Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko muilla mennyt tunteisiin tämä työttömien jatkuva kiusaus ja alistaminen?

Vierailija
20.02.2026 |

Itse olen ollut aikaisemmin töissä ja säästänyt jopa rahaa. Olen elänyt aina säästeliäästi enkä edes tiukkina aikoina hakenut toimeentulotukea. Haen myös jatkuvasti töitä mutta aina tulee sama vastaus: Valitettavasti et päässyt eteenpäin rekrytointiprosessissa". Parissa videohaastattelussa olen ollut, mutta en tullut valituksi.

Mulla olisi haaveita ja unelmia, mitä tehdä. Mutta koska olen työtön kuvittelen etten saa tehdä mitään noita (vaikka olisi töistä säästettyjä säästöjäkin). Koko ajan sanotaan, että työttömät ovat huonompia ihmisiä ja heidän pitää vain istua kotona ja täytellä työhakemuksia, siltä tässä tuntuu. En tiedä miksi tuntu tältä, ehkä koska olen heikko itsetuntoinen myös ja aikaisemmin sairastanut masennusta. 

Kommentit (199)

Vierailija
81/199 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä nyt töitä, mutta olen ollut työtön. Kyllä se kävi tunteisiin, kun raitista ahkerasti töitä hakevaa työtöntä haukutaan laiskaksi sohvalla makaajaksi. Olin niin vihainen, että harkitsin jopa rikosilmoituksen tekoa kunnianloukkauksesta. No se jäi siihen kun sain töitä. Mutta ajattelin myös, että joku onneton on tuonkin tunarin palkannut, minä en ole noin typerä tunari ja kyllä jminäkin töitä vielä saan. Se jotenkin auttoi nostamaan itsetuntoa.

Tälläkin palstalla väitetään, että hyville on aina töitä. No hyville on joskus töitä, mutta huonoja palkataan paljon. Itselläkin yhteistyökumppaneissa sellaisia tomppeleita, että on raskasta tehdä töitä niiden kanssa. Mutta kun asiakas palkkaa sen halvimman hyvän sijaan, on sitten vain pärjättävä ja neuvottava joitakin tyyppejä, miten hänen työnsä pitäisi oikeasti tehdä. Puhun siis yhteistyökumppaneista, meidän firmassa kaikki osaavat hommansa kun esimies osaa palkata oikeat tyypit ja tietää miten hyvät saadaan.  Oaa on yrittäjiä alalla, missä heidän ei pitäisi olla vaan olisi parempi kuin istuisivat jossain toimistossa tekemässä palkallsiena jotain sen sijaan että päästetään työmaalle. 

Jos aina palkattaisiin ne parhaat, ei tulisi virheitä, ei tehtäisi kavalluksia, ei tulisi työtapaturmia jne.

Vierailija
82/199 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sääliksihän noita Purranpuremia Orporunkkareita melkein kävisi, mutta sääli on sairautta, enkä halua sairastua siihen tautiin, sillä se tauti on kuolemaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/199 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naapurin poika palasi joulukuussa armeijasta kotiin, ei ole muita opintoja kuin lukio. Hän haki töitä ja pääsi orjahommiin autoliikkeeseen, palstalla kannattaakin kauhistella, että ei täysiä työtunteja eikä oman puhelimen käytölle ole työaikana aikaa. Työpaikka ei tullut suhteilla ellei sellaiseksi katsota sitä, että paras kaveri oli ollut kyseisessä työpaikassa ja kehotti hakemaan.

Palstalla jaksetaan valittaa sitä, että työttömänä on kamalaa, kun ei saa elää, vaan pitää hakea töitä ja töissä vasta kamalaa onkin, kun pitää tehdä töitä. Edelleen suurin osa suomalaisista on töissä ja maksaa veroja, jotta työtävieroksuvat voivat selittää, että hain 1800 työpaikkaa enkä päässyt haastatteluun.

Nuorten onkin helppo päästä jonnekin hanttihommiin. 30-60v työttömäksi jääneitä ei haluta minnekään, nuoret menevät edelle. 

Vierailija
84/199 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kieltämättä, jos tätä palstaa lukee. En muuten juurikaan ole tekemisissä kuin oman perheen kanssa, niin asiaa ei tarvitse miettiä. Mutta kyllähän sitä heti kysellään työttömyydestä, kun joskus jonkun tapaa. Se on jännä juttu, kun yhtäkkiä et ole enää mitään muuta muiden silmissä kuin työtön. Töissä ollessa kukaan ei kysele töistä, vaan puhutaan ihan kaikkea muuta. Työttömänä olet vain työtön. 

Vierailija
85/199 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kieltämättä, jos tätä palstaa lukee. En muuten juurikaan ole tekemisissä kuin oman perheen kanssa, niin asiaa ei tarvitse miettiä. Mutta kyllähän sitä heti kysellään työttömyydestä, kun joskus jonkun tapaa. Se on jännä juttu, kun yhtäkkiä et ole enää mitään muuta muiden silmissä kuin työtön. Töissä ollessa kukaan ei kysele töistä, vaan puhutaan ihan kaikkea muuta. Työttömänä olet vain työtön. 

Minä olen työssäkäyvä mutta aina sanon ettei ainakaan kade kannata olla tästä työstä tai ylipäänsä työssäkäyvvälle koska monissa työpaikassa on tylpaikkakiusaamista, savustamista, jatkuvaa valitusta ja henkistä väkivaltaa, Suomi on kärjessä työpaikkakiusaamiskulttuurissa. Itse en pidä työttömiä nollina ja kunnioitan sitä että saavat levätä ja olla, tiedän toki että myös stressaavaa jatkuva työnhaku kun niitä töitä ei vaan kaikille ole. 

Vierailija
86/199 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki tämä työttömien potkiminen aiheuttaa vielä paljon pahaa. Itsemurhiakin tulee ja ehkä pahempaakin.

Ei pitäisi tulla itsemurhia vaan sisällissota. Vääryyttä vastaan pitää taistella.

Jotain hässäkkää tulee ihan takuulla kun parin kuukauden päästä poistuu kaikilta työttömyyskorvaus. Ainakin ruokakaupoissa näpistykset lisääntyy varmuudella koska ihmiset ei selviä ilman ruokaa.

Kun tilile rapsahtaa joka kuukausi 1300 e, niin eihän sillä voi pärjätä, eihän? Tuon verran saa yksinasuva työtön toimeentulotukiasiakas eli sellainen, joka asuu vuokralla ja jolla ei ole realisoitavaa omaisuutta kuten rahastosijoituksia. Työttömät vetoavat aina siihen, että rahaa tulee vain 600 e, vaikka tosielämässä sitä tulee paljon, paljon enemmän. Kelan tilastot kertovat karua kieltään.

Vastaavasti minä voisin kertoa, että saan palkkaa 1000 e/kk ja jättäisin mainitsematta, että oikeastaan saan 2800 e tuon päälle, mutta ne on bonuksia tuottavuuden mukaan.

Vierailija
87/199 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mennyt tunteisiin ainakaan minulla. 

Vierailija
88/199 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakkasin välittämättä 20 vuotta sitten mitä muut ajattelee.

Vierailija
89/199 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On. Ihan kuin työttömyys olisi aina omaa syytä, töitä saisi helposti ja kaikki olisi työttömien syytä.

Jos on, miksei te-toimisto auta löytään työpaikkaa? Tai kerro miten työllistyy :/

Eihän ne kerro edes koulutusmahdollisuuksista. Eivät kaiketi osaa. Tapaamisissakin joku sosiaalityöntekijä mukana eikä koskaan osaa vastata mihinkään kysymyksiin enkä edes ymmärrä minkä vuoksi hän on paikalla kun en ole mikään sossunasiakas koskaan ollut. En tarvitse apua mihinkään, olen työkyvytön, en avuton, osaamaton, yksinkertainen enkä mitään muutakaan negatiivista. Kipupotilas olen eikä noista kukaan osaa auttaa yhtään millään tavalla. Ja tuollaisista ihmisistä kaupunki ja hyvinvointialue maksavat sivukuluineen noin 5000€/kk/hlö?? Järjetön määrä rahaa aivan kankkulan kaivoon. Eikö tuokin raha kannattaisi käyttää meidän kipeiden ihmisten hoitamiseen että joskus kuntouduttaisiin töihin tai päästäisiin eläkkeelle? Noiden kahden, kuukauden palkkaa vastaavalla määrällä minä voisin olla eläkkeellä vuoden. 

Vierailija
90/199 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mennyt tunteisiin, aivan sama mitä muut ajattelee. Täällä anonyyminä on kiva huudella toisille loukkauksia, mutta naamakkain ei kukaan ole tullut sanomaan yhtään mitään. Enemmän tuo kaikki kertoo sen huutelijan pahoinvoinnista. Mun elämä on tällä hetkellä nyt tämä, enkä kovin paljon voi siihen itse vaikuttaa. Jokaisella on omat henk.koht elämäntilanteet ja rastinsa kannettavana.

Vierailija
91/199 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naapurin poika palasi joulukuussa armeijasta kotiin, ei ole muita opintoja kuin lukio. Hän haki töitä ja pääsi orjahommiin autoliikkeeseen, palstalla kannattaakin kauhistella, että ei täysiä työtunteja eikä oman puhelimen käytölle ole työaikana aikaa. Työpaikka ei tullut suhteilla ellei sellaiseksi katsota sitä, että paras kaveri oli ollut kyseisessä työpaikassa ja kehotti hakemaan.

Palstalla jaksetaan valittaa sitä, että työttömänä on kamalaa, kun ei saa elää, vaan pitää hakea töitä ja töissä vasta kamalaa onkin, kun pitää tehdä töitä. Edelleen suurin osa suomalaisista on töissä ja maksaa veroja, jotta työtävieroksuvat voivat selittää, että hain 1800 työpaikkaa enkä päässyt haastatteluun.

Nuorten onkin helppo päästä jonnekin hanttihommiin. 30-60v työttömäksi jääneitä ei haluta minnekään, nuoret menevät edelle. 

Ihana tekosyy jälleen kerran! Miksi mennä hanttihommiin, kun perheellinen voi saada mitään tekemättä 4000 e/kk!

Vierailija
92/199 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki tämä työttömien potkiminen aiheuttaa vielä paljon pahaa. Itsemurhiakin tulee ja ehkä pahempaakin.

Ei pitäisi tulla itsemurhia vaan sisällissota. Vääryyttä vastaan pitää taistella.

Jotain hässäkkää tulee ihan takuulla kun parin kuukauden päästä poistuu kaikilta työttömyyskorvaus. Ainakin ruokakaupoissa näpistykset lisääntyy varmuudella koska ihmiset ei selviä ilman ruokaa.

Kun tilile rapsahtaa joka kuukausi 1300 e, niin eihän sillä voi pärjätä, eihän? Tuon verran saa yksinasuva työtön toimeentulotukiasiakas eli sellainen, joka asuu vuokralla ja jolla ei ole realisoitavaa omaisuutta kuten rahastosijoituksia. Työttömät vetoavat aina siihen, että rahaa tulee vain 600 e, vaikka tosielämässä sitä tulee p

Itse just luettelit syyt miksi kaikki eivät saa kaikkia tukimuotoja (jos asuu omassa eikä vuokralla, on säästöjä) ja heti perään syytät meitä valehtelijoiksi. Meitä jotka saadaan vain se 595€/kk on paljon, todella paljon. Ja se on totuus!

Vierailija
93/199 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä tavoin kyllä, että halveksun persuja ja kokoomusta entistä enemmän. Ja näkyyhän tuo gallupeissa, etten ole ainoa.

He menettävät äänestäjiä.

KD on friikkilsuma. Homeisia äm mi ä homoseksin kimpussa kuola roiskuen.

Vierailija
94/199 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mennyt tunteisiin ainakaan minulla. 

Persun ainoat tunteet onkin itsesääli ja viha. Odotapa kun saat monoa.

Vierailija
95/199 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap. tiesitkö että työttömänä ja tukien nostajana on täällä Espanjan auringon alla aika kivaa makoilla. Kannattais kokeilla

Sun kaltaiset pitää ilmiantaa!

Vierailija
96/199 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää töihin. 

Vierailija
97/199 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä nämä kiusaajat ovat entisiä koulukiusaajia. Heikko itsetunto pakottaa heidät etsimään jotain, mikä on heidän mielestään heidän alapuolellaan. Heikkoa itsetuntoa he yrittävät pönkittää alentamalla muita. Toinen vaihtoehto olisi yrittää nostaa itseään, mutta se on vaikempaa. Yleensä kiusaajat äänestävät Perussuomalaisia, koska persut tarjoavat heille kanavan, missä on helppoa saada oma ääni kuuluvin heidän omilla kanavilla. Kaikki tämä taphtuu vain heidän omassa päässään, oman ajattelun kautta. Moottorina toimii heikko itsetunto, ehkä myös vaikea lapsuus, missä äiti ei antanut riittävästi rakkautta.

Vierailija
98/199 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: En tiedä, meneekö tunteisiin, mutta ei tässä mitään järkeä kyllä taida olla. Tekoäly valuu työelämään ja kohta se muuttuu suorastaan tsunamiksi. Aikataulua on vaikea arvioida. Tänä vuonna pitäisi tulla jo tekoälyagentit käyttöön ja mahdollisesti itseoppiva tekoäly. Ainakin jälkimmäinen on jo käsittäkseni olemassa, mutta turvallisuussyistä sen käyttöönottoa jarrutetaan. Palkkatyöhön perustuva maailma luultavasti loppuu ja tilalle tulee jotain muuta. Muutosprosessi voi olla tuskainen, lopputulos myös: miten ihmisten psyyke kestää? Jotenkin tuntuu, että poiitikot ovat täysin näköalattomia ja kujalla. Menneen maailman keinoilla yritetään ratkoa ongelmia, jotka johtuvat pitkälti siitä, että tulevaisuuden muutos on jo alkanut.

Meidän kansanedustajat ovat järkyttävän jämähtäneitä menneisyyteen. Jopa nuoret edustajat puhuvat kuin 1970 luku olisi täällä. Miten ne voi olla jumissa aikaan milloin eivät olleet edes syntyneet? Kaikki merkit näyttää että työttömyys pysyy korkealla tai kasvaa lisää. Se ei vähene työttömiä potkimalla eikä roudaamalla tänne lisää ulkomaalaisia. Työn jakaminen, kansalaispalkka ja työajan lyhentäminen ovat niitä asioita mistä pitäisi puhua. Nuo päättäjät suorastaan kieltäytyvät näkemästä todellisuutta.  

Vierailija
99/199 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä sydämetön, ahne psykopaattihallitus kahmii sekä meidän että valtion rahat, lappaa ne rikkaimmille 2%:lle ja ilkeilee vielä päälle sekä ottaa tunarointiinsa ennätysmäärän velkaa: Marinin kauden velat ylitettiin alle kolmessa vuodessa, minkä Purrakin myönsi jo huhtikuussa 2025. 

Olisimme sairaita ja tyhmiä ellemme siihen reagoisi.

Köyhätkin ovat ihmisiä, työttömät ovat ihmisiä mutta ministerien ihmisyys on kyseenalainen. Onko psykopaatti ihminen vai zombi?

Vierailija
100/199 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä nyt töitä, mutta olen ollut työtön. Kyllä se kävi tunteisiin, kun raitista ahkerasti töitä hakevaa työtöntä haukutaan laiskaksi sohvalla makaajaksi. Olin niin vihainen, että harkitsin jopa rikosilmoituksen tekoa kunnianloukkauksesta. No se jäi siihen kun sain töitä. Mutta ajattelin myös, että joku onneton on tuonkin tunarin palkannut, minä en ole noin typerä tunari ja kyllä jminäkin töitä vielä saan. Se jotenkin auttoi nostamaan itsetuntoa.

Tälläkin palstalla väitetään, että hyville on aina töitä. No hyville on joskus töitä, mutta huonoja palkataan paljon. Itselläkin yhteistyökumppaneissa sellaisia tomppeleita, että on raskasta tehdä töitä niiden kanssa. Mutta kun asiakas palkkaa sen halvimman hyvän sijaan, on sitten vain pärjättävä ja neuvottava joitakin tyyppejä, miten hänen työnsä pitäisi oikeasti tehdä. Puhun siis yhteistyökumppaneista, meidän firmassa kaikki osaavat hommansa kun esimies osaa palkat

Usein palkataan parhaan ohitse se jolle on järkätty politiikan palkinto. Kuten kelan johtaja ja jyrki boyn palkintovirat.