Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pyykinpesukoneellinen voi kestää 4h????

Vierailija
22.02.2026 |

Että mua raivostuttaa uusi pesukone, jossa 60 asteen koneellinen kestää 4h! Koko sunnuntain valoisa aika menee hukkaan konetta vahtiessa tai sitten pitää ulkoilla vuoroissa. 

Kommentit (176)

Vierailija
141/176 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mullapa on sellanen kone, et pesen kaikki 1h 20min. Säätelen vaan lämpötilaa. Et sitten kysellyt ja katellu konetta ostaessa,millasia ohjelmia siinä on?

Meillä koneen ohjelmat ovat pidempiä, mitä diginäyttö esittää.

Vierailija
142/176 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun kone maksoi 20e joten on ihan ok, etä se pesee pyykkiä 2 tuntia.

Jos maksaisin koneesta satoja euroja, vaatisin samaa laatua kuin pesutuvassa, että 60 asteen pesu kestää 35 minuuttia.

TÄMÄ, mitä paskempi kone, sitä pitempi pesuaika, tai itse olisi valmis maksamaan hyvän hinnan vain sellaisesta koneesta, jossa pesu ei kestä kauaa ja vettä käytetään 3 kertainen määrä, jolloin pesu- ja huutelutulos on 2 kertaa parempi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/176 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kärsiikö kone eroahdistuksesta, jos jätät sen molskuamaan ihan keskenään?

Jos pyykinpesukone hajoaa, etkä ole kotona, vakuutus ei korvaa mitään.

Missä sulla se kone on keittiön pöydällä?

Jos se kone on siellä vessassa missä se useimmilla on niin kyllä se vesi sinne viemäriin valuu. Vessa/ kylpyhuone on tarkoitettu/ rakennettu kestämään vettä toisin kuin se keittiön laminaaatti. Ei sieltä koneesta nyt uima- altaallista sitä vettä valu. Mistä se vakuutusvirkailija nyt voi todistaa oletko ollut kotana vai et? 

Jos sitä vettä tulee ryöppyämällä, se sinun vessasi viemäri ei ehdi vetää kaikkea. Se vesi tulvii muun asunnon puolelle ja alakertaan. Jos hanan sulkusysteemi on rikkoutunut, sieltä

Ei sitä voi tulla yhtään sen enempää kuin mitä siitä syöttöputkesta mahtuu tulemaan ja sen mikä tahansa auki oleva viemäri vie pois.

Vierailija
144/176 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun kone maksoi 20e joten on ihan ok, etä se pesee pyykkiä 2 tuntia.

Jos maksaisin koneesta satoja euroja, vaatisin samaa laatua kuin pesutuvassa, että 60 asteen pesu kestää 35 minuuttia.

TÄMÄ, mitä paskempi kone, sitä pitempi pesuaika, tai itse olisi valmis maksamaan hyvän hinnan vain sellaisesta koneesta, jossa pesu ei kestä kauaa ja vettä käytetään 3 kertainen määrä, jolloin pesu- ja huutelutulos on 2 kertaa parempi.

Sama täällä, maksan vasta sitten kun ovat nopeita ja käyttävät paljon vettä, siihen asti mennään käytetyillä, koska uudet eivät toimi yhtään sen paremmin tai kauemmin.

Viimeksi maksoin 50e ja kesti 10 vuotta.

Nykyisestä maksoin 20e ja on toiminut virheettömästi 3 vuotta, eli jännityksellä odottelen kauanko kestää...?

Vierailija
145/176 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onkos se liitetty vain kylmään veteen?

Olen paljon myynyt pesukoneita ja ikinä en ole kuullut, että kukaan liittää konetta lämpimään  veteen,,onkohan ihan luvallista, ainakaan kerrostaloissa. 

Ja sitten kun haluat käyttää 30 asteen ohjelmaa odotat että vesi jäähtyy siihen lämpötilaan?

Vierailija
146/176 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saattaa kärsiä ja sen seurauksena valuttaa vedet lattioille ja rakenteisiin. Tulee se ulkoilu ja pesukerta niin kalliiksi, että ennemmin kannattaa pesetä vaatteet pesulassa. 
Mitään kodinkoneita ei pitäisi koskaan jättää päälle tyhjään asuntoon.

Vierailija
147/176 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pesen pyykit yöllä. Olen kotona, mutta nukun

Vierailija
148/176 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsepä valitsit säästökoneen.  Oma moka.

Vielä tänäkin päivänä on myynnissä koneita, jotka pesevät normaalin 60-asteisiin pyykin alle kahdessa tunnissa.

Sitten on  vartin pikaohjelmia, joissa ei  voi pestä kuin jonkun sukkaparin kerralla.

Vierailija
149/176 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen paljon myynyt pesukoneita ja ikinä en ole kuullut, että kukaan liittää konetta lämpimään  veteen,,onkohan ihan luvallista, ainakaan kerrostaloissa. 

Ja sitten kun haluat käyttää 30 asteen ohjelmaa odotat että vesi jäähtyy siihen lämpötilaan?

En ole ostanut konetta ja jos olen, niin et sinä ole tiennyt, että lämpimään veteen minä sen liitin.

Meillä täällä Suomessa on sellaisia termostaattihanoja, että voimme valita tulevan veden lämpötilan jotain 4 - 60 astetta. Siispä valitsemme 30-asteiselle pyykille haaleaa vettä, mutta 90-asteen pyykille niin kuumaa kuin hanasta tulee.

Siinä säästyy kovasti lämmitysaikaa. Ja sähköä, kun vesi lämmitetään oman metsän puilla.

Vierailija
150/176 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Uusissa koneissa noiden on tarkoitus "säästää vettä".

Muinoin kotitöitä helpottavien koneitten tarkoitus oli säästää siihen työhön käytettävää aikaa. Nyt menee aikaa vahtimiseen, vaikka varsinaisesti ei tarvitse tehdä sitä työtä itse.

Suomessa vettä riittää yleensä liikaakin. Tuntui peräti oudolta säästää vettä ja sähköä, kun asunnon ikkunasta tai ainakin jokirantaan kävellessä näki kaksi voimalaitosta ja noin miljoona litraa virtaavaa vettä.

Vierailija
151/176 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos pyykinpesukone hajoaa, etkä ole kotona, vakuutus ei korvaa mitään.

Oikeestiko ihmiset ei uskalla poistua kotoansa koska pyykkikone päällä :D 

Mitä väliä onko ihminen kotona vai ei jos pyykkikone hajoaa? Pyykkikone on yleensä kylppärissä eli vedet kyllä valuu viemäriin eikä mitään vesivahinkoa pääse syntymään.

Ei viemäri ehdi vetää sitä vesimäärää. Juu en missään nimessä uskalla jättää päälle, jos poistun kotoa. Kaverilla syttyi pyykkikone palamaan. Kahvisteltiin ulkona terassilla, kun kultiin palohälytin, ja kone oli jo liekeissä. Onneksi tuli vaan pientä savuvahinkoa eikä palanut talo. 

Sinun asuntosi viemäri on tukossa. Kannattaisi jotenkin avata. Nykykoneet eivät käytä vettä kuin ehkä ämpärillisen. Tavallinen viemäri kyllä lattialle, vessanpönttöön tai lavuaariin kaadetun ämpärillisen vettä vetää aivan reilusti.

Vesivahinkoa en pelkää, koska meillä kyllä viemärit vetää saman vesimäärän mitä hanasta tulee, mutta kerran on alkanut pesukone savuta kesken pesun.

Vierailija
152/176 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On ihan laillista, toki ainakaan meillä ei ole koskaan ollut kuin kylmävesi hana. 

Jep, en ole koskaan nähnyt pesukoneen liitäntähanaa lämpimälle  vedelle. Mitenkähn se kone osaa jäähdyttää veden, jos onkin villan pesu kyseessä ja hanasta tulee melkein 60 asteista vettä.😅

Olen liittänyt pesukoneen tavalliseen vesihanaan, jossa voi lämpötilaa säätää.

Vierailija
153/176 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos sinulla hajoaa se itse päällä oleva vesihana, sehän työntää koko ajan vettä. Olepa viikko pois kotoa, se vesi on takuulla tulvinut muualle huoneistoon. Jos on okt omalla kaivolla, se kaivokin voi olla täysin tyhjentynyt."

Siinä on se viemäri. Harvemmin nuo täyttyy jos ei ole jotain muita ongelmia jossain. Mitoitukset on sellaiset että viemärin pitäisi pystyä vetämään se vesi pois mitä siitä kylppärin ohuesta putkesta mahtuu tulemaan, jos se ei ole tukossa. Eri asia sitten on onko pesukonetilassa/kodinhoitohuoneessa toimivaa viemäriä tai jos sitä vettä pääsee roiskumaan jonnekin missä ei ole viemäriä.

Vierailija
154/176 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

LG normipesu 1h5min, 60 tai 40 astetta. Hienopesu 35 min 30 astetta.

Miksi ihmeessä ostatte koneita, jotka pyörivät ikuisuuden.

Mistä sinä olet sellaisen löytänyt? Yleensä lyhimmissä ohjelmissa on niin vähän vettä, että täyden koneellisen pyykit eivät edes kastu kunnolla pesuvaiheessa.

Vierailija
155/176 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä se pesuohjelman kesto on säädettävissä.

No, ainakin minun pesukoneessa sen ohjelman keston näkee heti siinä valintavaiheessa ja ne ajat ovat pitäneet paikkansa hyvin tarkasti ihan minuuttitasolla. 60 asteen ohjelmalla pesu kestää 2 tuntia tai 2 tuntia 30 minuuttia valinnasta riippuen.

Vierailija
156/176 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kestää 60 pesuohjelma + kuivaus 7 tuntia, jos valitsen täysin kuivaksi kuivaavan vaihtoehdon. 

Vierailija
157/176 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sinun asuntosi viemäri on tukossa. Kannattaisi jotenkin avata. Nykykoneet eivät käytä vettä kuin ehkä ämpärillisen. Tavallinen viemäri kyllä lattialle, vessanpönttöön tai lavuaariin kaadetun ämpärillisen vettä vetää aivan reilusti."

Ja putkistoissakin on vain ämpärillinen vettä?

Vierailija
158/176 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites kun meillä on pesukone kellarissa ja itse olen enimmäkseen täällä talon toisessa kerroksessa. Välissä monta ovea ja rappusia ym. En minä tänne kuule enkä näe vaikka kone hajoaisikin. Pitäisi kai istua siellä kellarissa tuntikausia katsomassa koneen pyörimistä.

Eikö edes palohälytin kuulu toiseen kerrokseen?

Näitä tilanteita varten on saatavilla myös sellaisia palovaroittimia, jotka ovat yhteydessä toisiinsa ja kaikki hälyttävät, jos yksi hälyttää.

Vierailija
159/176 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on varastettu kone tai koneen osat on .  Luoja potkaisee varkaita ja väärentäjiä kuten piraatteja tekeviä. 

Vierailija
160/176 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan niissä speed perfect nappi niin lyheneen tuntiin pesuaika

No ei ole! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kahdeksan