Miten toinen vanhempi voi olla niin pihalla?
En voi ymmärtää tätä. Miten voi samassa perheessä asuva vanhempi olla niin pihalla perheen asioista kun mieheni on? Luulisi, että edes vahingossa jäisi jotain mieleen tai jos ei jää, niin laittaisi muistiin
Esim. tänään mies ihmetteli, miksi en lähde töihin. On siis hiihtoma minulla ja lapsilla. Asiasta on kyllä puhuttu. Kysyy, että olitteko eilenkin lomalla. Kyllä, oltiin lomalla ja vaikka jokaisen perheenjäsenen instagramista voi katsoa mitä tehtiin.
Vanhimman lapsemme harrastuksesta oli juttu lehdessä. Mies oli ihmeissään, että mikäs ryhmä tuo on ja onko siis meidän lapsi siinä. Kyllä, on ollut useamman vuoden.
Myös vanhojen tanssit ja ylppärit ovat herättäneet ihmetystä. Ai nytkö ne on? Tänä vuonna (oli siis seuraavana päivänä) ? Onko mekko hommattu?
Ja perheenjäsenten ruokavaliot. Siis oikeasti!
Onko meillä sokea ja kuuro perheenjäsen?
Kommentit (108)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vain kiinnosta. Exäni oli ihan samanlainen. Ei muistanut mitään mitä olin kertonut eikä ollut kartalla mistään. Ymmärsin sitten, että ei hänellä kiinnostanut.
Sama. Omiin harrastuksiinsa liittyvät asiat muisti niin säntillisesti, ettei kyse ollut mistään muusta kuin kiinnostuksesta.
Jos kerrankin vielä olen suhteessa, jossa toinen ei anna syntymäpäivänäni lahjaa kun "emmä keksinyt mitään " -niin se on ero välittömästi. En tuhlaa enää aikaani suhteeseen, jossa toista ei vähempää kiinnosta.
Ymmärrän. Aika monilla on kuitenkin sellainen tapa, että aikuisten syntymäpäiviä ei hirveästi juhlita muuten kuin pyöreinä vuosina, mutta lasten kyllä. Että muista myös kertoa tälle tulevalle miehelle, että haluat viettää syntymäpäiviä lahjojen kera. Voit muuten pettyä.
Mun serkku on syntynyt ja asunut USA:ssa koko ikänsä ja on hoitajana lastensairaalassa. Uskaltaa väittää, että siellä yli puolet isistä ei muista lastensa syntymäpäivää, ja vieläkään useampi ei muista lapsensa sotua. Ja on vielä demokraattiosavaltio, eikä mikään ahdasmielinen republikaanih*lvetti.
Jos aloitus on todellisuutta. Mitä epäilen, niin palstan sijaan oikeasti mies tarvitsee ammattiapua. Ei hän ole normaali.
Välittävä aikuinen keskustelee asiasta kumppaninsa kanssa. Sen sijaan että tekee provokatiivisagressiivisen dopamiinipumppuketjun Vauvapalstalle.
Päivänjatkoja sinnekkin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vain kiinnosta. Exäni oli ihan samanlainen. Ei muistanut mitään mitä olin kertonut eikä ollut kartalla mistään. Ymmärsin sitten, että ei hänellä kiinnostanut.
Sama. Omiin harrastuksiinsa liittyvät asiat muisti niin säntillisesti, ettei kyse ollut mistään muusta kuin kiinnostuksesta.
Jos kerrankin vielä olen suhteessa, jossa toinen ei anna syntymäpäivänäni lahjaa kun "emmä keksinyt mitään " -niin se on ero välittömästi. En tuhlaa enää aikaani suhteeseen, jossa toista ei vähempää kiinnosta.
Ymmärrän. Aika monilla on kuitenkin sellainen tapa, että aikuisten syntymäpäiviä ei hirveästi juhlita muuten kuin pyöreinä vuosina, mutta lasten kyllä. Että muista myös kertoa tälle tulevalle miehelle, että haluat viettää syntymäpäiviä lahjojen kera. Voit muut
Se ei liene hirveästi vaadittu, että tuo vaikka kukkia, lempisuklaata tms.
Täysin ignooraaminen selitteellä "emmä keksinyt mitään" kertoo itselleni nykyään vain sen, ettei toista kiinnosta.
Miehesi on yhtä hyödyllinen kuin p ersereikä kyynärpäässä
Vierailija kirjoitti:
Oikea kysymys on se, että onko muilla perheenjäsen joka ei välitä omasta perheestään, ei se onko hän sokea ja kuuro. Tuo ei ole tyhmyyttä tai epähuomiota, vaan täysin sitä, ettei mies ole kiinnostunut sinun tai lastensa asioista.
Itsehän en tuollaista katselisi hetkeäkään.
Oli tuollainen mies. Työpäivän jälkeen vetelehti kaupungilla tai missä lie 3-4 tuntia ja tuli kotiin silloin kun oli lapsen nukkumaanmenoaika, koirat käytetty ulkona ja kaikki päivän työt tehty.
Söi, nalkutti ja lähti työhuoneeseen nettailemaan kunnes meni nukkumaan. Viikonloppuisin notkui netissä kaiken vapaa-ajan. Vieraannutti itse itsensä perheestä. Lopuksi kyllästyin ja erosin, jonka jälkeen mies kyttäsi, kyyläsi ja vainosi meitä. Tarkkaili pimeässä pihassa, mitä teimme iltaisin, pamautti autostani etulyhdyn paskaks, murtautui kotiimme (lapsen avaimella) ja verkkovarastoon. Soitin poliisille kymmeniä kertoja ja tein rikosilmoja hänestä, mutta hän vaan jatkoi. Kunnes muutimme niin kauas, ettei ollut enää mahdollista kytätä.
Eli perhe alkoi kiinnostamaan vasta kun menetti sen. Tyhmä.
Täysin ignooraaminen selitteellä "emmä keksinyt mitään" kertoo itselleni nykyään vain sen, ettei toista kiinnosta.
No tämähän on aivan eri asia kuin se, mitä sanoit. Sanoit että jos ei tule lahjaa niin otat eron.
Meillä on ollut vuosikausia tapana laittaa sankarille hyvä aamiainen kukkien kera, lauluherätys ja parempi illallinen joko ravintolassa tai kotona. Itsetehty kakku tai piiras. Mutta ei välttämättä LAHJAA.
Vierailija kirjoitti:
No tämähän on aivan eri asia kuin se, mitä sanoit. Sanoit että jos ei tule lahjaa niin otat eron.
Meillä on ollut vuosikausia tapana laittaa sankarille hyvä aamiainen kukkien kera, lauluherätys ja parempi illallinen joko ravintolassa tai kotona. Itsetehty kakku tai piiras. Mutta ei välttämättä LAHJAA.
Lahja se on kukat tai suklaakin.
Vierailija kirjoitti:
No eikö kellekään tule mieleen, että miehellä on muistisairauden oireita? Tai on todella, todella kuormittunut työssään ja ajatukset eivät enää pysy kasassa? Uniapneaa ja nukkuu huonosti? Toki voi olla vaan tollo, mutta ehkä olisi syytä myös tarkastella muita syitä.
No ei tule, kyllä tuollainen pihalla olo on vain ja ainoastaan kiinnostuksen puutetta omaan perheeseen. Ja miksi vaivautua kiinnostumaan kun ruoka tulee pöytään ja pilluakin saa säännöllisesti. Mitenkään harvinaista tälläinen ei ole, ei tarvitse paljon miettiä miksi syntyvyysluku laskee kun miehestä saat vain yhden lapsen lisää.
Vierailija kirjoitti:
Jos aloitus on todellisuutta. Mitä epäilen, niin palstan sijaan oikeasti mies tarvitsee ammattiapua. Ei hän ole normaali.
Välittävä aikuinen keskustelee asiasta kumppaninsa kanssa. Sen sijaan että tekee provokatiivisagressiivisen dopamiinipumppuketjun Vauvapalstalle.
Päivänjatkoja sinnekkin
Vähän epäilen, että keskusteluja on ollut useampiakin. Tällaisia aloituksia kun tehdään, niin ollaan jo hiljaisesti pohtimassa koko suhteen jatkoa. Eropäätös kun harvoin tulee sille eroa haluavalle yhtäkkisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän. Aika monilla on kuitenkin sellainen tapa, että aikuisten syntymäpäiviä ei hirveästi juhlita muuten kuin pyöreinä vuosina, mutta lasten kyllä. Että muista myös kertoa tälle tulevalle miehelle, että haluat viettää syntymäpäiviä lahjojen kera. Voit muut
Viettää? Läheiselle ihmiselle ostetaan synttärilahja vaikkei juhlia pidettäisikään.
Ohis
Hehhee! Naurattaa kyllä tämä aloitus, mutta todellakin myötätuntoisesti, ei ilkeästi! Mulla tuli heti mieleen kuinka mun lasten isä toi synnärille pikkusiskoa kattomaan 2 v lapsen kesähelteellä pelkissä sukkahousuissa, pilkkupaidassa, ja lämminvuori kumppareissa🤣🤣🤣 tuijotin vain suu auki! Samaa ihmistyyppiä kun aloittajan mies!
Vierailija kirjoitti:
No eikö kellekään tule mieleen, että miehellä on muistisairauden oireita? Tai on todella, todella kuormittunut työssään ja ajatukset eivät enää pysy kasassa? Uniapneaa ja nukkuu huonosti? Toki voi olla vaan tollo, mutta ehkä olisi syytä myös tarkastella muita syitä.
Tuollainen lähimuistin heikkenemisen luulisi näkyvän sitten myös muissakin asioissa, eli työt ei hoituisi kuten aiemmin, ei muistaisi mennä omiin harrastuksiin, tuttuja reittejä alkaisi unohtua yms.
Näihin ap:kin todnäk olisi kiinnittänyt huomiota, jos tilanne olisi tuo.
Mulla oli ainakin sellainen työ jossain vaiheessa, että energia riitti juuri ja juuri kuljettaa lapset aamulla hoitoon ja illalla kuljettelin treeneihin, mutta en muistanut mitään. Työ oli täyttänyt ihan kaiken kapasiteetin.
Työ oli teollisuudessa huolto ja investointiprojektien vetämistä, joissa unohdus tai huolimattomuus aiheuttaa miljoonavahingot parissa päivässä kun laitos ei lähde pyörimään. Lisäksi olin esihenkilönä.
Vaimo valitti koko ajan että metatyö-metatyö-metatyö. Itse oli helpossa pienipalkkaisessa työssä jossa jäi aikaa pohdiskella. Nyt kun olen erilaisessa työssä missä deadline ei tuhoa kaikkea niin on kivaa, palkkakin on tosin alle 5000.
M40
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei tule, kyllä tuollainen pihalla olo on vain ja ainoastaan kiinnostuksen puutetta omaan perheeseen. Ja miksi vaivautua kiinnostumaan kun ruoka tulee pöytään ja pilluakin saa säännöllisesti. Mitenkään harvinaista tälläinen ei ole, ei tarvitse paljon miettiä miksi syntyvyysluku laskee kun miehestä saat vain yhden lapsen lisää.
Hyvin tunnut tietävän aloittajan elämästä kaiken 😂😂😂😂😂
Kyllä aloituksesta oikein huokuu iloiset, kirkassilmäiset lapset,puhdas koti
Ohis, mutta meinaatko että naisen täytyy olla joku seksikäs pullantuoksuinen kotirouva, jotta isä voisi tietää lastensa loma-ajat ja tärkeät elämäntapahtumat?
Vierailija kirjoitti:
Siinä jälleen yksi hyvä "isän malli" lapsilleen. Toivottavasti teillä ei kasva miehenalkuja, samanlaisia vätyksiä tulossa. Onneksi miehelläsinon sinut, olisi varmaan muuten aivan tuuliajolla elämässä.
Vaikka ei kasvaisikaan vältteleviä miehiä, niin kasvaa paapovia naisia.
Jotkut miehet on tuollaisia! Mun isä oli mun lapsuudessa kans just ku ap:n mies. Mutta siihen aikaan se meni niin. Teki töitä, tienas hyvin ja jotain kotitöitä myös teki. Kyllä hän sen huomas jos vaikka jääkaappi tyhjä tai jotain rikki kotona.
Mut mä olin ihan ihmeissäni jos hän muisti jotain koulunkäyntiini liittyvää. Ja joskus ku sukulaiset kyseli multa jotain harrastuksista tai mistä vaan niin tuntu et isä kuunteli siinä samalla -jos kuunteli.
Vierailija kirjoitti:
Mun serkku on syntynyt ja asunut USA:ssa koko ikänsä ja on hoitajana lastensairaalassa. Uskaltaa väittää, että siellä yli puolet isistä ei muista lastensa syntymäpäivää, ja vieläkään useampi ei muista lapsensa sotua. Ja on vielä demokraattiosavaltio, eikä mikään ahdasmielinen republikaanih*lvetti.
On tätä Suomessakin varmasti vieläkin, joskin varmaan harvinaista. Mun isä ei myöskään ikinä muistanut milloin olin syntynyt, vaikka oli synnytyksessä paikan päällä. Ei ollut mikään kallu tm. aineilla päänsä sekoittanut, vaan tyypillinen 80-luvun isä joka ei pitänyt isyyslomia eikä ollut kiinnostunut lastensa asioista, koska se oli tuohon aikaan neitimäistä.
Olen vanhempaa ikäpolvea ja kyllä minun lapsuudessani/nuoruudessani 50-70 luvulla tuollaiset isät olivat ihan tavallisia. Oma isäni oli sellaista professori tyyppiä, omisti elämänsä työlleen, teki aina töitä ja siinähän me lapset kasvoimme kaiken muun ohessa, äiti ja mummut hoitivat meitä lapsia. Omasta mielestäni lapsuuteni oli ihan hyvä ja turvallinen, ja isä oli hajamielisyydestään huolimatta kiltti ja hyväntahtoinen ja kyllä se meidän nimet osasi ,mutta muistelen että kun joku oli kysellyt isältä että minkäs ikäisiä ne lapset on , niin vastaus oli tyyliin että yksi on alle kymmen ja toiset yli kymmenen. Ei taatusti olisi osannut vaikka syntymävuosiamme muistaa.
Lämmöllä muistelen nyt jo kauan sitten edesmennyttä isääni puutteistaan huolimatta.
Muistisairaudelta tuo kuulostaa, lääkäriin.