Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

LOKAMASSUT-TOUKOKUU

02.05.2007 |

Heips kaikki!

Ajattelin nyt aloittaa Toukokuun-pinon. Vapusta on selvitty kunnialla. Epätavallisen myöhään valvomisesta johtui varmaan, että eilen mulla oli oikea " myötätunto-krapula" . Ei auttanut, töihin piti mennä iltavuoroon, mutta kyllähän sen kesti kun voi lohduttautua sillä että pian nämä juhlapyhinä töissä olot loppuu muutamaks vuodeks (ainakin todennäköisesti!).

Joku tais kysellä liikkeistä? En tiedä onko vauvan liikkeitä, mutta pari viikkoa olen silloin tällöin tosi rentoutuneena tuntenut ihan niin kuin sivelyjä tuossa kohdun kohdalla sisältä päin. Jostain kyllä luin että on mahdollista tuntea liikkeitä jo 11.viikon tietämillä, mutta harva niitä tunnistaa. Ainakin on hauska ajatella että olisi niitä! Monihan sanoo että ekat liikkeet on vaikee erottaa ilmavaivoista, mutta mulla tuo tunne ei kyllä ole sellainen.

Mitä mieltä olette sellaisesta että laitettaisiin aina tähän kuukausi pinon alkuun lista kaikkien lasketusta ajasta. Ja mahdollisesti muutakin tietoo.

Itse olen ainakin sellainen lahopää, etten millään muista milloin kelläkin on LA ja aina välillä miettii että missähän vaiheessa kukakin menee.

Voin vaikka aloittaa..

Mingu + Masa Möttönen LA31.10

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
18.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevät on jo pitkällä ja tuntuu että tätä ohjelmaa on nykyään ihan riittävästi, joten olen vain käynyt lukemassa kuulumisianne. Äitienpäivä ja helatorstai tuli ja meni. Hassu tilanne oli, kun sisarusten lapset toivottelivat minulle hyvää äitienpäivää. Sanoin kyllä heille, ettei vielä pidä toivotella kun ei se vaavi vielä ole ulkona, ensi vuonna tilanne on sitten toinen. Jos siis kaikki menee hyvin.

Tuitulle kiitokset vilkutuksista ja onnea odotukseen! Vieläkin ihmetyttää miten tämä meillä niin osui yhteen. Mulla olikin TSH-arvot nousseet 2.0:n, mutta en tästä vielä huolestunut. Ovathan ne huomattavasti alemmat kuin normaalisti!

Täällä näyttää muutenkin ihmisillä menevän hyvin, pienistä vastoinkäymisistä huolimatta.

Itse kävin eilen neuvolassa. Paino ei ole vielä yhtään noussut, mikä on hyvä asia kun tuota elopainoa on hiukan liikaa. Verenpaine on laskenut 114/70 ja hemoglobiini on 100, joten raudan syöntiä pitää rajusti lisätä. Ei siis mikään ihme jos väsymyskohtaukset ovat välillä rajuja ja pyörryttää. Muuten voin hyvin ja vauvan sydänäänetkin kuuluivat helposti. Se olikin se tärkein juttu minulle :o)

Tässä nämä kuulumiset pikaisesti. Hyvää viikonloppua kaikille!

-marvik- rv 16+4

Ps. Ai niin Monoliisa. Eikö tuo rv 15+6 ole yhtä kuin 16+0? Kuulostaa vielä enemmältä ;o)

Maya79 LA 1.10

lillastina LA 2.10

Kimberly@ LA 14.10.

EmmaEmilia LA 15.10., rakenneultra 14.5. ja kaikki ok

Katijo LA 17.10.

Meri LA 17.10. rakenne uä 22.5

Bianco LA 23.10.

Vilja LA 28.10. (kaksoset)

Daran LA 29.10.

Marvik LA 29.10, rakenneultra 5.6.

Mingu + Masa Möttönen LA 31.10. rakenneultra 29.5.

Monoliisa LA 31.10., rakenneultra 14.6.

Vierailija
2/43 |
18.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista aloin kyselemään, että onko teillä muilla ollut ollenkaan mahakipuja ts. sellaisia viiltelyjä ja mahd. jotain supistuksen tapaista paineen tunnetta alamahassa tässä 19. viikon paikkeilla? Mulla on nyt muutamana päivänä ollut silloin tällöin jotain tuon tyylistä kipuilua masussa (varsinkin tuolla aika alhaalla ja sitten mahan sivuilla). Kysyin asiasta terkkarilta kun soittelin seuraavaa neuvola-aikaa ja hänen mukaansa kyse on todennäköisimmiin normaaleista kohdun kasvukivuista ja vaarattomista harjoitussupistuksista. Sitä vaan on sen verran hermoheikko, että väkisinkin tulee kaikkea mieleen.. Varsinkin kun yksi tuttu " pelotteli" että näin varhaiset supistukset pitää ottaa vakavasti ja mennä makuulleen heti kun niitä alkaa tuntua. No, en ajatellut ainakaan vielä pahemmin huolestua, toivottavasti ei yleistyisi tuo kipu eikä ainakaan pahenisi, nyt se on sellaista että juuri ja juuri sen huomaa.

Jokatapauksessa mukavaa viikonloppua kaikille!

EE (18+4)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselin tuossa ylempänä vähän samansuuntaista varhaisista harjoitussupisteluista (joita nyt tiedän mahani kovettumisen olevan).

Toiselta palstalta minua neuvottiin, ettei tarvitse huolestua harjoitussupistuksista näin varhaisessakaan vaiheessa (minulla vasta menossa 16+5) elleivät ole kivuliaita. Neuvolassa on kuitenkin hyvä mainita asiasta, jolloin kohdunsuuta voidaan seurata tarkemmin. Toisilla varhaiset harjoitussupistukset eivät olleet vaikuttaneet mitenkään, toisilla olivat jonkin verran kohdunsuuta kypsyttäneet.

Minulla kipuilee vatsa etenkin sivuilta lähes koko ajan, ilmeisesti siellä jotkut kiinnikkeet venyvät (vanhoja sotavammoja :-) ) mutta en ole huomannut supistelujen aiheuttavan minkäänlaista kipua. Luultavasti sinunkin nipistelysi ja supistukst ovat harmittomia. Minäkin huolestuin omistani kovasti, kun siskolle mainitsin ja hän huolestui heti että onko nyt minullekin tulossa ennenaikainen vauva.

Daran

Vierailija
4/43 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ekaksi EE:lle onnittelut rakenneultranäkymistä! Tuosta kipuilusta kysyit. Mulla on ollut lähes koko raskauden ajan mahakipuja, jotka tuntuu nyt lähiaikoina vähän voimistuneen. Endoon liittyviksi oon tulkinnut useimmat niistä. Sivuilla tuntuu usein vihlovaa kipua/nipistelyä, jotka kai on ihan normaaleja raskauteenkin kuuluvia. Nyt kuitenkin on tuntunut enemmän myös sellasta paineen tunnetta alamahaan ja selkään ajoittain. Terveydenhoitaja ei pitänyt näitä viimeksi mitenkään huolestuttavina, kun näitä on ollut melkein koko ajan. Osa mahakivuista saattaa johtua kovasta ummetuksestakin, jota välillä on.

Te, jotka liikkeitä jo tunnette, tuntuuko niitä joka päivä ja jos tuntuu niin minkä verran? Välillä tuntuu, että on päiviä, kun ei tunnu juuri lainkaan ja välillä huomaa monta kertaa päivässä. Kaipa se riippuu vauvan asennostakin miten tuntuu tässä vaiheessa. Välillä iskee melkein epäusko, että oliko ne sittenkään niitä mutta sitten kun tuntuvat, tietää, ettei ne voi muutakaan olla.

Tällaisia mietteitä täällä, alkaa näköjään vaivata taas huolestuneisuus, rakenneultraankin on vielä reilu viikko aikaa. Voi kun osaisi nauttia vaan tästä ajasta huolehtimatta liikaa..

Kimberly rv 19+0

Vierailija
5/43 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosta mahan kipuilusta, mulla oli just siinä rv 18-19

sellasta vihlovaa kipua tossa alamahan sivuilla, sit se vaan rupes vähentymään, luuen et kasvukipuja oli..

Ja sit liikkeistä, mulla ne on ollu jo melkein kaks viikkoa tosi selkeitä, nyt näkyy jo mahan läpi potkut tai maha nytkähtää kun vauva liikkuu ja mies on tuntenu pari kertaa ku vaavi on potkinu. Liikkeitä tulee pitkin päivää, joskus saattaa kylllä olla tosi pitkään et en tunne mut sit se kyllä kertoo kuulumiset!

Sellasta, mä lähen viettää päivää mun parhaiden tyttökavereiden kanssa, tätä on ootettu!!!

-Maya ja rusina rv 20+5-

Vierailija
6/43 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaamee väsymys, mut jos jotain jaksais kirjotella... Alkuun ainakin onnittelut rakenneultrista! Kivoja uutisia. Ite täytyy viikko vielä odotella... Ilmeisesti on ihan normaalia, ettei sukupuolta nähdä, mä kyllä todella toivon, että saadaan tietää. Sen verran utelias... Ja kun pidän pikkuista jo niin Pikku-Paavona ;)

Päänsärky vaivaa neljättä viikkoa, välillä enemmän välillä vähemmän, vois loppua jo. Viikon verran on ollut ehkä vähän energisempi olo, ollaan juostu mummolassa ja valmistujaisissa jne, joten nyt sitten kostautuu tosi väsynä ja kovempana päänsärkynä. Verenpaine on luokkaa 95/58, sais nousta, jos sitten olis pirteempi?

Masu on kasvanu vähäsen, ei mikään kummonen vielä. Tavallaan ootan, että olis näkyvämpi, toisaalta ehtii se vielä iso olemaan. Liikkeitä oon ehkä tuntenu, ei vaan voi olla varma... Paino on vihdoinkin noussut -> 65 kg (alkupaino 64, tippui eka -> 63), ehdin jo huolestua. Rinnat on silloin tällöin vuotanu vähän, täytyy varmaan netistä tilata kestosuojia, Stockalla ainakaan kun ei ollut kuullutkaan sellaisista... Oli pakko kommentoida, että kun ei viittis tuhlata! Masutuubeja oon himoinnu ja löysinki Kampin Bebesistä, oli pakko ostaa kaks, ite voi sitten tehä lisää.

Kilpirauhaskokeissa oon jo käyny ja maanantaina on taysissa käynti siihen liittyen. Mullahan on siis " kokeiltu" vuoden tyroksiinia, vaikka oon ihan viiterajoissa, t4v vaan oli matalahko (piilevä vajaatoiminta?). Yks terveyskeskuslääkäri jo tyrmäs sen endokrinologin, joka mulle lääkettä määräs! Oon käsittäny, että usein raskauden alussa nostetaan annosta, mutta taysin lapsettomuuspolilla sanottiin, että raskaus vääristää veriarvoja?! Laitto kuitenkin tutkimuksiin ja odotan innolla kun maanantaina äitiyspolilla joku saa hepulin, kun tsh on tyroksiinin takia mittaamattomissa ;) Mikä siis mun käsittääkseni viittaa liikatoimintaan, mitä mulla ei kyllä ole ollut...

Noh mutta sohva kutsuu... Ens viikko täytyy ottaa tosi rauhallisesti, että jaksaa sitten viikonlopun kokoustaa, huh.

Maya79 LA 1.10

lillastina LA 2.10

Kimberly@ LA 14.10.

Katijo LA 17.10., rakenneultra 25.5.

Bianco LA 23.10.

Daran LA 29.10.

Mingu + Masa Möttönen LA 31.10. rakenneultra 29.5.

Katijo rv 18+3

Vierailija
7/43 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh...kirjoitinkin jo aikasmoisen romaanin mutta sitten kone tilttas..

Ihan aluksi, pahoitteluni kun en ole ollut aktiivijäsen pinoutumaan, aika kului ja jäin vähän taustailijaksi, mielenkiinnolla kyllä olen teidän kaikkien kuulumiset lukenut ja hienoa, että voitte mainiosti! Yritän parantaa tapani...

Jokatapauksessa, minun masunkasvatus on jo edennyt vkoille 19+3 ja aikamoinen massu mulla onkin! Aika on mennyt kovin nopsaan niiden alkuviikkojen jälkeen ja tuntuu että vauhti vain kiihtyy kesää kohti.

Kaikki on mennyt hyvin, viimevkon nlassa paineet oli laskeneet, samoin paino 3kg, mikä minun makkaroissani on vain hyvä asia! Sokereita ovat kovasti minulla tarkkailleet, tähän asti olen selvinnyt " puhtailla papereilla, kunhan muistan/ehdin syödä oikein.

Tulevana torstaina on kauan odotettu rakenneultra, vihdoin pääsemme katsoman mitä asukille kuuluu! Aiomme ottaa myös perheemme pikkumiehen 3v. mukaan ultraan, jotta hänkin näkisi paljon puhutun vaavin 8)

Nivusvihlonnat, joita useilla meistä on ollut tuntuvat hieman helpanneet, mutta hetkellisiä hengenahdistuksia/sydämentykytyksiä mulla on ilmennyt. Neuvolantätsy rauhoitteli ja epäili että kohtu painaa ajoittain suurien verisuonien päälle, josta verenkierto hieman hätääntyy aina joskus, samoin kertoi että jollekkin odottajille saattaa tulla myös harmittomia sydämentykytyksiä. Kuulemma ei hätiä, jos menevät nopeasti ohi.

Jännityksellä odotamme myös kesäkuista matkaamme valtameren taakse, kuinka lennot menee ja kuinka hyvin jaksan helteessä pompottaa...hui. Nooh, kyllä ne muutkin ovat samoilla viikoilla vielä maailmalla porskuttaneet --eiköstä niin?

Kaikkea hyvää teille kanssa odottajat, toivotaan että kesä vihdoin keleineen tulisi ja saataisiin nauttia ihkuista kesämammakuteista!!

t.kalevi rv 19+3

Ööh, kuinkas tonne listalle itseni kinkeen?

Vierailija
8/43 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Vähiin on jäänyt palstailu. Olen yrittänyt hillitä tuntemusten tarkkailua, sillä välillä tuntuu että tulee hulluksi kun koko ajan jostain kiristää ja vihloo- ja ensimmäinen ajatus on että nyt se vauva tulee ulos!! Tällä hetkellä vihloo aika ikävästi tuosta keskeltä kohtua- venymistä? Ja kyljissä tuntuu aika inhottavalta (jomottaa) etenkin illasta- venyy. Ja niitä harjoitussuppareita on ollut- neuvolan mukaan ovat vaarattomia kunhan eivät ole kivuliaita. No, eivät kyllä koske mutta mahan vetää sillai kovaks etenkin illasta. Joten levon kannalta olen töiden jälkeen ottanut- aikamoinen sohvaperuna on minusta tullut. Toinen neuvola oli 17+3 ja eipä siellä mitään kummempia. Sydänäänet kuulu hyvin- pulssi oli 140. Liikeet alkaa tuntua jo aika selkeästi, mieskin tunsi lauantaina ekan kerran!!!! On sen jälkeen istunut käsi mun mahalla aina kun vaan mahdollista mutta ei vielä toista kertaa ole sattunut oikeaan aikaan paikalle. Masua ei ole nimeksikään ja kiva kuulla Katijo että ei sullakaan vielä!! Äippähousuihin ei ole tarvinnut vaihtaa vaikka kävin jo valmiiksi ostamassa jos vaikka joku aamu en omiin housuihin mahdukaan. Tietty farkut jne. ei mene enää päälle mutta matalavyötäröiset sterchhousut kyllä. Painosta: alku 58-59 kg, putosi 56 kg ja nyt jotain 57-58 kg eli ei ole vielä kovin noussut. Ruoka on alkanut maistumaan tässä viime viikon aikana normaalia enemmän, kaipa se painokin alkaa nousta. Viimeisen kerran oksensin 16+5 eikä ole yhtään sitä ikävä.

Tässäpä näitä kuulumisia. Joku toinen kerta lisää. Rakenneultra on vasta 30.5.

Luppis 19+1

p.s. Kilpparista: mulla tyroksiinilääkitys, koska kilppari tuhottu. Jos jollakulla samansuuntaista vaivaa, kertokaa, miten tilannetta seurattu raskauden aikana.

Maya79 LA 1.10

lillastina LA 2.10

Kimberly@ LA 14.10.

Luppis77 LA 14.10. rakenneultra 30.5.

Bianco LA 23.10.

Daran LA 29.10.

Mingu.+ Masa Möttönen LA 31.10. rakenneultra 29.5.

Vierailija
9/43 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas on yksi neuvolakäynti takana ja tämä raskaus tuntuu sujuvan vaan hyvin alun pahoinvoinnin ja pelkojen jälkeen. Paino oli pysynyt samassa kun viimeks, eli -1,5kg alkupainoon (vararavintoa kyllä löytyy vyötäröltä joten tämä on pelkästään hyvä asia!), verenpaine laskenu, hemoglobiinia ei edes mitattu kun en kokenu tarpeelliseks. Pissassa oli leukkarit yhdellä plussalla ja sainkin purkin kotiin varmuuden vuoksi että jos tulee jotain vaivaa niin vien sitten uuden näytteen. Sydänäänet kuului, syke oli 155 ja vauva antoi myös ääninäytteitä potkuistaan.

Ensimmäiset varmat liikkeet tunsin viime perjantaina ja sen jälkeen päivittäin on tuntunut jotain pientä. Viime yönä käännyin mahalleni ja samantien tuli kolmen potkun sarja että käännys nyt selälles!

Työterveyteen täytyy huomenna soittaa ja kysyä että aiheuttaako jotain tutkimuksia kun olen hoitanut asiakasta jolla todettiin streptokokki b nielussa ja olen myös " joutunut tekemisiin" esim. hänen syljen ja liman kanssa. Se voi pahimmillaan aiheuttaa jopa keskenmenon tai ennenaikaisen synnytyksen ja vastasyntyneelle keuhkokuumeen tai verenmyrkytyksen.. Ei siis mikään kiva juttu jos on niin vakavaa kuin netistä löytämäni tieto antoi ymmärtää!

Tuli taas tosi omanapainen kirjotus mut, ei nyt voi mitään..

mingu rv16+5

Vierailija
10/43 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa kadehdituttaa (onko tuo edes mikään sana!) kun minä en ole tuntenut minkään sortin liikettä. Tiedän että virallisesti ekaa odottaessa liikkeet alkavat tuntua vasta viikoilla 18-20, mutta kun monet ovat kertoilleet tunteneensa jo nyt...

Muutenkin alkaa olla taas aikaa siitä kun on pienestä mitään kuullut (viime neuvolassa) joten huoli kipuaa mieleen... Viikon päästä taas kuunnellaan neuvolassa. Pakko jaksaa odottaa.

Daran 17+1

Vierailija
11/43 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvola taas takana, joten ajattelin kirjoitella kuulumisia. Tai eipä mitään ihmeellistä, kaikki niinkuin pitikin. Tosi monella on paino laskenut, mulle on tullut lisää kolmisen kiloa raskauden alusta. Se on sinänsä oikein ok, sillä mulla oli lähtökohtaisesti vähän alipainoa. Sydänäänet kuului, oli 140 kun viimeksi mitatessa oli 160. Sitä en huomannut kysyä, että mistä noin iso vaihtelu voi johtua? Oonko mä treenannut niin paljon että sikiönkin kunto on kasvanut ja sitä kautta syke laskenut :) No, oli miten oli, niin oli taas tosi helpottavaa tietää, että syke on olemassa. Enää reilu viikko rakenneultraan, sitä kyllä odotan sekä vähän pelonsekaisesti että innokkasti.

Maha pömpöttää ihan kivasti, edelleen etenkin iltaisin, mutta myös kyllä jo aamulla on ihan selvä kumpu. Liikkeitä oon ehkä tuntenut, ainakin hyviä arvauksia voi tehdä. Kahvi vaikuttaisi olevan sellainen, mikä aiheuttaa vilskettä, tänäänkin kun join palaverissa kupillisen tuntui naputusta vatsassa, ja asiaan keskittyminen välillä vähän tahtoi häiriintyä...

Kaleville heilutukset, kiva kun ilmoittelet itsestäsi. Kyselit listalle päivittämisestä, mä olen aina vaan ihan kopioinut ja liittänyt oman viestini perään, kun olen halunnut jotain siihen päivittää.

Hyviä masunkasvatuksia lokakuisille!

t. Bianco 18+1

--

Maya79 LA 1.10

lillastina LA 2.10

Kimberly@ LA 14.10.

Luppis77 LA 14.10. rakenneultra 30.5.

Bianco LA 23.10., rakenneultra 1.6.

Daran LA 29.10.

Mingu.+ Masa Möttönen LA 31.10. rakenneultra 29.5.

Vierailija
12/43 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulinpa tännekin puolen kurkistelemaan. Kaikki näyttää olevan edelleen mukana? Hienoa! ja onnea kaikille hyvin edenneistä raskauksista! Joka pinossa täytyy kai olla se yksi normiputoaja, ja täällä se olin sitten minä. Mutta tässäpä kuulumisia, herkät älkää lukeko seuraavaa kappaletta!!

Km (11+6) oli koettelemus, josta edelleen henkisesti toivutaan. Sain lisäksi lääkkeellisen tyhjennyksen jälkeen kohdun tulehduksen, koska kotiutttivat minut tietoisesti istukan kanssa. Infektioon määrättiin väärät antibiootit, joista sain räväkän viikon mittaisen reaktion. Jälkitarkastuksessa kaikki oli kuitenkin jo " hyvin" . Lievästi ärtynyt rakko tapahtumasta jäi muistoksi, sekä kammo sisätutkimuksia kohtaan. (Vetivät istukkaa kahdesti pihdeillä ilman puudutusta tai kipulääkettä). Keskenmenoa mietin edelleen jossain määrin päivittäin, mutta asiaa olemme mieheni kanssa työstäneet käymällä mm. syntymättömien lasten " muistolehdossa" . Edelleen on vaikea hyväksyä tapahtuma, koska viikon 8+5 ultrassa erottuivat jo kädet ja jalat ja sikiö liikkui. Mutta näin kai oli tarkoitettu.

Nyt olemme yrittäneet suunnata katseemme eteenpäin, ja yksi inssikin (23.5) on takana. Jännitystä ja piinaa riittää. Lohtuna on, että kun seuraavan kerran nappaa (näin on pakko käydä, en suostu ajattelemaan muuta) saan lasten disperiinit ja luget mukaan. Viimeksi ei ollut. Eihän se mitään tietysti takaa, jos sikiössä on jokin kromosomivirhe. meidän tapauksessa km:n syy jäi kuitenkin arvoitukseksi.

Anteeksi, jos joku kokee nyt pahaa mieltä tai huolestuu omasta tilastaan sen vuoksi mitä kirjoitin tänne. Halusin vain tulla moikkaamaan ja kertomaan kuulumisia! Toivon, että teillä sujuu jatkossakin hyvin. Nauttikaa pienistä potkuista ja tulevasta kesästä! Toivon, että se tuhoton pahoinvointi palaisi pian taas tännekin kulmille! : )

Kesäterkuin miikuli pp 5

Vierailija
13/43 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa Miikkuli kun jaksat kertoa kuulumisia, tuntuu hyvin pahalta sun puolesta, pidän kaikki peukut ja varpaat pystyssä että inssistä tärppää!!!

Omaa napaa..Tänään alkoi 23. viikko, aika menee hurjaa vauhtia!

Jäin tosiaan saikulle 3 päivää kun selkää (tai oikeestaan pakaraa) rupes ilkeesti vihloo ja vihloo edelleen, no huomenna mulla alkaa 4 viikon kesäloma ja lähetään 2 viikoks barcelonan seudulle, ihanaa...mikäli pystyn kävelee;) huomenna aamulla vielä neuvola, saas nähä paljonko rusina on kasvanu. Maha alkaa olla aikas suuri, potkut ja aikas mojovat sellaset tuntuu jo reilusti navan yläpuolella. vauva on aika kova liikkumaan, mikä tekee mut hyvin onnelliseks!!!!

Ihanaa alkavaa viikkoa kaikille, palaan reilun kahen viikon päästä asiaan tai ehkä huomenna neuvolan jälkeen.

-Maya ja Rusina rv 22+0-

Vierailija
14/43 |
29.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miikuli, kiva kun tulit kertomaan kuulumisia. Minä en ainakaan tarinastasi säikähtänyt, toivon vain että pian saatte sen uuden plussan ja pääset pinoutumaan helmikuun pinoon. Se on hyvä kuukausi syntyä, nimim. Vesimies ;o)

Maya, lähdette siis Espanjaan. Hyvää matkaa! Mekin olemme lähdössä heinäkuun loppupuolella Costa Blancaan. Onko teillä vuokrattu talo, vai asutteko hotellissa? Me olemme vuokranneet talon viikoksi, sen jälkeen mennään muutamaksi päiväksi Barcelonaan. Siinä se loma meneekin. Olen ensi maanantaina aloittamassa uudessa työpaikassa ja sain puhuttua kahden viikon palkattoman loman sieltä. Eipä se loman lyhyys haittaa, syyskuussahan taas jäädään pois.

Nuo pakaravihlomiset kuulostavat tutulta. Oikeastaan ei vielä vihlo, mutta huomaan että kävelyssä pakarat väsyvät ensimmäisenä ja aika piankin. Ilmeisesti sen verran on kroppa muuttunut, että on tullut sellaiset lihakset käyttöön, joita ei normaalisti niin rasiteta. No, toivottavasti vatsan kasvaessa lihaksetkin vahvistuu.

Ai niin, potkujakin olen jo tuntenut. Ne ovat hentosia, mutta selkeitä, enkä voi miksikään muuksi kuin potkuiksi niitä kuvitella. Mies innostui valtavasti kun kuuli tästä. Odottaa innokkaasti että pääsee itse tuntemaan niitä. Saa odottaa vielä muutaman viikon...

Ensi viikolla rakenneultra, sitä odotellessa...

Aurinkoista päivää kaikille!

-marvik ja vaavi- rv 18+1

Vierailija
15/43 |
29.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa pieni sydän paukkasi tiuhaan ja huolet haihtui taas vähäksi aikaa. Liikkuikin reippaasti, ei meinannut neuvolantäti löytää sykettä kun yksi luisteli koko ajan alta pois :-)

Minulla oli verenpaineet aika alhaalla ja hemo tipahtanut 116 kahden kk takaisesta 143, mutta täti ei nähnyt tarpeelliseksi määrätä vielä rautaa.

Flunssa päällä kovasti, muuten on hyvä olo.

Kiva että miikuli alkaa olla toipumaan päin, toivotaan teille nyt rutkasti onnea uuden yrityksen kanssa.

Missä luuraavat Lilium ja Santes? Teitä ei ole näkynyt täällä koko toukokuun aikana. Huhuu???!!

Daran 18+1

Vierailija
16/43 |
29.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiiä onko mahdollista, mutta näin eilen liikkeet!? Ainakin tuntui sisältäpäin samaan aikaan, kun masu liikahti! Ja mieskin tunsi ekan kerran vähän napakamman potkun, kun alettiin sitten kyttäämään. Tosi onnellinen olo :)

Aika on kyllä mennyt kauhean nopeasti, vaikka sairaalat oon luuhannut ja pahasta ahistuksesta kärsiny... siis kesäkuu alkaa kohta! Meneeköhän toinen puolikas yhtä nopeesti? Päänsärky on lähes loppunu, mutta alkaa olemaan jotenkin kömpelö olo ;) Ei massu nyt mikään iso oo, mutta ihan masu jo, ja nouseminen aina tuntuu vähän nihkeeltä, jotain kipuilua. Nyt kun ahistus on aisoissa -koputtaa puuta- pystyis varmaan liikkumaanki, tai pakko olis alottaa uiminen edes, kun kävely on niin tylsää.

Rakenneultrassa olinkin jo viikko sitten, samalla kun kävin taysissa kilpirauhasjuttujen vuoksi. Eli 18+5 tyyppi oli arviolta 270 g, lakimitta BP=40 mm ja reisiluu FE=28 mm. Kaikki muukin oli ok. Sukupuoli sen tutkimuksen perusteella oli " tytömpi" ... eli toinen heittäyty ujoksi ja piti jalat nii ettei selvyyttä saatu. En kyllä tajua, miten ne silloin voi sanoa mitään, poikana pidän sitä edelleen!

Kilppariarvot oli vähän huonommat, muttei alettu säätämään lääkitystä. Ylläri ylläri lääkäri sanoi, etten mä välttämättä tarvii ees tyroksiinia (sattuu vaan olemaan parempi olo sen kanssa), mutta raskauden aikana ei aleta lopettamaan sitä.

Pääsin taas viikonloppuna käymään nopsaa Kampin Bebesissä, löyty ihanat housut ja kietasupaita, samaa sarjaa kuin ne masutuubit. Housut on paremmat päällä kuin vanhat kotipöksyt :) Nyt voisin uskaltaa kokeilla tilata netistä samaa sarjaa...

Katijo 19+6

Vierailija
17/43 |
29.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakenneultrakuulumisia täällä näköjään tulvii, ihanaa, että kaikilla on asiat hyvin.

Miikuli, kiva kun jaksoit tulla kertomaan kuulumisia, raskas taival teillä on ollut tuon keskenmenon kanssa. Voimia ja varmasti vielä tulevaisuudessa plussan saat, kun kertaalleen jo raskauduit.

Katijo, mukavaa, että ahdistus on helpottanut. toivotaan, että nyt sitten lopullisesti. Mullakin on aika alhaiset paineet ollut ja huimausta tuntuu aiheuttavan.

Kalevistakin kiva kuulla, johan tuossa ehti miettiäkin että milloin taas tänne tulet kuulumisia kertomaan.

Voi teitä Maya ja marvik, kun pääsette lomamatkalle! Täällä kateellisena juttujanne luen. Meillä kun jäi väliin huonon olon vuoksi suunniteltu Italian matka eikä enää nyt toista tilaisuutta tule ennen kun vauva syntyy..nauttikaa täysin siemauksin!

Oma napa kasvaa vauhdilla, siihen kai nuo kivutkin liittyvät. Tänään käytiin katselemassa pientä rakenneultrassa - vihdoin! Kaikki oli hyvin ja vastasi viikkoja 20+5 vaikka äippä on vieläkin välillä huonommalla syönnillä huonon olon vuoksi. Pääasia, että vauva saa tarpeeksi energiaa kasvamiseen. Painoarvio oli hulppeat 358g. Kysyttiin varta vasten sukupuolta ja kätilö heitti epävarman arvauksen tytöstä, kun ei mitään jalkovälissä näkynyt. Eipä siis kuitenkaan varmuutta vielä tullut.

Nyt ehkä voisi jo tosissaan alkaa katselemaan vauvan tarvikkeita ihan ostomielessäkin. Muutamia pieniä vaatteita olen löytänyt kirpputoreilta kun muuten on käyty, mutta juuri mitään muuta ei olla hankittu. Vaunuja on katseltu mutta ei mitään päätöksiä tehty. Emmaljungan Smart duo kombit kiinnostais, kellään kokemuksia?

Nyt syömään!

Kimberly rv 20+3

Vierailija
18/43 |
29.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin Miikulille vilkutukset ja peukutukset piinailuun! Kiva kun kävit kertomassa kuulumisia. Varmasti uudestaan raskaudut, kun se on jo kerran onnistunut. Voimia!!

Meillä oli tänään se rakenneultra ja varsinainen touhutenava tuolla vatsassa tuntuu olevan, kieppui ja huitoi ympäriinsä niin ettei lääkäri meinannut pysyä perässä. Lopulta kuitenkin päästiin selvyyteen että kaikki on juuri niinkuin pitääkin ja koko vastasi viikkoja 18+2. Sukupuoli oltais haluttu tietää, mutta kaikesta heilumisesta huolimatta vauva piti koko ajan jalat niin tiukasti yhdessä, että lääkäri ei lähtenyt edes arvailemaan kumpi on. Liekö siis tyttö kun niin pihtasi.. :)

Tänään varasin myös ajan 4d-ultraan. Se on viikolla 24, 11.7. Jos siellä sitten näkisi sinne jalkoväliinkin..

Ihanaa, vajaa 3 viikkoa kesäloman alkuun! Mihinkään ulkomaille ei olla lähdössä, yritin kyllä miehelle puhua että nyt olis viimeinen tilaisuus päästä vielä kaksin Lontooseen, mutta taitaa nyt kuitenkin jäädä väliin. Juhannuksesta ollaan viikko kalajoella ja muuten ilmeisesti kotosalla vaan. Tosin meinaankin ottaa ihan levon kannalta, saas nähdä mihin asti pystyy oleen töissä. Aika raskasta työtä teen kotihoidossa ja joka päivä vihloo ikävästi alavatsaa ja myös niitä kivuttomia supistuksia on välillä ollut. Lisäksi nyt ihan viime päivinä on selkä tullu kipeeks. 2 kuukautta olis loman jälkeen töitä ennen äippäloman alkua, mutta saas nähdä kuinka käy.

Nyt pitää lähtee koiran kans lenkille ja sit saunaan.

mingu 17+6

Vierailija
19/43 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli rakenneultra josta sekä hyviä että huonoja uutisia. Vauva voi ja kasvaa hyin, vastasi hyvin viikkoja. Vaikka äidillä paino ei ota noustakseen. MUTTA istukka on väärässä paikassa eli ns. eteisistukka. On suurimmaksi osaksi takaseinässä ja reuna menee kondunsuun yli (ihan kuitenkin reilusti). Voi kuulemma vielä nousta takaseinää ylös ja siitä syystä kontrolliultra rv 30. Jos ei paikka muutu niin sitten sektio ainoa synnytystapa. Vuotoja saattaa tulla ja silloin kiireellä sairaalaan tsekkaukseen. Että 10 viikkoa sitten jännitettävää seuraavaan ultraan...huokaus.

Luppis

Vierailija
20/43 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mingu + Masa Möttönen LA31.10.

Monoliisa LA 31.10.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kolme