Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pystytkö työskentelemään ammatissasi eläkeikääsi asti?

Vierailija
05.10.2025 |

Mä pääsisin eläkkeelle 67 vuotiaana. Ja nykyistä työtäni en todellakaan kykenisi tekemään siinä iässä. Fyysisesti raskasta ja ajan kanssa kroppaa hajottavavaa työtä. Meillä on jo viiskymppisilläkin vaikeuksia suoriutua työstä tehokkaasti ja niillä jotka ovat tätä työtä tehneet koko työuransa on työstä johtuvia nivel- ja selkävaivoja joiden kanssa ei eläkeikään asti selviä töissä.

Pitäisi varmaan vaihtaa tässä kohtaa alaa, kun ei ole ihan vielä liian vanha työmarkkinoille. Jotain kevyttä, siistiä sisätyötä jota vois tehdä kunnes pää pehmenee. 

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen tietotyötä, joten pystyn, ellei jotain satu. Todennäköisesti pystyn jatkamaan eläkeiän ylikin, jos vain haluan. En ehkä halua. Tärkeää on pitää fyysisestä kunnosta huolta, kun työ itsessään on fyysisesti hyvinkin passiivista, tietokoneella tehtävää. Olen siitä onnekas, että haluan pitää fyysisestä kunnostani huolta ja treenaan säännöllisesti. Moni ikäiseni ei niin tee (56-v.).

Vierailija
2/14 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Henkisesti liian rankkaa, työviikot venyy jatkuvasti 40 tuntisiksi ja työmatka 125km.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Minut on irtisanottu. Työvelvollisuus vuoden loppuun. Tuskin työllistyn uudestaan tässä iässä.

Vierailija
4/14 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty on niin pahat sairaudet. Lopetin entisen työn kun olin 48v. On krooniset kivut. Eläkeikä on 65v.

Vierailija
5/14 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen n33 ja toimin opettajana. En jaksa tehdä tätä työtä eläkeikään. Liikaa aggressiivisia opiskelijoita, jotka uhkaavat omaa työturvallisuuttani päivittäin. En jaksa pelätä seuraavat 35 vuotta joka päivä. 

Ehkä jotain verkko-opetusta voin tehdä.

Vierailija
6/14 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko pystyväni. Työni on vuorotyötä 24/7, eli yövuoroja joutuu tekemään. (henkilö joka ei ole yötyötä tehnyt ei ymmärrä sen kuormitusta) IT-ala, eli ei niitä helpoimpia aloja. Työnkuva on laaja ja alasta johtuen kehitys/uuden oppiminen on huomattavasti suurempi kuin monella muulla alalla. Pidän kyllä kunnostani huolta ja treenaan 3-5 krt viikossa. Ikää 53.

Vierailija
7/14 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, jos ei tekoäly vie työtä. Taloushallinnossa töissä.

Vierailija
8/14 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen n33 ja toimin opettajana. En jaksa tehdä tätä työtä eläkeikään. Liikaa aggressiivisia opiskelijoita, jotka uhkaavat omaa työturvallisuuttani päivittäin. En jaksa pelätä seuraavat 35 vuotta joka päivä. 

Kuinka monesti olet ollut sairauslomalla töissä saatujen fyysisten vammojen johdosta? 

Vierailija
9/14 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on tavoitteena. Saa nähdä onnistuuko...

Vierailija
10/14 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulttuurialalla. 

Töitä on nyt ja vakipaikka. En ikinä pysty kuvitella, että voisin tehdä tätä loppuun saakka. Ei siksi, etten pitäisi työstäni vaan siksi, että kiitos perskokoomuksen, suomalainen kulttuuri ja kulttuurikenttä on kohta muisto vain.

Vierailija
11/14 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti pystyn, jos yövalvominen ei käy ylivoimaiseksi. 

Vierailija
12/14 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä pystyn, ehkä en. Pää ei enää tahdo pysyä kaikissa muutoksissa mukana, ja uuden oppiminen ja omaksuminen on hidastunut selvästi iän myötä. Työni ei ole fyysisesti kuormittavaa. Tekoäly saattaa kuitenkin hoitaa työni joskus, tai sitten ei. Hankala sanoa. Keikun nyt toistaiseksi töissä niin pitkään kun pystyn. Olen 55.

Vierailija
13/14 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opetatko jossain vankilassa vai mitä ihmettä? Itsekin opettaja ja minusta tämä on rento ja kiva duuni. Eläköityneet kollegat ovat olleet täydessä iskussa eläkkeelle jäämisen aikaan ja moni harmitellut, kun ei voi enää jatkaa töissä.

Vierailija
14/14 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varhaiskasvatuksen opettaja, eläkeikä taitaa olla karvan alle 70v. Nyt jo olen hidastunut paljon, vaikka fyysisesti olenkin hyvässä kunnossa. Kuormitun työpäivästä paljon enemmän nykyään. 

48 v

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä seitsemän