Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko muilla mennyt tunteisiin tämä työttömien jatkuva kiusaus ja alistaminen?

Vierailija
20.02.2026 |

Itse olen ollut aikaisemmin töissä ja säästänyt jopa rahaa. Olen elänyt aina säästeliäästi enkä edes tiukkina aikoina hakenut toimeentulotukea. Haen myös jatkuvasti töitä mutta aina tulee sama vastaus: Valitettavasti et päässyt eteenpäin rekrytointiprosessissa". Parissa videohaastattelussa olen ollut, mutta en tullut valituksi.

Mulla olisi haaveita ja unelmia, mitä tehdä. Mutta koska olen työtön kuvittelen etten saa tehdä mitään noita (vaikka olisi töistä säästettyjä säästöjäkin). Koko ajan sanotaan, että työttömät ovat huonompia ihmisiä ja heidän pitää vain istua kotona ja täytellä työhakemuksia, siltä tässä tuntuu. En tiedä miksi tuntu tältä, ehkä koska olen heikko itsetuntoinen myös ja aikaisemmin sairastanut masennusta. 

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki tämä työttömien potkiminen aiheuttaa vielä paljon pahaa. Itsemurhiakin tulee ja ehkä pahempaakin.

Ei pitäisi tulla itsemurhia vaan sisällissota. Vääryyttä vastaan pitää taistella.

Vierailija
42/53 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos roikkuu tällä palstalla paljon, niin täällä tuo työttömien spämmäys ylikorostuu. Syynä on r.yss.än trollit jotka sitä täällä pyörittää. Tarkoituksena on kylvää eripuraa ja yrittää hajoittaa suomalaisten yhtenäisyyttä. Jos ootte lukenut sarjakuvan Asterix ja riidankylväjä, vaikka. Siitä ne sitten tienaa sen päivän kaali ja votka-annoksensa.

kyllä tämän Suomen jakamisen kahtia aloitti Marin ex viisikko hallinto aloittaessaan valtavan koronarokottamattomien ajojahdin ja jakaessaan suomalaiset kahteen leiriin 2021-2022, aivan rikollista toimintaa, maanpetturuutta ko. hallinnolta

Sipilän hallitus oli myös työttömiä ja esim. sote-alan työntekijöitä vastaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä kiusaus ja alistaminen? Tarkoitus on kannustaa hakemaan töitä aktiivisemmin tai työllistämään itse itsensä yrittäjänä. 

Vierailija
44/53 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä kiusaus ja alistaminen? Tarkoitus on kannustaa hakemaan töitä aktiivisemmin tai työllistämään itse itsensä yrittäjänä. 

Okei, mä alan taideyrittäjäksi

Vierailija
45/53 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

OrpoPurran käsitys kannustamisesta on aika kieroutunut.

Vierailija
46/53 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muissa maissa ei ole työttömyysturvaa lainkaan, mutta ihmiset ottavat vastuun omasta elämästään. Miksi suomalainen on niin laiska ja negatiivinen?

Vierailija
47/53 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muissa maissa ei ole työttömyysturvaa lainkaan, mutta ihmiset ottavat vastuun omasta elämästään. Miksi suomalainen on niin laiska ja negatiivinen?

Ei ole ja monet asuvatkin perheensä kanssa. Suomessa ei ole maahdollista vaan vanhemmat potkii pellolle jo 18v.

Vierailija
48/53 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, meneekö tunteisiin, mutta ei tässä mitään järkeä kyllä taida olla.

Tekoäly valuu työelämään ja kohta se muuttuu suorastaan tsunamiksi. Aikataulua on vaikea arvioida. Tänä vuonna pitäisi tulla jo tekoälyagentit käyttöön ja mahdollisesti itseoppiva tekoäly. Ainakin jälkimmäinen on jo käsittäkseni olemassa, mutta turvallisuussyistä sen käyttöönottoa jarrutetaan.

Palkkatyöhön perustuva maailma luultavasti loppuu ja tilalle tulee jotain muuta. Muutosprosessi voi olla tuskainen, lopputulos myös: miten ihmisten psyyke kestää?

Jotenkin tuntuu, että poiitikot ovat täysin näköalattomia ja kujalla. Menneen maailman keinoilla yritetään ratkoa ongelmia, jotka johtuvat pitkälti siitä, että tulevaisuuden muutos on jo alkanut.

Vierailija
49/53 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro missä eu-maassa ei ole perusturvaa?

Vierailija
50/53 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On. Ihan kuin työttömyys olisi aina omaa syytä, töitä saisi helposti ja kaikki olisi työttömien syytä.

Yläoksilla istuvat haluavat usuttaa alempien oksien ihmiset toistensa kimppuun. Näin he saavat pitää etuoikeutensa, kun köyhät ja heikot tappelevat keskenään eivätkä eliittiä vastaan.

Sahataanko koko s*tnan puu poikki ja kerätään risut parempaan talteen?

Vierailija
51/53 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä valitusta täällä.... Olen työtön ollut jo vuosia eikä nämä hallituksen leikkaukset muhun paljoa vaikuttaneet. Joo saan vähän vähemmän rahaa tukina mitä aiemmin mutta edelleen ihan riittävästi ja voin elää hyvää elämää.

Vierailija
52/53 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työvoimatoimisto sanoi minulle etten ole koskaan hakenut mihinkään, jota ihmettelen. Piti jonain invana kun aiheettomia ilmoituksia oli tehty. Sitten ei enää mitään yhteyttä, olen terve. Olisin halunnut tehdä jotain, se tavallaan estetty noin. 

Vierailija
53/53 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäi jo lapsena ikävästi mieleen kuinka työttömäksi jääneistä puhuttiin. Jotkut kehui ääneen kuinka vain parhaat on nyt töissä. Naapurit ja omat vanhemmat taas juoruili kuka on jäänyt ja mistä työttömäksi. 

Liekö tämä nykyinen kiusaaminen peruja ysärin lamasta, opittu jo omilta vanhemmilta asenne että työttömät on muita huonompia.