kivemmat ihmiset, upeammat maisemat, viehättävämpi maaseutu, parempi kahvi, plus hieman edullisempaa kuin Ranskassa.
Mutta kuten joku jo aiemminkin sanoi mikset yhdistäisi näitä kahta. Kuukaudessa ehtii nähdä jo paljon joko autoillen tai junalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voit yhdistää Etelä-Ranskan ja Pohjois-Italian, kuukaudessa ehtii.
Tää olis paras yhdistelmä, vaikka aika kalliiksi tulisikin. Eurooppalainen jet set lomailee kesäisin tuolla alueella Portofinossa, Monacossa, Cannesissa ja St Tropezissa.
Kaikissa noissa käyneenä en voi kuin ihnetellä mitä niissä näkevät! Tietty keskustan ulkopulkrlla ykdityinen miljoonahuvila omalla altaalla ja rannalla on kiva mutta muuten noissa ei ole mitään erityistä.
Millaisia siellä Etelä-Ranskassa ovat kaupungit. En oo käynyt. Junarata siellä ainakin on
Italia; Sisiliassa viikko puolitoista ja sitten Pugliaan trullo taloja ihastelee ja sitten ehdottomasti Materan luola asumuksille tutustumaan
Sisiliassa olen käynyt noi muut on jääneet kaivelee mieltä Ellan matkaohjelmista
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti Ranska. Oon reissanut paljon on ja on 2 maata joihin en koskaan enää mene, toinen on Turkki ja toinen Italia.
Mikset?
Minä valitsisin Ranskan. En jaksa italialaisten draamaa, hirveä hässäkkä päällä jatkuvasti. Ja autoilu on Ranskassa miellyttävämpää kuin Italiassa.
Olen matkustellut useita kertoja Ranskassa ja Italiassa. Ihan mutu-tuntumalla:
Ranskalaiset arvostavat älykästä keskustelua, hoikkuutta, lasten kasvatus melko ankaraa. Etelässä kivoja pikku paikkoja. Pariisi kokemisen arvoinen, mutta kallis.
Italiassa ihmiset puhuvat toistensa päälle ja vespat viuhuvat. Suurissa kaupungeissa hyvin tyylikkäitä ihmisiä tulee vastaan. (Miehet komeita :). Garda lumoava, Rooma mielenkiintoinen, mutta kallis.
Italia miellyttää enemmän. Kohta lähdössä Amalfin rannikolle.
Ruoasta en niin osaa sanoa, koska en ole kummoinenkaan kulinaristi. Syön kaikkea.
Italian alkeet ovat ummikolle helpompia kuin ranskan.
Mitä sinä ap teet muutaman kuukauden noissa maissa? Oletko eläkeläinen. Varakaskin?
#eläkkeetleikkuriin
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti Ranska. Oon reissanut paljon on ja on 2 maata joihin en koskaan enää mene, toinen on Turkki ja toinen Italia.
Miksi?
Vierailija kirjoitti:
Suomimuijat edustavia? 🤣😆
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomimuijat edustavia? 🤣😆
Marimekon tunika, muumilaukku ja linttaan astutut ballerinat turvonneissa jaloissa.
Molemmat mutta itselle parempi Italia koska puhun kieltä.