Millaisia farkkutyylejä muistat?
Mä muistan paljonkin, mutta tässä pari: joskus 80-luvun lopulla oli hetken sellaisia farkkuja, joissa oli sivuilla sellainen valkoinen n. 5-10 cm leveä kaistale. Nämä farkut olisivat varmasti painuneet ikuisesti muistinini unholaan, ellei eräs nuori tuttu olisi muutama vuosi takaperin löytänyt kirpparilta sellaisia. Hieman tämän jälkeen tulivat muotiin sellaiset farkut, joita nytkin on, oli vyötäröltä istuvat, mutta lahkeista leveät. Nämä molemmat farkkumuodit olivat aika lyhytkestoisia.
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
teryleenihousut
Eivät ole farkut.
Koska kukaan muu ei muista, mä muistan. Nollarin alussa oli Dieselin Luxury of Dirt -mallisto, jossa esiteltiin myös farkut, jotka näyttivät likaisilta. Tämä oli suuri hitti ja muutkin merkit ja valmistajat ottivat valmiiksi liatut farkut valikoimaansa. Mulla ei ollut varaa Dieselin farkkuihin, joten ostin omat liatut farkkuni Henkkamaukasta. Ne kävivät sitten monta muodonmuutosta läpi ajan muodin hengessä.
Ap
Mä jatkan noista farkuistani, joita muokkasin eri tavoilla: kyllästyin vaaleisiin farkkuihin ja niihin likaläiskiin (jotka kyllä haalistuivat pesussa). Värjäsin ne mustiksi. Sitten ratkoin ulkosaumat auki ja ompelin ne niin, että ulkosyrjälle tuli ikään kuin hapsut (tämäkin oli muotia nollarilla). Jossain vaiheessa leikkasin vyötärökaistaletta matalammaksi (Mariah Carey taisi olla tämän tuulin pioneeri) ja kiinnitin pyöreitä niittejä sivusaumaan polvesta alaspäin (myös näitä oli paljon tuohon aikaan).
Ap
Vierailija kirjoitti:
Itse kavennetut, niin kireät, että piti kosteana kiskoa jalkaan. Teki takapuolen plätyksi. Tämä oli 70-luvun loppupuolta.
Myöhemmin 80-luvulla tuli porkkanafarkut. Muistan, ettei leveneviä lahkaita voinut silloin kuvitella. Mutta kappas vaan, ne tulivat seuraavaksi.
80-luvulla 70-luvun levenevät lahkeet olivat myös jotain aivan hirveää, joka ei voi koskaan tulla takaisin. Mutta sitten ne kuitenkin jo 90-luvun alussa tulivat muotiin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse kavennetut, niin kireät, että piti kosteana kiskoa jalkaan. Teki takapuolen plätyksi. Tämä oli 70-luvun loppupuolta.
Myöhemmin 80-luvulla tuli porkkanafarkut. Muistan, ettei leveneviä lahkaita voinut silloin kuvitella. Mutta kappas vaan, ne tulivat seuraavaksi.
80-luvulla 70-luvun levenevät lahkeet olivat myös jotain aivan hirveää, joka ei voi koskaan tulla takaisin. Mutta sitten ne kuitenkin jo 90-luvun alussa tulivat muotiin.
Ap
Anteeksi, ymmärsin ehkä väärin - ajattelin, että tarkoitit viestissäsi niitä taisaisen leveitä lahkeita, jotka olivat hetken muotia ihan ysärin alussa, mutta taisitkin tarkoittaa just noita 70-luvun leveneviä.
Ap
Aloittaja jaksaa puhua paskaa itsensä kaa
Vierailija kirjoitti:
Minä en mitenkään kiellä sinua muistelemasta menneiden vuosikymmenten farkkutyylejä. Tuliko sinulle sellainen olo, että jotenkin estäisin sinua tekemästä niin?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en mitenkään kiellä sinua muistelemasta menneiden vuosikymmenten farkkutyylejä. Tuliko sinulle sellainen olo, että jotenkin estäisin sinua tekemästä niin?
Ap
Kyllä tuli. Vedän sinua vielä kuokkaan.
Kun olin yläasteella, Ainoat Oikeat farkut olivat Levikset. Ja niitä syynättiin tarkkaan, että olivat aidot.
Ap
70-luvun loppupuolella oli sellaiset farkut, että ne piti vetää päälle sängyllä maaten.
Olivat niin tiukat, että hajosivat haaroista aika äkkiä, mutta lahkeet lepatti.
lantiolta, reisistä tiukat, alempaa lahkeista leveät. Pillifarkut. Suorat farkut, Revityt farkut. Lökärifarkut, ne jotka roikkuvat persauksista miltei polvien kohdalla. Mustat farkut. Vyötärölle ulottuvat, lantiolle ulottuvat. Ja niin edelleen!
Vierailija kirjoitti:
70-luvun loppupuolella oli sellaiset farkut, että ne piti vetää päälle sängyllä maaten.
Olivat niin tiukat, että hajosivat haaroista aika äkkiä, mutta lahkeet lepatti.
Mietin, olisko multa löytynyt koskaan niin paljon sitoutuneisuutta, että olisin pystynyt tuollaiseen. Onneksi elastaani keksittiin!
Ap
Bootcut-farkut oli se ysärin oikea farkkumalli, ei suinkaan korkea vyötärö. Korkea vyötärö oli kasarilla.
Ysärille tultaessa vyötärö laski alemmas ja alemmas. Kun oltiin nollarin taitteessa, piti melkein p*llunkarvojen näkyä. Samalla lahkeet levenivät entisestään alhaalta.
Sitten yhtäkkiä tulivat pillit ja kaikki muu oli noloa. Pillit olivat olleet Ruotsissa muotia jo ysärillä, mutta ei Suomessa.
Joku sanoi mulle jo ysärin lopulla, että kohta pillifarkut on tosi in. Ja niinhän siinä kävi. Ne pitivät pintansa tosi pitkään, jonnekin 2015 paikkeille jonka jälkeen alkoi tulla näitä mom jeanseja ja muita kammotuksia.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
teryleenihousut
Eivät ole farkut.
Koska kukaan muu ei muista, mä muistan. Nollarin alussa oli Dieselin Luxury of Dirt -mallisto, jossa esiteltiin myös farkut, jotka näyttivät likaisilta. Tämä oli suuri hitti ja muutkin merkit ja valmistajat ottivat valmiiksi liatut farkut valikoimaansa. Mulla ei ollut varaa Dieselin farkkuihin, joten ostin omat liatut farkkuni Henkkamaukasta. Ne kävivät sitten monta muodonmuutosta läpi ajan muodin hengessä.
Ap
Mä jatkan noista farkuistani, joita muokkasin eri tavoilla: kyllästyin vaaleisiin farkkuihin ja niihin likaläiskiin (jotka kyllä haalistuivat pesussa). Värjäsin ne mustiksi. Sitten ratkoin ulkosaumat auki ja ompelin ne niin, että ulkosyrjälle tuli ikään kuin hapsut (tämäkin oli muotia nollarilla). Jossain vaiheessa leikka
Hyvin kestävät farkut sulla ollut kun noin monta vaihetta kävivät läpi. Henkkamaukan laatu on ollut yllättävän priimaa.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on pläty?
Vierailija kirjoitti:
Minä elin sitä kasarivaihetta, jossa leviksiin ommeltiin sivuun se kangaskaistale. Mutta ei ne valkoisia olleet vaan kirkkaanvärisiä. Usein jotain kukkakuviota tai ruutua. Sopi kivasti yhteen benettonin pastelliväristen collegepaitojen kanssa.
Tätä tehtiin vielä ysärillä. Suoria farkkuja levennettiin myös alhaalta näin. Kangas oli usein jotain vähän hippikyvioista, paisley-kuviota tms.
🇺🇦🇮🇱
Kaffebulla kirjoitti:
Bootcut-farkut oli se ysärin oikea farkkumalli, ei suinkaan korkea vyötärö. Korkea vyötärö oli kasarilla.
Ysärille tultaessa vyötärö laski alemmas ja alemmas. Kun oltiin nollarin taitteessa, piti melkein p*llunkarvojen näkyä. Samalla lahkeet levenivät entisestään alhaalta.
Sitten yhtäkkiä tulivat pillit ja kaikki muu oli noloa. Pillit olivat olleet Ruotsissa muotia jo ysärillä, mutta ei Suomessa.
Joku sanoi mulle jo ysärin lopulla, että kohta pillifarkut on tosi in. Ja niinhän siinä kävi. Ne pitivät pintansa tosi pitkään, jonnekin 2015 paikkeille jonka jälkeen alkoi tulla näitä mom jeanseja ja muita kammotuksia.
Ysärillä oli lopulta aika monia erilaisia farkkumalleja, ja vyötärö oli ysärin alussa korkea.
Mulle tuli mieleen taas yksi esimerkki ysäriltä: vihreät, viininpunaiset ja mustat farkut. Tämäkin oli siinä 91-92.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
teryleenihousut
Eivät ole farkut.
Ap
Mä jatkan noista farkuistani, joita muokkasin eri tavoilla: kyllästyin vaaleisiin farkkuihin ja niihin likaläiskiin (jotka kyllä haalistuivat pesussa). Värjäsin ne mustiksi. Sitten ratkoin ulkosaumat auki ja ompelin ne niin, että ulkosyrjälle tuli ikään kuin hapsut (tämäkin oli muotia nollarilla). Jossain vaiheessa leikka
Noihin niitti ja hapsufarkkuihin liittyi vahvasti Ed Hardyn paidat!
🇺🇦🇮🇱
"Noihin niitti ja hapsufarkkuihin liittyi vahvasti Ed Hardyn paidat! "
Mulla ei ollut tuollaisia ja muutenkin aivan erilainen tyyli. Ed Hardy tuli myöhemmin, tämä oli n. vuonna 2001-2001.
Ap
Semmoisia farkkuja oli 70-luvulla joissa oli V-leikkaukset polvien kohdalla. Muistaako kukaan näitä?
Muistan kun postinjakajalla oli 1965 kans jotkut housut. Ja ajokkina Solifer Export