Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oon tehnyt eropäätöksen miehestä, henkistä väkivaltaa,eristämistä

Vierailija
22.02.2026 |

Otin juuri diapamin ahdistaa. Mulla ti tapaaminen turvakodissa väkivaltayksikkö. Lähdenkö jo nyt vai odotanko. Miehellä hoitamaton masennus

Kommentit (110)

Vierailija
101/110 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies käyttäytyy samalla tavalla kuin nainen - eroko?

Vierailija
102/110 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/110 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisia ihmisiä on sen verran että kokemus on yleinen. Miehiä, naisia, puolisoita, ystäviä, tuttuja, sukulaisia, tuntemattomia.

Vierailija
104/110 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset miehet ovat aivan hirveitä. Kypsymättömiä ja typeriä!

Vierailija
105/110 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kato peiliin ,ettet itse ole hirviö.

Vierailija
106/110 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on ollut vuosia sama tilanne vaimon kanssa. Mitään en saa tehdä, mihinkään en saa mennä. Olen joutunut luopumaan kavereista, harrastuksista, haaveista jne. Hän ei mene vaikka käskee, mutta ei päästä minuakaan. Tuntuu että kaikki mistä voisin hyötyä on häneltä pois. Ei ole ollenkaan että pelkästään tuollaisia miehiä olisi, vaan kyllä on myös naisia. Eroan heti kun vain voin.

Kannattaa tosiaan lähteä niin pian kuin mitenkään mahdollista. Tuollainen ei parane vaan pahenee.

Todellakin noin. Ja mikä pahinta tässä tuntee että jää elämä elämättä jos on toisen kontrollissa. M40

Vierailija
107/110 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin miehenä en ymmärrä naisia, jotka jäävät väkivaltaisiin suhteisiin. Joo ja onhan niitä dokumentteja missä tätä selitellään ja pyöritellään. Eikös se ole jo oman mielenterveyden kannalta paljon parempi ottaa rohkea askel jolla saa paremman loppuelämän.

niin joo et se on aina naisesta kiinni?? Hänen pitää aina tehdä kaikki päätökset, muutua, joustaa.

Mitä te miehet teette?? ei mitään!! Aina vaan lähettä vastuuta pakoon ja selittelette kuinka mä vaa oon tällainen ja syytetään naista siitä että jää!!

Mihin ootte selkärangan kadottanut? Tarinassa on aina 2 osapuolta! Epäreilua että toinen joutuu vain tehdä päätöksiä ja kehittyä.

Vierailija
108/110 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovatko Ensikoti ja Turvakoti viime aikoina ottaneet vastaan naisia monimuotoisemmista kulttuuritaustoista? Onko kyse lyhytaikaisista vai pitkäaikaisista majoituksista? Tietääkö kukaan eroa?

Ensikotiin erityisesti äiti ja vauva, turvakotiin muissa tapauksissa.

Vierailija
109/110 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilastoista käy ikävällä tavalla ilmi tietyistä maallemme vieraista kulttuureista tulleiden yliedustus naisiin kohdistuvassa väkivallassa. 

Tästä pitäisi puhua huomattavasti enemmän ja kovemmalla äänellä! Eikä varsinkaan laittaa näitä kiistämättömiä havaintoja maton alle.

On myöskin niin että me tuollaista väkivaltaa kokevat miehet harvoin puhumme asiasta mitenkään. Joka ei näy tilastoissa. Tiedän että kun itse miehenä suunnittelen eroa vaimostani joka vastaava kuin AP:n mies ei minun tarvitse lähteä turvakodin kautta, mutta AP lähtee. Siinä jää jo yksi tilasto väliin. Sekä tuskin mitään esim terapiaa tarvitsen. M40

Vierailija
110/110 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmeen eristämistä? Esimerkkiä selvitystä.

Eristämistä vaikkapa ulkomaailmasta !