Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

LOKAMASSUT-TOUKOKUU

02.05.2007 |

Heips kaikki!

Ajattelin nyt aloittaa Toukokuun-pinon. Vapusta on selvitty kunnialla. Epätavallisen myöhään valvomisesta johtui varmaan, että eilen mulla oli oikea " myötätunto-krapula" . Ei auttanut, töihin piti mennä iltavuoroon, mutta kyllähän sen kesti kun voi lohduttautua sillä että pian nämä juhlapyhinä töissä olot loppuu muutamaks vuodeks (ainakin todennäköisesti!).

Joku tais kysellä liikkeistä? En tiedä onko vauvan liikkeitä, mutta pari viikkoa olen silloin tällöin tosi rentoutuneena tuntenut ihan niin kuin sivelyjä tuossa kohdun kohdalla sisältä päin. Jostain kyllä luin että on mahdollista tuntea liikkeitä jo 11.viikon tietämillä, mutta harva niitä tunnistaa. Ainakin on hauska ajatella että olisi niitä! Monihan sanoo että ekat liikkeet on vaikee erottaa ilmavaivoista, mutta mulla tuo tunne ei kyllä ole sellainen.

Mitä mieltä olette sellaisesta että laitettaisiin aina tähän kuukausi pinon alkuun lista kaikkien lasketusta ajasta. Ja mahdollisesti muutakin tietoo.

Itse olen ainakin sellainen lahopää, etten millään muista milloin kelläkin on LA ja aina välillä miettii että missähän vaiheessa kukakin menee.

Voin vaikka aloittaa..

Mingu + Masa Möttönen LA31.10

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Daran LA 29.10.

Mingu + Masa Möttönen LA31.10.

Monoliisa LA 31.10.

Minäkin olen yrittänyt aina joskus iltaisin kuulostella liikkeitä, mutta minulla tuo maha mungertaa aina enempi tai vähempi että tunne siinä sitten mitään... Jaksan kyllä odottaa ihan oikeita varmoja liikkeitä, niihinkin varmaan ehtii jo vähän kyllästyä siinä vaiheessa kun monotusta tulee täyteen pissarakkoon ;-)

Vierailija
22/43 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kimberly@ LA 14.10.

Daran LA 29.10.

Monoliisa LA 31.10.

Toukokuu siis jo pyörähti käyntiin. Aivan uskomatonta, että tuolla kasaillaan jo tammikuisten pinoja!! Ihanaa kun tuntuu välillä, että tämä eteneekin. Ilmat on tosin vähän kylmähköt, mutta luotetaan siihen, että kohta lämpenee ja kesä tulee.

Noista liiikkeistä. Mullakin tuntuu olevan mahassa aina sellasta suolen möyrintää ja kuplimista, jonka takaa on vaikea erottaa mitään sellasta, jota vois epäillä liikkeiksi. Nyt kuitenkin parina päivänä on ollut sellanen tunne, että on tuntunut niiden suolijuttujen lisäksi jotain muutakin, sellasta hennonhentoa tuntemusta, ikään kuin elohiiri ois mahassa. Tiedä häntä, voin kyllä helposti uskoa myös sen, että olisivat vain suolen liikkeitä.

Onkos teillä jotain hyviä vinkkejä kesäjuhlien vaatetukseksi? 16.6. olis kaverien häät, joihin ois mukava pukeutua vähän hienommin. Juhlat nimittäin järjestetään hotellin tiloissa, ja arvelen, että vähän hienommasta päästä juhlat olisivat. Ei nyt sentään mitään iltapukuluokkaa kuitenkaan. En haluaisi ostaa mitään varsinaista äitiysvaatetta juhlaan, enkä kyllä tiedä mistä niin hienoja äitiysvaatteita löytäiskään..mutta jos ostais esim. jonkin empirelinjaisen mekon tms. niin se vois mahtuakin ja olla käyttökelpoinen vielä raskauden jälkeenkin. Tietääkö kukaan mitään kivoja liikkeitä Turun seudulla? Vois käydä jo katselemassa, ostaa en kuitenkaan uskalla ennen kuin kesäkuussa kun tietää vähän, minkä kokoinen sitä on.

Onko teille tullut painoa lisää? Mua vähän huolestuttaa, kun ei mitään ole tapahtunut. Myönnän, että välillä tulee vähän huonostikin syötyä pahan olon vuoksi, mutta kyllä jo paremmin silti ruoka maistuu. Neuvolassa olin 3vkoa sitten edelleen lähtöpainossa (tai 200gr vähemmän) ja nyt kun kävin kotipuntarilla, näytti taas 200gr edellistä vähemmän (siis verrattuna kotipuntarin aiempiin lukemiin, neuvolan puntarin kanssa ovat tuskin vertailukelpoisia). Ens viikolla neuvola, katotaan sitten, mitä täti sanoo.

Mieli tekis ostaa jotain äitiysvaatteita lisää. Tiedän, että se on vähän hölmöä ostaa vaatteita kovin paljoa muutamien kuukausien ajaksi, mutta kun muutenki tykkään vaatteista enkä haluais kulkea raskausaikanakaan joko vanhoissa löysissä vaatteissa tai sitten näissä muutamissa äitiysvaatteissa mitä olen joutunut jo hankkimaan. Ehkäpä sitten, kun viikot karttuvat, voisi jotain kesävaatteita vielä ostaa.

Kimberly rv 16+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin piipahtamaan vastavierailulle tuolta Hoidokeista! Itsekin nyt tuon np-ultran virstanpylvään ylittäneenä voi nyt alkaa todellakin nauttia tästä kauan odotetusta olotilasta. Lasketuksi ajaksi täsmentyi 6.11.

Kiva kuulla että kilppariarvot oli ok. Samoin täällä, taisi olla viimeksi tsh 1,2 ja sillä arvolla olen voinut hyvin. Yhden lähettyvillä sen kuuluisikin olla näin raskauden aikana, eikä ilmeisesti yli kahta saisi olla. Tosin riippuu aika paljon myös lääkäristä.

Tule taas piipahtamaan tuolla naapurissa. Minäkin aina käyn vilkaisemassa kuulumisiasi täältä lokakuisista.

-Tuittu 13+1-

Vierailija
24/43 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kimberly@ LA 14.10.

Katijo LA 17.10.

Daran LA 29.10.

Monoliisa LA 31.10.

Jos mäkin jaksaisin vaihteeksi kantaa korteni kekoon. Mieletön väsymys painaa, päänsärkyä on toista viikkoa, itkeskellyt oon paljon, tosin se on ehkä vähenemään päin. Kotona siis kolmatta viikkoa ja kai tää tästä vähitellen... Vappu vietettiin onneksi parin kaverin kanssa hyvin rauhallisesti hyvin syöden.

Valmistuin vihdoin viime viikon tiistaina, mutta se ei oikein tunnu vielä miltään, kunhan sai sen p...n kasaan. Oon juossut neuvolassa nyt th:lla, lääkärillä ja psykologilla, ainakin tuntuu, että tukea saa. Oon jopa selvittänyt pari ikuisuusprojektia kuten käyny kampaajalla ja löytänyt uudet silmälasit!

Mammavaatteiden kanssa aattelin jo, että mitenköhän tässä käy, kun Tampereella tuntuu olevan aika surkea tarjonta, mutta nykymuoti näyttää olevan suosiollinen odottaville. Löysin tänään ihan Vero Modasta mustan empiremallisen mekon valmistujaisiin ja muutakin kivaa näytti olevan.

Tänään tuntuu, että vatsa on oikeasti möllöhtänyt esiin, tosin lähinnä ylävatsa?! Liikkeistä en osaa kyllä sanoa vielä mitään.

Niin ja iiihanat sydänäänet on kuultu, kohdunkaula ok ja kohtu hyvin pyöristyny :)

Väsyterkuin Katijo rv 16+1

Vierailija
25/43 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kauhiasti kiitoksia tsempeistä!!

Vierailija
26/43 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lillastina LA 2.10

Kimberly@ LA 14.10.

Katijo LA 17.10.

Daran LA 29.10.

Monoliisa LA 31.10.

KATIJO: onnea! Mä olen tulossa toivon mukaan juhannukseen mennessä perässä. Mulla on kaks näyttöä vielä ennen sitä ja toivon mukaan saan molemmat suoritettua ja vielä läpikin...

Toinen on vaan tuo halavatun leirinäyttö ja se onkin hieman rankempi... Mutta minähän teen ne nyt ja sillä selvä!

Keskiviikkona oli taasen neuvola. Hb tulee alas koko ajan rytinällä, ei auta rauta. Ei se mua edelleenkään haittaa, kun ei oo mitään oireita siitä. Mutta mä en jaksais millään laukata koko aikaa tuolla neuvolassa. Tuosta hb:stähän tässä se stressi iskee, kun koko ajan pitää miettiä suuhun laittaessa raudan määrää ruuassa...

Mahakrampit ja selkävaivat sen kuin jatkuu. Nyytillä ei nyt mitään hätää olekaan, joten ei siinä sinänsä mitään. Toisaalta (neuvolassakin todettiin...) mun masu kasvaa silmissä, joten ne voi molemmat oikeasti olla vain siihen liittyviä.

Nyt on alkanut vähän närästämään, joten tarttis varmaan tehdä jotain asialle. Mitähän sitä siihenkin uskaltaa ottaa?

Just kaverit sanos, että ne voi aina olla raskaina, kun heillä on ollut niin helpot raskaudet... Voi kun minullakin. Ne oli ne ensimmäiset 4-12 viikkoa suhteellisen helppoja, mutta eipä oikeastaan enää. Nyt on tuo väsymyskin alkanut, mutta toisaalta se voi johtua kesäloman lähestymisestäkin....

Nyt lopetan, kun tästä tuli jo ihan romaani =)

lillastiina ja Nyytti 18+3

Vierailija
27/43 |
05.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lillastina LA 2.10

Kimberly@ LA 14.10.

Katijo LA 17.10.

Vilja LA 28.10. (kaksoset)

Daran LA 29.10.

Monoliisa LA 31.10.

Niin siinä sitten vain kävi, että ympärivuorokautinen kuvotus, sen jälkeen seurannut aamuoksentelu ja iltakuvotus ovat väistyneet paljon. Minulla rasitus/väsymys ja huonovointisuus näyttävät kulkevan käsikädessä. Tänään väsyttää erityisen paljon, kaunis kevät sää ja olen vielä yöpaidassa sisällä. 9h unet ei tahdo riittää työpäivän läpiviemiseen, olen ajatellut, että koenkohan jotenkin poikkeuksellisen raskaana tämän kaksosraskauden...Maanantaina on ensimmäinen neuvolalääkäri/perinatalogi, toivottavasti vauvelit ovat kasvaneet hyvin, sillä vähän huolestuttaa toissa viikolla sairastamani oksennustauti ja sen myötä pudonnut paino. Mahassa on koko ajan jotakin tunnetta ja kipujakin. Minä olen kuvitellut tuntevani vauveleitten liikkeet 2,5 vkon ajan, tiedä häntä ovatko niitä, mutta aikaisemmin en ole samanlaista hipsuttelua ja pyrähtelyä tuntenut.

Voimia kaikille ja jaksamista! ja ihania kevätpäiviä!

Vilja ja pienet 14+6

Vierailija
28/43 |
07.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka taas!!

Tänne ei mitään sen kummallista, oon ollu tosi väsynyt, töitä on riittäny ja on henkisesti aika lopussa ja fyysisesti kans. Tänään olis ollu aamulla kauan ootettu neuvola, mut kappas taas se neuvolatäti oli tullu kipeeks. Nyt alko 20. viikko ja oon tavannu sen " akan" vasta kerran. loppuviikosta pitää soitella uuta aikaa. Olis vaan ollu tärkeetä tietää hemoglobiini ja mukavaa olis ollu kuulla sydänäänet, no vauva liikkuu aika paljon, et sinänsä en oo huolissaan. Maha on tosi iso, mammafarkut jopa puristaa. Olis ollu kanssa kiva tietää kohdun pohjan korkeus, kun sitäkään ei oo vieä ikinä mitattu. Ooneks rakenneultra on torstaina!!

sellasta, mä nautin ansaitusta vapaa päivistä, oon ollu niin poikki en oo jaksanu liikkua, en ees lähtee kävelylle, illalla mies lupas lähtee mukaan, et jos sitten..

Mukavaa viikkoa kaikille!

-maya ja rusina rv19+0-

ja la 1.10.07

Vierailija
29/43 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lillastina LA 2.10

Kimberly@ LA 14.10.

Katijo LA 17.10.

Bianco LA 23.10.

Daran LA 29.10.

Monoliisa LA 31.10.

Totesin tänään, että se on aina suunnilleen viikko, jonka se hyvä fiilis neuvolan tai ultran jälkeen kestää, ja sen jälkeen alan taas epäilemään, onko vaavilla kaikki kunnossa. Odotan sitä liikkeiden tuntemista ihan hirveästi! Vaikka tiedän, että sit rupean stressaamaan, että miksi ei ole moneen tuntiin tuntunut mitään... mutta pitää kuitenkin stressata vähemmän aikaa kuin neljä viikkoa, mitä nyt! Vielä melkein 2 viikkoa seuraavaan neuvolaan siis *huoh*.

Olo on oikein hyvä, oikeastaan mainio. Ainoastaan sunnuntaina jumpassa meinasi vetää pimeäksi ihan alussa, jouduin vähän vetämään henkeä ennen kuin pystyin jatkamaan. Mutta sit jaksoin ihan hyvin. Tukalinta on tuollainen hengenahdistus, en muista olenko siitä kommentoinut aikaisemmin, mutta se on tosi kurjaa. Välillä siis sellainen olo, että en saa kunnolla henkeä vedettyä, siis niin paljon kuin haluaisin, esim. haukottelemaan ei pysty. Onko teillä ollut mitään vastaavaa? Mietin, voisiko se johtua siitä että kun sydän pumppaa nyt enemmän verta, niin täytyisi opetella hengittämään syvemmin, jotta happea riittäisi joka paikkaan...? Maallikkolääketiedettä... :)

No, ei sen kummempaa. Hyvää vointia koko porukalle!

Bianco 16+0

Vierailija
30/43 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksikin Biancolle kommentoisin, että mulla on aivan sama juttu että kun neuvolasta tai ultrasta on kulunu se viikko tai vähän yli niin heti alkaa mietityttään että onko pikkuisella kaikki hyvin. Vuokrasin jopa sellaisen sydänäänten kuuntelulaitteen ja aika hyvin se nyt on rauhoittanut kun olen sillä muutaman kerran kuunnellut. Aika ylärajoilla on syke ollut useimmiten ja se onkin mietityttäny että oonko sattunu vaan " jumppahetkellä" kuunteleen vai johtuuko jostain muusta syystä. No, neuvola on vajaan kahden viikon päästä niin sitten pääsee taas tuntojaan purkamaan.. Väsymys on myös mulla aivan järjetöntä, olisi hyvä jos töissä voisi nukkua pienet päikkärit. Kotona viimeistään pitää päästä ummistamaan silmät ainakin hetkeks, eikä juuri mitään jaksa tehdä työpäivän jälkeen. Yhtenä iltana menin seitsemältä nukkumaan ja heräsin aamulla kuuden jälkeen.. Esikoisen odottamisen luksusta, jos olisi ennestään lapsia niin kuinka sitä ollenkaan jaksaisi.. Mutta toivottavasti sekin ongelma on joskus edessä!!

Eilen oltiin Kelan järjestämässä perhevalmennuksessa jossa aluksi suuhygienisti kertoi lasten hampaiden hoidosta ja sitten kelan virkailija kertoi heidän tuistaan ja niiden hakemisesta. Aika herkillä taidan olla, kun joka kerta kun mainittiin vauvan syntymä tms. niin meinasi päästä itku.. :)

Viime aikoina on ollut kauheen malttamaton olo, toivoisin vaan että lokakuu tulisi pian että näkisin tuon pienen ihmisen ja saisin tutustua häneen!

-mingu rv15+0

Vierailija
31/43 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä vuokrasit tuon dopplerin (vai mikä se sydänäänten kuuntelulaite nyt nimeltään onkaan)? Olen juuri nyt sen verran vainoharhainen, että kyllä tekisi mieli itse yrittää kuunnella ääniä!

Vierailija
32/43 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lillastina LA 2.10

Kimberly@ LA 14.10.

EmmaEmilia LA 15.10., rakenneultra 14.5.

Katijo LA 17.10.

Bianco LA 23.10.

Daran LA 29.10.

Monoliisa LA 31.10.

Aloin vain pikaisesti kirjoittamaan muutaman rivin, kun on viime aikoina jäänyt tosi vähiin tämä palstailu. Tänne kuuluu siis armotonta työperäistä stressiä ja väsymystä, mutta muuten kuitenkin ihan hyvää. Masu senkun kasvaa ja maanantaina ois kauan se odotettu rakenneultra. Täytyy tunnustaa, että mekin vuokrattiin jokunen viikko sitten sellainen kotidoppleri, jolla vauvan sydänääniä on kuunneltu pari kertaa viikossa. Se on kovasti ehkäissyt paniikkia, vaikka eihän ne äänet tietystikään takaa sitä, että masussa kaikki ois ok. Mutta rakenneultrassa sekin varmaan selviää ja peukut ja varpaat on pystyssä, että kaikki olisi edelleen hyvin. Eli Bianco, me vuokrattiin se tuolta www.kuuntelevauvaa.fi -osoitteesta ja ihan ok laite se on ollut, vaikka jossain määrin rätisee ja kesti hetken ennen kuin oppi tehokkaasti käyttämään sitä. Mies sillä jo hyvin asiantuntevasti saa äänet kuuluviin ja mukava kun se niin tohkeissaan aina " komentaa" mut sohvalle kuunneltavaksi ja on aina yhtä innoissaan kun äänet kuuluu :)

Kiire alkaa ens viikolla vähän hellittää, joten sitten tulee varmasti kirjoiteltua taas enemmän. Nyt ei siis tällä erää sen enempää, muuta kuin oikein mukavaa kevättä ja tulevaa äitienpäivää kaikille äideille ja myös kaikille meille tuleville sellaisille! :)

EE (17+3)

Vierailija
33/43 |
11.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bianco: Me myös vuokrattiin tuolta www.kuuntelevauvaa.fi sieltä saa ostaa omaks tai vuokrata. Vuokrattiin se kalliimpi versio, en sit tiiä onko yhtään parempi kuin se halvempi.

Emma-Emilia: Miltä sulla kuulostaa ne äänet? Siinä ohjeessa luki että kuulostaa hevosen laukalta, mutta mulla kuuluu semmonen " viuh viuh" -ääni. Ensin ajattelin että onko se vaan istukan ääntä, mutta kyllä sieltä sellasta kohinaa kuuluu taustalta minkä oon ajatellu istukaks. Ja kun se kuitenkin näyttää sen sykkeen. Oon kyllä kuullu että eri ihmisillä saattaa kuulostaa erilaiselta.

Päivä alko ihanasti, kun mies ennen töihin lähtöönsä anto mulle synttäripaketin (27v. tulee tänään mittariin) Siellä oli sellainen Kalevala-korun lapsikorun ketju. Itse hela tulee sitten myöhemmin..

Olen siitä hänelle puhunut että se olis kiva ja nyt sen sitten sain!

Vierailija
34/43 |
11.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakenneultra eilen takana ja kaikki hyvin, kaveri oli aikas iso ja liikku kovasti, painoarvio 300g, HUI!! sukupuoli ei tullu esiin, joten sitä jännätään loppuun saakka.

Tosiaan sain neuvola-ajan täks aamuks, onneks. En voi uskoo mun veriarvoja, hb sen kun nousee nyt rv19+4 144!!! ja tarkistettiin 2 kertaa!

Väsymys vaan silti pukkaa päälle.

Sf-mitta otettiin kans ekan kerran ja oli 19.5cm, eikä ees mahtunu käyrälle, heh! oon vaan ite niin pieni enkä omista minkäänlaista lantiota,vaan masu törröttää tossa edessä, toivottavasti en kasvata mitään jättoläistä..

kahen viikon päästä alkaa 1kk kesäloma ja lähetään reissuun Espanjaan barcelonan seudulle ja auto on vuokrattuna, ihanaa!!!!saas nähä palaanko loman jälkeen enää töihin..

ihanaa v-loppua kaikille!!

-maya ja rusina rv 19+4-

Vierailija
35/43 |
11.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maya79 LA 1.10

lillastina LA 2.10

Kimberly@ LA 14.10.

Katijo LA 17.10.

Bianco LA 23.10.

Daran LA 29.10.

Monoliisa LA 31.10.

Vierailija
36/43 |
11.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun maha pömpöttää, mutta saisi kyllä kasvaa nopeammin!!! ;)

En malttais millään odottaa että se näkyy SELVÄSTI!

Lisäsin tuohon alla olevaan listaan rakenneultra-aikamme, siihen on kyllä iäisyys...

Itku tuli kun mietin muutamaa aiempaa vuotta ja niitä fiiliksiä mitä äitienpäivä toi tullessaan oman sylin ollessa tyhjä. Enää en koe että se olisi tyhjä, siinähän on ihana pömppis, minkä sisällä olento jonka äiti saan olla jo tänä vuonna. Hali masulle!

Maya79 LA 1.10

lillastina LA 2.10

Kimberly@ LA 14.10.

Katijo LA 17.10.

Bianco LA 23.10.

Daran LA 29.10.

Monoliisa LA 31.10., rakenneultra 14.6.

Vierailija
37/43 |
11.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

Onnea Mayalle hyvistä rakenneultrakuulumisista :)! Mullakin on masu iso, ja niin se on ollut edellisissäkin raskauksissa, että käyrien yli ollaan aina (varsinkin loppuraskaudessa) menty. Lyhyt olen ja kohtu kallellaan eteenpäin, siinäpä sitä syytä :)

Kävin ostamassa bikinit etelän lomaa varten, ja arvatkaas mitä kokoa oli alaosa... vaivaiset 46! Mulla normaalikoko on tuollainen 38-40 alaosissa. Yläosakin oli jo d-kuppia, huhhuh. Toivottavasti ne vielä mahtuu ainakin kesäkuun ajan. Jos ei niin sitten jotkut kalsarit jalkaan vaan ja toppi päälle (ja kukaan ei tietenkään erota mitään), sillä enempää en kyllä viitsisi uikkareihin sijoittaa.

Onkos täällä liikkeitä jo tunnettu? Itse olen niitä tuntenut, tosin hyvin harvakseltaan ja heikosti. Eli liikkeiden voimistumista odotellessa...

t. Meri 17+2

Maya79 LA 1.10

lillastina LA 2.10

Kimberly@ LA 14.10.

Katijo LA 17.10.

Meri LA 17.10. rakenne uä 22.5

Bianco LA 23.10.

Daran LA 29.10.

Monoliisa LA 31.10., rakenneultra 14.6.

Vierailija
38/43 |
11.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli se niin ihanaa käydä katteleen tuota vauvelia. Sukupuolta ei sitten haluttu loppujen lopuksi kysyä. Kaikki oli nyytillä erittäin hyvin. Paino oli noin 338g, vastaa viikkoja 20+2 tai 20+4... Eli iso tuntuu olevan. Hirveen eläväinen, ei meinannut kätilö saada sormia ja varpaita laskettua ja sydämen tutkiminenkin kesti ihan älyttömän kauan... Nyytti meinas, että hän ei jaksa olla rauhallinen.

Maitoa... no voisi kai sitä sanoa, että jotain tulee jo. Jotain väritöntä sieltä vähän tulee, mutta ei voi sanoa vielä mistään vuodosta puhua.

Maha kasvaa täällä ihan karseeta vauhtia. Mulla menee vielä ihan hyvin vanhat bikinien alaosat (koko 40), mutt kun jouduin tuon yläosan ostamaan uusiksi, niin ostin vähän isomman alaosankin jo valmiiksi. Nyt mahtuu varmasti koko kesän...

En mä sitä dopleria meinannut vuokrata, mutt kummitäti myy eläinlääkärien tarvikkeita ja hänellä on siellä ultra... Sitä odotan innolla, kun ei täällä mitään ultria lisää saa (ellei jotain ole vialla). 4D kiinnostaa, mutta en mä viittis maksaa siitä sitä 150 euroo, kun on esikoista odottavalla muutakin rahan menoa...

Mutta hauskaa synttäriä jollekulle (sori, unohdin jo kuka se oli) ja ERITTÄIN HYVÄÄ ÄITIENPÄIVÄÄ KAIKILLE MEILLE! Varsinkin ensimmäistä odottavat on luultavasti odottaneet sitä päivää aika kauan (minä ainakin).

lillastina ja nyytti 19+3

Vierailija
39/43 |
12.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivaa että on tullut hyviä kuulumisia myös rakenneultrasta. Minä joudun odottelemaan kesäkuulle vielä *huokaus*

Voin nyt suhteellisen luottavaisin mielin sanoa että pahoinvointi on takana päin, jee! Toki aina välillä tulee lievää huonoa oloa, mutta muuten menee paremmin.

Sitten asiaan, joka on alkanut mietityttää. Usein kun on makuulla, masu tuntuu oikein selvänä kovana pallona, välillä taas ei. Olen tästä vetänyt johtopäätöksen, että kohtu supistelee. Onko kenelläkään muulla ollut vastaavaa ja tulisiko huolestua?

Vierailija
40/43 |
12.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä onkin ollut oikein aktiivinen pyrähdys :) Ihanaa, kun on jo joillakin rakenneultrakuulumisia, onnitteluja kaikille ultrassa käyneille! Ja synttärionnittelut Mingulle (muistinko oikein).

Meillä on rakenneultra vasta kesäkuun eka viikolla, jolloin viikkoja on yli 20. Ainainen odottelu siis jatkuu vaan. Eilen oltiin neuvolassa ja täälläkin Hb koko ajan ollut yli 140, nyt ei edes otettu kun pari viikkoa sitten labrassa katsottiin. Verenpaine oli yllättäen matala 108/72, mulla on yleensä aina korkeampi. Ei ole ihmekään että on vähän huimaillut. Ja vettäkin juon edelleen aika paljon vuorokaudessa, kun janottaa usein. Kaikki oli muuten hyvin ja pikkuinen liikkui niin, että doppler rätisi kun sydänääniä kuunneltiin. Mies kuuli nyt ekaa kertaa äänet ja oli mielissään.

Aamupahoinvointi jatkuu ennallaan, oksentaa ei ole toistaiseksi tarvinnut, mutta lähellä se on melkein joka aamu. Muuten on olo parantunut ja neuvolassa punnituksessakin oli vihdoin tullut yli kilo lisä painoa, onneksi.

Nyt aamupalalle, aurinkoista viikonloppua kaikille!

Kimberly rv 18+0

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kolme