Millaisia farkkutyylejä muistat?
Mä muistan paljonkin, mutta tässä pari: joskus 80-luvun lopulla oli hetken sellaisia farkkuja, joissa oli sivuilla sellainen valkoinen n. 5-10 cm leveä kaistale. Nämä farkut olisivat varmasti painuneet ikuisesti muistinini unholaan, ellei eräs nuori tuttu olisi muutama vuosi takaperin löytänyt kirpparilta sellaisia. Hieman tämän jälkeen tulivat muotiin sellaiset farkut, joita nytkin on, oli vyötäröltä istuvat, mutta lahkeista leveät. Nämä molemmat farkkumuodit olivat aika lyhytkestoisia.
Kommentit (68)
Ja baggy/säkkifarkut on nyt kuuminta hottia. Osa niistä on ihan järkyn rumia.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ja baggy/säkkifarkut on nyt kuuminta hottia. Osa niistä on ihan järkyn rumia.
Ap
No kai ne on mukavia. Vähän niin kuin gollegehousut. Jotka nykyteineillä muodissa. Mutta jotkut kyllä näyttää, että eivät tahdo edes pysyä jalaloissa, kun ovat kinnitettykkin vielä jollain säkkinarulla. No mistä nyt kukin tykkää. Saa käyttää jos ovat tosiaan omaan mieleen.
"Miss sixty" farkut oli hot 2000 luvun alussa, sen jälkeen lähtivätkin farkut kapenemaan kapenemistaan seuraavat 10-15 v, samoin vyötärö nousi kohti korvia. Nyt on muotia monenlaiset farkut, matala lantiomalli taas rules, mutta samalla voi käyttää korkeempaa löysempää mallia ym. Itse olen aina pitänyt leviksiä luottofarkkuina jo monta vuosikymmentä ja huomaan että niitä ei kannata myydä eteenpäin, jos vaan sopivat itselle koon puolesta. Trendit näyttää toistavan itseään n 15-30 v sykleissä, joten kun olen keski-ikäinen mamma ja suurinpiirtein samassa kokoluokassa pysynyt, niin minulla alkaa olla jo repertuaari kaikkia trendimalleja odottamassa sopivaa hetkeä kaapissa
Se muoti kun navan ja persvaon piti näkyä, oliko se sitten sitä Mariah Carey-muotia. Oli ihan liian seksikästä pikku koululaisille. Nyt se yrittää tulla takaisin. Entäs sitten se muoti kun pojilla roikkui farkut polvissa? Sanottiin että niihin pöksyihin mahtui viikon eväät. Ihmeteltiin miten noissa pystyy kävelemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kivi- ja lumipestyt tuli joskus yllättäen muotiin. Silloin ihmeteltiin, miksi jotkut haluaa valmiiksi kuluneet housut. Nykyään on pistetty vielä paremmaksi, uutena myydään täysin rei'itettyjä farkkuja.
Mä muistan, kun revityt farkut tulivat ysärin alussa muotiin. Silloin tehtiin myös pakaran alle sellaiset viillot. Just joidenkin kavereiden kanssa tätä muisteltiin.
Ap
Silloin ne piti repiä itse, kaupasta ei vielä saanut valmiiksi revittyjä :D
Ai niin! MicMacin uudelleentuleminen nolkytluvulla hopparivermeillä! Eniten on jäänyt mieleen ne mustavalkoiset tuulihousut, mutta tämä on jo aiheen sivusta.
Ap