Luetelkaa kaikki ammatit, mihin kannattaa opiskella jos haluaa että vakipaikka heti valmistumisen jälkeen on varma
Kommentit (21)
Vierailija:
Lääkäri tai hammaslääkäri.
Psykologeista on myös pulaa maakunnissa.
Erikoistuva saattaa olla kuusikin vuotta pätkäsuhteissa, lyhimmillään viikon pätkissä. terveyskeskuslääkärille löytyy heti vakipaikka, jos on valmis menemään syrjäseudulle.
niistä on pulaa! palkka tosin ei päätä huimaa mutta lapsia aina on (toivottavasti) ja niille tarvitaan hoitajia. itse sanoin itseni juuri irti edellisestä työpaikasta kun muutettiin pysyvästi muualle. tällä uudella paikkakunnalla on huutava pula perhepäivähoitajista ja varmasti töitä sais heti kun haluais. nyt olen omien lasten kanssa kotona ja työelämään pikkuhiljaa varmaan siirryn takaisin.
Lainaus:
perhepäivähoitaja!
niistä on pulaa! palkka tosin ei päätä huimaa mutta lapsia aina on (toivottavasti) ja niille tarvitaan hoitajia. itse sanoin itseni juuri irti edellisestä työpaikasta kun muutettiin pysyvästi muualle. tällä uudella paikkakunnalla on huutava pula perhepäivähoitajista ja varmasti töitä sais heti kun haluais. nyt olen omien lasten kanssa kotona ja työelämään pikkuhiljaa varmaan siirryn takaisin
- Pitää paikkansa ehkä eteläisessä suomessa, tuskin muualla.
Ainakin pienemmät paikkakunnat sekä sellaiset jossa muuttotappio on kova niin pph. siirretään jo kunnan muihin hommiin.
mä muutan heti sinne pph-hommiin!!
Monissa ammateissa saa pätkätöitä varsinkin jos on valmis menemään toiselle paikkakunnalle. Vakituinen työsuhde voi olla edelleen varsin vaikea saada
Luetelkaas paikkakuntia missä tarvitaan perhepäivähoitajia!
Vaikka vain vuodeksi palkattaiskin... sekin olisi hyvä!
ja jos vielä kotiin otat lapset niin heti saat tuvan täyteen. Tänne vaan! =)
Monista kunnallisen alan työntekijöistä voi olla ulkopuolisen silmin huutava pula, mutta paikkoja ei silti ole avoinna, on esim sijaisten palkkaamiskielto, virat jäädytetty jne. Säästöjen takia.
hyvä paikka asua ja mukavia ihmisiä! lyhyt matka joka paikkaan muualle suomea. Paitsi ehkä itärajalle..
saa viran sairaalasta ja erikoislääkäritutukinto vie 5-6vuotta perustutkinnon (6v) jälkeen!
ja olen seuraillut työpaikka ilmoituksia joten tiedän kyllä mistä puhun. tänne rakennetaan tällä hetkellä hirveästi ja väkiluku kasvaa varmasti lähivuosina.
ja sittenhän matematiikan opettajista on pula
Viran sain myös nopeasti. Myös muuton jälkeen uuden viran. Pulaa on!
varma vakipaikka ainakin ruuhkasuomessa tiedossa liikenneopettajille.
Ongelmana on kai se, ettei noita teknikkoja enää kouluteta joten harkitsevat, että töihin voisi päästä automekaanikonkin papereilla.
Mutta vielä yksi lisäys alkuperäiseen kysymykseen, koko ajan on pulaa koneensuunnitteluinsinööreistä. Palkkakin on ok.
Lääkäri tai hammaslääkäri.