Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TAMMIKUISET (keskiviikko-perjantai)

02.05.2007 |

Uusi pino tammikuu 2008 -odottajille!

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä arkeahan tämä on. Tytön kanssa kotosalla ja mies lähti töihin. Pitäisi jaksaa laittaa ruokaa, pyykätä, imuroida jne... Taitaa raskausoireet alkaa vaivata minuakin, kun väsyttää tosi paljon ja paleltaa. Onneksi pahoinvointia ei ole. Mutta kauppaan täytyy kyllä kohta puolin lähteä ja ostaa jotain herkkuruokaa (juurihan tässä ehtikin laihtua edellisen raskauden jäljiltä takaisin omiin mittoihin).

Terkuin, onnellinen aamuhalla (la 5.1)

Vierailija
2/34 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein testin sunnuntaina ja kaksi viivaahan siihen tikkuun ilmestyi! Olen hieman yllättynyt, mutta onnellinen. Taustaa sen verran, että kotona taapertaa vajaa kaksivuotias tyttö ja toista ollaan yritetty syksystä. Pari keskenmenoa on ollut puolen vuoden sisällä, joten en hirveästi vielä uskalla iloita tästä! Päivä kerrallaan.... Eli tämän kakkosen la olisi 7.1.

Vielä ei ole pahemmin mitään oireita- vähä väsymystä, mutta ei sen pahempaa.

Nyt taidan siirtyä lukemaan uutta kaksplus-lehteä, kun tyttökin on päiväunilla.

satsumanäiti 4+3 (?)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille! Nyt se sitten vihdon ja viimein tapahtui: kaksi viivaa pärähti testitikkuun ja ei paljon onnellisempi voisi olo olla;) Vaikka tietysti sitä yrittää vähän pitää matalaa profiilia kun ihan alussa vasta ollaan. Esikoinen täytti keväällä jo 3 ja toista ollaa yritetty yli vuoden päivät. Ei haamuja eikä keskenmenoja eikä mitään muutakaan ole tässä välissä tapahtunut joten sen takia ehkä toiveet aika korkealla. LA olisi näillä näkymin 7.1. Jatkuva kuvotus-olo kyllä vähän pistää mielialaa välillä maihin ja samaten väsymys on aikamoinen. (Eilenkin menin nukkumaan esikoisen kanssa jo vähän jälkeen kahdeksan eikä mitään ongelmia unentulon kanssa..!) Miehen kanssa ollaan molemmat 30 täyttäneitä ja pk-seudulla asustellaan.

Kävin muuten täällä vauvakuume-puolella pinoutumassa vielä vuosi sitten ja aina alkusyksyyn asti, mutta sitten alkoi ahdistaa kun ei vauvaa alkanut kuulua, joten jätin koko sivustolla käymisen. Nyt on onneksi ihana syy käydä täällä lukaisemassa muiden kuulumisia!

Onnellista odotusta meille kaikille!

-Emik

Vierailija
4/34 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on poika 07/01 ja tyttö 08/06 ja nyt sit ilmeisesti masukki 01/08..

Tänä aamuna plussa hyppäsi tikusta silmille, niin, ettei siitä voinut erehtyä..Viikkoja olisi kai jotain 4+6.. Ja laskettu aika 4.1

Onkos täällä muita elokuussa 2006 synnyttäneitä???

pikku_ruu & tuhotiimi ja rv 4+6

Vierailija
5/34 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli tänä aamuna vähän ikävä tilanne kun tulin esikoisen kanssa ulkoa sisälle. Menin vessaan ja housuihin oli vuotanut kirkasta verta. Tämä minun raskauteni on lapsettomuushoidolla aikaan saatu eli pakastealkion siirto. Näissä hoidoissa on aina vähän näitä epävarmuustekijöitä mukana. Mutta esikoinen (nyt 2,5 v.) on aikaansaatu näillä hoidoilla myös.

Toivon että tuo vuotoni olisi harmitonta ja loppuisi pian. Näissä hoidoilla alkaneissa raskauksissa saattaa nimittäin olla vuotoja tavallista enemmän verrattuna spontaanisti alkaneisiin raskauksiin. Toivon, ettei ennakoisi keskenmenoa. Olo on aika kurja toistaiseksi pelosta.

Hyvää odotusta kaikille!!

Kerttuli2 rv 5+1 (LA 2.1.2008)

Vierailija
6/34 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole oikein vieläkään tajunnut, että olen raskaana. Vaikka olen pitkään toivonut raskautta, en kuitenkaan osaa iloita tästä. Johtuu varmaan masennuksesta, jota olen sairastanut puolitoista vuotta. Jouduin lopettamaan lääkityksen ja lääkäri oli sitä mieltä, että jos pärjään ilman, parempi niin. Vieroitusoireet on kyllä aikamoiset. Huimaa ja heikottaa, sydän pomppii aivan ylimääräisiä lyöntejä. Yhtenä päivänä pyörryin töissä. Lisäksi saan itkukohtauksia ja raivareita. En tiedä miten tässä pitäisi edetä. Tuntuu vaan niin pahalta, kun pieni elämä kasvaa sisällä ja mä välillä jopa toivon keskenmenoa. Elämäntilanne kun ei ole paras mahdollinen, parisuhde tökkii ja kaikkee...

Mielialat nousee ja laskee, ja tällä kertaa mennään ryminällä alas.

plumeria (5+2)

Vierailija
7/34 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ilmoittautuu myös yksi tammikuinen. La aika myös 7.1., meitä oli jo monta täällä..

Pitäisikö tehdä listaa??

Esim. että laitetaan nimimerkki, syntymävuosi, monesko lapsi tulossa ja laskettuaika.

Onko muita ehdotuksia?

Ihanaa odotusta kaikille :)

Vierailija
8/34 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös yksi tammivauvaa odottava. Tänään testasin kun malttamattomana halusin tietää ovatko oireeni todellisia vai kuviteltuja. No kaksi viivaa tuli, joten tässä sitä ollaan. Ihanan onnellinen ja hyvä olo, vaikka toisaalta myös hieman epätodellinen.

Jos tehdään esittelyä, niin : Olen 24-vuotias ja mies on 28-vuotias. Asumme Pirkanmaalla ja odotamme ensimmäistä lasta. Takana yksi raskaus, joka keskeytetty 03/07 sikiön kromosomisairauden vuoksi rv 19+5.

Siru-Sofia

Vierailija
9/34 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivasti alkaa tammikuisiakin jo löytyä.

Täällä ei raskautta ehdi kauheasti miettiä, kun pikkuneidin kanssa ei paljon lepo/-ajatteluhetkiä tunnu jäävän. Mitähän se on sitten kahden pienokaisen kanssa...tai vieläkin usemman. Lähinnä olen pohtinut kaikkia käytännön asioita, kuten tuplarattaiden hankintaa jne.

Pii-tu: Tuollainen laskettuaika -lista olisi tosi kiva. Oletko sinä innokas sellaista laatimaan tai löytyykö jotakuta muuta innokasta?

Pikku-ruu kyseli, että onko muita tammiodottajia, jotka ovat saaneet lapsen elokuussa 06. Minä olen synnyttänyt syyskuussa 06 (la oli lokakuussa 2006), joten suunnilleen " samassa veneessä ollaan" .

Kerttuli2:lle: Toivotaan, että verinen vuoto oli ihan harmitonta ja kaikki menisi hyvin. Aika monella odottajallahan on minun käsityksen mukaan jonkinlaista veristä vuotoa alkuraskaudessa, joten hyvinkin voi olla ihan harmitonta.

Mies tulee kohta puolin töistä. Pitää hänen kanssaan pohtia ennen nukkumaanmenoa, mikä olisi tämän uuden tulokkaan työnimi. Saa mies keksiä, kun hänellä ei tuota luovuutta ja huumoria tunnu puuttuvan.

- aamuhalla, pikkuneiti 7 kk ja ? (la 5.1)

Vierailija
10/34 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikko sitten testailin niitä haamuja Aconilla, ja eilen raskaus sitten varmistui, kun tuli nopeasti positiivinen tulos Predictorilla:)

Meilläkin on pieni poika, tosin tammikuussa -06 syntynyt! Eipä tuo enää mikään vauva ole, kova meno päällä ja hokee joka asiasta " kato, kato" (ei muita tunnistettavia sanoja sano:) Tuplarattaat tuli tänään oikeasti ensimmäistä kertaa mieleen, mutta ehtiihän niitä tässä miettiä vaikka kuinka...

Tammikuisten lista olisi kiva. Itselläni tuon perus 28-kierron mukaan la olisi 30.12., mutta mulla on ollut pitempiä kiertoja, ja ovulaation olin tunnistavinani silleen, että tämä kierto olisi ollut 32 pituinen. Joten la varmistuu vasta ultrassa.

Ei ole ollut vielä pahoinvointia, eikä mitään muutakaan oiretta. Tosin töissä kun on joutunut juoksemaan hirmu vauhtia, niin välistä on alavatsalla tuntunut nipistelyä.

t:vikli80 rv 5+4 ja 5+0 välillä (la 30.12.-3.1.)

Vierailija
11/34 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siru-Sofialle lohtuhali keskeytetyn raskauden takia. On varmasti rankka päätös ollut.

Joo, voitaisiin tehdä vaikka tällaista listaa:

Pii-tu vm81, toinen haaveissa, LA 7.1.2008

Tuohon vaan perään tietoja samalla lailla...

Vierailija
12/34 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamuhallalla on kyllä ihana nimimerkki :) Ihana idea työ työnimen keksiminen...

Minä olen niin arkajalka että en uskalla oikein vielä innostua raskaudesta... Pelottaa km yms. muut!

Mites, oletteko jo oireita kehitelleet? :)

Vierailija
13/34 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan olla ihan sekaisin :)

Taustatietoa myös minusta: Ollaan yritetty pikkukakkosta lokakuusta lähtien tuloksetta. Nyt sitten tuli plussa, joka tuntuu vieläkin ihan uskomattomalta. Meillä on jo poika 12/04 ja reipas poika onkin. Yhdessä miehen kanssa ollaan oltu 9 vuotta ja naimisiin mentiin viime kuussa. Asutaan viimeisen päälle perähikiällä ja tahto olisi suuri muuttaa isoon kaupunkiin vaikka työn perässä. Molemmat ollaan kyllä tällä hetkellä töissä mutta määräaikaisina...

Ihana tunne olla jälleen raskaana..

Noista oireista: Mulla on nälkä koko ajan, vaikka olisi vasta syönyt niin taas on nälkä :)

Mites onkos täällä laihduttajia joukossa? Minä olen laihduttanut 15 kg viime kesästä, nyt on vähän vaiheessa tuo laihdutus... Mutta yritän kuitenkin koko ajan vähän kerrallaan.

Piitu

Vierailija
14/34 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille..

Minäkin pari päivää sitten kirjoittelin tänne kun lauantaina testissä kaksi viivaa oli :) Kyllä mulla alkoi oireet samantein. Kuvotusta, turvotusta, palelua, nipistelyä alavatsalla ja puhumattakaan mielialan vaihteluista... Mutta kyllä tässä mennään päivä kerrallaan.

Me siis asutaan pirkanmaalla ja meillä on kaksi poikaa 11/00 ja 02/02.

Ollaan miehen kanssa kumpikin 31. Laskettu aika nyt olisi 4.1.

Koskas muuten neuvolaan olette soitelleet?

Voimia plumerialle ja kaikille muillekin odottajille!

Anjuska

Vierailija
15/34 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vikli80 LA 30.12.07-3.1-08

Kerttuli2 LA 2.1.08

Pikku_Ruu LA 4.1.08

Anjuska76 LA 4.1.08

Aamuhalla LA 5.1.08

Satsumanäiti LA 7.1.08

Emik LA 7.1.08

Pii-tu vm81, toinen haaveissa, LA 7.1.08

Plumeria LA ?

Siru-Sofia LA ?

Ketä muita oli, laitettaisko la:n mukaiseen järjestykseen? Ensimmäisenä olisi ensimmäiset ja viimeiseksi loppukuun odottajat..

Kopioikaa tuo ja lisäilkää tiedot :)

Vierailija
16/34 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pii-tu:

Vikli80 LA 30.12.07-3.1-08

Kerttuli2 LA 2.1.08

Amira LA 2.1.08

Pikku_Ruu LA 4.1.08

Anjuska76 LA 4.1.08

Aamuhalla LA 5.1.08

Satsumanäiti LA 7.1.08

Emik LA 7.1.08

Pii-tu vm81, toinen haaveissa, LA 7.1.08

Plumeria LA ?

Siru-Sofia LA ?

Ketä muita oli, laitettaisko la:n mukaiseen järjestykseen? Ensimmäisenä olisi ensimmäiset ja viimeiseksi loppukuun odottajat..

Kopioikaa tuo ja lisäilkää tiedot :)

Huomenta ja tervehdys kaikille onnellisille odottajille.

Lisäilin itseni listalle. Meille odotetaan kakkosta, esikoinen on vm 2003. ON: Väsy on, hajuaisti huipussaan ja pari kertaa oksennukset on olleet lähellä.

Hyvää viikonloppua! :)

-A- rv 5+2

Vierailija
17/34 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tännehän on tullut paljon uusia mukaan. Kaikilla meillä taitaa vielä vähän jännittää tämä alkuraskaus, itse tutkailin tuolta Oulun raskauskiekkosivuilta keskenmenon mahdollisuutta ja taisi olla 5rvk:n jälkeen enää aika pieni mahdollisuus, joten eiköhän tästä kohta voi alkaa ihan nauttimaankin! Varsinkin kun oireet on kaikonnu melkein kokonaan... joka tietty huolettaakin. Miten muilla? Mulla oli siis ennen plussaamista ihan hirvee väsymys, palelu, rintojen kipu, nyt on enää iltaisin väsynyt, muutoin energiaa täynnä-olen siivonnut asunnonkin katosta lattiaan ja koko ajan olen kuin kissa pistoksissa, pitää tehdä jotain. Pieni paha olo tulee hetkittäin jos ei ole syönyt pitkään aikaan. Muutoin siis tosi oireetonta.

MÄkään en enää ole ihan varma LA:sta, vaihtelee vähän laskenko sen viimesten kk alkamisesta (2.1) vai mahdollisesta hedelmöittymisestä (31.12.) Mutta kun edellinen (poika 0804) meni 2 viikkoa yli ja käynnistettiin niin samanlaista varmaan odotettavissa tälläkin kerralla... ainakin henkisesti varaudun siihen, oli ne niin pitkiä ne viimeiset viikot!

Lueskelen monesti täällä muitten juttuja, mutta en aina ehdi kirjoittamaan, mutta hengessä eletään. Pitäisikö se LA lista laittaa omaksi pinokseen?

Koska teillä on eka neuvola? Mä soittelin muissa asioissa neuvolaan niin varattiin aika kun on niin täyttä - menen ekaa kertaa 28.5.

Oliivi 5+4 (tai 5+2)

Vierailija
18/34 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliivi12:

Koska teillä on eka neuvola? Mä soittelin muissa asioissa neuvolaan niin varattiin aika kun on niin täyttä - menen ekaa kertaa 28.5.

Oliivi 5+4 (tai 5+2)

Moi Oliivi.

Meillä näyttää viikot ja neuvolat menevän aika tasatahtia.

Mulla eka neuvola 29.5. - niinikään ruuhkan takia.

-A-

Vierailija
19/34 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sen sai aika hyvin, jo 16.5. Nyt alkaa jo oikeasti tuntua siltä, että raskaana ollaan :) :) :)

Vierailija
20/34 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä paha olo-kuvotus jatkuu 24 h. Yritän koko ajan syödä tai juoda appelsiinimehua tms. että pystyy töissä olemaan. Oksentamaan asti en onneksi ole joutunut, mutta lähellä on pari kertaa ollut. Huh. Mutta kyllähän tämän kestää kun tietää mistä se johtuu! Samanlaista oireilua kuin esikoisen kanssa, ellei peräti vähän voimakkaampaakin.

Neuvolasta: Olin muissa asioissa terveysasemalla ja olin jutuissa terveydenhoitajani kanssa. Hän sanoi että varataan ilman muuta mulle aika jo. Se on vasta 5.6. mutta menen omalle gynelleni kyllä sitä ennen käymään kunhan 7 vkoa on täynnä! Ei malta odottaa...

Aurinkoista perjantaita!

Emik kp 4+4