Minkälainen ihminen ei koskaan käy kirpputorilla?
Kirpputorit ovat mielenkiintoisempia kuin muut myymälät koska jokaista tuotetta on vain yksi kappale. Jos tarvitsee jotain
niin ensin kuuluu tutkia saisiko sen käytettynä ennen kuin ostaa uutta.
Kommentit (68)
Ihan normaali.
Sellainen jota ällöttää se kirpputorien haju.
Vierailija kirjoitti:
Ihan normaali.
Sellainen jota ällöttää se kirpputorien haju.
Tämä.
Varmaan sellainen, jota ei kiinnosta kiertely siellä ja ei tunne tarvitsevansa sieltä mitään. Itse käyn kyllä kirpputoreilla, mutta en esim. osta itselleni sieltä koskaan vaatteita. Ne ovat yleensä niin kulahtaneita, ja lisäksi jos tarvitsen vaikka housut, ei minulla ole aikaa käydä joka viikko katsomassa, löytyisikö jostain sattumalta jotkut minua miellyttävät ja vielä oikean kokoiset, vaan tarvitsen ne helpommalla etsimisellä.
En osta koskaan yhtään mitään kirpputoreilta enkä edes käy niissä. Ne tutut jotka käyvät kirpputoreilla ostavat niistä ihan täyttä krääsää, koriste-esineitä tai jotain dvd-levyjä ja muuta turhaa.
Kaiken mitä tarvitsen hankin tottakai uutena ja käytän loppuun saakka. Elän taatustiekologisemmin kuin kirppisshoppailijat koska en osta mitään turhaa ja käytän loppuun asti sen mitä ostan. Mm. viime viikolla korjautin 20 vuotta vanhan pyykinpesukoneeni kodinkonekorjaajalla. Kirppisostelijat olisivat laittaneet oman risan koneensa vaan kylmästi kiertoon ja ostaneet tilalle käytetyn.
Ihan normaali, sellainen joka ei tarvitse mitään tavaraa ja krääsää. Toisten vanhoja vaatteita en halua enkä ikinä ostais mitään käytettyjä huonekaluja josssa mitään kangasta, pehnusteita tms.
Olen joskus 20v sitten ostanut kauniin muotoisen kuivakakkuvuoan jollaisia ei saa kaupasta. Vien kyllä itse kirpparille vanhoja tavaroita ja käyttökuntoisia vaatteita.
Minä.
En ole rikas, enkä edes varakas, mutta en voi sietää kirppisten vaate- ja roinamäärää! Ahdistun.
En tarvitse mitään, joten en kokoa nurkkiini mitään ylimääräistä.
Sellainen, joka kävi ennen mutta lopetti
1. grynderit pilasivat sen ostamalla heti myyjien kärrystä kaiken ja laittamalla kalliilla hinnalla
2. Ihmiset eivät enää ymmärrä kirpputorin ideaa. He ajattelevat sen että pitää tulla tuottoa - ennen ajatus oli, että saisi vähän rahaa ja pääsi turhasta tavarasta eroon. Moni tavara on kalliimpi käytettynä kuin mitä sen saa kaupasta alesta
3. Ennen siellä pääsääntöisesti oli kunnon tavaraa (Ennen = 20-30 vuotta sitten) mutta nykyään tuodaan kaatopaikkatavaraa
4. Varsinkaan vaatteiden ja kirjojen osalta ei enää nykyään tiedä, mitä ötököitä niiden mukana tulee
En shoppaile "jotain", vaan aina jotain tiettyä. Jos vaikka etsin suoria mustia housuja koossa 40, tai 100% villaa olevaa beigeä poolopaitaa, en todellakaan ala kiertämään kymmentä kirpparia joka viikko jotta ehkä puolen vuoden sisään löytäisin sopivat. Jos sittenkään. En käy edes kaupoissa koska niistä on myös niin hankala etsiä just oikeanlaista, vaan käytän nettikauppoja joissa pystyn filtteröimään tuotteet tyypin, värin, koon, materiaalin ja hinnan mukaan.
Kirppikset on niille jotka ostelee kaikkea mitä sattuu, ei niille jotka etsii tuotteita tiettyyn tarkoitukseen.
Kävisin, jos tarvisin jotain...mutta en tarvitse mitään.
Olen ostanut aikoinani kaikkea, mitä tarvitsen.
Nyt pärjään ilman ostamista.
Kaikenmaailman krääsä ei vaan innosta minua.
en ole käynyt sitten koronan. ei ole tarvetta
Kirpputoreilla ei ole mitään mitä tarvitsisin. Viimeisimmät käyttötavarahankintani ovat olleet uusi suodatinpumppu paljuun ja siihen kassillinen suodattimia. Tuubi saniteettisilikonia ja maalarinteippirulla.
Minä, joka ostan kaiken mahdollisen tarvittavan ja puolet mahdottomastakin tarvittavasta käytettynä, nettikirppikseltä täsmäiskuna. Ei tarvitse käydä missään. Korjautan myös kaiken rikkinäisen tai korjaan itse ja käytän asiat loppuun. Mä saan tästä iloa.
Vierailija kirjoitti:
Minä en osta toisten käyttämiä tavaroita.
Jee lisää alveja valtion kassaan, toisin kuin moni muu
Anoppi kiertelee paljon kirpputoreilla ja ostelee pelkästään turhaa tavaraa, pitsiliinoja, verhoja ym tekstiilejä jotka menee suoraan kaapintäytteeksi. Viimeksi esitteli kuinka oli ostanut hienon sivupöydän. Kämppänsä jo lähestulkoon tursoaa tavaraa, sille sivupöydällekään ei ole mitään varsinaista käyttöä ja sanoi että nyt etsii kirppareilta jotain sille pöydälle sopivaa pöytäliinaa ja maljakkoa tai muuta koriste-esinettä...
Kävin ennen, mutta nyt kun Temuttamisesta on tullut niin suosittua ja yleistä, niin riskit siitä että ostat mahdollisesti Temu roskaa on aika korkeahko ja sen kautta en ole edes ajatellut kirpputoreja.
Se voittaa kenellä on kuollessaan eniten roinaa,
Komppaan jotain edellisistä kommentoijista; en osta mitään kirppikseltä, mutta ostan todella harkiten ja tarpeeseen, ja kulutan loppuun ja tarvittaessa korjautan sen minkä ostan.
Minä en osta toisten käyttämiä tavaroita.