Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oon tehnyt eropäätöksen miehestä, henkistä väkivaltaa,eristämistä

Vierailija
22.02.2026 |

Otin juuri diapamin ahdistaa. Mulla ti tapaaminen turvakodissa väkivaltayksikkö. Lähdenkö jo nyt vai odotanko. Miehellä hoitamaton masennus

Kommentit (87)

Vierailija
41/87 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

#miesvihanäkyväksi

Millä logiikalla käännät miesvihaksi nämä aloitukset, joissa kerrotaan miehen alistavasta ja väkivaltaisesta käytöksestä? Millaista mentaaliakrobatiaa siinä taustalla pitää olla, kun ei näin normijärjellä voi yhtään ymmärtää.

Minä selitän. Tämänkaltaisia avauksia, joissa miehessä on vikaa ilmestyy tälle palstalle noin kymmenen tunnissa. Nämä avaukset eivät ole suurimmaksi osaksi totta ja/tai liioittelua. Tarkoitus on vain levittää miesvihaa ja siinä hyvin onnistuvatkin. Jokainen voi henkilökohtaisesti miettiä kuinka monta tälläistä väkivaltaista kusipää miestä tuntee/on tuntenut tuttavapiiristään.

Eikö 1/3 naisesta ole kohdannut väkivaltaa joskus suhteissaan, aika paljon se on.

Mulla on elämäni aikana ollut 4 poikaystävää, 3 heistä on ollut väkivaltaisia.

Ja tunnen ihan liikaa naisia, jotka on tulleet pahoinpidellyksi pahastikin.

Luuletko että se on joku urbaani legenda  ja läppä, kun mies ajaa kirveen kanssa vaimon ja lapset hankeen? Enemmän näistä vaietaan, uhrin häpeä ja syyllistäminen on suurempi kuin sen hakkaajan.

Mä en edelleenkään vihaa miehiä, niissä on tosi ihania ja hyviä tyyppejä myös paljon.

Mutta ihana, että ei ole osunut sun kohdalle ja olet siinä utopiassa että tälläinen ei ole normaalia ja näitä asioita keksitään kun ei nyt keksi muutakaan.

Vierailija
42/87 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaalien kantasuomalaisten ihmisten piirissä väkivalta on harvinaista. Ja hyvä niin.

Onpahan vuosisadan vitsi 🤦

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/87 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko sä harhainen hullu mennä pois tästä ketjusta. Olet ihan samanlainen kuin tuo trolli, joka väittää kaikkea miesvihaksi. Menkää vaikka tappelemaan jonnekin omalle palstallenne ja jättäkää normaalit ihmiset rauhaan.

Harhaista on kuvitella, että mies olisi hyvä companion naisille. Ottakaa mallia eläinnaaraista: he eivät piittaa koiraiden touhuista vaan elävät keskenään tai yksin. Ihan turha yrittää tehdä sudesta lammasta

Vierailija
44/87 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

#miesvihanäkyväksi

Millä logiikalla käännät miesvihaksi nämä aloitukset, joissa kerrotaan miehen alistavasta ja väkivaltaisesta käytöksestä? Millaista mentaaliakrobatiaa siinä taustalla pitää olla, kun ei näin normijärjellä voi yhtään ymmärtää.

Minä selitän. Tämänkaltaisia avauksia, joissa miehessä on vikaa ilmestyy tälle palstalle noin kymmenen tunnissa. Nämä avaukset eivät ole suurimmaksi osaksi totta ja/tai liioittelua. Tarkoitus on vain levittää miesvihaa ja siinä hyvin onnistuvatkin. Jokainen voi henkilökohtaisesti miettiä kuinka monta tälläistä väkivaltaista kusipää miestä tuntee/on tuntenut tuttavapiiristään.

Eikö 1/3 naisesta ole kohdannut väkivaltaa jo

Huom. myös esim. seksin vaatiminen tai kiristäminen sillä (jos et anna pillua niin tulee ero) on väkivaltaa. Eivät nämä halua elää ja olla naisen kanssa vaan käyttää heitä. Ymmärtäkää ero ja tehkää tarvittavat muutokset

Vierailija
45/87 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo yksi, joka huutaa miesvihasta on itse tyyppi, joka levittelee valetarinoita naisista.

Siksi hän puhuu niin isoon ääneen siitä, että muka tälläiset aloitukset olisivaletarinoita, koska hän tekee vastaavanlaisia valetarinoita naisista.

Vierailija
46/87 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan naisten miesmaussa jotain vikaa kun tuntuu että joka toisella naisella on tuon tyyppisiä miehiä?

Ei ne miehet taida alussa olla sellaisia?

Sehän oikein upeaa jos olisivat rehellisiä ja sanois "mulla on muuten tapana alistaa ja pahoinpidellä naisia, kai se on ok?"

Itse olen ollut rehellinen siitä, että olen tullut suhteessa pahoin alistetuksi ja pahoinpidellyksi ja tuntuu, että siitä avoimesti kertominen vaan vetää puoleensa ja viehättää miehiä ketkä haluaa jatkaa sitä ja yritetään käyttää hyväksi milloin mitenkin ja luullaan että oon niin tyhmä ja pikkuinen et oon aivopestävissä.

Miksi sä et kysy oisko miehissä jotain vikaa, kun niin monella naisella on samankaltaisia kokemuksia?

Vierailija
47/87 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisitko sä harhainen hullu mennä pois tästä ketjusta. Olet ihan samanlainen kuin tuo trolli, joka väittää kaikkea miesvihaksi. Menkää vaikka tappelemaan jonnekin omalle palstallenne ja jättäkää normaalit ihmiset rauhaan.

Harhaista on kuvitella, että mies olisi hyvä companion naisille. Ottakaa mallia eläinnaaraista: he eivät piittaa koiraiden touhuista vaan elävät keskenään tai yksin. Ihan turha yrittää tehdä sudesta lammasta

Sua on käsketty monta kertaa mennä lukemaan vähän lisää eläinten käyttäytymisestä. Tuo ei nimittäin pidä yhtään paikkaansa hyvin monien eläinlajien kohdalla.

Vierailija
48/87 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin miehenä en ymmärrä naisia, jotka jäävät väkivaltaisiin suhteisiin. Joo ja onhan niitä dokumentteja missä tätä selitellään ja pyöritellään. Eikös se ole jo oman mielenterveyden kannalta paljon parempi ottaa rohkea askel jolla saa paremman loppuelämän.

Vierailija
49/87 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onkohan naisten miesmaussa jotain vikaa kun tuntuu että joka toisella naisella on tuon tyyppisiä miehiä?

Ei ne miehet taida alussa olla sellaisia?

Sehän oikein upeaa jos olisivat rehellisiä ja sanois "mulla on muuten tapana alistaa ja pahoinpidellä naisia, kai se on ok?"

Itse olen ollut rehellinen siitä, että olen tullut suhteessa pahoin alistetuksi ja pahoinpidellyksi ja tuntuu, että siitä avoimesti kertominen vaan vetää puoleensa ja viehättää miehiä ketkä haluaa jatkaa sitä ja yritetään käyttää hyväksi milloin mitenkin ja luullaan että oon niin tyhmä ja pikkuinen et oon aivopestävissä.

Miksi sä et kysy oisko miehissä jotain vikaa, kun niin monella naisella on samankaltaisia kokemuksia?

Väkivaltaiset miehet ovat joko karismaattisia, tai osaavat iskeä huonossa asemassa jo muutenkin oleviin naisiin. Yleisemmin nämä jälkinmäiset etsivät juuri eronneita tai baareissa liikkuvia naisia, ja esittävät herroja ja pelastajia, kunnes lopulta alkavat eristämään ja syyttämään naista kaikesta pahasta.

Vierailija
50/87 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin miehenä en ymmärrä naisia, jotka jäävät väkivaltaisiin suhteisiin. Joo ja onhan niitä dokumentteja missä tätä selitellään ja pyöritellään. Eikös se ole jo oman mielenterveyden kannalta paljon parempi ottaa rohkea askel jolla saa paremman loppuelämän.

Ihan tutkitusti naisille kaikista vaarallisin aika parisuhteessa on, kun yrittää päästä siitä parisuhteesta pois. Silloin naiset yleisemmin m u r ha ataan.

Niin, että miksiköhän.

Vierailija
51/87 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihtoehtoisesti voi myös lähteä henki. Väkivaltaiset miehet ovat myös hyviä viemään rahat, lapset ja kääntämään kaikki tutut naista vastaan. Yksin rahattomana on vaikea puolustautua, kun mies uhkaa viedä tai tappaa lapset tai sinut itsesi. 

Vierailija
52/87 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

#miesvihanäkyväksi

Tarviiko sitä joka kerta tulla tämän "lainauksen" kanssa paikalle kun joku nainen tuo esille asian josta monet naiset kärsivät elämässään? Onko se aina miesvihaa, jos haluaa tuoda ilmi joutuvansa kohtaamaan väkivaltaa miehen taholta?

Aloittaja ei kohdannut väkivaltaa, mutta aikoi silti mennä turvakotiin larppaamaan väkivallan kokemista. Kyselee täällä pitäisikö lähteä, mutta ei suostu kertomaan tilanteesta mitään. Turha aloitus.

Tapailin aikoinaan "miestä" joka alkoi pahoinpidellä minua. Väkivalta ei ollut silmitöntä, mutta oli fyysistä. Sen sijaan että olisi tekonsa jälkeen pyytänyt anteeksi, hän huusi ja raivosi etten saa kertoa kellekään, ettei saa huonoa mainetta työpaikalla tai harrastuksissaan.

Vierailija
53/87 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on ollut vuosia sama tilanne vaimon kanssa. Mitään en saa tehdä, mihinkään en saa mennä. Olen joutunut luopumaan kavereista, harrastuksista, haaveista jne. Hän ei mene vaikka käskee, mutta ei päästä minuakaan. Tuntuu että kaikki mistä voisin hyötyä on häneltä pois. Ei ole ollenkaan että pelkästään tuollaisia miehiä olisi, vaan kyllä on myös naisia. Eroan heti kun vain voin.

Vierailija
54/87 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin eivät ne sinua (miestä) pahoinpitele vaan naisia suljettujen ovien takana ja yksityisesti. Käyttävät seksuaalisesti hyväkseen ja raivoavat jos eivät saa mitä haluavat ja joskus ihan muuten vaan kroonista pahaa oloaan. Koita ymmärtää, että sinä et näe miehistä koskaan sitä puolta, mitä heidän puolisonsa näkevät ja mitä joutuvat sietämään

Jotkut miehet hakkaa kännissä myös toisia miehiä, jos sille päälle sattuu.

Vierailija
55/87 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaalien kantasuomalaisten ihmisten piirissä väkivalta on harvinaista. Ja hyvä niin.

Onpahan vuosisadan vitsi 🤦

Hyvin toimittu. Öyhötystämme ei pysäyttämän pidä!

Vierailija
56/87 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eristäminen on kaikista vakavin merkki siitä, että pahempaa väkivaltaa on tulossa.

Silloin kannattaa juosta ja nopeaa, koska kun on eristetty on vaikeampi kertoa kenellekkään siitä, mitä kotona tapahtuu tai hakea apua

Vierailija
57/87 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde heti. Lähde salaa silloin kun mies ei näe. Äläkä kerro miehelle että haluat erota koska silloin väkivalta yltyy ja hän ehkä tekee kaikkensa estääkseen lähtisi , saattaa jopa tappaa. Väkivaltaisesta suhteesta kannattaa lähteä salaa ja varoittamatta etukäteen. Jos et pääse lähtemään heti, pidä huoli ettei hän Savosta mitään. Älä riitele vaan päinvastoin ole kiltti ja mukautuvainen, anna hänen luulla että kaikki on hyvin ja että olet alistunut elämään hänen määräysvaltansa alla. 

Vierailija
58/87 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Baareissa yleensä liikkuvat vain tietyn kansanosan ihmiset. Sinne seuloontuu humalaisia humaltumaan ja olemaan alttiita toisille humalaisille. Pettämisetkin tapahtuvat 99% humalassa.

Vierailija
59/87 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

#miesvihanäkyväksi

Pikaisella laskemisella vähintään 15. Onko sitä muka jotenkin vaikea uskoa?

Vierailija
60/87 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä niistä halutaan kyllä pois siinä vaiheessa, kun väkivalta on tullut ilmi eikä ole loppunut alkuunsa. Mutta kuten tuo toinen sanoi, lähtö on vaarallinen vaihe. Siksi voi kestää jonkin aikaa, ennen kuin väkivallan uhri (oli nainen tai mies) onnistuu järjestämään asiat niin, että pääsee lähtemään turvallisesti. Jotkut esim. lähtee kumppanin ollessa työmatkalla tms. jolloin ehtii kerätä omat tavarat ja häipyä ilman, että puoliso estää.

Ap:lla on nyt ilmeisesti juuri tää lähtövaihe menossa ja arpoo, että pitäisikö lähteä nyt vai vasta sitten tiistaina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä neljä