Mies ei suostu matkustamaan Venetsiaan, joka unelmieni kohde
On kuulemma liian epäeettistä matkustaa Venetsiaan. En ymmärrä, että miten se yksi matka nyt maailmaa kaataisi, varsinkin kun kyseessä on vaimon unelma.
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Venetsia on ilmeisesti aika romanttinen kohde, ja siksi olisin halunnut sinne nimenomaan puolisoni kanssa.
Ap
Jos romantiikaksi laskee paskanhajun,hikisen tunnoksen, tunnit jonot palatseihin ja kirkkoihin ja kalliit hinnat, niin Venetsia toteuttaa todellakin unelmasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Venetsia on ilmeisesti aika romanttinen kohde, ja siksi olisin halunnut sinne nimenomaan puolisoni kanssa.
Ap
Jos romantiikaksi laskee paskanhajun,hikisen tunnoksen, tunnit jonot palatseihin ja kirkkoihin ja kalliit hinnat, niin Venetsia toteuttaa todellakin unelmasi.
No eihän sinne kannata mennä pahimpaan turistiaikaan. Itse kävin lokakuussa, ja oli rauhallista, ja valtavan kaunista.
Venetsiassa haisee paska, on kallista ja aivan liika turisteja. En suosittele.
Vierailija kirjoitti:
Venetsiassa haisee kusi. Pariisissa haisee kusi myös. Molemmissa olen käynyt. Ei enää kusen hajuiseen Venetsiaan eikä myöskään kusen hajuiseen Pariisiin.
Tuukka
Lisään jatkoksi Rooman.
Italiasta löytyy kyllä muitakin upeita paikkoja. Rooma, Napoli, Toscana, Palermo? Tehkää kompromissi.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Romanttisuus tarkoittaa eri ihmisille eri asioita. Vedessä lilluva kaupunki ei kuulosta kovin houkuttelevalta. Vesi saattaa olla myös likaista ja haisevaa. Italiasta puheen ollen, valitsisin matkakohteeksi Pohjois-Italian (Etelä-Tiroli), Italian Rivieran, Riminin tai vaikkapa Garda-järven, Napolin ja sen edustalla olevan Caprin.
Vierailija kirjoitti:
Italiasta löytyy kyllä muitakin upeita paikkoja. Rooma, Napoli, Toscana, Palermo? Tehkää kompromissi.
Rooma on aivan täynnä afrikkalaisia taskuvarkaita ja huijareita.
Vierailija kirjoitti:
Ap
No se romanttisuus karisee pahasti siinä vaiheessa kun drinkki maksaa 15e (normaalisti muualla 5e) ja kondoliajelu satasen.
Sinänsä upea kaupunki ja ehdottomasti näkemisen arvoinen!
2x käynyt
Aika jännä - minulla on erittäin tarkka hajuaisti mutta kusta ja paskaa en ole siellä haistanut edes kesäkuumalla.
Helsingissä kyllä kesät talvet...
30
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mukavaa romantikkaa olisikin, jos mies lähtisi sinne vastentahtoisesti.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Yrität palauttaa romantiikan suhteeseen, mutta miestä ei kiinnosta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Aha - mitä ihmettä edes tarkoittaa romanttinen kohde ? Mun silmään Venetsia on vanha kaupunki jossa hienoja rakennuksia ja erikoinen katujärjestelmä eli kanaalit - joihin aion joskus käydä tutustumassa, en tarvitse siihen puolisoani enkä ketään muutakaan, yksin matkustaminen on ihan parastaNo onhan se romanttista mennä rakkaan kanssa venematkalle Veneziaan.
Venetsiaan ei kannata mennä kesällä. Hel.vetisti ihmisiä joka paikassa. Ennen menoa kannattaa tutustua paikallisiin ohjeisiin, esim. saako kulkea pyörällisen matkalaukun kanssa vahassa kaupungissa, mikä on turistivero ym. Ihana vanha kaupunki, huonojalkaisilla vaikea kulkea, paljon siltoja ja rappusia.
Miehellesi on eettisiä periaatteita ja se kuulostaa mielestäni hyvältä. Joko lähdet yksin, tai sitten perehdyt ja esittelet miehelle ekologisesti/eettisesti kestävimmän vaihtoehdon matkustaa ja olla Venetsiassa. Mies saa sitten valita. Miehesi kuulostaa järkevältä aikuiselta. Eihän sellainen aina kivaa ole olla.
Oon nähnyt muutama vuosi sitten dokumentin Venetsiasta. Siinä kerrottiin, että jätevedet lasketaan mereen. Viemäriverkostoa on uusittu viime vuosien aikana ja vedenlaatua yritetty puhdistaa. Ehkä haju on saatu ainakin osittain poistettua.
Mitä ihmettä se haittaa? Itse olen käynyt yksin 57 eri maassa ja ensi kuussa taas reissuun pariksi kuukaudeksi. Mihin ihmeeseen sen äijän siel tarviit? Sun menoistahan se ei päätä vaan ainoastaan omistaan, et jätä hyvä ihminen himaan se äijä ja lähde sinne reissuus äläkä vingu.
Lähde yksinään ja anna Luigin hoitaa romantiikkapuoli!
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä se haittaa? Itse olen käynyt yksin 57 eri maassa ja ensi kuussa taas reissuun pariksi kuukaudeksi. Mihin ihmeeseen sen äijän siel tarviit? Sun menoistahan se ei päätä vaan ainoastaan omistaan, et jätä hyvä ihminen himaan se äijä ja lähde sinne reissuus äläkä vingu.
En ole AP ja olen matkustellut paljon yksin sinkkuna. Parisuhteessa kuitenkin tykkään jakaa matkaelämykset rakkaani kanssa. Miksi menisin suhteeseen semmoisen miehen kanssa, joka tykkää aivan eri asioista kuin minä kun voin löytää sellaisenkin miehen, joka on innostunut tekemään juuri niitä samoja juttuja kuin minä?
Venetsiassa haisee kusi. Pariisissa haisee kusi myös. Molemmissa olen käynyt. Ei enää kusen hajuiseen Venetsiaan eikä myöskään kusen hajuiseen Pariisiin.
Tuukka