Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yökylässä Maria Veitola kausi 10 OFFICIAL

Vierailija
23.02.2026 |

Kausi sisältää uusia yökyläilyjä, ja vieraina nähdään muun muassa kirjailija Satu Rämö, mediapersoona Niko Saarinen sekä Osmo ja Peltsi Peltola. Ensimmäisessä jaksossa vieraillaan Arja Saijonmaan luona Tukholmassa.

Kommentit (643)

Vierailija
621/643 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maria V. ei vieläkään ole oppinut käyttämään sähköhammasharjaa oikealla tavalla.Käyttää sitä kuin tavallista hammasharjaa.Muuten olen sitä mieltä, että tuon hammaspesun voisi jättää jaksosta kokonaan pois.On niin h....tin ällöä ja oksettavan näköistä.

Samaa mieltä. Sitten vielä mokelletaan harja suussa. Typerää.

Vierailija
622/643 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maria piristyi selkeästi, kun tuli kotiin lähdön aika :)

Ja kun tarjottiin viiniä!

Satu oli selvästi googlaillut etukäteen tai lukenut vauvapalstaa, kun osasi tarjoilla viiniä ehkä jopa riittävästi Marialle. Olen about noiden naisten ikäinen, ja mulle 1 lasi on maksimi, ja sekin vain muutaman kerran vuodessa, ja ruuan kanssa. Muuten tulee paha olo. Miten noiden maksat kestää??!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
623/643 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maria V. ei vieläkään ole oppinut käyttämään sähköhammasharjaa oikealla tavalla.Käyttää sitä kuin tavallista hammasharjaa.Muuten olen sitä mieltä, että tuon hammaspesun voisi jättää jaksosta kokonaan pois.On niin h....tin ällöä ja oksettavan näköistä.

Samaa mieltä. Sitten vielä mokelletaan harja suussa. Typerää.

Joo. Yksistään jos himassa pitää esim. komentaa koiraa tai lapsia yhtäkkiä hammasharja suussa, niin hävettää oma epämääräinen mokellus. Tv-kameroiden edessä  -  ei mistään hinnasta.

Vierailija
624/643 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli muuten huonosti kuvattu jakso. Miksei se kamera voinut viipyillä kauemmin ihanissa maisemissa tai kalakaupan erilaisissa kaloissa ja äyriäisissä. Rakastan noita rannalla olevia kalapuoteja, joissa on tuoretta kalaa. Olisin halunnut kurkistaa joka laatikkoon!

Vierailija
625/643 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina nää tylsät jaksot sijoitetaan keskikauteen. Islantimaisema on niin tylsä ja ankea. Rämön talo, no joo. Rämö jotenkin epäkiinnostava, jiutavia juttelee. Mariakaan ei jaksa häntä, katseleekin alas. Kadutti varmaan koko reissu.

Ihan päinvastaiset fiilikset. Islanti ja merimaisema hieno. Talo kiva ja sisustus sellaista, jota tuon ikäisillä ja koulutustasolla on.  Maria ja Satu tuli hyvin juttuun. Energiatasot ei ollut korkeat, mutta koko ajan sipuli kuoriutui ja asiat muuttui mielenkiintoisemmiksi. Hyvä jakso ja ihanat puitteet.

Vierailija
626/643 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja noi rakennukset olisi kiinnostaneet kanssa. Yllättävän vaatimattomia koppeja talot ja kaupat. Vähän niin kuin teollisuusalueelta, mutta matalempia. Johtuikohan tulivuorista tai jostain myrskyistä?

Vierailija
627/643 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rämö selittää ja selittää ihan tylsiä juttuja. Maria on hoksannu et tästä ei nyt irtoo hyvää ohjelmaa. Ankeuden huippu!

Ai, mä tykkään, kun Islanti kiinnostaa. Just mietin että tästä aiheesta olisi voinut tehdä tuplajakson. Olisin kyllä kysellyt paremmin kuin Maria.

Toisessa jaksossa olisi voinut tehdä vaikka jonkun päiväretken Islannin maisemiin tai vaikka työpalaverireissun Reykjavikiin. Jotenkin yllättävää että rentoutuvat kotterosaunassa ja jääkylmässä meressä, kun itse suuntaisin Islannissa ekana kuumiin lähteisiin kylpemään.

Vierailija
628/643 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rämö selittää ja selittää ihan tylsiä juttuja. Maria on hoksannu et tästä ei nyt irtoo hyvää ohjelmaa. Ankeuden huippu!

Ai, mä tykkään, kun Islanti kiinnostaa. Just mietin että tästä aiheesta olisi voinut tehdä tuplajakson. Olisin kyllä kysellyt paremmin kuin Maria.

Toisessa jaksossa olisi voinut tehdä vaikka jonkun päiväretken Islannin maisemiin tai vaikka työpalaverireissun Reykjavikiin. Jotenkin yllättävää että rentoutuvat kotterosaunassa ja jääkylmässä meressä, kun itse suuntaisin Islannissa ekana kuumiin lähteisiin kylpemään.

Tässähän elettiin Sadun arkea, einäytelty Islantia.

Vierailija
629/643 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja noi rakennukset olisi kiinnostaneet kanssa. Yllättävän vaatimattomia koppeja talot ja kaupat. Vähän niin kuin teollisuusalueelta, mutta matalempia. Johtuikohan tulivuorista tai jostain myrskyistä?

Islannissa ja muillakin myrskyisillä saarilla talot rakennetaan hyvin lyhyträystäisiksi, koska katto voi lentää tuulen mukana. 

Siksi talot ovat erinäköisiä, mihin oma silmä on tottunut. Puita ei ole ja maisema näyttää karulta.

Itse olen kiinnostunut Islannista ja lähtisin heti, jos tilaisuus tulisi. Onhan se eksoottinen maa.

Minusta on ollut mielenkiintoista tutustua Rämön kirjojen kautta Islantiin.

Vierailija
630/643 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maria on juorutoimittaja, ja etsii herkullisia juoruja. Ja Rämö on taas tosi hyvä väistelemään rumia juoruja ja räväköitä kohuja. Se sähköpostinkin ennakkoperkaaminen ja -siistiminen negatiivisista viesteistä oli nerokasta. Luksusta suorastaan. Kun olet rikas ja menestynyt, sinun ei tarvi rypeä mudassa mieli pahana. Ja sen kahden tetterimammankin dissaukset Satu selvitti heti. Marialle jäi reissusta luu käteen. Hukkareissu Islantiin. Vain me oikeata elämää arvostavat oltiin siitä matkasta kateellisia.

Vierailija
631/643 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Islannissa ja muillakin myrskyisillä saarilla talot rakennetaan hyvin lyhyträystäisiksi, koska katto voi lentää tuulen mukana. 

Siksi talot ovat erinäköisiä, mihin oma silmä on tottunut. Puita ei ole ja maisema näyttää karulta.

Itse olen kiinnostunut Islannista ja lähtisin heti, jos tilaisuus tulisi. Onhan se eksoottinen maa.

Minusta on ollut mielenkiintoista tutustua Rämön kirjojen kautta Islantiin.

Sama.

Vierailija
632/643 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjailijan koti ei ole kiva eikä kaunis. Epäsiistiäkin on.

Islannin karu ja tyhjä maisema, voi voi. Ei puita, ei pensaita, ei kukkia. Ei mitääääää.

Ne oli Islannissa, jos et tiennyt.

Ei siellä ole sademetsää.

Vierailija
633/643 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei kerrottu miten ja missä pari tapasi toisensa. Satuhan oli mennyt vaihtoon nuorena Kauppiksesta Islantiin että kai silloin. Olleet 20 vuotta yhdessä. Häiritsi kun MV alkoi heti kiehnata kun Sadun mies tuli huoneeseen ja se pikkuhousujuttu laittaako mies Marian pikkarit taskuunsa............

Vierailija
634/643 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo-o. Mutta kun Islanti kiinnostaa, olisin halunnut nähdä sitä maata enemmän. Ja kuulla, mikä on erilaista verrattuna Suomeen. Esim. se Sodexo-juttu oli mielenkiintoinen. Olisi kiinnostanut, mitä ne kalakaupan kalat maksoi, mutta Mariahan käänsi katseensa pois, kun oli kyse niin rahvaanomaisesta kuin rahasta. Antaa muiden maksaa, maksoi mitä maksoi. Hänhän kulkee noilla vierailureissuillaan kuin kuninkaallinen, ei ole käteistä mukana, ja olettaa että hänelle tarjoillaan vain parasta. Ei osallistu mihinkään hommiin, esim. ruuanlaittoon tai tiskaukseen, vaan odottaa, että passataan ja hemmotellaan kuin hotellissa. Mun mielestä se aamulla nukkumaan jääminen, kun muu talon väki herää, on outoa, kun ei oo kuitenkaan kyse lähisukulaisista. Tai se peräkammarissa yksinään kameralle supattelu, kuinka toi Hjallis on outo tai Satu ihan mukava tms. Meitä katsojia ei kiinnosta, mitä mieltä Maria on ihmisistä.

Vierailija
635/643 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei kerrottu miten ja missä pari tapasi toisensa. Satuhan oli mennyt vaihtoon nuorena Kauppiksesta Islantiin että kai silloin. Olleet 20 vuotta yhdessä. Häiritsi kun MV alkoi heti kiehnata kun Sadun mies tuli huoneeseen ja se pikkuhousujuttu laittaako mies Marian pikkarit taskuunsa............

Maria oli pettynyt kun Satu olikin tyypillinen kotona viihtyvä perheen äiti eikä joku rikas maailman nainen, piikitteli ja lässyttikin tälle imelästi.  Sadun mies näytti kiinnostavan enemmän kun kirjailija itse. 

Vierailija
636/643 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se oli asiatonta. Mutta sillä sai Satun kertomaan niistä pikkulappusista ja 3 kuukauden eroista.

Vierailija
637/643 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maria oli pettynyt kun Satu olikin tyypillinen kotona viihtyvä perheen äiti eikä joku rikas maailman nainen, piikitteli ja lässyttikin tälle imelästi.  Sadun mies näytti kiinnostavan enemmän kun kirjailija itse. 

Ja Sadun harrastukset oli kunnollisia: urheilua, pyöräilyä, kutomista ja kirjoittamista.

Vierailija
638/643 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo-o. Mutta kun Islanti kiinnostaa, olisin halunnut nähdä sitä maata enemmän. Ja kuulla, mikä on erilaista verrattuna Suomeen. Esim. se Sodexo-juttu oli mielenkiintoinen. Olisi kiinnostanut, mitä ne kalakaupan kalat maksoi, mutta Mariahan käänsi katseensa pois, kun oli kyse niin rahvaanomaisesta kuin rahasta. Antaa muiden maksaa, maksoi mitä maksoi. Hänhän kulkee noilla vierailureissuillaan kuin kuninkaallinen, ei ole käteistä mukana, ja olettaa että hänelle tarjoillaan vain parasta. Ei osallistu mihinkään hommiin, esim. ruuanlaittoon tai tiskaukseen, vaan odottaa, että passataan ja hemmotellaan kuin hotellissa. Mun mielestä se aamulla nukkumaan jääminen, kun muu talon väki herää, on outoa, kun ei oo kuitenkaan kyse lähisukulaisista. Tai se peräkammarissa yksinään kameralle supattelu, kuinka toi Hjallis on outo tai Satu ihan mukava tms. Meitä katsojia ei kiinnosta, mitä mieltä Maria on ihmisistä.

Tee sinä ohjelma Islannista, vaikka 5 tuntia nyt aluksi.

Katsotaan sitten mitä vikaa siitä löytyy, osaatko olla kaikille mieliksi.

Vierailija
639/643 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi ollut kuitenkin hauskaa, jos tässä jaksossa Maria olisi supatellut salaa kameralle peräkammarissaan, kuinka Satu on niiiin tylsä, ah, ahdistus. Ja kuinka tällä ei oo yhtääään kivoja vaatteita, vaikka mies on "stylisti" eli ymmärtäis kerrankin hyvän päälle. Ja kuinka hän oli niiiiin hoikin kaikista siellä saunassa, ja muilla oli niiiiin leveät perseet ja isot tissit polvissa, hyi, ettei häntä biinä kiinnostanut kukaan. Ja miten häntä ei ymmärretty viedä Reykjavikin yöelämään reivaamaaaaan, tänne käpykylään joutui.

Vierailija
640/643 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tuo Maria on tässä Rämön jaksossa niin kyllästyneen oloinen? Tekis työnsä kunnolla, eikä vääntelisi naamaa.

Maria on tylsä Rämön jaksossa, koska ei olla jossain säkenöivässä kaupungissa. Ei ole wokea, vaan tavallista perhe-elämää. Saijonmaan jaksossa oltiin paljon Arjan kämpällä, mutta Maria huokaili innoissaan, kun Arja tiputteli juttuja julkkistutuistaan ja kehui itseään. Sama homma jatkuu kaudesta toiseen. Toimittaja ei kykene jättämään sivuun omia ideologioitaan, joita selvästi pitää parhaina. Ei edes yritä peitellä niitä, vaikka tuppautuu toisten koteihin. Näkyy kilometrin päähän, kenestä tykkää ja kenestä ei.