Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TAMMIKUISET (keskiviikko-perjantai)

02.05.2007 |

Uusi pino tammikuu 2008 -odottajille!

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amira-78:

pii-tu:

Vikli80 LA 30.12.07-3.1-08

Kerttuli2 LA 2.1.08

Amira LA 2.1.08

Pikku_Ruu LA 4.1.08

Anjuska76 LA 4.1.08

Aamuhalla LA 5.1.08

Satsumanäiti LA 7.1.08

Emik LA 7.1.08

Pii-tu vm81, toinen haaveissa, LA 7.1.08

Plumeria LA ?

Siru-Sofia LA 9.1.08

Tuon listanhan voisi vaikka pistää aina uuden pinon alkuun, eikö? Kuinkahan paljon meitä tammiodottajia oikein tuleekaan jahka päästään pidemmälle toukokuuhun..? Kivahan se vaan on jos saadaan aikaan aktiivista keskustelua kun on paljon porukkaan. Ja kaiken kivoin on kun ollaan kaikki suurinpiirtein samassa vaiheessa. :-)

Raskausoireista: Minulla oireet ovat olleet tähän asti lähes samat kuin ekassa raskaudessa. On ollut kamala väsy nyt reilun viikon ja saattaa siis jatkua vaikka tuonne raskauden puoliväliin jos seurailee aikaisempia linjoja. Lisäksi röyhtäyttää ihan hillittömästi. Onneksi tuolla ihmisten ilmoilla sentään pystyn pitämään ilmat sisällään. ;-) Ja outoa kyllä, joudun jo nyt juoksemaan vessassa normaalia useammin. Yölläkin herään aina kerran hirmuiseen hätään. Viime raskaudesta poiketen olen nyt tuntenut pientä nippailua vatsassa viimeisen viikon ajan.

Meillä ei olla vielä mietitty työnimeä pienelle. Eilenhän vasta testasinkin ja sain plussan.

Odottelen tässä, että kello tulisi 11. Sitten taidan soitella neuvolaan ja varata aikaa. Täälläkin on ollut hirveät ruuhkat neuvolassa, joten katsotaan nyt sitten kuinka kauas tuon ajan saa.

Siru-Sofia

Vierailija
22/34 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin sitten näköjään koko jutun tuohon lainaukseen... No, kait se on ihan sama onko teksti kursivoitu vai ei. :-) Sählä, mikä sählä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kans soittelin tänään neuvolaan kun toinen pojista on vesirokossa ja tarvin työnantajalle todistuksen. Varasin kanssa ajan itsellekin ja sain sen jo ensiviikolle, 9.5! Jotenkin ajattelin että aika menee jonnekin loppukuulle, mutta jo ensviikolla... Ihan kiva kyllä.

Hauskaa viikonloppua odottajille!

Anjuska

Vierailija
24/34 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taustatietoa voisin hieman minäkin kirjoitella: eli toista lasta ollaan yritetty 09/06. Takana on kaksi keskenmenoa (10/06 ja 02/07). Minä ja mies ollaan kumpikin 26v. ja asustellaan Pirkanmaalla. Meillä on ihana tyttö synt. 06/05.

Keskenmenojen takia minun odottelu on alkanut hyvin varovaisissa tunnelmissa. Pienetkin nippailut mahassa saa aikaan kamalan paniikiin... Tiedän ettei pitäisi stressata mut vaikeaa se on. Nyt on vielä pari päivää jomottanut alaselkää ja alavatsaa aina silloin tällöin... Taidan soittaa heti maanantaina neuvolaan ja tilata aikaa ensimmäistä käyntiä varten, jos vaikka pääsisi neuvolassa alkuraskauden ultraan näiden keskenmenojen takia. Toivon niin kovasti, että tämä raskaus onnistuisi!!! On tämä rankkaa.

Onneksi on tuo tyttö, joka pitää mukana arjessa ja touhuissa...

Oireettomuudesta: Onko muita jolla tässä vaiheessa ei ole juuri mitään oireita? Musta tuntuu että kaikki oireet katosi silloin kun tein positiivisen raskaustestin. Ainut " oire" on et iho kukkii-naama on täynnä finnejä. Mut mitään huonoa oloa tai väsymystä ei pahemmin ole. Täytyy yrittää nauttia siitä,vaikka tietty pistää miettimään onko oireettomuus merkki jostain.....????

Tsemppiä myös Kerttuli2:lle (meniköhän nimimerkki oikein??-oon niin onneton muistaan näitä)-toivottavasti vuoto ei ole merkki keskenmenosta. Paljon tarrasukkia sulle- ja myös muille!!!!!

Nyt tarvii mennä keittään tytölle iltapuurot. Pidetäänhän pino korkealla! :)

Mukavaa viikonloppua kaikille!

satsumanäiti

Vierailija
25/34 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amira-78:

pii-tu:

Vikli80 LA 30.12.07-3.1-08

Kerttuli2 LA 2.1.08

Amira LA 2.1.08

Pikku_Ruu LA 4.1.08

Anjuska76 LA 4.1.08

Aamuhalla LA 5.1.08

Satsumanäiti LA 7.1.08

Emik LA 7.1.08

Pii-tu vm81, toinen haaveissa, LA 7.1.08

Plumeria LA 2.1.08

Siru-Sofia LA 9.1.08

Mulle tämä lapsi on toinen. Esikoinen on 4,5-vuotias tyttö. Olemme uusperhe ja miehellä on myös edellisestä liitosta tyttö (10v), joka on meillä aina viikonloppuja silloin tällöin. Lapsi on siis ensimmäinen yhteinen. Itse on 28-vuotias ja mies on 32-vuotias. Asustelemme Etelä-Pohjanmaalla...

plumeria 5+3

Vierailija
26/34 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin voisin esittäytyä " paremmin" , kun en ole aikaisemmin kertonut kovinkaan paljon.

Olen 27 v. ja mieheni on 38 v.. Meillä on 7 kuukautta vanha tyttö. Asustellaan Turun seudulla. Raskaus oli yllätys, koska imetän edelleen ja ajattelin, etten tulisi kovin helpolla uudelleen raskaaksi (ensimmäistä lasta yritettiin lähes vuosi). Toisin kävi ja hyvä niin. 28 päivän kierrolla laskettu aika olisi 31.12, mutta mulla on ollut 33 päivän kierto, joten laskettu aika olisi sitten 5.1. Katsotaan nyt sitten ultran jälkeen, mikä se lopullinen laskettu aika on. Eipä sillä lasketulla ajalla tunnu olevan niin kauheasti merkitystä, kun esikoinenkin syntyi kuukauden etuajassa. Syntyy sitten kun syntyy, toivottavasti ei kuitenkaan kovinkaan paljon etuajassa.

Kävin äsken saunassa ja kauhistelin mun turvonnuttta mahaa. Mä olen aina ollut tosi hoikka ja varsinkin nyt imetys on vienyt viimeiseksin " läskit" . Nyt mulla kuitenkin vatsa pömpöttää jo aikamoisesti. Kävi mielessä, että odotanko kaksosia vai olisko raskaus pidemmällä kuin luulen. Taitaa kuitenkin olla vaan alkuraskauden turvotusta, toivottavasti :)

En ole vielä jaksanut soittaa neuvolaan, ensi viikolla sitten...

- aamuhalla -

Vierailija
27/34 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti Satsumanäidin natiainen pysyy mukana, erittäin ikäviä olet kokenut. Pelko kulkee varmaan mukana, mutta sitä pitää mennä päivä kerrallaan.

Minulla myös kova km:n pelko... Jotenkin mahassa juilii koko ajan..

Minäkään en ole vielä neuvolaa varannut, pitäisi vissiin ensi viikolla soitella :) Ei katsokaas usko vieläkään, vaikka oireita on jo paljon.. Koko ajan on nälkä... Minä niin tahtoisin taas kuulla ne sydänäänet...

Aamuhalla, täällä kohtalotoveri :) Minustakin tuntuu että massu on turvonnut, siis housut kiristi tänään... En usko itsekkään, mutta painoakaan ei ole lisää tullut, joten kyllä se vaan sitä on...

Nyt nukkumaan

Piitu rv 4+4

Vierailija
28/34 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkäs plussasin eilen =)

Nyt sitten odotellaan pikkukakkosta syntyväksi, ensimmäinen 7/05, nyt laskettu aika ehkä 8.1.

hyvissä toiveissa ollaan =) raskaus oireita ei pahemmin ole, vähän ala selkää on kivistellyt, ja ruokahalu sekä jano on kova.

tearangel

Vierailija
29/34 |
05.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsempitystä satsumanäiti ja Kerttuli! Pitäkäähän kovasti kiinni pikkuisistanne, etteivät pääse tippumaan kyydistä.

Pii-tulle kiitos lohdutuksesta. Oli kyllä hirmu vaikea päätös, jonka eteen jouduimme helmi-maaliskuussa. Toivoisin, ettei kenenkään tarvitsisi niin vaikeita asioita edes pohtia. Nyt ainakin tiedän mikä on ollut elämäni rankinta aikaa tähän asti, mutta onneksi rehellinen sureminen on auttanut eteenpäin ja nyt on jäljellä kaikki muistot ja ikävä. Siis hyvissä sielun- ja ruumiinvoimissa ollaan tilanteeseen nähden. Miksiköhän muuten sanotaan, että hyvissä ruumiinvoimissa? Eikö kehonvoimissa olisi parempi? Kuulostaisi vähän elinvoimaisemmalta. :-) No joo, tällaista järkevää aamuista pohdintaa.

Heräsin tunti sitten ja vein mieheni töihin. Tarvitsen autoa itselleni päiväksi, että pääsen käymään kaupassa, sillä kutsuimme miehen vanhemmat tänään syömään luoksemme. Se onkin sitten ensimmäinen kerta kun koitan järjestää kulinarisia elämyksiä appivanhemmille. Hui! ;-) Nyt ei sitten nukuta tippaakaan, mutta ehkäpä kuitenkin kohta kömmin vielä hetkeksi peiton alle.

Joku kyseli oireettomasta raskaudesta... Anteeksi, olen onneton näiden nimien kanssa. Minulla oli myös lähes oireetonta ensimmäisessä raskaudessa, eikä nytkään ihan hirveän voimakkaita oireita ole ainakaan vielä ollut. Tosin tänä aamuna herätessä tuli ensimmäisen kerran niin etova olo, että täytyi heti ensimmäiseksi tassutella keittiöön syömään yksi hapankorppu. Tai siis heti sen jälkeen kun olin käynyt vessassa. Mutta tarkoitus oli siis sanoa, että oireita tai ei, kohdussa on varmaan kaikki hyvin.

Itsekin olen kyllä nyt aika " peloissani" tästä raskaudesta. Ulkoisesti vaikutan varmaan hyvinkin tasapainoiselta ja rauhalliselta ja olen kyllä hirmu onnellinen, mutta tiedostan paremmin kuin hyvin kaikki ne pahat asiat, joita eteen voi tulla. -Eikä keskenmeno ole suinkaan ainoa niistä. Ei ole tarkoitukseni lietsoa mitään hysteriaa ja paniikkia, kunhan kerron omat tuntemukseni tällä hetkellä. Luulen, että ensimmäinen ultra varmaan vie suurimman osan peloistani jahka sinne asti päästään. Minä varasin muuten myös ensimmäisen neuvola-ajan. Se olisi tämän kuun viimeinen päivä. Olin myös yhteydessä keskussairaalaan, jossa luultavasti tulen myös raskauden aikana käymään. Koska takana on kovin ikävä sattuma, saamme oman mielenterveyden säilymisen takia käydä esim. ultraamassa siellä vähän tiheämpään kuin normaalisti.

Johan tuli tekstiä näin ammutuimaan. Lupaan, että tämä on ihan poikkeuksellista. ;-)

Aurinkoista viikonloppua kaikille!

Vierailija
30/34 |
05.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipat kaikille

Meidän poppoo on Helsingin ja Lahden väliltä. Perheessä on aiemmasta liitostani tyttö 01/2000 ja ensimmäistä yhteistä siis odotetaan. Ikää meillä on kolkyt ja risat.

Raskaustestin, tai siis useamman kun en heti uskonut, tein alkuviikosta. LA olisi pesun laskurin mukaan 9.1.

Uni on maistunut ja rinnat ovat ihan sairaan kipeät. Muuten olo on varovaisen mahtava ja iloinen. Ehkäisy jätettiin marraskuussa, joten raskaaksi tulin kuudennella kierrolla. Sen kuuden kuukauden aikana ehdin vähän liikaa tutustua mahdollisiin ongelmiin raskauden aikana, joten nyt mieltä kalvaa pieni pelko keskenmenosta, tuulimunasta ym. koko ajan. Ei jotenkin uskalla vielä nauttia täysin rinnoin tästä raskaudesta.

Muutama likkakaveri tietää (teidän lisäksenne :) positiivisesta testistä, mutta minä olen jo salaa nautiskellut ajatuksella siitä, kun pääsemme kertomaan uutisen tytölleni ja sukulaisille.

Neuvolaan ajattelin soitella ensi viikon alussa.

Kiva jakaa kuulumisia porukan kanssa jolla odotus on samassa pisteessä ja mielessä pyörivät kysymykset hyvin samantyyppisiä :)

Onnellista odotusta meille kaikille toivottaa ReettaE

Vierailija
31/34 |
05.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän esittelyä täältäkin..

Meidän perhe on nyt nelihenkinen..Mies pian 30v. Minä 26v. Poika 07/01 (edellisestä avoliitosta) ja tyttö 08/06.Tämä raskaus oli todellinen yllätys, sillä piti juuri aloittaa pillerit, jotta siirretään kolmosta parilla vuodella eteenpäin..No yllätys oli todella suuri kun testiin tulikin kaksi viivaa..Ja tässä kierrossa piti kyllä mennä oviskin ihan ohi tarkoituksella..Vaikkakin alkuun oli tarkoitus se kolmas yrittää saada heti perään..Ostimme nimittäin juuri isomman asunnon ja oli tarkoitus päästä lainanlyhennyksissä alkuun, ennenkuin jäisin uudelleen kotiin..Nyt olen kotona ollut jo 1½-vuotta, ennen edellistä raskautta tapahtuneen onnettomuuden takia..Ja työt alkaisi viikon päästä..Nyt sitten olen töissä puolivuotta ja jään taas kotiin..No, ihan kivahan se toisaalta on..

Alkushokin jälkeen asia on ihan mukava, kun nyt on pari päivää jo sulatellut asiaa..

Miehellä on valtava sairaalakammo ja ilmoitti jo ettei tule mukaan synnytykseen vaan jää kotiin lasten kanssa..Neidin synnytyksessä oli mukana hienosti, mutta vierailut synnytyksen jälkeen olivatkin todella nopeita..Ketähän sitä sit pyytäisi mukaan..

Neuvolaa en ole vielä varannut mutta ultra on 24.5..Juuri myös varmistaakseni, että kaikki on ok yms..

No, nyt ulos ja lenkille..

Ja laskettuaika oli 4.1.2008

pikku_ruu rv 5+1

Vierailija
32/34 |
05.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on yksi IVF:llä alkunsa saanut poika 10/2004, eli 2,5- vuotias vilperi tällä hetkellä. Toista lasta olemme alkaneet yrittää viime syksynä hoidoilla, eli meille jäi pakastealkioita tuosta ekasta IVF:stä. Lokakuussa alkionsiirto ei tuottanut tulosta, joten raskaustesti nega, joulukuussa raskaustesti positiivinen, josta keskenmeno kuitenkin.

Tämä nyt alkanut raskaus sai alkunsa myös pakastealkion siirrosta, ja yksi alkio siirrettiin, joten tiedän että yksi vain on tulossa.

Kerroin vähän tuosta minua torstaina säikäyttäneestä vuodosta kun tulin esikoisen kanssa ulkoa kotiin. Vuoto loppui saman päivän iltaan mennessä, eikä ainakaan vielä ole tullut takaisin. Joten toivossa eletään.

Ekan ultran varasin 14.5 yksityiselle (minua hoitaneelle lapsettomuuslääkärille), joten sinne asti tässä sitten jännätään.

Ultrasta sitten nähdään mikä se todellinen tilanne on

Tuo laskettu aika pino oli hyvä!

Kerttuli2 rv 5+3

Vierailija
33/34 |
05.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

La 10.1, takana yksi keskenmeno rv5. Siksipä ei anna itselleen lupaa vielä innostua, vaikka salaisesti jo suunnittelee rattaiden tarvetta, nimeä, kaikkia käytännön juttuja.

Niin, onhan niitä lapsia jo ennestään kaksin kappalein, n.2v ja n.12v. Siksi siis tuota ratashommaa pähkäilen, tartteeko kaksosten rattaat, vai pärjääkö ykkösillä ja seisomalaudalla, vai pitäskö ostaa lisäksi jotkut matkakaksostenrattaat. Näitäpä täällä pohdin ipanan ollessa päikkäreillä.

Ihanaa, aurinko paistaa!

Vierailija
34/34 |
05.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tammikuiset nimellä :)