Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pyykinpesukoneellinen voi kestää 4h????

Vierailija
22.02.2026 |

Että mua raivostuttaa uusi pesukone, jossa 60 asteen koneellinen kestää 4h! Koko sunnuntain valoisa aika menee hukkaan konetta vahtiessa tai sitten pitää ulkoilla vuoroissa. 

Kommentit (176)

Vierailija
121/176 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kärsiikö kone eroahdistuksesta, jos jätät sen molskuamaan ihan keskenään?

Ei pesukoneita jätetä pyörimään valvomatta. Ikinä.

Paskanvitutvituntekopyhät

Miksi otat tyhmän riskin? Ei todellakaan ole mikään pikku juttu, jos lattioita pitää ruveta avaamaan kuivamisen takia.

Vierailija
122/176 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma koti kullan kallis. En koskaan laita pesukonetta tai astianpesukonetta päälle, jos on menoa. Harmittaisi todella paljon, jos asuntoa pitäisi alkaa rempata oman huolimattomuuden takia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/176 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä Samsung ja ohjelmia mm.

20-40-60 tunti mutta näihin saa likaisen pyykin lisäajan niin silloin se itse pesu on vähän pitempi (+15 min)

20-90 pisin 2h45 mun

Mutta sitten jos puuvillan sijaan valitsee synteettiset niin pesuajaksi saa puolitoista tuntia.

Vierailija
124/176 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa sulkea pesukoneen ja astianpesukoneen hana myös käytön jälkeen. Se nostaa vesivahingon riskiä, jos ne pidetään auki koko ajan.

Vierailija
125/176 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko ajastaa pyykinpesukoneen niin, että se alkaa pestä yöllä ja on aamulla valmis? Silloin olet kotona, jos jotain käy, mutta erikseen ei tarvitse valveillaoloaikana rahoittaa vaatimalla.

Ja omassa koneessa eko- ja puuvillaohjelmat on todella pitkiä. Minulla on pikapesu 20 min ja 45 mun vaihtoehdot, mutta sekapyykki 60 astetta on 1h44 min ja 40 astetta vähän vähemmän, olisiko noin 1h20 min.

Vierailija
126/176 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sun pitää siiinä vieressä istua vahtimassa?

Vesivuoto jos tulee, kun esim. poistoputki menee tukkoon ja alkaa tulvia liitoksesta, tulee pahaa jälkeä ihan sekunneissa. Meillä kävi näin. Onneksi koko kodinhoitohuone on laatoitettu, mutta tämän jälkeen meillä ei jätetä mitään vesilaitetta valvomatta päälle. Ei tiskikonetta eikä pyykinpesukonetta. Myös vesihanat kiinni heti kun ohjelma on valmis.

Mitä tulee aloitukseen, meillä on pari vuotta vanhat pyykkikone ja kuivausrumpu, joissa on törkeän pitkiä eko-ohjelmia. Pesen kuitenkin valtaosin pyykit ohjelmalla, joka punnitsee pyykin ja arvioi ohjelman keston. Se on täydelle 9 kilon koneelle yleensä noin tunti. Koneessa on myös pikaohjelmia esim. urheiluvaatteille ja ohjelma, joka pesee VAJAAN (muistaakseni maks. 5 kiloa) koneen 39 minuutissa. En ole koskaan ymmärtänyt, miksi jotakin lakanoita pitäisi jyystää monta tuntia.

Vierailija
127/176 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistakaa sulkea pesukoneen ja astianpesukoneen hana myös käytön jälkeen. Se nostaa vesivahingon riskiä, jos ne pidetään auki koko ajan.

Se hana voi laueta myös silloin, kun itse pesukone ei ole päällä. Tulva asunnossa on taattu.

Vierailija
128/176 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se hana voi laueta myös silloin, kun itse pesukone ei ole päällä. Tulva asunnossa on taattu.

Ei nuo kylppärin ohuet putket päästä läpi niin paljoa vettä että toimiva viemäri vielä tuosta tulvisi. Muutenhan sinulla olisi tulva joka suihkun aikana. Jos pääputki eli se paksumpi halkeaa niin se on eri asia, mutta nuo on taloyhtiön vastuulla.

Osalla toki on pesukone tilassa jossa ei ole viemäriä lattialla ja tuo on riski. Samoin jos se suihkuava vesi sattuu suihkuamaan kylppärin ovesta vaikka eteiseen niin voi tulla tulva vaikka kylppärin viemäri muuten toimisikin. Samoin on riski jos pesukoneessa ei ole vastaventtiiliä eli jossain vikatilanteissa koneen saippuavedet voi imeytyä talon (puhdas) vesiverkostoon ja sitten tarvitaan verkoston huuhtelu saippuasta. Lisäksi tulipalot on aina riski sähkölaitteiden kanssa. 

Vierailija
129/176 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisitko ajastaa pyykinpesukoneen niin, että se alkaa pestä yöllä ja on aamulla valmis? Silloin olet kotona, jos jotain käy, mutta erikseen ei tarvitse valveillaoloaikana rahoittaa vaatimalla.

Ja omassa koneessa eko- ja puuvillaohjelmat on todella pitkiä. Minulla on pikapesu 20 min ja 45 mun vaihtoehdot, mutta sekapyykki 60 astetta on 1h44 min ja 40 astetta vähän vähemmän, olisiko noin 1h20 min.

En todellakaan nuku, jos pesukone on pyörimässä. Tuttavilla syttyi astianpesukone ja oli läheltä piti pelastautuminen. Ne palokaasut ovat tainnuttavia.

Vierailija
130/176 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä vakuutus ei korvaa on ihan höpöjuttuja. Vakuutus korvaa kyllä, ei sitä tarvitse pelätä. Ei kukaan määrittele missä sun pitää pyykkiä pestessä olla, onko terassilla istuminen väärin? Entä nurmikonleikkuu koneen ollessa käynnissä? Vai ihka oikeastiko te muka istutte pesukonetta vastapäätä ja tapitatte sitä tunteja? 😂

Vierailija
131/176 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh. Onneksi mulla on 22 vuotta vanha Mielen pyykinpesukone. Pisin ohjelma on 1 h 20 min ja vettä käyttää reilusti.

Vierailija
132/176 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sun pitää siiinä vieressä istua vahtimassa?

Vesivuoto jos tulee, kun esim. poistoputki menee tukkoon ja alkaa tulvia liitoksesta, tulee pahaa jälkeä ihan sekunneissa. 

Toisaalta moniko istuu pesukoneen vieressä koko pesun ajan? Mikäli vahinkoa tulee sekunneissa, niin paljonko auttaa jos itse istuu olohuoneessa ja käy satunnaisesti kurkkaamassa konetta?

Vierailija
133/176 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin joku eko-ohjelma. Kummallista, että tuommoiset muka eko-ohjelmat on säädetty kestämään tuntitolkulla. Mikä järki noissa on?

Vierailija
134/176 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä vakuutus ei korvaa on ihan höpöjuttuja. Vakuutus korvaa kyllä, ei sitä tarvitse pelätä. Ei kukaan määrittele missä sun pitää pyykkiä pestessä olla, onko terassilla istuminen väärin? Entä nurmikonleikkuu koneen ollessa käynnissä? Vai ihka oikeastiko te muka istutte pesukonetta vastapäätä ja tapitatte sitä tunteja? 😂

Oletko kirjolla?

Pesukoneen vahtiminen ei kenellekään tarkoita kirjaimellisesti sitä, että istutaan pesukonetta vastapäätä ja tapitetaan sitä tunteja.

Pesukoneen vahtiminen tarkoittaa ylipäänsä samassa asunnossa oleilua kuin pesukone. Piste.

Vierailija
135/176 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kärsiikö kone eroahdistuksesta, jos jätät sen molskuamaan ihan keskenään?

Istuu oven takana huutoulvoamassa tuntikausia jos joutuu olemaan yksin.

ap

Vierailija
136/176 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eko-ohjelmien pitäisi olla nopeita ja runsaasti vettä käyttäviä.

Näin säästetään vaatteita ja sähköä sekä koneen käyttöikää.

Ketään ei palvele huonolaatuisten vaatteiden hinkkaaminen tuntitolkulla liian vähäisessä vedessä. Sähköä kuluu ja vaatteet kuluu. Myös pesukoneen käyttöikä lyhenee.

Vierailija
137/176 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä kone tollanen on? Mun lapsi osti juuri uuden halvahkon pesukoneen, eikä siinä ole noin pitkäkestoisia ohjelmia. 

Mulla itsellä on 20v vanha Bosch ja siinä on lyhyet ohjelmat ja pelittää edelleen hyvin.

Ootko erityisesti halunnut vettä säästävän mallin?

Minulla on uusi Bosch, ja se pesee 4 tuntia tavallista pesuohjelmaa. On siinä muutama nopeampikin ohjelma. Mutta se 4 tunnin ohjelma pesee kyllä kunnolla puhtaaksi. Puhtaammaksi vanha Bosch, joka meillä oli sitä ennen.

Vierailija
138/176 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käynnistä se kone, ja avaa se vesihana niin sujuu nopeammin. 

Vierailija
139/176 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitsit sen kaikkein pisimmän ohjelman.

Eikö koneesta löydy jotain turbonappulaa joka lyhentää pesuaikaa?

Valitset uuden pesuohjelman.

Vierailija
140/176 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei nuo kylppärin ohuet putket päästä läpi niin paljoa vettä että toimiva viemäri vielä tuosta tulvisi. Muutenhan sinulla olisi tulva joka suihkun aikana. Jos pääputki eli se paksumpi halkeaa niin se on eri asia, mutta nuo on taloyhtiön vastuulla.

Osalla toki on pesukone tilassa jossa ei ole viemäriä lattialla ja tuo on riski. Samoin jos se suihkuava vesi sattuu suihkuamaan kylppärin ovesta vaikka eteiseen niin voi tulla tulva vaikka kylppärin viemäri muuten toimisikin. Samoin on riski jos pesukoneessa ei ole vastaventtiiliä eli jossain vikatilanteissa koneen sa

Jos sinulla hajoaa se itse päällä oleva vesihana, sehän työntää koko ajan vettä. Olepa viikko pois kotoa, se vesi on takuulla tulvinut muualle huoneistoon. Jos on okt omalla kaivolla, se kaivokin voi olla täysin tyhjentynyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yksi