Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käyttekö salaa perheeltä esim. autokaistalta

Vierailija
22.02.2026 |

ruokaa?

Minulla oma henmotteluhetki hakea joku hamppari ja syödä se yksin autossa. Mahtavinta juuri esim. töistä tullessa tai kauppareissulla.

Kommentit (88)

Vierailija
21/88 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nähnyt kauppakeskusten vessoissa tyhjiä alkoholijuomatölkkejä (palautuspiste siis ihan lähellä) ja yhden lastenrattaita työntävän näin nakkaavan tölkin melkein kaupan eteen. Tuli mieleen että jotkut ehkä vetävät kauppareissulla myös salajuoman. Tai mikä lie selitys, vessa ei oikein tunnu kivalta juomapaikalta.

Salahuikat on kiva ottaa, sillä välin kun mies ja lapset ovat ruokaostoksilla. Minulla on "maha kuralla". Alkokin yleensä Prismassa

Vierailija
22/88 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt oikein ymmärtänyt tätä AP:n asiaa että mitä salailua tähän tarvittaisiin että vaikka työmatkalla, kotiin tullessa käy Hesburgerissa haukkaamassa purilaisen?

Miksi sitä pitäisi salailla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/88 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se pitäisi tehdä salaa?

Vierailija
24/88 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä saa molemmat syödä mitä haluaa

Vierailija
25/88 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus söin sushia salaa, kun en raski ostaa sitä koko perheelle ja kaikki siitä tykkää. Nykyään ei ole enää omia hetkiä,vaan olen aina jonkun seurassa 

Vierailija
26/88 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, mutta nyt kun sanoit niin kuulostaa aika luksukselta syödä yksin hiljaisuudessa hampurilaisateria. Pienten lasten äitinä harvoin saa syödä rauhassa. 

Vierailija
27/88 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus söin sushia salaa, kun en raski ostaa sitä koko perheelle ja kaikki siitä tykkää. Nykyään ei ole enää omia hetkiä,vaan olen aina jonkun seurassa 

Mä jäin kerran pojalle kiinni kun tulin vähän myöhässä hakee sitä treeneistä. Kysy missä mä viivyin, ja erehdyin sanomaan, että olin syömässä. Sushia. No poruhan siitä tuli  ja piti ottaa kaupasta take away hänellekkin :D käy kalliiksi

Vierailija
28/88 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on merkki henkisestä väkivallasta, että puolisolta täytyy pimittää asioita.

Vierailija
29/88 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Olen sinkku ilman autoa. Ei tarvitse tehdä salaa yhtään mitään.

Saa sinne mennä fillarillakin.

Vierailija
30/88 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm. Onko ajatus että tää olisi jotenkin oireellista/dopamiinihakuista lohtusyömistä? Joo, voi se olla sitäkin. Ja ei kai siinäkään mitään väärää ole jos ei energiansaanti ylity, tai veriarvot kärsi? 

mulle toi on ihan vaan sitä ruuhkavuosien pientä omaa aikaa ja rauhaa. Ja Samalla syö päivän toisen lämpimän aterian.  Enkö yleensä syö sitä autossa. Kun se on hankalaa ja ahdasta.

Mä ainakin arvostan noita hetkiä siltä kantilta. Eikä ne oo mit salaisuuksia, vaikka en perheelle raportoikkaan. Puoliso näkee kyllä korttitapahtumista missä mä oon nautiskellut. 

Vierailija
31/88 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Välillä. Syntisimpänä eväänä oon pitänyt ihan klassisia snägäriruokia. Makkispekkiksiä, Lihiksiä aurajuustolla ja kebabilla + balkanmakkaralla.... Hmmm... :P

Nam. Mutta ei noita viitti syödä kun muutama kerta vuoteen tasolla. Kun ei ne sitten enää maistu hyviltä, jos liian usein syö.

Vierailija
32/88 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni salasuklaat ym herkut ei eroa salahampurilaisesta mitenkään. 

Pitäskö niiden erota? 

Vierailija
33/88 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kyllä. Isolla perheellä on tosi kallista käydä ulkona syömässä ja tuntuu ihanan halvalta käydä joskus nappaamassa ihan vaan yks burgeri itselle.

Vierailija
34/88 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On niissä mun mielestäni se ero, että toinen on ruokaa, ja toinen herkku. Ja eikö se itseasiassa ole aika isokin ero? Päivän aikana pitää syödä ruokaa. Suklaa ei monestikkaan ole välttämättömyys. Ellet ole selviytymässä vuorilla / haaksirikosta... :D 

Vierailija
35/88 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan perhe-aterian itselleni

t. 130 kg nainen

Vierailija
36/88 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä ole onneksi koskaan tarvinnut syömisiä kysellä, selitellä tai salailla. 

Ehkä sitten, jos toinen ramppaisi kalliissa ravintoloissa ja ollaan kuitenkin pienituloisia.

Vierailija
37/88 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mmm. Eikö monet tee niin? Tai ei sitä salaa tarvii tehdä. Mutta kai nyt ihmiset Snägärillä saa käydä? 

Vierailija
38/88 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On niissä mun mielestäni se ero, että toinen on ruokaa, ja toinen herkku. Ja eikö se itseasiassa ole aika isokin ero? Päivän aikana pitää syödä ruokaa. Suklaa ei monestikkaan ole välttämättömyys. Ellet ole selviytymässä vuorilla / haaksirikosta... :D 

Olen sivusta huutelija, koska en ole perheellinen (jos olisin, niin varmasti söisin aloittajan tapaan joskus omillani jotain hyvää, koska siinä on sellainen oma juttunsa). 

Mutta törmäsin vaan tähän herkku-käsitteeseen vaan juuri yhden kaverin kanssa, jonka mielestä pizzan tapainen juttu on "oikeaa ruokaa", jota kannattaa syödä vähän jo varastoonkin matkalla, ettei vaan nälkä iske. Sesonkipulla taas ei. Ei onneksi tarvinnut siitä sen kummemmin keskustella, kun tehtiin omia juttuja ko. ajankohtaan, mutta asia jäi jotenkin Itselläni mieleen. Kun siis ajattelen, monet ravintolaruuat menee myös tuohon "herkku"-kategoriaan, koska niissä on usein energiaa, tyydyttynyttä rasvaa ja suolaa yli tarpeen ja ei välttämättä niin paljon kasviksia, kuituja jne. Riippuu toki mitä valitsee ja välillä voi syödä mitä vaan, mutta näistäkin voi ajatella hyvin eri tavalla.

Vierailija
39/88 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Kun siis ajattelen, monet ravintolaruuat menee myös tuohon "herkku"-kategoriaan, koska niissä on usein energiaa, tyydyttynyttä rasvaa ja suolaa yli tarpeen ja ei välttämättä niin paljon kasviksia, kuituja jne. Riippuu toki mitä valitsee ja välillä voi syödä mitä vaan, mutta näistäkin voi ajatella hyvin eri tavalla."

Tottakai. 

Ne voivat olla hyvinkin epäterveellisiä. Tai sitten aika Ok tasoisia ravintoarvoiltaan. Esim BicMac Porkkanoilla ja vissyllä ei oo mikään hirvee katastrofi kaloreiltaan eikä edes ravintoarvoiltaan. Mutta siinä toki menee se Herkkuosuus vähän hukkaan. 

Ja kuten sanoit. Jos silloin tällöin syö kotona tehdyn kanafileen ja riisin sijaan pizzan päivän lämpimän ateriana, se pizza tekee ihan hyvin tehtävänsä. Puhumattakaan jos syö sen pottumuusin ja uunimakkaran sijasta. Kotiruokaakin on moneen lähtöön 

Vierailija
40/88 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä joskus kun lapset oli pienempiä. Syynä juurikin tuo, että lapsille ei näitä halua juuri syöttää ja tulee myös kalliiksi monelle ostaa. Silloin jos itsellä oli joku kiire/nälkä/meno, niin hain pari kertaa vuodessa itselle pikaruokaa ennen/jälkeen kotiin menon tai kun tiennyt että muut on jo syöneet eikä jaksa itselle vaan alkaa enää tehdä ruokaa. Omat rahat niin ei näistä muut tiedä. 

Idea tuli usein siinä hetkessä niin  ei siinä edes kannata viedä muille jos /kun ovat jo syöneet. Ei ne ranut ja hampparit maistu hyvältä jos ne joutuu jättämään seuraavaan päivään. 

Ehkä tämä on perheellisten juttu. Jos olisi vain puoliso niin toki soittais et otatko säkin. Viidelle sen sijaan eri juttu ja haluttu opettaa että tää ei ole arkiruokaa vaan liittyy johonkin erityisempään esim.reissuun tmv. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yhdeksän