Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia farkkutyylejä muistat?

Vierailija
23.02.2026 |

Mä muistan paljonkin, mutta tässä pari: joskus 80-luvun lopulla oli hetken sellaisia farkkuja, joissa oli sivuilla sellainen valkoinen n. 5-10 cm leveä kaistale. Nämä farkut olisivat varmasti painuneet ikuisesti muistinini unholaan, ellei eräs nuori tuttu olisi muutama vuosi takaperin löytänyt kirpparilta sellaisia. Hieman tämän jälkeen tulivat muotiin sellaiset farkut, joita nytkin on, oli vyötäröltä istuvat, mutta lahkeista leveät. Nämä molemmat farkkumuodit olivat aika lyhytkestoisia.

Kommentit (68)

Vierailija
1/68 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kari Taalasmaa

Vierailija
2/68 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kari Taalasmaa

Kuvaile. Mä oon katsonut Salkkareita viimeksi vuonna 2001, joten tietämykseni aiheesta on ohutta.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/68 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

teryleenihousut

Vierailija
4/68 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä elin sitä kasarivaihetta, jossa leviksiin ommeltiin sivuun se kangaskaistale. Mutta ei ne valkoisia olleet vaan kirkkaanvärisiä. Usein jotain kukkakuviota tai ruutua. Sopi kivasti yhteen benettonin pastelliväristen collegepaitojen kanssa.

Vierailija
5/68 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niilo Tarvajärvi

Vierailija
6/68 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kari Taalasmaa

Kuvaile. Mä oon katsonut Salkkareita viimeksi vuonna 2001, joten tietämykseni aiheesta on ohutta.

Ap

No niiltä ajoiltapa tyyli juontaakin. Farkut ja farkkutakki ja rööki huulessa.

Vierailija
7/68 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

teryleenihousut

Eivät ole farkut.

Koska kukaan muu ei muista, mä muistan. Nollarin alussa oli Dieselin Luxury of Dirt -mallisto, jossa esiteltiin myös farkut, jotka näyttivät likaisilta. Tämä oli suuri hitti ja muutkin merkit ja valmistajat ottivat valmiiksi liatut farkut valikoimaansa. Mulla ei ollut varaa Dieselin farkkuihin, joten ostin omat liatut farkkuni Henkkamaukasta. Ne kävivät sitten monta muodonmuutosta läpi ajan muodin hengessä.

Ap

Vierailija
8/68 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivi- ja lumipestyt tuli joskus yllättäen muotiin. Silloin ihmeteltiin, miksi jotkut haluaa valmiiksi kuluneet housut. Nykyään on pistetty vielä paremmaksi, uutena myydään täysin rei'itettyjä farkkuja.

Vierailija
9/68 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan Pup pa-tyylin vuodelta 1991. 🤠🥳🥸

Vierailija
10/68 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan korkeavyötäröiset jotka oli ylhäältä leveät ja kapenivat alas. Nilkkapituiset joissain oli vetoketju nilkassa.

70-luvulla ommeltiin lahkeen suihin sellanen kukkakanttinauha.

Vierailija
11/68 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä elin sitä kasarivaihetta, jossa leviksiin ommeltiin sivuun se kangaskaistale. Mutta ei ne valkoisia olleet vaan kirkkaanvärisiä. Usein jotain kukkakuviota tai ruutua. Sopi kivasti yhteen benettonin pastelliväristen collegepaitojen kanssa.

Eikö tämä ollut ysärin alussa? Mä ainakin muistan yläasteelta tuon. Joko levennettiin farkkuja 70-luvun mallisiksi tai sitten katkaistiin esim. polven kohdasta ja pidennettiin lahjetta  lisäämällä kaistale kangasta.

Ap

Vierailija
12/68 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matti Nykäs-farkut 80-luvulta: ne ulottuivat kainaloon.

Vierailija
13/68 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan korkeavyötäröiset jotka oli ylhäältä leveät ja kapenivat alas. Nilkkapituiset joissain oli vetoketju nilkassa.

70-luvulla ommeltiin lahkeen suihin sellanen kukkakanttinauha.

Vetoketju nilkassa! Olin unohtanut.

Ap

Vierailija
14/68 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terinit verryttelyhousut

Vierailija
15/68 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah olin juuri tulossa mainitsemaan nuo aloittajan farkut. Niissä oli lisäksi resori lahkeensuussa. Löytäisköhän mistään kuvaa niistä 😄

Vierailija
16/68 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kivi- ja lumipestyt tuli joskus yllättäen muotiin. Silloin ihmeteltiin, miksi jotkut haluaa valmiiksi kuluneet housut. Nykyään on pistetty vielä paremmaksi, uutena myydään täysin rei'itettyjä farkkuja.

Mä muistan, kun revityt farkut tulivat ysärin alussa muotiin. Silloin tehtiin myös pakaran alle sellaiset viillot. Just joidenkin kavereiden kanssa tätä muisteltiin.

Ap

Vierailija
17/68 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esko Kivikoski

Vierailija
18/68 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ah olin juuri tulossa mainitsemaan nuo aloittajan farkut. Niissä oli lisäksi resori lahkeensuussa. Löytäisköhän mistään kuvaa niistä 😄

Joo, niin oli! Varmasti löytyis, kun osais hakea. Vaikkapa Anttilan kuvastossa voisi olla.

Ap

Vierailija
19/68 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

:)

Mulla oli joskus ei nyt farkut, mutta jotkut "släksit" (tummat suorat housut). Tapasin naisen (no exän), kysyin häneltä, et miltäs nää näyttää? Vastasi siihen, et muuten hyvät, mutta (liian) leveät lahkeet.

Olin tässä n. 1kk. sitten menossa (näin ma-aamuna) ostamaan korjaussarjaa, lähtiessä laitoin lahkeet kunnolla, mutta jossain vaiheessa ne putosi ja alkoi lepattamaan. Muistui mieleen Saturday Night Fever -leffa, missä John Travolta käveli släkseissä, lahkeet lepattaen. :)

Vierailija
20/68 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kavennetut, niin kireät, että piti kosteana kiskoa jalkaan. Teki takapuolen plätyksi. Tämä oli 70-luvun loppupuolta. 

Myöhemmin 80-luvulla tuli porkkanafarkut. Muistan, ettei leveneviä lahkaita voinut silloin kuvitella. Mutta kappas vaan, ne tulivat seuraavaksi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yhdeksän