Persujen Suomi 2026: Syöpäsairas mies maksoi tunnin videovastaanotosta 573 euroa
Docrates Mehiläisen mukaan ensikäynnin hinta selittyy tehtävän työn määrällä ja laadulla.
Syöpäsairas mies yllättyi lääkärilaskustaan Mehiläisellä ja katkaisi hoitosuhteensa.
Docrates Mehiläisen mukaan hinnasto perustuu tehtävän työn määrään ja laatuun.
Hinnat ovat nousseet selvästi kymmenessä vuodessa.
Harvinaista kroonista leukemiaa sairastava hyvinkääläismies oli yksityisen syöpäsairaalan Docrates Mehiläisen hematologin etävastaanotolla joulukuussa.
Hinta: 573,80 euroa kelakorvauksen jälkeen. Iltalehti on nähnyt laskun.
Tuntuu kohtuuttomalta raastamiselta leukemiapotilaalta, mies sanoo.
Mies on reklamoinut laskustaan. Hän ei halua esiintyä omalla nimellään asian arkaluontoisuuden takia. Hän haluaa nostaa esiin hinnat, joita pitää kohtuuttomina.
Helsingissä toimiva yksityinen syöpäsairaala Docrates on ollut osa Mehiläistä vuodesta 2024.
Yksityisen terveydenhuollon kohonneet hinnat ovat puhuttaneet suomalaisia viime vuosina.
Kommentit (90)
Laihduttakaa läskit ja lopettakaa se tupakanpoltto ja MENKÄÄ TÖIHIN niin on varaa maksaa hoidot vassarit.
T. Persu.
Piruako meni yksityiselle, itkeköön.
Olettekohan te nyt ihan aikuisia ja täysivaltaisia ihmisiä? Ihminen saa hoitoa/konsultointia yksityiseltä, kelakorvauksen sille ja loput maksaa itse. Kallista se on ja täysin ko. henkilön oma asia. Mitäköhän seuraavaksi keksitään nykyhallituksen tai yhteiskunnan viaksi? Hankkikaa elämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikaa varatessaan mies ei tiennyt tai kysynyt hintoja.
Tämäkö on persujen syytä?
Sano edes yksi asia, jolla persut ovat parantaneet tavallisten suomalaisten elinoloja vallassa ollessaan. Edes yksi asia. Mokomat kokoomuksen hännystelijät.
Seuraisit sinäkin politiikkaa, niin tietäisit. Naiset eivät seuraa eivätkä ymmärrä politiikkaa.
Sinun logiikallasi ei siis ihme että ministeri Purra sekoilee oikein huolella leikkausten kanssa?"Sinun logiikallasi"
Miksi epäloogiset naiset käyttävät tätä fraasia? Selitä omia sanojasi käyttäen mistä logiikasta höpötät.
Vastaa ensin minun kysymykseeni niin minä vastaan sinun.
- edellinen
Asia ei liity persuihin mitenkään. AP on vasemmistolainen "intellektuelli".
Vierailija kirjoitti:
Olettekohan te nyt ihan aikuisia ja täysivaltaisia ihmisiä? Ihminen saa hoitoa/konsultointia yksityiseltä, kelakorvauksen sille ja loput maksaa itse. Kallista se on ja täysin ko. henkilön oma asia. Mitäköhän seuraavaksi keksitään nykyhallituksen tai yhteiskunnan viaksi? Hankkikaa elämä.
Veronmaksajat kuitenkin maksavat Apotin, jota yksityiset lääkärit hyväksikäyttävät maksutta.
Eikö edellisen hallituksen väkisin läpi runnoma sote helpottanutkaan hoitoon pääsyä, vai miksi miehen piti kääntyä yksityisen lääkäriaseman puoleen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä kohtuutonta tuossa on? Itse hän on valinnut hoidattaa sairauttaan yksityisellä lääkäriasemalla. Lääkärien hinnastot on ihan selkeästi nähtävillä.
Laitappa linki docrateksen nettisivuun missä lukee että tunnin videopuhelu maksaa 573€
Etävastaanotto on ihan samalla tavalla vastaanotto kuin paikan päällä tapahtuva. En tiedä millä logiikalla se ei olisi? Muutenhan kaikki voisivat vaan varata etävastaanottoajan ja maksaa siitä nolla euroa.
No ei todellakaan ole sama asia. Ihan eri lailla lääkäri pystyy tutkimaan potilasta lähivastaanotolla.
On se tällaisissa tapauksissa, joissa tutkimukset tehdään ihan muualla kuin lääkärin vastaanotolla. Vai mitä tutkisit leukemiapotilaalta vastaanottohuoneessa? Verenpainetta, refleksejä, näköä? Katsoisit korviin ja kurkkuun?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veronmaksajat kuitenkin maksavat Apotin, jota yksityiset lääkärit hyväksikäyttävät maksutta.
Omistus: Oy Apotti Ab:n omistavat HUS-yhtymä, Helsingin kaupunki sekä Vantaan ja Keravan hyvinvointialue.
Käyttöpiiri: Järjestelmä on käytössä mainittujen alueiden julkisissa terveyspalveluissa, sairaaloissa ja sosiaalipalveluissa.
Yhteys yksityisiin: Yksityiset lääkäriasemat (kuten Mehiläinen, Terveystalo, Pihlajalinna) käyttävät omia potilastietojärjestelmiään. Apotti ei ole laajentunut näille toimijoille.
Kanta-palvelut: Vaikka yksityiset lääkäriasemat eivät käytä Apottia, ne siirtävät potilastiedot valtakunnalliseen Kanta-palveluun. AI
Lääkäri tutustuu potilaan tilanteeseen aina ennen vastaanottoa. Tämä kerrotaan myös jutussa.