Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oon tehnyt eropäätöksen miehestä, henkistä väkivaltaa,eristämistä

Vierailija
22.02.2026 |

Otin juuri diapamin ahdistaa. Mulla ti tapaaminen turvakodissa väkivaltayksikkö. Lähdenkö jo nyt vai odotanko. Miehellä hoitamaton masennus

Kommentit (87)

Vierailija
61/87 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

#miesvihanäkyväksi

Tarviiko sitä joka kerta tulla tämän "lainauksen" kanssa paikalle kun joku nainen tuo esille asian josta monet naiset kärsivät elämässään? Onko se aina miesvihaa, jos haluaa tuoda ilmi joutuvansa kohtaamaan väkivaltaa miehen taholta?

Tuon edellisen jankuttajan mielestä kaikki miehiin kohdistuva kritiikki tai mikään negatiivinen sanominen on miesvihaa. Lisäksi jos naiset eivät suostu kaikkeen mitä miehet tekevät , sanovt on miesvihaa. Jo se, että nainen ei hakua olla miehen, miesten kanssa tai on lesbo on hänen mielestään miesvihaa. Jos kaikki naiset eivät ulkonällään, käyttäytymisellään yritä miellyttää kaikkia maailman miehiä, niin se on miesvihaa. Jos nainen on ruma tai vanha se on miesvihaa. 

Vierailija
62/87 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on ollut vuosia sama tilanne vaimon kanssa. Mitään en saa tehdä, mihinkään en saa mennä. Olen joutunut luopumaan kavereista, harrastuksista, haaveista jne. Hän ei mene vaikka käskee, mutta ei päästä minuakaan. Tuntuu että kaikki mistä voisin hyötyä on häneltä pois. Ei ole ollenkaan että pelkästään tuollaisia miehiä olisi, vaan kyllä on myös naisia. Eroan heti kun vain voin.

Kannattaa tosiaan lähteä niin pian kuin mitenkään mahdollista. Tuollainen ei parane vaan pahenee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/87 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi, ap, odotat tiistaihin? Jos pitää ottaa Diapamia, että pystyy olemaan omassa kodissaan oman miehen kanssa, niin eiköhän tuo kerro riittävästi. 

Vierailija
64/87 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin miehenä en ymmärrä naisia, jotka jäävät väkivaltaisiin suhteisiin. Joo ja onhan niitä dokumentteja missä tätä selitellään ja pyöritellään. Eikös se ole jo oman mielenterveyden kannalta paljon parempi ottaa rohkea askel jolla saa paremman loppuelämän.

Näin naisena en ymmärrä miehiä, jotka pysyy suhteessa vaikka akka ottaa pattiin niin paljon, että on pakko hakata se hiljaiseksi.

Koitin useampaan otteeseen lähteä kun ex oli pieksänyt. Sen lisäksi että tappouhkauksia tuli mulle, niin se alkoi myös uhkailemaan myös mm mun äitiä ja ystävää, soitteli mun veljelle ja muuta sekopäistä. Siinä oli aika monta nimeä siinä tapettavien listalla.

Poliisi ei tehnyt mitään koska "ei me oikein voida tehdä mitään, kun se ei vielä ole mitään tehnyt".

Lähestymiskieltokin on yksi vitsi.

Niin joo ihan kantasuomalainen kultapoika oli.

Erosta kolme vuotta ja edelleen tulee säännöllisen epäsäännöllisesti milloin mitäkin viestiä jotain kautta.

Jos olin niin raivostuttava ja kamala niin miksi se edelleen yrittää? Noin miehenä lienee tiedät?

Vierailija
65/87 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saa raivokohtauksia, esimerkiksi kun ajaa autolla, raivoaa paskaa asiakaspalvelua jossain kaupassa, raivoaa kun pomo töissä sitä ja tätä, raivoaa kun kumppani tekee kotona sitä tai tätä väärin, niin ap juokse pois. Raivokohtaukset ovat merkki siitä, että pahempaa on tulossa.

Vierailija
66/87 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin nyt turvakotiin ja laitoin miehelle viestillä tiedon erosta. Nukkuu varmaan vielä. Kissa jäi ja kaikki tavarat.

En tiedä miten muutto toiseen kaupunkiin onnistuu? Vinkkejä? Tänne en voi jäädä, liikaa huonoa karmaa ja huonoja tuttuja

Ap

Vierailija
67/87 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilastoista käy ikävällä tavalla ilmi tietyistä maallemme vieraista kulttuureista tulleiden yliedustus naisiin kohdistuvassa väkivallassa. 

Tästä pitäisi puhua huomattavasti enemmän ja kovemmalla äänellä! Eikä varsinkaan laittaa näitä kiistämättömiä havaintoja maton alle.

Vierailija
68/87 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

#miesvihanäkyväksi

Tarviiko sitä joka kerta tulla tämän "lainauksen" kanssa paikalle kun joku nainen tuo esille asian josta monet naiset kärsivät elämässään? Onko se aina miesvihaa, jos haluaa tuoda ilmi joutuvansa kohtaamaan väkivaltaa miehen taholta?

Tuon edellisen jankuttajan mielestä kaikki miehiin kohdistuva kritiikki tai mikään negatiivinen sanominen on miesvihaa. Lisäksi jos naiset eivät suostu kaikkeen mitä miehet tekevät , sanovt on miesvihaa. Jo se, että nainen ei hakua olla miehen, miesten kanssa tai on lesbo on hänen mielestään miesvihaa. Jos kaikki naiset eivät ulkonällään, käyttäytymisellään yritä miellyttää kaikkia maailman miehiä, niin se on miesvihaa. Jos nainen on ruma tai vanha se on miesvihaa. 

Et ymmärrä. Jankuttajia ovat näitä miesvihaketjuja aloittavat henkilöt. Keksivät tarinoita päästään. Samantyylisiä vihaketjuja yritetään avata myös maahan muuttajista, mutta onneksi edes rasistiset ketjut poistetaan.

Vierailija
69/87 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaista se henkinen väkivalta on? Entä eristäminen? Minulle nuo molemmat ovat kirkuva Red flag. 

Ei mulla nyt voimia enkä täällä halua kertoa. Kerron ammattilaisille. Tuo ei vastannut mun kysymykseeni

Ap

Miksi sitten edes teit tämän ketjun.

Vierailija
70/87 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en muista nähneeni yhtään ketjua, jossa aloittaja kertoo jotain negatiivista tuntemastaan maahan-muuttajasta. Tämäkin aloitus kertoo vain yhdestä, aloittajan omasta, miehestä.

Vierailija
71/87 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mietit lähtöä, lähde NYT oman turvallisuutesi tähden.

Vierailija
72/87 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilastoista käy ikävällä tavalla ilmi tietyistä maallemme vieraista kulttuureista tulleiden yliedustus naisiin kohdistuvassa väkivallassa. 

Tästä pitäisi puhua huomattavasti enemmän ja kovemmalla äänellä! Eikä varsinkaan laittaa näitä kiistämättömiä havaintoja maton alle.

Laitatkos linkin näihin tilastoihin?

Suomalainen nainen on yleensä suhteessa suomalaisen miehen kanssa.

Miksi suomalaisen miehen väkivaltaisuus kielletään?

Oon itse ainakin ollut suhteissa vain suomalaisen miehen kanssa ja he on mua myös pahoinpidelleet.

Vierailija
73/87 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turvakodeissa majoittuvat tyypillisesti tuntemattomista kulttuuritaustoista tulevien miesten lailliset vaimot.

Kuntoutuskeskuksissa taas majoittuvat yleensä naimattomat, yksinhuoltajaäidit, jotka tarvitsevat hoitoa.

Vierailija
74/87 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menin nyt turvakotiin ja laitoin miehelle viestillä tiedon erosta. Nukkuu varmaan vielä. Kissa jäi ja kaikki tavarat.

En tiedä miten muutto toiseen kaupunkiin onnistuu? Vinkkejä? Tänne en voi jäädä, liikaa huonoa karmaa ja huonoja tuttuja

Ap

Hyvä. Mikä sun olo on?

On varmasti vaikeaa, mutta koita ottaa hetki kerrallaan. Tuo miehelle kertominen oli ehkä vikatikki mutta sulla on nyt siellä edes ihmisiä auttamassa. Koita pitää kontakti minimaalisena. 

Vierailija
75/87 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällaisia miehiä on liikaa. Olen tehnyt jo kauan sitten päätöksen, että elän yksin loppuelämäni. Eihän tämä helppoa ole yksin, mutta ajatus tuollaisesta kumppanista on kamala.

Naisilla helppoa kun saa seksiä milloinlystää ilman suhdetta. 

Vierailija
76/87 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällaisia miehiä on liikaa. Olen tehnyt jo kauan sitten päätöksen, että elän yksin loppuelämäni. Eihän tämä helppoa ole yksin, mutta ajatus tuollaisesta kumppanista on kamala.

Hyvin harva nainen haluaa irtoseksiä ja vielä harvempi keneltä tahansa.

Vierailija
77/87 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turvakodeissa majoittuvat tyypillisesti tuntemattomista kulttuuritaustoista tulevien miesten lailliset vaimot.

Kuntoutuskeskuksissa taas majoittuvat yleensä naimattomat, yksinhuoltajaäidit, jotka tarvitsevat hoitoa.

Tämä on nykytilanne Suomessa.

Eri majoituskeskusten kohderyhmissä on todellakin joitakin suuntauksia.

Kulttuuritaustalla on varmasti jonkin verran vaikutusta tähän tilanteeseen.

Vierailija
78/87 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä yritetään taas lakaista alle kantasuomalaisten miesten tekemä väkivalta.

Vierailija
79/87 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin on miestenkin.

Vierailija
80/87 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Hei! Nyt tänään sinun kannattaa levätä. Huomenna voisit ottaa muuttopohdintasi puheeksi turvakodin työntekijän kanssa. Heillä on tietoa ja kokemusta, osaavat neuvoa sinua. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kolme