Osaatko sinä laittaa auton rrenkaaseen ilmaa huoltoasemalla?
Oletko laittanut?
Mun pitäs lähteä laittamaan mutta varmaan munaan senkin.
Kommentit (40)
Nomaalisti kyllä, mutta joillain huoltoasemilla on tosi omituinen laitteisto, esim. Isonkyrön ABC:llä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä oleellista eroa siinä on polkupyörän renkaan täyttämiseen nähden?
Itsellä ainakin maantiepyörän renkaiden täyttö on työläämpää, vaatii 7-8 barin paineet ja venttiili on herkempi rikkoutumaan. Auton rengas lastenleikkiä.
Rane "ravintola"sta. Panee renkaatkin paksuiksi.
Kyllä tämä pitäisi olla ihan jokaisen autoilijan perustaitoja. Osaako AP lisätä mitään muutakaan autoon, kuten moottoriöljyä?
Kannattaa hommata oma kompura ja hoitaa kotona kaikessa rauhassa.
Huoltoaseman värkit on aina rikki ja mittarit näyttää vaarallisesti mitä sattuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä oleellista eroa siinä on polkupyörän renkaan täyttämiseen nähden?
Polkupyörän täyttöaste kokeillaan käsin, auton renkaan taas mittarilla.
Kyllä pyörille on nykyään kaikissa marketeissa myytävänä jalkapumppuja, joista näkee paineen, ei tarvitse mitään käsikopeloida. Helppoa.
Kyllä kymmeniä kertoja. Osaan myös vaihtaa renkaan ja katsoa ja lisätä öljyt ja täyttää pissapojan. Ja käynnistää auton boosterilla, se on aina mukana.
Nämä pitää osata jos yksin ajelee.
Terveisin mummi 66 v
Helpompaa kuin polkupyörässä. Kaikissa autoissa on samanlainen venttiili joka ei vaadi mitään temppuja, ja paineet ovat paljon alhaisempia.
Ainoaksi ongelmaksi olen kokenut "auttamaan" tuppaavat Aatut.
Tietysti osaan. Ei ole vaikeaa. Tarviitko ap neuvoja?
N51
Voisin mennä pimeällä mutta näkeekö sitten?ap
Katso vaikka Youtube-videoita aiheesta, jos noin paljon ahdistaa. Netissä on nykyään kaikesta joku tehnyt opasvideoita.
En. Olen persu, ja niin kova luu, että ajelen pelkillä vanteiila. Alla Datsun 100 A ja kotipaikka Pinsiö.
Vierailija kirjoitti:
Se ilmanlaittokone on siinä huoltoaseman parkkipaikan vieressä niin sitten kaikki katsoo kun mokaan sen.ap
Aja auto sinne, nouse ulos ja ala kirkua ja repiä hiuksiasi. Kyllä joku herrasmies tulee hätiin. Koettu on. T Blondi
Vierailija kirjoitti:
Se ilmanlaittokone on siinä huoltoaseman parkkipaikan vieressä niin sitten kaikki katsoo kun mokaan sen.ap
Usko huvikses, ei ketää kiinnosta vaikka syttysit palamaan siinä.
Ihanko oikeasti sulla ei ole omaa pumppua ja mittaria? Minkälainen autoilija oikein olet?
Vierailija kirjoitti:
No ehkä sitten pyydät jotakuta sivusta katsojaa auttamaan ja kerrot että olet ensi kertaa puuhassa.
En osaa. Vähän riskialtista alkaa kokeilemaan. Huollossa tuon tekevät.
Nämä osaan itse huoltaa autoni ylpistely -aloitukset, hohjoijaa...
Vierailija kirjoitti:
Nämä osaan itse huoltaa autoni ylpistely -aloitukset, hohjoijaa...
Usein vielä siinä nolossa muodossa, että minä osaan, osaako naiset.
Polkupyörän täyttöaste kokeillaan käsin, auton renkaan taas mittarilla.