Häiritseekö jotain oikeasti, että hänen veroeuroista menee muutama hassu euro jollekkin työttömälle?
Eihän se kivaa ole, että menee iso osa palkasta veroihin, mutta kuka tuollaisia oikeasti miettii? Eikö teitä harmita enemmän että maksatte itsenne kipeäksi, eikä terveydenhuolto toimi ja tiet ovat reikiä täynnä, ettekä tiedä pääsettekö edes eläkkeelle? Lisäksi rahaa syydetään uskomattomia summia ulkomaille.
Kommentit (176)
Tämä ei kosketa mua, koska olen sairaseläkkeellä.
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei kosketa mua, koska olen sairaseläkkeellä.
Niin olen minäkin ja maksan veroja eläkkeestäni. Veronmaksuahan tämä ketju koski.
Kyllä häiritsee ja häiritsee niin paljon, että mielellään maksaa vielä muutaman euron lisää, jotta voidaan sitä työtöntä oikein kyykyttää.
Minä olen tyytyväinen veronmaksaja, joka haluaa, että hyvinvointivaltio pysyy pystyssä ja että köyhätkin pärjäävät. Toki toivoisin sellaisia tuenmuotoja, joilla korjataan rakenteiden valuvirheitä. Ei jätettäisi ihmisiä kuoppaan, vaan autettaisiin sieltä omilleen.
Kyllä jos se työtön on importoitu tänne.
Suomessa ilman muuta häiritsee! Eihän matalapalkkaisiakaan haittaa oman palkkansa mataluus, vaan se että tuet ovat liian lähellä eli köyhä saa liikaa!
Että köyhältä vähemmäksi jotta se oma, samana pysynyt palkka TUNTUU enemmältä!
Eikä ole edes vitsi!
Ja se on loppujen lopuksi yksi kärpäsen paska joka veroista menee yhteiskunnan maksamiin tukiin. Isoimmat siivut menee julkiseen sektoriin palveluineen kaikkineen, puolustukseen ja infraan.
Miksi työtön ei maksa niitä jotain hassuja euroja minulle samantien takaisin, jos se on niin pieni summa, ettei sillä ole merkitystä?
Vierailija kirjoitti:
Mitä tulee ketjun aiheeseen, niin jokaisella kantistyöttömällä on sen verran sukulaisia, että käytännössä suku maksaa omat työttömänsä. Ellei nyt ole erityisen epäonninen suku.
Ei todellakaan maksa. Jos suku on vasemmistolainen niin se odottaa että yhteiskunta maksaa, jos oikeistolainen niin se odottaa sukulaisen elättävän itsensä.
Älä ole kahjo. Nuo sukulaiset ovat osa yhteiskuntaa, joilta kerätään veroja. Silloin käytännössä he maksavat, vaikka eivät haluaisi. Meilläkin on suvussa enemmän työllisiä, kuin työttömiä ja käytännössä muutamia niin kovapalkkaisia, että yksi jo maksaa kuussa yhden sukulaistyöttömän tuet. (suoraan euroissa verrattuna).
On olemassa vitsi: suomalainen on aina valmis maksamaan satkun siitä hyvästä että naapuri ei saisi viittäkymppiä - paitsi että se ei olekaan vitsi vaan täyttä totta!
Hyv me!
Vierailija kirjoitti:
Miksi työtön ei maksa niitä jotain hassuja euroja minulle samantien takaisin, jos se on niin pieni summa, ettei sillä ole merkitystä?
Koska se on sen tuensaajan koko leipä. Sinulla on lisää hassuja euroja, jotka saat pitää itseäsi varten.
Vierailija kirjoitti:
On olemassa vitsi: suomalainen on aina valmis maksamaan satkun siitä hyvästä että naapuri ei saisi viittäkymppiä - paitsi että se ei olekaan vitsi vaan täyttä totta!
Hyv me!
Johtuu ihan siitä että se naapurille annettava viiskymppiä tulee sen suomalaisen taskusta, ja naapuri valittaa kovaan ääneen ettei se riitä vaan suomalaisen on annettava ainakin kahdeksankymppiä, vaikka sille jäisi vain vitonen itselleen.
Nykyään jo häiritsee. Niitä työttömiä on liikaa. Ja osa vain lusmuilemassa.
Miljardit eurot = muutama hassu euro?
Vierailija kirjoitti:
Miljardit eurot = muutama hassu euro?
Näin nuo loiset ajattelevat.
Vierailija kirjoitti:
Ja se on loppujen lopuksi yksi kärpäsen paska joka veroista menee yhteiskunnan maksamiin tukiin. Isoimmat siivut menee julkiseen sektoriin palveluineen kaikkineen, puolustukseen ja infraan.
Tämä kommentti ja ylänuolet tulivat henkilöiltä jotka eivät ole koskaa katsoneet paljonko Valtion budjetista menee tukiin. Voin kertoa että se on suurin menoerä siellä ihan vinkiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska se on sen tuensaajan koko leipä. Sinulla on lisää hassuja euroja, jotka saat pitää itseäsi varten.
Totta kai se on koko leipä, kun tuensaaja ei suostu menemään töihin ja saamaan palkkaa, koska silloin hän ei saa niitä muutamaa hassua verotonta euroa vaan palkan, josta joutuu maksamaan veroja, jotta joku toinen työtön voi olla kotona tekemättä mitään! Ymmärrätkö: meillä on menossa pahanlaatuinen kierre, jossa työtön ei voi edes harkita töihinmenoa, koska silloin hän ei saa enää tukea eikä palkka koskaan ole riittävät korvaus työstä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä kommentti ja ylänuolet tulivat henkilöiltä jotka eivät ole koskaa katsoneet paljonko Valtion budjetista menee tukiin. Voin kertoa että se on suurin menoerä siellä ihan vinkiksi.
Ei ole suurin menoerä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole suurin menoerä.
On.
"Ongelma on siinä, että emme koe enää olevamme samassa veneessä toisten kanssa. Ensinnäkin on niin, että isänmaallisuus ja kansallismielisyys on nykyään kielletty joten olemme jakautuneet erilaisiin ryhmiin maamme sisällä joiden kanssa emme tunne yhteenkuuluvuutta. Toiseksi tänne on tullut ulkomaalaisia hyväksikäyttämään järjestelmää ilman aikomustakaan puhaltaa yhteiseen hiileen."
Ei se ole kiellettyä. Itse pidän leijonakoruja (en ole persu tai oikeistoa, en edes rsisti). Kailotan suomea, suomalaisia kansantaruja, murretta jne. kaikkea suomalaista. Eläkää muutkin ihan normaalisti suomalaisina :)