Missä olit kun Estonia upposi 1994 ? ?
Kommentit (54)
Ihan samassa paikassa kuin silloin kun Diana kuoli. Kotona sängyssä.
Lastenkodissa ehkä. Olisinpa valinnut toisin. Vanhempi oli hankala ja vihamielinen.
Kotona kuten nytkin, vieläpä samassa talossa. Olin silloin 35, nyt 66.
Työkkärin kautta puolivuotta länsisuomen ympäristökeskuksen maa/vesirakennus hommissa.
Oletan että olin kotona nukkumassa. Olin tokaluokkalainen. Muistan että tv-uutisissa oli pitkään estoniajuttuja, parhaiten jäi mieleen keulaportit ja kuvitusvideona joku navakassa säässä menevä laiva. Mutta siis en muista sitä kun kuulin Estoniasta ekaa kertaa. Mua varmaan yritettiin suojella. Myöskään koulussa en muista että aiheesta olisi käyty kokoavaa keskustelua. Kun oltiin ekalla, uutisissa puhuttiin Sally Albatross -nimisen laivan karilleajosta, ja yksi luokan pojista, joka istui mun takana, oli tosi innostunut tuosta onnettomuudesta ja piirsi jatkuvasti Sally Albatrosseja karilla. Tuonkaan takia en osannut pitää mitenkään poikkeuksellisena, että taas kohistaan jostain laivaonnettomuudesta.
Kotona. Heräilin aamulla kelloradion uutisiin. Sanoin miesystävälle että Suomessa on meneillään joku iso meripelastusharjoitus. Vähän ajan kuluttua tajusin, että ei ollut mikään harjoitus vaan valtava onnettomuus.
Heräsin aamulla kun kelloradio napsahti päälle ja tuli uutiset. Kyllä siitä tuli järkyttynyt olo
Missä olitte silloin kun Tšernobyl pamahti?
Vierailija kirjoitti:
Missä olitte silloin kun Tšernobyl pamahti?
Sienessä. Niitä on vieläkin pakkasessa.
N78
Äitini kohdussa, valmistautumassa syntymään kolmen päivän päästä 👶
Kotona nukkumassa. Aamulla Tyksiin töihin, siellä siitä kuulin. Käytiin pällistelemässä niitä helikoptereita, muuten ei vaikuttanut mun työpäivään vaikka ns. paikalla olin.
Olin juuri muuttanut Turkuun opiskelemaan, ensimmäistä kertaa omilleni asumaan. Asuin keskustassa ja heräsin joskus aamuyöllä siihen kun helikoptereita pörräsi pään päällä koko ajan. Ärsytti kun en saanut nukuttua.
Sitten kun katsoin aamu-uutiset, niin tuntui ihan kamalalta että kiukkusin koptereista :(
Kotona Nokialla. Kioskilla näin lehdestä uutisen seuraavana päivänä.
Olin nukkumassa. Menin samaa matkaa kouluun kaverini kanssa, ja hän oli kuullut asiasta radiosta/telkkarista, ja kertoi minullekin.
Vierailija kirjoitti:
Kotona kuten nytkin, vieläpä samassa talossa. Olin silloin 35, nyt 66.
Värikäs elämä sulla.
Utössä.