Strategia, kun sukulainen tuo kotiisi tavaraa pyytämättä?
Minusta tavarat voi joko a) palauttaa sukulaisen ovelle b) antaa eteenpäin c) viedä kaatopaikalle. Tämän jälkeen ghostaus.
Kommentit (21)
Sanon "ei" ja annan tavarat takaisin sukulaiselle kun hän on lähdössä.
Heitän työpaikan roskikseen tai laitan kirppikselle
Ei tuommoista tapahdu, muuten kuin laadusta mitään tajuamattomien isovanhempien lapsille syytämän roskan muodossa.
Haudataannämä kaapin perälle ja sitten vuoden sisällä vaivihkaa roskiin.
Kieltäytyisin ottamasta tavaraa vastaan jos en halua tai tarvitse sitä
Ei mun kotiin mitään tuoda pyytämättä. Sanon, hei sulla unohtu tämä. Jos meinaa jättää,enkä tartte, osaan sanoa ei kiitti vie vaan mukanasi. Voin sen vaikka heittää hänen takaraivoon jos ei usko. Vie mennessäs äläkä jätä tänne!! En halua ja jos et usko,toiste ei tartte tulla.
mikä pakko sitä on ottaa vastaan. kai niillä on omakin roskis
Ilahdun, kiitän ja tienaan mukavasti kunnostamalla saamani esineen ja myymällä sen edelleen. Ihan niin kuin on sukulaisen kanssa sovittukin tehtäväksi.
sukulaistytön tavara on aika tiukkaa
On mulle yritetty tuoda kilotolkulla loppukesästä omenoita, että veisin työpaikalleni. En ala sun omenoita roudaamaan hiki hatussa kun niitä on parikyt kiloa. Keksi itte omenoilles jotain,mut mä en ala niitä sun puolesta kantamaan. Kaada vaikka omenapuut pois, jos sieltä tulee sulle liikaa satoa mut älä mua sotke sun liikasatoosi.
sanon etten tarvitse.
jos se jatkaa tyrkyttämistä, en montaa kertaa vänkää vastaan. hänen lähtiessään tulen samalla ovenavauksella ja kannan tavaran roskikseen niin, että hän näkee.
Avatkaa takaovi kun sukulainen on tulossa etuovelle. Sukulaisen ojentaessa tavaraa sinulle otat sen vastaan, syötät sen puolisolle joka laukoo tavaran ulos takaovesta.
Tämä on enempi pelikuvio kuin strategia mut varmaan toimii?
Boomereilla on tavaraa kaikki paikat täynnä. Vanhempani kuolivat muutaman vuoden sisällä, niin se perkuu ja lopulta kaatopaikkakuormat oli jotain epätodellista. Yritin myydä jotain, niin se aiheutti vaan enemmän stressiä, kun tori.fi asiakas tuo kourallisen kolikoita. Älkää GenX ja Milleniaalit tehkö tätä omille lapsille🥹😂
Ja ylläolevaan lisään, että strategia on sanoa "Marketit pitää näitä varastossa, jos näen tarpeelliseksi."
Äitisi ei rajoja vedä, se on sinun tehtäväsi.
Anoppi neuvoi, että ne tavarat pitää antaa heti takaisin ja kieltäytyä tiukasti, tarvittaessa vaikka pahoittaa antajan mieli joka kerta. Mieheni mummo nimittäin harrasti samaa, ja kun vihdoin uskoi että poikansa huusholliin niitä ei huolita, niin alkoi tyrkyttää pojanpojalle. Minä ja anoppi tietysti olemme kauheita ämmiä jotka eivät anna miestensä ottaa hänen hyvästä sydämestään antamaa tavaraa, mutta sama se.
Eipä ole kukaan tuonut, joten en osaa sanoa mitä tekisin. Riippuisi varmaan tavarasta. Kyllä mulle uuden telkkarin saisi ihan mielellään tuoda.