Oon tehnyt eropäätöksen miehestä, henkistä väkivaltaa,eristämistä
Otin juuri diapamin ahdistaa. Mulla ti tapaaminen turvakodissa väkivaltayksikkö. Lähdenkö jo nyt vai odotanko. Miehellä hoitamaton masennus
Kommentit (92)
Vierailija kirjoitti:
Näin miehenä en ymmärrä naisia, jotka jäävät väkivaltaisiin suhteisiin. Joo ja onhan niitä dokumentteja missä tätä selitellään ja pyöritellään. Eikös se ole jo oman mielenterveyden kannalta paljon parempi ottaa rohkea askel jolla saa paremman loppuelämän.
Ensin nakerretaan minuus hiljalleen lisääntyvällä henkisellä väkivallalla, saadaan toinen epäilemään omia kokemuksiaan ja omia oikeuksiaan.
Olen yksi niitä harvoja, jotka lähtivät taakseen katsomatta sen jälkeen kun mies petti ja pahoinpiteli. Ei se helppoa ollut, mutta onnistuin. Minulla oli tukenani tieto ja työkokemus. Silti olin henkisesti polvillani pitkän aikaa.
Tästä on jo kauan aikaa. Nyt olen ollut hyvässä avioliitossa pitkään ja lapsemmekin ovat jo aikuisia.
Rohkaisuni kaikille teille naisille, jotka epäröitte uskallatteko irrottautua.
Vierailija kirjoitti:
Tilastoista käy ikävällä tavalla ilmi tietyistä maallemme vieraista kulttuureista tulleiden yliedustus naisiin kohdistuvassa väkivallassa.
Tästä pitäisi puhua huomattavasti enemmän ja kovemmalla äänellä! Eikä varsinkaan laittaa näitä kiistämättömiä havaintoja maton alle.
Paljon väkivaltaa kokevat myös esim. aasialaiset naiset, joiden suomimies on ajatellut olevan nöyrä ja alistuva vaimo.
Vierailija kirjoitti:
Jos saa raivokohtauksia, esimerkiksi kun ajaa autolla, raivoaa paskaa asiakaspalvelua jossain kaupassa, raivoaa kun pomo töissä sitä ja tätä, raivoaa kun kumppani tekee kotona sitä tai tätä väärin, niin ap juokse pois. Raivokohtaukset ovat merkki siitä, että pahempaa on tulossa.
Raivoaako masentunut ? Ehkä uhkailee laajennetulla . . .
Vierailija kirjoitti:
#miesvihanäkyväksi
#parisuhdeväkivaltanäkyväksi
Ei se ole miesvihaa jos avaudutaan kokemuksista. Tälläkin hetkellä kodeissa tapahtuu surullisia asioita. Moni joutuu pelkäämään. On paljon naisia, joilla ei ole mitään tukiverkostoa, ei perhettä, ei ystäviä, ei työ- tai harrastuskaveria keille puhua tai keiltä pyytää apua. Moni jää suhteeseen kärsimään koska ei osaa enää toimia, on kuin tarinassa sammakosta joka hiljalleen kiehuu hengiltä. Tiedän, että tämäkin kirjoittamani aiheuttaa raivontunteita väkivaltaisissa miehissä.
Itse teet päätöksen joka sinua miellyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilastoista käy ikävällä tavalla ilmi tietyistä maallemme vieraista kulttuureista tulleiden yliedustus naisiin kohdistuvassa väkivallassa.
Tästä pitäisi puhua huomattavasti enemmän ja kovemmalla äänellä! Eikä varsinkaan laittaa näitä kiistämättömiä havaintoja maton alle.
Turvakodeissa majoittuvat tyypillisesti tuntemattomista kulttuuritaustoista tulevien miesten lailliset vaimot.
Kuntoutuskeskuksissa taas majoittuvat yleensä naimattomat, yksinhuoltajaäidit, jotka tarvitsevat hoitoa.
Tämä on nykytilanne Suomessa.
Eri majoituskeskusten kohderyhmissä on todellakin joitakin suuntauksia.
Kulttuuritaustalla on varmasti jonkin verran vaikutusta tähän tilanteeseen.
On vaikea kuvitella, että kulttuurisesti rikkaassa maassa kuten Suomessa suomalainen äiti joutuisi kodittomaksi parisuhdeongelmien vuoksi. Suomalaiset naiset ovat itsenäisiä ja omavaraisia; työpaikan löytäminen itsensä ja lastensa elättämiseksi ei olisi vaikeaa. Millaiset olosuhteet siis johtavat tällaisesta väkivallasta kärsineen suomalaisen naisen asumaan turvakodissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turvakodeissa majoittuvat tyypillisesti tuntemattomista kulttuuritaustoista tulevien miesten lailliset vaimot.
Kuntoutuskeskuksissa taas majoittuvat yleensä naimattomat, yksinhuoltajaäidit, jotka tarvitsevat hoitoa.
Tämä on nykytilanne Suomessa.
Eri majoituskeskusten kohderyhmissä on todellakin joitakin suuntauksia.
Kulttuuritaustalla on varmasti jonkin verran vaikutusta tähän tilanteeseen.
Suomalaiset naiset ovat itsenäisiä, ja miehillä on minimaalinen rooli heidän elämässään. Lasten hankkiminen avioliiton ulkopuolella on valinta, jonka he tekevät itsevarmasti.
Joku ei tiedä, mikä turvakoti on. Sinne mennään kun on akuutti tilanne eikä sinne jäädä asumaan pitkäksi aikaa.
Turvakodissa voi hoitaa rauhassa asioitaan. Siellä voi olla pitempäänkin.
Turvakodista antoivat ohjeen laittaa miehelle eroviesti. Tein niin. Olo on aika neutraali, ehkä se tästä vielä pahenee? Nyt vaan mietin miten pääsdn pois kaupungista muuttamaan? Turvakotia ei kuulemma voi vaihtaa..
Ap