Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tarvitaanko koulussa uskonnonopetusta? Saa myös perustella.

Vierailija
04.09.2024 |

Minusta uskonto kuuluu vapaa-aikaan, jos siihenkään.

Tarvitaanko peruskoulussa uskonnonopetusta?

Vaihtoehdot

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tarvittaisiin?

Vierailija
2/32 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskonnot ovat osa historiaa ja yhteiskuntaoppia, jokainen uskonto tulee käydä läpi. Varsinainen jumalpalvonta pitää pitää poissa kouluista, samoin kaikki uskonnollinen symboliikka jollei siitä jo ole tullut osa arkipäivää, eli neutraali.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskonnot ovat osa historiaa ja yhteiskuntaoppia, jokainen uskonto tulee käydä läpi. Varsinainen jumalpalvonta pitää pitää poissa kouluista, samoin kaikki uskonnollinen symboliikka jollei siitä jo ole tullut osa arkipäivää, eli neutraali.

Eli se, mitä elämänkatsomustiedon tunneilla opetetaan tulisi opettaa kaikille. 

Vierailija
4/32 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleissivistyksen vuoksi. Jo sen vuoksi, että ymmärretään, kuinka suuri merkitys kristinuskolla ja Raamatulla on ollut koko läntisessä maailmassa. Kansainvälisyys lisääntyy ja monissa kulttuureissa uskonnolla on huomattavasti suurempi merkitys, joten olisi hyvä tietää perusasiat, ettei mokaa itseään pahasti, ei esim. painuta bikinit päällä kirkkoon jne. eikä ihmetellä, kun islamilainen jalkapalloilija ei pysty parhaaseen suoritukseen ramadanin aikana jne.

Vierailija
5/32 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli se, mitä elämänkatsomustiedon tunneilla opetetaan tulisi opettaa kaikille. 

Niinhän se tapahtuukin, mutta eri nimellä

Vierailija
6/32 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ET, jossa kerrotaan lyhyesti ja objektiivisesti eri uskonnoista, riittää. Tunnustuksellista ukonnonopetusta ei tarvita enää erikseen kouluissa, koska tiede (science) kertoo asioiden oikean laidan meille kaikille nykypäivänä.

Vierailija
7/32 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki pois vaan, ei mitään uskontoon viittaavaakaan. Kissat, ketut ja siat tanssimaan ja ryömimään nelinkontin, naukumaan ja röhkimään.

Onneksi oma lapseni ei ole tässä kuvottavuudessa mukana.

Vierailija
8/32 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleissivistyksen vuoksi. Jo sen vuoksi, että ymmärretään, kuinka suuri merkitys kristinuskolla ja Raamatulla on ollut koko läntisessä maailmassa. Kansainvälisyys lisääntyy ja monissa kulttuureissa uskonnolla on huomattavasti suurempi merkitys, joten olisi hyvä tietää perusasiat, ettei mokaa itseään pahasti, ei esim. painuta bikinit päällä kirkkoon jne. eikä ihmetellä, kun islamilainen jalkapalloilija ei pysty parhaaseen suoritukseen ramadanin aikana jne.

Kulttuureista eri puolilla maapalloa pitäisikin kertoa kouluissa enemmän. Uskonnot ovat vain yksi osa kulttuuria. 

Vierailija
9/32 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskonto sopii mainiosti kaikille vajaaälyisille luusereille, jotka eivät kykene ajattelemaan loogisesti ja rationaalisesti.

Jeesus oli sekopäinen kansankiihottaja, joka nakutettiin ristille rauhoittumaan. Vuosi siellä kuiviin, otettiin alas, haudattiin, mätäni ja maatui paskaksi. Ei koskaan "noussut ylös" hahahahahahaa! :-)

Kyseinen kansankiihottaja kuvitteli harhoissaan "tulevansa takaisin" siten, että hänen aikalaisensa vielä olisivat silloin elossa. Kuolemasta on nyt noin 2000 vuotta aikaa, hah hah!

Islam on kyllä vielä typerämpää kuin kristinusko, juu.

Jesaja 45:5-7

"5. Minä olen Herra, eikä toista ole, minun lisäkseni ei ole yhtään Jumalaa. Vyötän sinut, vaikka et minua tunne, 6. jotta tiedettäisiin auringon noususta sen laskuun asti, että minun lisäkseni ei ole yhtään: minä olen Herra, eikä toista ole, 7. minä, joka teen valkeuden ja luon PIMEYDEN, joka tuotan onnen ja luon ONNETTOMUUDEN; minä, Herra, teen kaiken tämän."

Vierailija
10/32 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki viiitun papit, pastorit ja piispat on yhteiskuntamme kirottuja, kuvottavia L-O-I-S-I-A. 

Iilimatoja, verenimijöitä, siis ihan oikeita vampyyreita piikikkäine torahampaineen. YÖK!

He VALEHTELEVAT kansalle ammatikseen rahasta. Aina kun he aukaisevat suunsa, ulos tulee iso liuta saastaisia valheita. Pappien hengitys haisee paskalle. Jotkut typerykset eli aivo-orjat kustantavat pappien, pastorien ja piispojen makean elämän. Noloa, ei voi muuta sanoa.

Tämä on vain karu totuus, ei mitään muuta, hah hah hah! 

Kansan verovaroin pakkorahoitettu YLE on lailla velvoitettu lähettämään uskonnollista paskaa radiosta ja televisiosta. En halua maksaa paskasta. Kiitos poliitikot, olette idiooootteja!

Erotkaa kaikki kirkosta ja tulkaa viimeinkin vapaiksi.

Vierailija
11/32 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ET, jossa kerrotaan lyhyesti ja objektiivisesti eri uskonnoista, riittää. Tunnustuksellista ukonnonopetusta ei tarvita enää erikseen kouluissa, koska tiede (science) kertoo asioiden oikean laidan meille kaikille nykypäivänä.

Uskonnonopetus ei ole ollut tunnustuksellista vuoden 2002 jälkeen ainakaan virallisesti.

Vierailija
12/32 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskonto sopii mainiosti kaikille vajaaälyisille luusereille, jotka eivät kykene ajattelemaan loogisesti ja rationaalisesti.

Jeesus oli sekopäinen kansankiihottaja, joka nakutettiin ristille rauhoittumaan. Vuosi siellä kuiviin, otettiin alas, haudattiin, mätäni ja maatui paskaksi. Ei koskaan "noussut ylös" hahahahahahaa! :-)

Kyseinen kansankiihottaja kuvitteli harhoissaan "tulevansa takaisin" siten, että hänen aikalaisensa vielä olisivat silloin elossa. Kuolemasta on nyt noin 2000 vuotta aikaa, hah hah!

Islam on kyllä vielä typerämpää kuin kristinusko, juu.

Jesaja 45:5-7

"5. Minä olen Herra, eikä toista ole, minun lisäkseni ei ole yhtään Jumalaa. Vyötän sinut, vaikka et minua tunne, 6. jotta tiedettäisiin auringon noususta sen laskuun asti, että minun lisäkseni ei ole yhtään: minä olen Herra, eikä toista ole, 7. minä, joka teen valkeuden ja luon PIMEYDEN, joka tuotan onnen ja luon ONNETTOMUUDEN; minä, Herra

Näyttäisi sopivan hyvin myös sinulle itsellesi.

Vierailija
13/32 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Historian ja yhteiskuntaopin opettajat eivät ole opiskelleet uskonnoista mitään, eivätkä he ymmärrä niitä. Ymmärrys uskonnoista on erittäin tärkeää, koska ne vaikuttavat todella vahvasti seuraajiensa arvomaailmaan. Tunneilla käydään kaikki uskonnot läpi eikä siellä palvonta mitään.

Eikä maailma ole muuttumassa uskonnottomaksi, vaikka täällä se siltä näyttäisikin. Uskontojen merkitys sen kun vaan lisääntyy maailmanlaajuisesti.

Terveisin uskonnon opettaja ( jonka mielestä uskonnon tunteja on ihan liian vähän) 

Vierailija
14/32 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki viiitun papit, pastorit ja piispat on yhteiskuntamme kirottuja, kuvottavia L-O-I-S-I-A. 

Iilimatoja, verenimijöitä, siis ihan oikeita vampyyreita piikikkäine torahampaineen. YÖK!

He VALEHTELEVAT kansalle ammatikseen rahasta. Aina kun he aukaisevat suunsa, ulos tulee iso liuta saastaisia valheita. Pappien hengitys haisee paskalle. Jotkut typerykset eli aivo-orjat kustantavat pappien, pastorien ja piispojen makean elämän. Noloa, ei voi muuta sanoa.

Tämä on vain karu totuus, ei mitään muuta, hah hah hah! 

Kansan verovaroin pakkorahoitettu YLE on lailla velvoitettu lähettämään uskonnollista paskaa radiosta ja televisiosta. En halua maksaa paskasta. Kiitos poliitikot, olette idiooootteja!

Erotkaa kaikki kirkosta ja tulkaa viimeinkin vapaiksi.

Juuri näin. Kiitos paljon rehellisyydestäsi, hyvä ystävä.

Vierailija
15/32 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida mennä enää läpi uskontojen lopetus kouluista. 

Vierailija
16/32 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oikein tiukille vedetään määrärahat, historian tunneillahan nuokin asiat pitäisi käydä läpi. Muistelen omilta kouluvuosiltani, että monet hyvinkin mittavat historialliset asiat saatettiin kuitata oppikirjassa yhdellä rivillä, jos silläkään.

Jos rahaa riittää, ET on sitten oikein hyvä. Uskonnonopetusta erillisenä ei tarvita.

Vierailija
17/32 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep. Uskontotieteen tyylinen oppiaine on ok ja tarpeellinenkin. Mutta mikään oman uskonnon oppien läpikäyminen ei ole järkevää.

Vierailija
18/32 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietopohjaisesti ehdottomasti, niillä on niin iso rooli ihmisten elämässä ja historiassa. Sen sijaan jos vanhemmat haluavat kasvattaa lapsensa tiettyyn uskoon, tehkööt sen omalla ajallaan/lähettäkööt lapsensa pyhäkouluun.

Vierailija
19/32 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskonnot ovat roskaa..hahah!

Vierailija
20/32 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskontoa tulee opettaa, koska uskonnot ovat merkittävä osa yhteiskuntaa ja kuuluvat yleistietoon halusimme sitä tai emme. Mitään yhtä uskontoa ei tosin pidä opettaa ns. totuutena vaan uskonnon on oltava faktapohjaista ja kertoa kaikista pääuskonnoista ne perusasiat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kahdeksan