Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä olit kun Estonia upposi 1994 ? ?

Vierailija
22.02.2026 |

Itse olin silloin armeijassa Niinisalossa. M50.

Kommentit (106)

Vierailija
101/106 |
17.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin nukkumassa ja heräsin tunteeseen etten saa happea.

Vierailija
102/106 |
17.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänitysstudion kahviossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/106 |
17.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkumassa. Olin lukiossa. Kuulin asiasta, kun aamulla luokan ärsyttävin tyyppi kailotti Estonian uppoamisesta. Tämä henkilö ei valitettavasti pääse unohtumaan minulta koskaan, sillä hän liittyy niin vahvasti muistooni Estonian uppoamisesta. 

Vierailija
104/106 |
17.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ala-asteella, muistaakseni kolmannella luokalla. Aamulla kun ennätimme koulun pihaan, joku vanhemmista oppilaista kertoi matkustajalaivan uponneen Itämerellä.

Koulussa katsottiin tragediasta kertovia uutisia, muistan. Ne olivat järkyttäviä ja kuvat pelastualautoilla kelluvista puolipukeisista ruumiista piirtyivät ikuisesti mieleeni. En lähde talviaikaan mielelläni risteilemään, edelleenkään. 

Vierailija
105/106 |
17.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se oli kyllä karmea onnettomuus.

Siihen loppui turvallisuudentunne ruotsinlaivoilla.

Pingoin vauhdilla yliopistolle Portsuun, kun näin ohimennen lööpin. Joku Estonia uponnut. Yliopistolla oli aika vaisu tunnelma sitten. Kaikki puhuivat samasta asiasta. 

Sää oli tosiaan myrskyinen.

Vierailija
106/106 |
17.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona nukkumassa. Heräsin yöllä yhden aikaan, luulin kuulleeni jotain avunhuutoja. Menin ensin lastenhuoneeseen, siellä ei mitään hätää, lapset nukkuivat. Sitten avasin ulko-oven, joka paiskautui seinään. Oli todella kova tuuli, ei muuta ihmeellistä.

Aikaisin aamulla mies herätti minut; telkkarissa näytettiin Estonian pelastustöitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan viisi