Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pyykinpesukoneellinen voi kestää 4h????

Vierailija
22.02.2026 |

Että mua raivostuttaa uusi pesukone, jossa 60 asteen koneellinen kestää 4h! Koko sunnuntain valoisa aika menee hukkaan konetta vahtiessa tai sitten pitää ulkoilla vuoroissa. 

Kommentit (176)

Vierailija
101/176 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kärsiikö kone eroahdistuksesta, jos jätät sen molskuamaan ihan keskenään?

joo. se jyskyttää siellä yksikseen surullisena niin kovaa, että naapurit soittaa isännöitsijälle

Vierailija
102/176 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Pesukone ottaa kerrallaan tosi vähän vettä ja jos joku vuoto tulee, niin ei sieltä kymmeniä litroja kerralla valu lattialle, silti en jätä yksin pitkäksi aikaa pesuhuoneeseenkaan."

Jos esim. tulovesiputki hajoaa, niin sitten sieltä suihkuaa vettä ihan kunnolla. Tutulla hajos, mutta onneksi oli kotona ja huomasi sen nopeasti. Se oli vasta tapahtunut, kun meni kylppäriin. 

Yhtä hyvin silloin voi hajota tulovesiputki vaikka vessan hanan tai keittiön hanan alta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/176 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos pyykinpesukone hajoaa, etkä ole kotona, vakuutus ei korvaa mitään.

Oikeestiko ihmiset ei uskalla poistua kotoansa koska pyykkikone päällä :D 

Mitä väliä onko ihminen kotona vai ei jos pyykkikone hajoaa? Pyykkikone on yleensä kylppärissä eli vedet kyllä valuu viemäriin eikä mitään vesivahinkoa pääse syntymään.

Sähköpalo, vesivahinko... Syytä olla kotona. 

Linkkaa joku uutinen missä näin käynyt :D 

Tuttavani astianpesukone syttyi palamaan, pelastautuivat viime hetkellä

Ei olisi kannattanut siis olla kotona, kun melkein kuolivat!

Vierailija
104/176 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai saa aikaan vesivahingon tai tulipalon. Saa maksaa kaikki korvaukset omasta pussistaan.

Vaikka mä olisin kotona, en välttämättä osaa tehdä äkkiseltään mitään kun vettä alkaa tulemaan lattialle. Ja onko esim kaikilla kerrostalo asujilla tallennettu puhelimen yhteystietoihin tärkeitä numeroita, esim. huoltoyhtiö ja isännöitsijä? Vai soittaako palokunnalle, et tulkaa vesi imurin kanssa. Ja vaikka olisit olohuoneessa, kai siinä hetki menee tajuta et vettä virtaa jo olkkariin. Tuskin kaikki siellä koneen edessä istuu tunteja?

Miten olisi ihan alkuun hanan sulkeminen, kaapista kaikki löytyvät pyyhkeet lattialle vettä imemään, samalla kun soitat huoltoyhtiön hätäpäivystykseen.

Kyllä, tuollainen kannattaa olla tallennettuna puhelimeen.

Tulipalossa sitten oikea numero on häke.

Vierailija
105/176 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän usein 30min. pikapesuohjelmaa. Lasken suihkukahvalla luukun kautta kuumaa vettä koneeseen ja kun tämä pikapesu pyörittää konetta erittäin intensiivisesti, niin puhdasta tulee.

Vierailija
106/176 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö pesukonetta valvoa taloyhtiön pesutuvassa? Jätän sen aina yksin pyörimään.

Vierailija
107/176 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä se pesuohjelman kesto on säädettävissä.

Vierailija
108/176 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

vakuutus nyt muutenkaan ei korvaa mitään. aina niillä on joku selitys, jolla luistavat korvausvelvollisuudesta. tämä on vain yksi niistä syistä.

ei se silti sitä tarkoita, että kukaan normaali ihminen istuisi vahtimassa pesukonetta, tiskikonetta, kuivausrumpua, kännykän laturia läppärin laturia, sähköpyörän laturia, auton laturia ym 

Vierailija
109/176 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me kyllästyttiin näihin hienoihin vettä säästäviin koneisiin, koska pesuohjelma kestääää, eikä siltikään tule puhdasta. Aina olivat pyykit likaisina, ja rumpua joutui erikseen pyyhkimään liasta.

Nyt ostettiin tarkoituksella eniten vettä käyttävä kone. Se oli muuten myös halvin kone. Nyt tulee puhdasta ja ohjelmat ovat siedettåvän pituisia. Tähän koneeseen mahtuu pyykkiäkin paljon enemmän kuin edellisiin. Suosittelen muillekin.

Vierailija
110/176 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö pesukonetta valvoa taloyhtiön pesutuvassa? Jätän sen aina yksin pyörimään.

Pesutupa, ammattilaislaitteet. 

Eri asia kuin vaikka kylpyhuone täynnä roinaa

Vierailija
111/176 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä valvon ja vain siksi ettei kukaan pölli tai sotke mun pyykkejä.

Vierailija
112/176 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites kun meillä on pesukone kellarissa ja itse olen enimmäkseen täällä talon toisessa kerroksessa. Välissä monta ovea ja rappusia ym. En minä tänne kuule enkä näe vaikka kone hajoaisikin. Pitäisi kai istua siellä kellarissa tuntikausia katsomassa koneen pyörimistä.

Vierailija
113/176 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli pyykit koneessa ja pesuaikaa jäljellä reilu tunti kun lähdin kotoa. Kun tulin kotiin viitisen tuntia myöhemmin, kone oli edelleen käynnissä ja pesuaikaa vain vähän vähemmän kuin oli lähtiessäni. Siinä oli ohjelmassa joku jumi, joka ei päästänyt ohjelmaa etenemään seuraavaan vaiheeseen vaan jauhoi pyykkiä eestaas. Näinkin voi käydä. Eli ei kannata jättää konetta yksin.

Vierailija
114/176 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun koneessa voi valita kaikkiin ohjelmiin pikavaihtoehdon, niin se vähentää aikaa noin puolella. Ajattelen, että kyllä se 60 asteen pesu kahdessa tunnissakin puhtaaksi tulee.

Vierailija
115/176 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen hajoaminen kesken pesun menee taloyhtiön vakuutukseen, ei sinun kotivakuutukseen.

Vierailija
116/176 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on max. pari vuotta vanha kone ja pesee jollain AI ohjelmalla no. tunnin, oli mikä hyvänsä lämpötila.

Vierailija
117/176 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

LG normipesu 1h5min, 60 tai 40 astetta. Hienopesu 35 min 30 astetta.

Miksi ihmeessä ostatte koneita, jotka pyörivät ikuisuuden.

Vierailija
118/176 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 5 vuotta vanha kone ja menee kans tosiaan se 4h pyykinpesussa!!!

Vierailija
119/176 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites kun meillä on pesukone kellarissa ja itse olen enimmäkseen täällä talon toisessa kerroksessa. Välissä monta ovea ja rappusia ym. En minä tänne kuule enkä näe vaikka kone hajoaisikin. Pitäisi kai istua siellä kellarissa tuntikausia katsomassa koneen pyörimistä.

Eikö edes palohälytin kuulu toiseen kerrokseen?

Vierailija
120/176 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pesukoneita jätetä pyörimään valvomatta. Ikinä.

Paskanvitutvituntekopyhät

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi seitsemän