iivo niskanen
Ei reppana uskalla lähtee kisaamaan kun tietää ettei pärjää. Siksi tämä ihme show. Uskoo ken tahtoo mihinkään sairasteluun.
Kommentit (38)
Siitä päätellen miten iso mies, kokenut kisaaja itkee kameroiden edessä kertoo jostain burn outista/ loppuunpalamiseta lähinnä.
Ja lisäksi, mistä helvetistä johtuu että suomalaiset on aina parhaaseen kisa-aikaan kipeenä?
Joka hiton räkätauti ja vatsatauti on heillä heti kun mennään uuteen kohteeseen.
Se on joko psyykkistä tai sitten ruokavalio ja ravitsemus on väärä.
Ei muiden maiden hiihtävät ole kipeänä. Vastustuskyky on meidän porukoilla heikko. Norjalaiset vetää rasvasta lohta ja suomalaiset kuvittelee että jollain ultraprosessoidulla kevytmargariinilla ja rasvattomalla kanalla pärjätään.
Suomalaisten urheilijoiden ongelma numero yksi on alkoholikultuuri ja sen ottaminen treeniviikolla. Kaikkki tulokset periaatteessa nollaantuu.
Eli jos treenaat niin et ota. Jos otat, niin on paljon muitakin vaihtoehtoja kuin se kuntoa heikentävä alkoholi. Myös muutkin päihteet heikentää treenituloksia, mutta ei niin paljon kuin alkoholi. Mä väitän että suomalainen urheilija juo liikaa. Siksi on huonot tulokset.
Ja ei liity yleisesti mitenkään tähän Iivoon tämä mun spekulointi. Sen verran olen urheilupiireissä nähnyt miten urheilijat pämppää, että ei sillä tuloksia synny.
Yksikin annos on liikaa uheilijalle. Menee uni, palautuminen ja syntyy väsymyksen kierre. Tulokset heikkenee jos krapulassa ja lähipäivinä treenailee.
Hiihtoporukoista en tiedä muta aika reilusti otetaan monissa lajeissa. Tätä pitäisi ihan tarkkailla ja syynätä. Alkoholille nollatoleranssi. Nyt keväällä eletään kriittistä aikaa. On joululomat vietetty, uusivuosi ja hiihtolomat olleet yms. Seon selvä mitä suomalainen tekee. Se juo iteltään terveyden. Ja nyt jos kroppa ei ole toiminnassa ja on häiriöitä, nin niitä voi hakea kenties joulusta ja uudesta vuodesta yms lomilta.
Vierailija kirjoitti:
Siitä päätellen miten iso mies, kokenut kisaaja itkee kameroiden edessä kertoo jostain burn outista/ loppuunpalamiseta lähinnä.
Ja lisäksi, mistä helvetistä johtuu että suomalaiset on aina parhaaseen kisa-aikaan kipeenä?
Joka hiton räkätauti ja vatsatauti on heillä heti kun mennään uuteen kohteeseen.
Ei muiden maiden hiihtävät ole kipeänä. Vastustuskyky on meidän porukoilla heikko. Norjalaiset vetää rasvasta lohta ja suomalaiset kuvittelee että jollain ultraprosessoidulla kevytmargariinilla ja rasvattomalla kanalla pärjätään.
Suomalaisten ongelma on liika treenaaminen ja liian kovaa tehdään. Siten liian vähän levätään ja käytetään mielikuvaharjoitteluja. Sisu on se mikä tekee meistä huonoja. Liian kova tekeminen suhteessa laatuun. Sellaista räkä poskessa perkele menoa. Se on kun hakkaisi päätä seinään ja uskottelisi että kyllä tää seinä tästä murtuu kun kovaa mennään läpi.
Se on paska mentaliteetti ja sillä on menty monta vuosikymmentä. Olisi aika treenata tieteellisin menetelmin.
Arvostus Iivo Niskasta kohtaan on pudonnut nollaan. Hänellä on iso asema Suomen urheilukentässä olympiavoittajana, silti häntä ei ole moneen vuoteen kiinnostanut kilpailla maailmancupissa ja olla esikuvana nuorille suomalaisille hiihtäjille. Hän tähtäsi neljä vuotta yhteen kilpailuun ja harjoitteli vain sitä varten. Sitten sairastui, voi voi...
34-vuotiaalla Niskasella on maailmancupissa 158 henkilökohtaista kilpailua - niissä 10 voittoa (voittoprosentti 6,3 %)
29-vuotiaalla Klæbolla on maailmancupissa 191 henkilökohtaista kilpailua - niissä 109 voittoa (voittoprosentti 57 %)
Vierailija kirjoitti:
Arvostus Iivo Niskasta kohtaan on pudonnut nollaan. Hänellä on iso asema Suomen urheilukentässä olympiavoittajana, silti häntä ei ole moneen vuoteen kiinnostanut kilpailla maailmancupissa ja olla esikuvana nuorille suomalaisille hiihtäjille. Hän tähtäsi neljä vuotta yhteen kilpailuun ja harjoitteli vain sitä varten. Sitten sairastui, voi voi...
34-vuotiaalla Niskasella on maailmancupissa 158 henkilökohtaista kilpailua - niissä 10 voittoa (voittoprosentti 6,3 %)
29-vuotiaalla Klæbolla on maailmancupissa 191 henkilökohtaista kilpailua - niissä 109 voittoa (voittoprosentti 57 %)
Miksi pitäisi pistää oma terveys pantiksi ja mennä pilaamaan tervehtyminen vain sen takia että lähtee häviämään puolikuntoisena? Onko mitään järkeä kisata ja te haluatte että lähtee kisaamaan kipeänä? Ootteko idiootteja vai? Eihän töihinkää mennä edes vähän kipeänä. Se on hölmöläisen hommaa.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisten urheilijoiden ongelma numero yksi on alkoholikultuuri ja sen ottaminen treeniviikolla. Kaikkki tulokset periaatteessa nollaantuu.
Eli jos treenaat niin et ota. Jos otat, niin on paljon muitakin vaihtoehtoja kuin se kuntoa heikentävä alkoholi. Myös muutkin päihteet heikentää treenituloksia, mutta ei niin paljon kuin alkoholi. Mä väitän että suomalainen urheilija juo liikaa. Siksi on huonot tulokset.
Ja ei liity yleisesti mitenkään tähän Iivoon tämä mun spekulointi. Sen verran olen urheilupiireissä nähnyt miten urheilijat pämppää, että ei sillä tuloksia synny.
Yksikin annos on liikaa uheilijalle. Menee uni, palautuminen ja syntyy väsymyksen kierre. Tulokset heikkenee jos krapulassa ja lähipäivinä treenailee.
Hiihtoporukoista en tiedä muta aika reilusti otetaan monissa lajeissa. Tätä pitäisi ihan tarkkailla ja syynätä. Alkoholille nollatoleranssi. Nyt keväällä eletään kriittistä aikaa. On joululomat vietetty, uusivuosi ja hiihtolomat olleet yms. Seon selvä mitä suomalainen tekee. Se juo iteltään terveyden. Ja nyt jos kroppa ei ole toiminnassa ja on häiriöitä, nin niitä voi hakea kenties joulusta ja uudesta vuodesta yms lomilta.
Saunakaljakulttuuri.
Vierailija kirjoitti:
Turhaa selittää tuollaista alkoholistikansalle.
Tänänkin ja varsinkin huomenna mennään aamulla krapulassa "pienissä" aamukävelylle tuulipukuun sonnustautuneena ja esitetään että ei tässä mitään. Läski on läskejä ja me vain porskutetaan. Pumppu huutaa hoosiannaa ja uskotellaan että hyvää se tekee, kun syke nousee. Kova uho päällä täysin tieteen vastaisesti. Kun ikää tulee lisää niin usko ja urheilu isänmaa tyypit saa sydärin. Sitä ennen kehittyy hitaasti sydämen vajaatoiminta ja syynä ne saunakaljat ja urheilu. Ei vaan uskottu tiedettä. Michael Phelps uskoi tiedettä ja valitsi toisin.
En ole koskaan pitänyt hänestä, vaikka tiedän hänet vain julkisuudesta. Saan hänestä ylimielisen ja kiukuttelevan kuvan. Hän vaikuttaa ihmiselle, joka potkii seiniä, hos kaikki ei mene kuten hän itse haluaa.
Tuollainen mielikuva minulla on hänestä.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan pitänyt hänestä, vaikka tiedän hänet vain julkisuudesta. Saan hänestä ylimielisen ja kiukuttelevan kuvan. Hän vaikuttaa ihmiselle, joka potkii seiniä, hos kaikki ei mene kuten hän itse haluaa.
Loistava ura kommentaattorina paikallisessa keskiolutbaarissa odottaa.
Vierailija kirjoitti:
Huipulla on tavallaan pakko olla tuollainen asenne. Pitää elää urheilun ehdoilla koko ajan ja joka hetki. Pitää olla asenne että vain voitto kelpaa ja tehdä kaikki tehdään sen eteen. Missään ei tingitä.
Onko siinä mitään järkeä, jossain kohtaa ikä alkaa painamaan? Joskus on vain tehtävä se päätös että lopettaa.
Vierailija kirjoitti:
Ja höpö höpö. Muutkin sairastelevat. Muistatko esimerkiksi sitä, että Ruotsilla oli olympialaisten pitkällä matkalla vain kaksi hiihtäjää, kun loput olivat joko sairaana tai lähteneet jo kotiin? Muistatko, että Pekingin olympialaisissa Norjan joukkueessa oli koronaepidemia jo ennen kisoja?
Vierailija kirjoitti:
Eipä tuo Kläbokaan näytä paljon hymyilevän silloin kun ei onnistu...
Olis mielenkiintoista nähdä myös kirjoittajan oma voittoprosentti pelkällä sivusta huutelulla harvoin pääsee edes ladulle."
En tiedä poisjäännin syytä talven vikasta mc kisasta, mutta eihän tämä hyvältä näytä.
Aika siirtyä rehellisesti harrastajaksi ( vaikka Suomen kovakuntoisin harrastaja olisikin)?
Ja hienot on toki saavutukset tähän mennessä!
Vierailija kirjoitti:
Iivo on huono häviäjä ja nyt uran jatkuessa hänen täytyy sopeutua siihen että hän ei ole aina ykkönen. Muuten uran jatkamisesta tulee vaikeaa.
Kläbo on myös huono häviäjä ja jossain vaiheessa sama hänellä edessä jos hän ei sitten valitse lopettaa huipulla.
Suomalaisille tuntuu aina olevan tärkeintä se, että on hyvä häviäjä. Ei ihme, että Suomi ei enää urheilussa pärjää. Ei niistä hyvistä häviäjistä ikinä tule voittajia.
Iivo Niskanen ei hiihdä viimeisissä maailmancupin osakilpailuissa Yhdysvalloissa perjantaina-sunnuntaina.
- Iivo ilmoitti loppuviikosta, että on sittenkin päättänyt olla lähtemättä. Vire ei ole olympiakisojen aikaisen sairastelun jälkeen vielä palannut sellaiseksi, että hän olisi nähnyt järkeä lentää Atlantin yli kilpailemaan, päävalmentaja Teemu Pasanen sanoi maanantaina Yle Urheilulle.
Nämä ovat päävalmentaja Teemu Pasasen viimeiset maailmancupin osakilpailut.
Drammenissa viime viikon torstaina kaatunut ja lievän aivotärähdyksen saanut Johannes Høsflot Klæbo lähti eilen aamulla aikaisin Yhdysvaltoihin, matka kesti 20-22 tuntia ja hänen odotettiin saapuvan Lake Placidiin myöhään eilen illalla paikallista aikaa. Hänelle jää hyvin vähän aikaa sopeutua 5 tunnin aikeroon ennen kisoja (ensimmäinen kisa perjantaina klo 15.00 paikallista aikaa).
Klæbo lehdistötiedotteessa eilen:
- Viime päivinä olen harjoitellut kotona Trondheimissa. Eilen kävin magneettikuvauksessa ja puhuin maajoukkueen lääkärin Ove Feragenin ja useiden muiden lääketieteen asiantuntijoiden kanssa, joten matkapäätökseni taustalla on perusteellinen arviointi. Terveys on kaiken edellä, ja asiantuntijat uskovat, että matkan tekeminen on järkevää ja turvallista.
- Näen, ettei tämä ole optimaalinen lataus, sekä pitkän matkan että puutteellisen arkirutiineihin sopeutumisen vuoksi. Haluan kuitenkin päästä osallistumaan maailmancupin finaaliin. Maastohiihdon kannalta Yhdysvaltojen maailmancup-kisat ovat erityisen tärkeät. Olen odottanut tätä päätöstä jo pitkään. Odotukset suoritusteni suhteen eivät ole kovin korkeat. Teen parhaani puutteellisesta latautumisajasta ja mahdollisesta aikaerorasituksesta huolimatta. Ensimmäinen kilpailu on jo perjantaina. Päätän, hiihdänkö Lake Placidissa yhden, kaksi vai kolme kilpailua, kun pääsen perille ja saan sukset jalkaani.
Maajoukkueen lääkäri Ove Feragen:
- Drammenin sprintissä sattuneen kaatumisen ja muutaman rauhallisen kotipäivän jälkeen Johannes on vähitellen palannut harjoitteluun ja normaaliin toimintaan. Hän on reagoinut tähän hyvin, eikä kaatumisen jälkeen ole ilmennyt oireita. Havainnoinnin ja lisätutkimusten jälkeen olemme tulleet siihen tulokseen, että hän on valmis osallistumaan kisoihin Lake Placidissa.
https://www.nettavisen.no/sport/johannes-hosflot-klabo-friskmelder-seg-…
Niin, Klæbo tuntee vastuunsa edistää maastohiihdon tulevaisuutta, kisat Yhdysvalloissa ovat siinä suhteessa erittäin tärkeät. Hän ei ajattele asioita pelkästään omalta kannaltaan. Klæbon kova kilpakumppani Martin Løwstrøm Nyenget korosti podcast-haastattelussa ennen Drammenin kisaa arvostavansa sitä, että Klæbo suurimpana tähtenä osallistuu mahdollisimman moniin maailmancupin kilpailuihin ja arvosteli sitä, että monia isoja tähtiä ei kiinnosta kisata maailmancupin kisoissa (mm. Ebba Andersson jätti Salpausselän kisat väliin ja hiihti Ski Classics -sarjan 50 km pitkän matkan kilpailussa Ruotsissa).
En väitä. Puhun urheilijoista.