Mies ei suostu matkustamaan Venetsiaan, joka unelmieni kohde
On kuulemma liian epäeettistä matkustaa Venetsiaan. En ymmärrä, että miten se yksi matka nyt maailmaa kaataisi, varsinkin kun kyseessä on vaimon unelma.
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä se haittaa? Itse olen käynyt yksin 57 eri maassa ja ensi kuussa taas reissuun pariksi kuukaudeksi. Mihin ihmeeseen sen äijän siel tarviit? Sun menoistahan se ei päätä vaan ainoastaan omistaan, et jätä hyvä ihminen himaan se äijä ja lähde sinne reissuus äläkä vingu.
En ole AP ja olen matkustellut paljon yksin sinkkuna. Parisuhteessa kuitenkin tykkään jakaa matkaelämykset rakkaani kanssa. Miksi menisin suhteeseen semmoisen miehen kanssa, joka tykkää aivan eri asioista kuin minä kun voin löytää sellaisenkin miehen, joka on innostunut tekemään juuri niitä samoja juttuja kuin minä?
En minäkään menisi jos ei olisi yhteisiä mielenkiinnon kohteita. Itse taas en todellakaan halua matkustaa kenenkään kanssa, vain ainoastaan yksin kuten olen yli 40 vuotta tehnyt ja teen jatkossakin. En halua reissuilleni kompromisseja. En todellakaan ottaisi puolisoa jolle olisi jokin minulle näinkin tärkeä ja rakas asia jollain tavalla ongelma. Samoja juttuja meillä kyllä on valtavasti joita rakastetaan, tehdään ja harrastetaan yhdessä. Matkustus ei ole yksi niistä. Minä matkustan vain yksin ja ukko ei matkustus kiinnosta. Sehän ei suinkaan tarkoita että meillä ei ole valtavasti muita yhteisiä mielenkiinnon kohteita. Ja minulle on täysin ok että minulla on ihan omiakin juttuja jotka ei toista kiinnosta. Mielestäni tervettä. Itse en ole niitä ihmisiä joiden puolison on pakko tykätä kaikesta mistä minäkin, tehdä kaikki yhdessä ja olla alvariinsa pitämässä kädestä.
Vierailija kirjoitti:
Lähde yksinään ja anna Luigin hoitaa romantiikkapuoli!
Gondoolissa kahden ilman kondoomia. Ai laav juu
Vierailija kirjoitti:
Venetsia oli vähän pettymys, vanha rapistunut suolle rakennettu kylä. Voihan siellä kerran käydä, mutta ei pahemmin kiinnosta toista kertaa lähteä.
Millaiseksi olit sen kuvitellut, mitä sinä odotit Venetsialta?
Vierailija kirjoitti:
Venetsia on ilmeisesti aika romanttinen kohde, ja siksi olisin halunnut sinne nimenomaan puolisoni kanssa.
Ap
Täyteen tupattu kaupunki, ja ainakin ne pari kertaa kun olen itse käynyt, kovin "tunkkainen", ei ole sulotuoksuisia ne kanaalit.
Maksaako gondoliajelu oikeasti sata euroa? Ja drinkki 15 euroa? Onko Venetsiassa tosiaan noin kallista?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Paikka pilattu turisteilla täysin, enpä suosittele. Mene mieluummin johonkin läheiseen kaupunkiin ja tehkää päiväreissu junalla tuonne jos pakko nähdä, se on päivässä koluttu.
Eikä ole, kun matkustaa sopivaan aikaan ja toimii itse asiallisesti: pitää äänenkäytön kohtuullisena ja antaa tilaa vanhuksille esim. vaporettossa. Tärkeimmät lauseet ja tervehdykset voi opetella italiaksi. Ei roskaa eikä kuse kanaaliin. Todella viehättävä paikka, jos vähän viitsii liikahtaa San Marcolta syrjään.
Paskainen kaupunki. Tulet pettymään.
Vierailija kirjoitti:
Maksaako gondoliajelu oikeasti sata euroa? Ja drinkki 15 euroa? Onko Venetsiassa tosiaan noin kallista?
Ap
Gondolista en tiedä, mutta 3,50 oli Aperol spritz lentokentällä muutama vuosi sitten. Jos haluat kalliimpia juomia, kannattaa pysytellä turistialueilla.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Arvosteluja kuuluisasta Harry's Barista - tietty kuuluisa niin voi pitää korkeat hinnat ja olemattoman palvelun, varmaan vastaavia on paljonkin. Päiväretkeläisiä ja just "once in a lifetime"-matkailijoita, mitä niitä palvella tartte, eivät ole tulossa uudestaan kuitenkaan.
"Unkind , impersonal ,expensive a Bellini 22€"
"Coperto 10 euros per person. Water 10 euros. Service is nonexistent!"
"drinks in excess of 20 Euro each I wouldnt say its good value. "
Romanttinen kohde? Ai samaan tapaan kuin Pariisi on lähinnä kusenkatkuinen ghetto?
Vierailija kirjoitti:
En minäkään menisi jos ei olisi yhteisiä mielenkiinnon kohteita. Itse taas en todellakaan halua matkustaa kenenkään kanssa, vain ainoastaan yksin kuten olen yli 40 vuotta tehnyt ja teen jatkossakin. En halua reissuilleni kompromisseja. En todellakaan ottaisi puolisoa jolle olisi jokin minulle näinkin tärkeä ja rakas asia jollain tavalla ongelma. Samoja juttuja meillä kyllä on valtavasti joita rakastetaan, tehdään ja harrastetaan yhdessä. Matkustus ei ole yksi niistä. Minä matkustan vain yksin ja ukko ei matkustus kiinnosta. Sehän ei suinkaan tarkoita että meillä ei ole valtavasti muita yhteisiä mielenkiinnon kohteita. Ja minulle on täysin ok että minulla on ihan omiakin juttuja jotka ei toista kiinnosta. Mielestäni tervettä. Itse en ole niitä ihmisiä joiden puolison on pakko tykätä kaikesta mistä minäkin, tehdä kaikki yhdessä ja olla alvariinsa pitämässä kädestä.
Mulle taas matkustus on erittäin tärkeä asia ja koska se myös vie paljon aikaa haluan, että se on se juttu mitä tehdään yhdessä. Mielestäni olisi jotenkin todella surullista jos lomat vietettäisiin erillään, minä matkoilla ja hän kotosalla. Jotain vähemmän aikaa vieviä harrastuksia voidaan sitten toki tehdä erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Oon nähnyt muutama vuosi sitten dokumentin Venetsiasta. Siinä kerrottiin, että jätevedet lasketaan mereen. Viemäriverkostoa on uusittu viime vuosien aikana ja vedenlaatua yritetty puhdistaa. Ehkä haju on saatu ainakin osittain poistettua.
Se haju on vähän ajoittaista, riippuu siitä miten virtaukset menee. Mutta ei siellä aina tai edes suurinta osaa ajasta miltään pahalta haise.
"Venetsia oli vähän pettymys, vanha rapistunut suolle rakennettu kylä."
Täällä on näköjään useampikin tämän tyyppinen näkemys. Itse taas vähän väliä melkein liikutuin kyyneliin kauneudesta, joka oli melkein ylimaallista. Vähän kuin haltioiden fantasiamaailmasta ihmisten maailman sijaan. Mutta makuja on näköjään monenlaisia. Itse en käynyt turistiruuhka-aikaan, joten se on toki parantanut kokemusta huomattavasti. Helmikuussa sai ihan rauhassa kävellä itsekseen ja ihastella yksityiskohtia.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Muistaakseni oli 80 e/henk. päivällä. Drinkkejä en juonut, mutta toki siellä on kallista. Ihana kaupunki kaikesta huolimatta eikä haissut kuin yhden kanaalin päässä. Itse matkustan sinne, minne haluan, ja Venetsia oli yksi näistä kohteista.
En ole ikinä ymmärtänyt tällaista tossukkatouhua. Kyseessä ei ole edes mikään arabimaa jossa on ihan turvallisuuden takia oltava miesseuralainen.
Vierailija kirjoitti:
Ap
En harrasta gondoliajeluja, mutta drinkit ei todellakaan maksa noin paljon muualla kuin San Marcolla. Mene turistikauden ulkopuolella ja kiertele muualla kuin top-3 -nähtävyyksissä. Venetsiassa ei myöskään haise, se on urbaanilegenda.
Olen käynyt siellä n. 10 kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Venetsia on ilmeisesti aika romanttinen kohde, ja siksi olisin halunnut sinne nimenomaan puolisoni kanssa.
Ap
Ei se nyt niin romanttinen ole. Kova tungos, vilinää. Vastarakastuneille mikä vaan on romanttinen!
Mene vaikka turvallisest ja asiantuntevasti Albatrossin Veneto-Venetsia -matkalle, näet ja koet paljon!
Venetsia oli vähän pettymys, vanha rapistunut suolle rakennettu kylä. Voihan siellä kerran käydä, mutta ei pahemmin kiinnosta toista kertaa lähteä.