Mitä mieltä olet tälläisestä itsetehdystä monivärisestä neulepaidasta?
Teen neuleupaitaa ihan perusmallia Novitan 7 veljestä langoista eri väreistä mitä jäänyt yli. Sekaan saattaa tulla parista kolmesta väristä ihan uudesta kerästä. Ihan siis summissa otan aina seuraavan värin ja teen vaihtelevasti eri värisiä paksuisia raitoja väreistä. Vartalo ja hihat tulee samalla tavalla monivärisesti raidoitetuiksi. Tuleehan tuosta melkoisen kirjava ja oikeastaan ainoat värit joita en aio laittaa ovat musta ja valkoinen. Resorit tulee harmaalla.
Mietin vain, että kannattaako tuota koittaa myydä vai otanko vain itselleni käyttöön. :D Teen sopivan tiukkaa ja tasaista käsialaa. 7 veljestä nyt ei langoista ole paras, mutta sitä mulle on kertynyt varastoon ja koitan näin saada kulutettua. Suunnitelmissa kuitenkin suunnitella oma malli parempia lankoja varten ja aloittaa niiden myynti.
Varmasti vaikea näin selostettuna miettiä haluaisiko tuollaista paitaa, mutta varmasti jotkut tykkää tuollaisista kirjavista vaatteista. Värejä on tähän mennessä helmaresorin harmaan lisäksi mm. pinkki, tummanvihreä, vaaleansininen, petrooli, tummanpunainen. Värejä tulee lisää vielä ja osa tulee toistumaan.
Ostaisitko itse tälläistä paitaa? Mitä mieltä olet tuollaisesta neulepaidasta?
Eikä tarvitse tulla ilkkumaan, että itse neulotut on peetä tms. Otsikosta näkee kyllä mistä kyse niin voisi jättää avaamatta aloituksen. Mielipiteensä voi esittää asiallisesti kiitos.
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Kysyt mielipidettä. Uskon, että vastaavanlaisia jämälankaneuleita tekee moni muukin. Tuollainen värikkyys ja oletettavasti hyvin perusmalli sileää neuletta varmaankin miellyttää monia. Kuten sanottu, sellaisen saatavuus on kyllä helppoa ilman uutta tuotantosuunnitteluakin. Henkilökohtaisesti en haluaisi kuvaamaasi neuletta, siis en käyttäisi, vaikka saisin lahjaksi.
Huoh. Kyse kahdesta eri asiasta! Teen tämän jämälankaneuleen ja sen jälkeen suunnittelen oman mallin villaneuleita varten! Siis oma kuvio kaarrokeneuletta varten. Miksi tätä ei nyt ymmärretä?
ap
En tiedä olinko epäselvä aloituksessa flunssaisen pääni kanssa, mutta tämä jämälankaneule ja oman mallin suunnittelu ovat kaksi täysin eri asiaa. Joten tuosta länkyttämisen voi lopettaa.
ap
Tein tuollaisen itselleni virkkaamalla. Sitten piti tehdä samanlainen tyttärelle ja sit sisko halusi sellaisen. Siitä on kohta 10v ja sisko edelleen käyttää ko. paitaa!
Mulla on myös kudottu jämälankapaita 40 vuoden takaa vastaavalla tekniikalla, sen käyttö on jäänyt viime aikoina vähäiseksi, koska se on 80-luvun tapaan aika lyhyt. Sen tein kaksinkertaisella langalla, koko ajan kulki mukana vaalea/harmaa lanka, ja toinen oli kirjava. Haalin mukaan kaikki kavereiden jämälangatkin.
Että jotkut tykkää, toiset ei. Haluaako joku maksaa tuollaisesta, on sitten eri asia.
Kiusa se on pienikin kiusa
S k e kirjoitti:
Tein tuollaisen itselleni virkkaamalla. Sitten piti tehdä samanlainen tyttärelle ja sit sisko halusi sellaisen. Siitä on kohta 10v ja sisko edelleen käyttää ko. paitaa!
Mulla on myös kudottu jämälankapaita 40 vuoden takaa vastaavalla tekniikalla, sen käyttö on jäänyt viime aikoina vähäiseksi, koska se on 80-luvun tapaan aika lyhyt. Sen tein kaksinkertaisella langalla, koko ajan kulki mukana vaalea/harmaa lanka, ja toinen oli kirjava. Haalin mukaan kaikki kavereiden jämälangatkin.
Että jotkut tykkää, toiset ei. Haluaako joku maksaa tuollaisesta, on sitten eri asia.
No mä koitan myydä valmista paitaa ja sen ostaa joku jos ostaa.
ap
Dn tekosi raitoja, vaan eri värisiä kuvioita.
Vierailija kirjoitti:
Dn tekosi raitoja, vaan eri värisiä kuvioita.
No aha. Mä teen raitoja.
ap
Vierailija kirjoitti:
Linkki?
Linkki mihin?
ap
Googlasin huvikseni hakusanoilla crocheted colourful striped sweater ja sieltä tuli tietty ekana huonosti kuvankäsitelty temu-paita, joka epämääräisesti muistuttaa noita virkkaamiani puseroita. Oletan, että parillakympillä saisi sieltä jonkun (trikoo)puseron, johon on painettu epätarkka kuva raidoista.
Kiusa se on pienikin kiusa
Ottaisin vain 3-4 joko saman valöörin värejä tai parista väristä eri tummuusasteita. Ja tekisin kyllä värisuunnitelman johonkin ilmaiseen suunnitteluohjelmaan.
Kuvailit juuri ostamaani villapaitaa!
Miyn tyyli on vähän semmonen punkkari pikkukakkosen täti. Haaveilin itseneulotusta värikkäästä perusraglan-villapaidasta piiiitkäääään ja olen niin iloinen että lopilta löysin sellaisen.
On miun tyyliin täydellisen sopiva, vähän cropmallinen niin käy pöksyjen ja hameiden kanssa ja käytän paljon sellaisia henkselillisiä vakosametti-mekkoja ja -haalareita. Paita sopii noiden kanssa myös aluspaidaksi. Ja erityisen hauska on rässiliivin alla keikoilla, oon saanut jo monia kehuja <3
Eli joo uskon että joku kirjavaraidallisen paidan vielä siulta ostaapi jos kädenjälki on ihan siistiä ja paidan koko ja malli monikäyttöinen.
Vintedissähän sais myös laajennettua mahdollista asiakaskuntaa jos Suomen markkinat huolettaa.
Vierailija kirjoitti:
Hippipaita
Mitä sitten? Kyllä joku tuollaisia käyttää.
Ap ei täällä kannata kysellä mitään millä voi tienata rahaa. Kateelliset ja happamat äm mät tulee teilaamaan heti. Itse pohdin täällä yrittäjyyttä ja sain paskaa niskaani, kun kehtaisin sellaisia pohtia.
En haluaisi tuollaista villapaitaa, liikaa värejä ja 7 veljestä lanka villapuseroon ei ole oikein makuuni. Paremmasta, vähän ohuemmasta ja ei-kutittavasta merinovillalangasta kudottu raitaneule, jossa olisi vaikka useita sinisen ja vihreän sävyjä eri paksuisina raitoina epäsäännöllisessä järjestyksessä ja siniset resorit olisi kyllä mieluinen.
Teen sukkia tuolla tavalla muutaman parin vuodessa, koska mies kadottaa sukkiaan ja eripariset jämälankasukat menevät saappaassa siinä kuin kauniit ja mietitytkin. Ikinä en tekisi paitaa, jossa raidoilla ei ole mitään rytmiä ja värit ovat mitä sattuu, koska tuollainen on yksinkertaisesti tylsä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysyt mielipidettä. Uskon, että vastaavanlaisia jämälankaneuleita tekee moni muukin. Tuollainen värikkyys ja oletettavasti hyvin perusmalli sileää neuletta varmaankin miellyttää monia. Kuten sanottu, sellaisen saatavuus on kyllä helppoa ilman uutta tuotantosuunnitteluakin. Henkilökohtaisesti en haluaisi kuvaamaasi neuletta, siis en käyttäisi, vaikka saisin lahjaksi.
Huoh. Kyse kahdesta eri asiasta! Teen tämän jämälankaneuleen ja sen jälkeen suunnittelen oman mallin villaneuleita varten! Siis oma kuvio kaarrokeneuletta varten. Miksi tätä ei nyt ymmärretä?
ap
Minä en ymmärrä, miksi sinun pitää ennen oman mallin suunnittelua tehdä kirjava jämälankapaita ja kaiken lisäksi sukkalangoista. Miksi et tee sukkia, jos langat pitää saada kulutettua?
En ostaisi seiskaveikasta tehtyä paitaa.
Vierailija kirjoitti:
Teen sukkia tuolla tavalla muutaman parin vuodessa, koska mies kadottaa sukkiaan ja eripariset jämälankasukat menevät saappaassa siinä kuin kauniit ja mietitytkin. Ikinä en tekisi paitaa, jossa raidoilla ei ole mitään rytmiä ja värit ovat mitä sattuu, koska tuollainen on yksinkertaisesti tylsä!
Sä olet tylsä kun sun mielestä asiat pitäisi olla kuten sä haluat.
Ap, kommentoin tänne aikaisemmin enkä ollut kovin innostunut sinun paidastasi.
Mua jäi kuitenkin asia kiinnostamaan ja kävin vilkaisemassa googlen kuvahaulla kuvauksesi tapaisia paitoja.
Osa oli omaan silmään ihan karseita, mutta osa tosi hienoja; ostaisin todellakin!
Monessa paidassa ns."deal breaker" oli kaulus, se tekee paidasta aina ihan erilaisen