Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä olet tälläisestä itsetehdystä monivärisestä neulepaidasta?

Vierailija
21.02.2026 |

Teen neuleupaitaa ihan perusmallia Novitan 7 veljestä langoista eri väreistä mitä jäänyt yli. Sekaan saattaa tulla parista kolmesta väristä ihan uudesta kerästä. Ihan siis summissa otan aina seuraavan värin ja teen vaihtelevasti eri värisiä paksuisia raitoja väreistä. Vartalo ja hihat tulee samalla tavalla monivärisesti raidoitetuiksi. Tuleehan tuosta melkoisen kirjava ja oikeastaan ainoat värit joita en aio laittaa ovat musta ja valkoinen. Resorit tulee harmaalla.

Mietin vain, että kannattaako tuota koittaa myydä vai otanko vain itselleni käyttöön. :D Teen sopivan tiukkaa ja tasaista käsialaa. 7 veljestä nyt ei langoista ole paras, mutta sitä mulle on kertynyt varastoon ja koitan näin saada kulutettua. Suunnitelmissa kuitenkin suunnitella oma malli parempia lankoja varten ja aloittaa niiden myynti.

Varmasti vaikea näin selostettuna miettiä haluaisiko tuollaista paitaa, mutta varmasti jotkut tykkää tuollaisista kirjavista vaatteista. Värejä on tähän mennessä helmaresorin harmaan lisäksi mm. pinkki, tummanvihreä, vaaleansininen, petrooli, tummanpunainen. Värejä tulee lisää vielä ja osa tulee toistumaan. 

Ostaisitko itse tälläistä paitaa? Mitä mieltä olet tuollaisesta neulepaidasta?

Eikä tarvitse tulla ilkkumaan, että itse neulotut on peetä tms. Otsikosta näkee kyllä mistä kyse niin voisi jättää avaamatta aloituksen. Mielipiteensä voi esittää asiallisesti kiitos.

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tykkää 7 veljeksestä enkä osta sitä omiin neuleisiini. Mielestäni siinä on aina ollut jotenkin ankea värimaailma: liikaa puhtaita ja räikeitä sävyjä, kun itse tykkään murretuista ja syvistä väreistä. Joten en haluaisi siitä tehtyä raitapaitaa.

Mutta olen kyllä ostanut kirppareilta jämälankapaitoja ja tykännytkin niistä. Kaunein tulee, kun on kaksi säiettä ohuempa lankaa, ja mukana kulkee koko ajan jokin neutraali sävy. Varmaan joku tykkää sinunkin paidastasi. Onnea myyntiin.

Vierailija
42/45 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysyt mielipidettä. Uskon, että vastaavanlaisia jämälankaneuleita tekee moni muukin. Tuollainen värikkyys ja oletettavasti hyvin perusmalli sileää neuletta varmaankin miellyttää monia. Kuten sanottu, sellaisen saatavuus on kyllä helppoa ilman uutta tuotantosuunnitteluakin. Henkilökohtaisesti en haluaisi kuvaamaasi neuletta, siis en käyttäisi, vaikka saisin lahjaksi.

Huoh. Kyse kahdesta eri asiasta! Teen tämän jämälankaneuleen ja sen jälkeen suunnittelen oman mallin villaneuleita varten! Siis oma kuvio kaarrokeneuletta varten. Miksi tätä ei nyt ymmärretä?

ap

Minä en ymmärrä, miksi sinun pitää ennen oman mallin suunnittelua tehdä kirjava jämälankapaita ja kaiken lisäksi sukkalangoista. Miksi et tee sukkia, jos langat pitää saada kulutettua?

Ole ymmärtämättä jos haluat. Mä haluan tehdä jämälankapaidan enkä siihen teiltä kysely lupia. Sukkia olen tehnyt vaikka millä mitalla.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskushan tämäntyylisiä näkee Fb:n neulontaryhmissä. Poikkeuksetta aika kamalia. 7veikka on ainakin omassa mielessäni sukka- ja lapaslanla, villapuserona raskas, kuuma ja kutiseva. 

Toki jämälangoista saa kauniitakin puseroita ja 7veikkapaita menee ihanasti ulkoilupaitana vaikkapa pihatöissä, mutta kaikenkirjava paita ei ole omaa tyyliäni.

44/45 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä kuva?

No en mä tänne mitään kuvaa ala laittamaan.

ap

Vierailija
45/45 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2108 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä kuva?

No en mä tänne mitään kuvaa ala laittamaan.

ap

Niin? Ei mun silti tarvitse tänne kuvaa laittaa. Asioita voi myös kuvailla.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yksi