IS: Työtön Tuomas päätti lopettaa osa-aikatyönsä hallituksen tekemän uudistuksen takia
Mielelläni tekisin edes osa-aikaisia töitä, mutta nyt niistä ei ole kuin lähinnä harmia, hän kertoo.
Kommentit (77)
Siis tuo Tuomaksen ns. "työnteko" oli tasan järjestelty niin, että saa tuloja vain maksimivähennyksen verran eikä senttiäkään wnempää. Sitten täydet tuet päälle.
Huijari ja tukilokki, ei mitään muuta. Sitten jotkut ovat niin typeriä, että uskovat näitä kusetuksia.
Vierailija kirjoitti:
Miksi suomi on täynnä ulkomaalaisia tekemässä töitä ja valtio tukee niiden työllistymistä palkkatuella ja ilmaisella asumisella ja niiden perheen elättämisellä?
Väest0nvaiht0. Eikä se ole mitään teoriaa
Vierailija kirjoitti:
Siis tuo Tuomaksen ns. "työnteko" oli tasan järjestelty niin, että saa tuloja vain maksimivähennyksen verran eikä senttiäkään wnempää. Sitten täydet tuet päälle.
Huijari ja tukilokki, ei mitään muuta. Sitten jotkut ovat niin typeriä, että uskovat näitä kusetuksia.
Ja mikä ongelma siinä olisi, että edes sen vähän tekisi töitä työttömänä olemisen sijaan?
Suomalaisten toivotaan joko muuttavan pois tai tulevan valtiolle töihin tai lähtevän politiikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mikä ongelma siinä olisi, että edes sen vähän tekisi töitä työttömänä olemisen sijaan?
Se estää palkkatukityön sekä valtiolla työskentelemisen.
Itse olen ansiosidonnaisella, ruhtinaallinen 1050 e tuli viime kuussa tilille kun taas päiväraha laskettiin uusiksi.
Mulla on isot lainat, jotka noin 8 v sitten otin kun työstä netto oli noin 2500. Nyt toinen laina lyhennysvapaalla vielä 3 kk, säästöt riittää noin vuodeksi lyhentää.
Aivan hanurista tuo, että tmk nyt kaikki vähennetään vaikka tääkin tyyppi ylipäätään haluaa jotain työtä tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Nyttenhän vajaakuntoisilla ihmisillä ei ole mitään järkeä tehdä lyhyempiä päiviä. Parempi jäädä vain sairaseläkkeelle.
Sehän on hyvä, jos sairauseläkkeeseen oikeutetut ymmärtävät hakeutua eläkkeelle sen sijaan, että sinnittelevät muihin tilanteisiin tarkoitetuilla tuilla! Varmaan tiesit, että sairauseläkkeen rinnalla voi tehdä osa-aikatyötä ilman, että eläke pienenee?
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisten toivotaan joko muuttavan pois tai tulevan valtiolle töihin tai lähtevän politiikkaan.
Järkevintä olisi tosiaan, jos työttömät pakkosiirrettäisiin vaikka Siperiaan, ja Aasiasta ahkerampia tilalle.
Vierailija kirjoitti:
Nyttenhän vajaakuntoisilla ihmisillä ei ole mitään järkeä tehdä lyhyempiä päiviä. Parempi jäädä vain sairaseläkkeelle.
Eikö tuo ole aika hankalaa?
Vierailija kirjoitti:
No eipä postinjakajalle ole töitä kuin muutama tunti / pvä, eikä nykyisin edes jokaisena arkipäivänä. Jonkun sitäkin työtä pitää tehdä.
Venäjä hyötyy kun jotkut tietyt tyypit lähtisivät politikkaan tai valtionhallintoon. Pienestä asti kerätty kiristysmatskua tätä varten.
Vierailija kirjoitti:
Jutussa ei ollut mainintaa irtisanoutumisesta tulleesta karenssista. Erikoista.
Ehkä hän irtisanoutui hyvissä ajoin niin, että karenssi ehtii loppua ennen kuin se vaikuttaisi toimeentulotukeen. Tai sitten kyse on ollut jostain vuokratyötyyppisestä, jossa ei vaan enää ota vastaan tarjottuja keikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eipä postinjakajalle ole töitä kuin muutama tunti / pvä, eikä nykyisin edes jokaisena arkipäivänä. Jonkun sitäkin työtä pitää tehdä.
On jäänyt mieleen postin työpaikkailmoitus, jossa maalailtiin idyllistä kuvaa kauniista kesäaamuista varhaisjakelussa. Tunteja oli viikossa muutamia ja omalla autolla. Oli siinä mainittu, että sopii vaikka eläkeläiselle, että ei ajatelleetkaan, että sillä joku oikeasti eläisi.
Tiedän vain yhden suojaosilla kikkailijan ja se oli kunnanvaltuutettu kokoomuksen riveistä. Hän kun jäi työttömäksi niin ei suostunut tekemään kaverini yritykselle töitä kuin kolmella sadalla, koska olisi muuten menettänyt tukia. Itse osa-aikatyötä paljonkin tehneenä olin tuosta aika tyrmistynyt. Olen meinaan aina ottanut töitä vastaan niin paljon kuin olen vain saanut ja välillä suojaosa oli pelastus minulle.
T. Vasemmiston äänestäjä
Vierailija kirjoitti:
Tuet on edelleen liian avokätisiä
Sulle pitäis jonkun heilauttaa avokättä.
Vierailija kirjoitti:
En saa muuta kun työttömyyskorvauksen ja mulla osakkeita. Siksi en osta mitään kun on sun kaltaisia ihmisiä. Sijoitan ja sijoitan. Saat sinäkin kenkää kun emme osta mitään.
Suojaosan poiston jälkeen on nykyään mahdollista saada työttömyysturvan päälle vielä 50 senttiä per tienaama euro.
Sellainen ihminen elää muiden veronmaksajien kustannuksella, mutta kehtaa vielä ulista.
Hyvä että lokki-Tuomas lopetti työnsä, niin sen työpaikan saa joku toinen, joka osaa sitä arvostaa. Meidän perheessä on kolme nuorta, jotka etsivät mitä tahansa työtä, toivottavasti joku heistä saa tuon paikan.
Toivottavasti lisäksi Tuomaksen tukia leikataan rajusti tuon työstäkieltäytymisen johdosta.
Vierailija kirjoitti:
Suojaosan poiston jälkeen on nykyään mahdollista saada työttömyysturvan päälle vielä 50 senttiä per tienaama euro.
Sellainen ihminen elää muiden veronmaksajien kustannuksella, mutta kehtaa vielä ulista.
Hyvä että lokki-Tuomas lopetti työnsä, niin sen työpaikan saa joku toinen, joka osaa sitä arvostaa. Meidän perheessä on kolme nuorta, jotka etsivät mitä tahansa työtä, toivottavasti joku heistä saa tuon paikan.
Toivottavasti lisäksi Tuomaksen tukia leikataan rajusti tuon työstäkieltäytymisen johdosta.
Toivottavasti jäät työttömäksi.
Veikkaan, että parilla puolueella alkaa tutista lahkeessa vaalien läheisyydessä ja alkavat pikavauhtia puuhata suojaosan palautusta, koska työttömyyden hoito on epäonnistunut.