Mies ei suostu matkustamaan Venetsiaan, joka unelmieni kohde
On kuulemma liian epäeettistä matkustaa Venetsiaan. En ymmärrä, että miten se yksi matka nyt maailmaa kaataisi, varsinkin kun kyseessä on vaimon unelma.
Kommentit (107)
Vierailija kirjoitti:
Maksaako gondoliajelu oikeasti sata euroa? Ja drinkki 15 euroa? Onko Venetsiassa tosiaan noin kallista?
Ap
Tuota luokkaa. Ei minusta paha hinta. Siellä ei kyllä ole haissut kun minä siellä ole käynyt. Todella kaunis ja viehättävä kaupunki. Kesällä liikaa ihmisiä, eli silloin ei kannata mennä. Kevät/syksy/talvi Venetsia ei myöskään kärsi liikaturismista, vaan kaupungin ongelma nimenomaan on se että kaikki tunkee sinne kesällä.
Miehellesi pitäisi siis olla ok mennä käymään siellä vaikkapa huhtikuussa, jolloin siellä on todella kaunista.
Vierailija kirjoitti:
Paskainen kaupunki. Tulet pettymään.
Todella siisti kaupunki. Kaikki roska kerätään välittömästi pois jos joku idiootti roskittaa. Siivoojien määrä on silmiin pistävän korkea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi alapeukutus?
Ap
Venetsia kärsii liikaturismista. Ai mutta eihän sillä olekaan väliä, koska sä haluut..
Totta tämä. Matkustelu on hauskaa, mutta jonkinlainen vastuullisuus pitäisi muistaa.
Ei venetsiassa ole juuri mitään ellei mies halua kosia niin siihen se on sopiva paikkaa. Olen käynyt siellä itse. Gondoli ajelukin on tylsä ja maksaa joku 200 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi alapeukutus?
Ap
Venetsia kärsii liikaturismista. Ai mutta eihän sillä olekaan väliä, koska sä haluut..
Totta tämä. Matkustelu on hauskaa, mutta jonkinlainen vastuullisuus pitäisi muistaa.
Venetsian kohdalla se tarkoittaa sitä, että menee sinne silloin kun ihmisiä ei ole liikaa. Sitähän siellä toivovat, että määrät tasoittuisivat paremmin koko vuodelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi alapeukutus?
Ap
Totta tämä. Matkustelu on hauskaa, mutta jonkinlainen vastuullisuus pitäisi muistaa.Venetsian kohdalla se tarkoittaa sitä, että menee sinne silloin kun ihmisiä ei ole liikaa. Sitähän siellä toivovat, että määrät tasoittuisivat paremmin koko vuodelle.
Siellä on erittäin ikävä olla acqua altan aikaan, voin kertoa.
Joko siellä on oikeudenkäynnit pidetty? Pormestari ja yli 30 muuta poiitikkoa/liikemiestä on asetettu syytteeseen ja odottavat kotiarestissa oikeudenkäyntiä. Korruptiosta, kuinkas muuten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi alapeukutus?
Ap
Totta tämä. Matkustelu on hauskaa, mutta jonkinlainen vastuullisuus pitäisi muistaa.Venetsian kohdalla se tarkoittaa sitä, että menee sinne silloin kun ihmisiä ei ole liikaa. Sitähän siellä toivovat, että määrät tasoittuisivat paremmin koko vuodelle.
Siellä on erittäin ikävä olla acqua altan aikaan, voin kertoa.
Ei ole pakko mennä sinne silloin. Kevät on oikein hyvää aikaa, eikä vesi korkealla talvisinkaan ole jatkuvasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Venetsia on ilmeisesti aika romanttinen kohde, ja siksi olisin halunnut sinne nimenomaan puolisoni kanssa.
Ap
Romanttisuus tarkoittaa eri ihmisille eri asioita. Vedessä lilluva kaupunki ei kuulosta kovin houkuttelevalta. Vesi saattaa olla myös likaista ja haisevaa. Italiasta puheen ollen, valitsisin matkakohteeksi Pohjois-Italian (Etelä-Tiroli), Italian Rivieran, Riminin tai vaikkapa Garda-järven, Napolin ja sen edustalla olevan Caprin.
Komppaan tätä. Olen ollut aikoinaan Pohjois-Italian kiertomatkalla, ja kuuluu edelleen parhaisiin kokemuksiin ikinä. Siitä on noin 40 vuotta. Gardalle voisin mennä uudestaankin. Venetsia oli heinäkuussa todellakin haiseva (kanaalien vesi likaista) ja tungokseen asti turisteja. Joku muu vuodenaika varmaan parempi, mutta ei pääsiäisenä!
"Eivät kivitalot mihinkään mätäne. Minä asun Toscanassa museoviraston alaisessa talossa jonka olen remppauttanut sisältä, vaihtanut mm. ikkunat. Eivät luvat kestäneet kuin 5 kk. "
Ei kivitalot mätäne, mutta kaupunki vajoaa ja on tulvia. Taitaa olla vähän erilaiselle maalle perustettu kuin mitä on Toscanassa.
Mitä väliä sillä on, että mies ei halua matkustaa sinne? Kyllä sinne pääsee ilman miestä, minäkin olen käynyt.
En tosin ymmärrä, kuinka se voi kenenkään unelmakohde olla. Minun havaintoni mukaan vessanhajuiset kanavat ja miljoona pulua eivät vaikuta kovin romanttisilta. Verona oli paljon romanttisempi, ja sieltä voi poiketa päiväksi Venetsiaan.
Menet yksin? Mihin siellä miestä tarvitsee? Oikeasti Venetsia on aika pieni ja kallis ja yksi päivä riittää, että voi sanoa nähneensä paikan. Ota lento Milanoon, mene junalla aamulla Venetsiaan ja illalla takaisin. Hotellin olet varannut pariksi päiväksi ja voit shoppailla muodin mekassa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi alapeukutus?
Ap
Varsinainen turistirysä tuo kohde, eivät sikäläisetkään enää halua sinne turisteja. Etkö seuraa lehdistä ko. asioita. Fiksu mies sinulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Venetsia on ilmeisesti aika romanttinen kohde, ja siksi olisin halunnut sinne nimenomaan puolisoni kanssa.
Ap
Yrität palauttaa romantiikan suhteeseen, mutta miestä ei kiinnosta?
Venetsia on aivan väärän paikka romantiikan palauttamiseen suhteeseen.
Kuten niin moni muukin Venetsiassa käynyt kertoo, on parempi majoittua jossakin muualla, vaikka Milanossa tai Veronassa ja käydä junalla päivämatkalla Venetsiassa. Siinä paljastuu totuus "romanttisesta", vaikka kävisi hyvin aikaisin keväällä ennen turistisesonkia.
Juurikin tuollainen päiväretki Venetsiaan on vihonviimeinen ajatus, silloin siellä ovat kaikki muutkin. Mutta jos majoittuu Venetsiassa sesongin ulkopuolella, voi kokea Venetsian aamut ja illat, jolloin päiväreissulaiset ovat häipyneet. Ehtii eksyä alueille, jotka eivät ole niin kansoitettuja.
Sitäpaitsi Venetsia kuitenkin elää matkailusta. Majoittumalla ja ruokailemalla siellä jätät sinne enemmän rahaa.
Mulle taas matkustus on erittäin tärkeä asia ja koska se myös vie paljon aikaa haluan, että se on se juttu mitä tehdään yhdessä. Mielestäni olisi jotenkin todella surullista jos lomat vietettäisiin erillään, minä matkoilla ja hän kotosalla. Jotain vähemmän aikaa vieviä harrastuksia voidaan sitten toki tehdä erikseen.
On se jännä että kaikki eivät olekkaan kopioitasi vaan haluava matkustaa ainoastaan yksin. Minusta se on surullista jos aikuinen ihminen ei ymmärrä että ihmiset elävät miten itse tykkäävät ja ovat juuri siksi onnellisia, eivät surullisia. Tuli vain sellainen kuva että pitäsi ilmeisesti elää kuten te elätte, ei kuten me haluamme, koska tapamme olla onnellisia olisi sinusta surullista. Ja missä ihmeen kohdassa sanoin että lomat vietetään erillään? Työskentelen yrittäjänä ja työhöni tarvitsen ainoastaan toimivan nettiyhteyden ja kannettavani ohjelmistoineen, joten reissaan suurimmanosan ajasta töiden lomassa, minä kun voin tehdä töitä vaikka kahvilassa keskellä Tokiota. Ukko taas on sidottu toimistoon ja siksi reissuni teenkin enimmäkseen silloin kun hänellä on sesonkien pitkät päivät ja kiireet. Eli jolloin hän käy kotona lähinä nukkumassa. Myös hän on yrittäjä. Minä tykkään pitää lomaa kun hänkin pitää, minä kun voin ottaa sitä täysin omien halujeni mukaan, hän ei. Lomilla mökkeillään, harrastella yhdessä ja erikseen, nähdään ystäviä ja vietetään laatuaikaa kimpassa. Toki joskus myös reissaan jonkun lyhyemmän pätkän lomilla, kuten viime kesänä kun mies jouti lomailemaan reilun viikon lyhyemmän aikaa kuin minä, en kokenut tarvetta päivystää itsekseni himassa, enkä tykkää mökkeillä yksin. Naurahdin päätelmääsi jonka teit pohjautuen omaan elämääsi, että vain lomilla matkustetaan ulkomailla, joka myös tarkoittaa ettei lomia vietetä yhdessä kun toinen ei matkusta. Ei kaikki elä ja työskentele noin. Älä huoli, en ole oikeastaan koskaan surullinen, tosi harvoin on elämässä lopulta edes ollut sellaiseen aihetta. Päinvastoin koen olevani hyvin onnellinen ja etuoikeutettu, ja kiitollinen siitä, saadessani nauttia meidän näköisestä elämästä, yksin ja yhdessä.
Kuten Venetsiassa kuin muissakin näissä mega-turismin uhreissa haisee lähimmäisen hiki. Pystejä tuijotellaan ja FB:tä päivitellään auringonpaahteessa tappituntumalla naapurin hiki sieraimissa. Ainakin minulle on nautinto kaukana. Matkustan ulkomaille enää lähinnä tapaamaan tuttuja, kolleegoita tai johonkin konserttiin / tapahtumaan.
Enemmän silti mietin niitä, jotka joskus asuivat arkeaan Venetsiassa tai jossain muussa 'kohteessa'. Nythän siellä ei oikeasti arkeaan asu kuin ehkä muutama italialainen. Venetsia on eräänlainen Truman-show, jonka alkuperäisestä hengestä ei ole mitään jäljellä.
Vierailija kirjoitti:
Kuten Venetsiassa kuin muissakin näissä mega-turismin uhreissa haisee lähimmäisen hiki. Pystejä tuijotellaan ja FB:tä päivitellään auringonpaahteessa tappituntumalla naapurin hiki sieraimissa. Ainakin minulle on nautinto kaukana. Matkustan ulkomaille enää lähinnä tapaamaan tuttuja, kolleegoita tai johonkin konserttiin / tapahtumaan.
Enemmän silti mietin niitä, jotka joskus asuivat arkeaan Venetsiassa tai jossain muussa 'kohteessa'. Nythän siellä ei oikeasti arkeaan asu kuin ehkä muutama italialainen. Venetsia on eräänlainen Truman-show, jonka alkuperäisestä hengestä ei ole mitään jäljellä.
No asuu siellä keskustassa vielä 50 000 paikallista arkeaan. Vähenemässä toki mutta ei vain muutama
Vierailija kirjoitti:
Paikka pilattu turisteilla täysin, enpä suosittele. Mene mieluummin johonkin läheiseen kaupunkiin ja tehkää päiväreissu junalla tuonne jos pakko nähdä, se on päivässä koluttu.
Tämä. Mene mieluiten Garda-järvelle. On siinä lähellä. Venetsiassa ei oikein ole mitään näkemistä ja kahvi parhaimmillaan 8 euroa!
Minäkin käynyt kauan sitten. Silloin oli jo kauhea meininki ja haisevaa. Italiassa lähtisin enää jonnekin etelän pikkukyliin.