Miksi hyvät ominaisuudet tuntuvat kasautuvan?
Jotkut ovat kauniita, hyväkroppaisia, itsevarmoja, älykkäitä ja lahjakkaita.
Ja sitten on meitä kummajaisia, joilla on outo kroppa, epäviehättävät kasvot eikä mitään itseluottamusta tai lahjakkuutta.
Kommentit (22)
Tuli vaan mieleen, kun katsoin hetken OLGA dokumenttia areenasta, ja aiemmin tällä viikolla esim. taitoluistelua.
Vierailija kirjoitti:
No jaa. Olen kaunis ja hyväkroppainen, mutta myös hyvin epävarma ja arkaluonteinen. Harva meistä kuitenkaan täydelliseksi tai täysin mitättömäksi syntyy, enempi on meitä sekasikiöitä.
Käsitätkö kuinka onnekas olet?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jaa. Olen kaunis ja hyväkroppainen, mutta myös hyvin epävarma ja arkaluonteinen. Harva meistä kuitenkaan täydelliseksi tai täysin mitättömäksi syntyy, enempi on meitä sekasikiöitä.
Käsitätkö kuinka onnekas olet?
Ap
Onnekkuus on aika suhteellinen käsite. Eipä minunkaan elämäni täydellistä ole, kaukana siitä.
Koska kuvittelet sen kasautuvan. Todellisuudessa kenenkään elämä ei ole täydellistä ja vaikka joku näyttäisi saaneen ns. kaiken, et voi oikeasti tietää mitä vastoinkäymisiä hänellä on elämässään.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin. Koulu tuhosi itsetuntoni.
Vierailija kirjoitti:
Koska kuvittelet sen kasautuvan. Todellisuudessa kenenkään elämä ei ole täydellistä ja vaikka joku näyttäisi saaneen ns. kaiken, et voi oikeasti tietää mitä vastoinkäymisiä hänellä on elämässään.
Kaikilla on vastoinkäymisiä elämässään, mutta toisilla on niiden lisäksi lahjakkuutta ja kauneutta, toisilla on vaan ne vastoinkäymiset.
Ap
Mulla on harvinaisen ruma naama, mutta ihan terve itsetunto. Älykkyys keskitasoa. Aloitus kuulostaa siltä kuin kaikki rumat olisivat jotenkin tuomittuja surkeuteen.
Wade Wilson komea. Mutta se päihdehomma sekoitti elämän?
Vierailija kirjoitti:
Mulla on harvinaisen ruma naama, mutta ihan terve itsetunto. Älykkyys keskitasoa. Aloitus kuulostaa siltä kuin kaikki rumat olisivat jotenkin tuomittuja surkeuteen.
Mä ainakin olen. Mulla ei ole ainuttakaan hyvää ominaisuutta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mikä estää vaikka treenaamasta kroppaa tikkiin? Paitsi huono luonne, jos niin itse ajattelet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Fatalistinen itsesääli on ainakin epämiellyttävä ominaisuus. Siitä pystyy onneksi hankkiutumaan eroon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mikä estää vaikka treenaamasta kroppaa tikkiin? Paitsi huono luonne, jos niin itse ajattelet.
Tässähän se ongelma juuri onkin, kun en ole edes "tikissä" hyvännäköinen. Joillain on sen sijaan hyvä kroppa ilman mitään vaivannäköä.
Ap
Lahjakkuus toteutuu vain siitä, että tekee jotain sitkeästi vuosikaudet. Ihan sama, onko se korkeampaa matematiikkaa vai sohvien verhoilua, lähes kaikki voivat olla jossain mestareita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mikä estää vaikka treenaamasta kroppaa tikkiin? Paitsi huono luonne, jos niin itse ajattelet.Tässähän se ongelma juuri onkin, kun en ole edes "tikissä" hyvännäköinen. Joillain on sen sijaan hyvä kroppa ilman mitään vaivannäköä.
Ap
Tämähän tasoittuu viimeistään keski-iässä ja se näkyy, että olet pitänyt itsestäsi huolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla on vastoinkäymisiä elämässään, mutta toisilla on niiden lisäksi lahjakkuutta ja kauneutta, toisilla on vaan ne vastoinkäymiset.
Ap
Ja niiden lahjakkuuden ja kauneuden vastapainoksi voi olla jotain hyvinkin ikäviä puolia. Et vain näe niitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Yksi niistä on säälin kerjääminen ja toinen on muiden kadehtiminen näiden kuvitellusta "täydellisyydestä".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mikä estää vaikka treenaamasta kroppaa tikkiin? Paitsi huono luonne, jos niin itse ajattelet.Tässähän se ongelma juuri onkin, kun en ole edes "tikissä" hyvännäköinen. Joillain on sen sijaan hyvä kroppa ilman mitään vaivannäköä.
Ap
Sinulla voi olla muita hyviä puolia. Mutta jos mieluummin keskityt itsesäälissä kylpemiseen, niin ole hyvä vain. Älä silloin kuitenkaan luule saavasi sääliä muilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Fatalistinen itsesääli on ainakin epämiellyttävä ominaisuus. Siitä pystyy onneksi hankkiutumaan eroon.
Täältä sivusta huomauttaisin, että itsesääli yleensä kertoo jostain: voi olla kokenut laiminlyöntiä lapsuudessaan, väkivaltaa, kiusaamista. On kenties kroonisesti masentunut. Eihän se itsesääli varsinaisesti miellyttävää kuunneltavaa muille ole, mutta jokin syy sille aina on. Traumojen ja masennuksen käsittely ei ole helppoa, tiedän kokemuksesta.
Lahjakas ihminen on yleensä lahjakas useallakin tavalla, olen huomannut. Kadehdittavaa tietysti, itse olen melko keskiverto.