Miten toinen vanhempi voi olla niin pihalla?
En voi ymmärtää tätä. Miten voi samassa perheessä asuva vanhempi olla niin pihalla perheen asioista kun mieheni on? Luulisi, että edes vahingossa jäisi jotain mieleen tai jos ei jää, niin laittaisi muistiin
Esim. tänään mies ihmetteli, miksi en lähde töihin. On siis hiihtoma minulla ja lapsilla. Asiasta on kyllä puhuttu. Kysyy, että olitteko eilenkin lomalla. Kyllä, oltiin lomalla ja vaikka jokaisen perheenjäsenen instagramista voi katsoa mitä tehtiin.
Vanhimman lapsemme harrastuksesta oli juttu lehdessä. Mies oli ihmeissään, että mikäs ryhmä tuo on ja onko siis meidän lapsi siinä. Kyllä, on ollut useamman vuoden.
Myös vanhojen tanssit ja ylppärit ovat herättäneet ihmetystä. Ai nytkö ne on? Tänä vuonna (oli siis seuraavana päivänä) ? Onko mekko hommattu?
Ja perheenjäsenten ruokavaliot. Siis oikeasti!
Onko meillä sokea ja kuuro perheenjäsen?
Kommentit (108)
Onhan niiltä lapsilta kysytty, saako heitä laittaa instaan? Myös toiselta vanhemmalta pitää olla lupa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä jälleen yksi hyvä "isän malli" lapsilleen. Toivottavasti teillä ei kasva miehenalkuja, samanlaisia vätyksiä tulossa. Onneksi miehelläsinon sinut, olisi varmaan muuten aivan tuuliajolla elämässä.
Tyttärille myös haitallista. Kun he saavat tälläisen miesmallin, he tulevat tyytymään myös itse omissa parisuhteissaan.
Sieltä se tuli! Lopulta siis enemmän äidin vika jos juolehtii enemmän? Pitää oikein pyytää ja vaatia sitä isää tekemään jotain?
Jos ei 18-vuotias teini-isä, olen eri mieltä. Todella vastenmielisistä on että yritetään pistää äidin syyksi isän osallistumattomuus. . Eikö hän ole täysjärkinen? Hyvä malli tsi huono mall niin jokainen on vastuussa omasta mallin antamisesta.
Minä elin lapsuuteni 60-luvulla perheessä, jossa isä huolehti lapsista siinä missä äitikin, jopa naapurin lapsista minulle ei tullut mieleenkääni, että näin ei olisi 25v myöhemmin kun sain esikoisen, järkytys olikin karmea kun mies ilmoitti, ettei hän nyt vauvaa voi hoitaa, sitten isompana.
Vierailija kirjoitti:
En kyllä oikein ymmärtänyt tuota instagram juttua että ei kai sinne ole hyvä laittaa perheen asioita jos ei ole kaikkien lupaa ja muutenkadn en mä vaan laittaisi.
Varmaan siihen instagram-postaukseen oli kaikkien kuvassa näkyvien lupa. Ja voihan olla, ettei siinä edes näkynyt perheenjäseniä, vaan vaikkapa vain paikka, jossa oltiin. MIeheltä on ihan turha kysyä lupaa postaukselle, joka koskee äitiä ja teini-ikäisiä lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Onhan niiltä lapsilta kysytty, saako heitä laittaa instaan? Myös toiselta vanhemmalta pitää olla lupa.
AP:n lapset ovat jos sen ikäisiä, että tanssitaan jo vanhojen tansseja jne. eli oletettavasti kaikki yli Instagramin alaikärajan. Miksi siis pitäisi pyytää lasten isältä lupa postaukseen, kun lapsella jo on itselläkin oikeus käyttää somea ihan ikärajojen puitteissa. + missään ei ollut mainittu, näkyikö niitä lapsia siinä kuvassa vai oliko vain mainittu, että "lasten kanssa kohteessa x"
104
Läninki, kuten mummu tapasi sanoa, voi olla juhlavaate siinä misdä mekkokin, liekö sama asia?! Ei frakkiin pukeutuneen tanssiparilla kumpaakaan. Kyllä sitä puhutellaan tanssiaispukuna.
Miksiköhän miehistä tulee vapaa matkustajia perhe elämässä? Kahdestaan ottavat hyvin koppia yhteisistä asioista mutta kun lapsia syntyy muuttuu nainen vastuunkantajaksi.
Vierailija kirjoitti:
Miksiköhän miehistä tulee vapaa matkustajia perhe elämässä? Kahdestaan ottavat hyvin koppia yhteisistä asioista mutta kun lapsia syntyy muuttuu nainen vastuunkantajaksi.
Naisia yleensä kiinnostaa lasten asiat ja haluavat hoitaa lapsia ja kotia. Siksi se vastuu lapsista on yleensä äidillä.
Tietenkin olen tuota muistuttelua tehnyt jo vuosia. Ei miehelle ole mitään merkitystä onko muu perhe menossa laskettelemaan, jos hänen ei tarvitse osallistua. Ollaan jo vuosia sitten todettu, että ei kannata miestä odotella, tehdään mitä halutaan. Kohteliaisuuden vuoksi kuitenkin usein kysyn, haluaako mukaan. Oikeastaan on ärsyttävää, jos joskus haluaa, koska yleensä joko murjottaa koko reissun, häntä pitää odotella pitkään tai haluaa lähteä kotiin ennen muita. Esim. yhtenä ihanan aurinkoisena talvipäivänä päätimme mennä ulkokohteeseen, jossa voi myös ostaa lettuja. Ensin miestä odotellaan pitkään, sitten hurautetaan autolla mahdollisimman lähelle kohdetta, todetaan, että lettujono on aika pitkä ja ajetaan takaisin kotiin. Kaikille muille odottelu ihanassa ilmassa ja kauniissa maisemissa olisi ollut erittäin OK. Tarkoitus oli myös kävellä hieman ja syödä ne letut.
Ap