Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muilla mennyt tunteisiin tämä työttömien jatkuva kiusaus ja alistaminen?

Vierailija
20.02.2026 |

Itse olen ollut aikaisemmin töissä ja säästänyt jopa rahaa. Olen elänyt aina säästeliäästi enkä edes tiukkina aikoina hakenut toimeentulotukea. Haen myös jatkuvasti töitä mutta aina tulee sama vastaus: Valitettavasti et päässyt eteenpäin rekrytointiprosessissa". Parissa videohaastattelussa olen ollut, mutta en tullut valituksi.

Mulla olisi haaveita ja unelmia, mitä tehdä. Mutta koska olen työtön kuvittelen etten saa tehdä mitään noita (vaikka olisi töistä säästettyjä säästöjäkin). Koko ajan sanotaan, että työttömät ovat huonompia ihmisiä ja heidän pitää vain istua kotona ja täytellä työhakemuksia, siltä tässä tuntuu. En tiedä miksi tuntu tältä, ehkä koska olen heikko itsetuntoinen myös ja aikaisemmin sairastanut masennusta. 

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minkään näköistä merkitystä Luen mielummin kelan sähköposti tiedotteet sekä Te-palveluiden vastaavan niin sillä pysyy hyvin ajantasalla ja vielä kun on velvoitteet hoidettu pitkäksi aikaa niin tätä palstaa en tarvitse lukea tästä aiheesta 

Vierailija
22/49 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tämä työttömien potkiminen aiheuttaa vielä paljon pahaa. Itsemurhiakin tulee ja ehkä pahempaakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. tiesitkö että työttömänä ja tukien nostajana on täällä Espanjan auringon alla aika kivaa makoilla. Kannattais kokeilla

Vierailija
24/49 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. En tunnista enää tätä samaksi Suomeksi johon synnyin, kolmessa vuodessa ilmapiiri on muuttunut todella kylmäksi.

Ihmisistä puhutaan rikkaruohoina ja kelarottina, mitä lie muualta muuttaneet saavatkaan kuulla. Tekisi mieli muuttaa muualle.

Vierailija
25/49 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihmetellyt vuosikymmeniä, kuinka työttömänä olo on ylpeyden aihe. Alkoi muistaakseni jonku älyvapaan lausahduksesta, että paskatöihin ei kannata mennä. Yhteiskuntamme on nyt nollilla, porukka syö kohta toinen toisiaan. 

Vierailija
26/49 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ihmetellyt vuosikymmeniä, kuinka työttömänä olo on ylpeyden aihe. Alkoi muistaakseni jonku älyvapaan lausahduksesta, että paskatöihin ei kannata mennä. Yhteiskuntamme on nyt nollilla, porukka syö kohta toinen toisiaan. 

Ei ole mikään ylpeyden aihe, mutta miks pitää kiusata ja ilkata jos ihminen hakee töitä?

Vierailija
27/49 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki tämä työttömien potkiminen aiheuttaa vielä paljon pahaa. Itsemurhiakin tulee ja ehkä pahempaakin.

Varsiinkin nuorille

Vierailija
28/49 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt on syytä alkaa vastareaktio eli rikkaan rahastavan eliitin alasajo välittömästi sekä Suomessa että koko EU:ssa ennen kuin tuhoavat lopullisesti kaiken

Vierailija
29/49 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On todellakin mennyt. Ei lohduta edes se että omalla alalla on työttöminä ja lomautettuina lähes kaikki. 

Vierailija
30/49 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos roikkuu tällä palstalla paljon, niin täällä tuo työttömien spämmäys ylikorostuu. Syynä on r.yss.än trollit jotka sitä täällä pyörittää. Tarkoituksena on kylvää eripuraa ja yrittää hajoittaa suomalaisten yhtenäisyyttä. Jos ootte lukenut sarjakuvan Asterix ja riidankylväjä, vaikka. Siitä ne sitten tienaa sen päivän kaali ja votka-annoksensa.

Vierailija
31/49 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tämä kiusaaminen ja alistaminen ilmenee?

Sellaiset ihmiset, jotka viettävät paljon aikaa palstalla, voivat kokea kiusaamista klo 7-23 eli palstan aukioloajan. Jos joku ei ole olevinaan huomannut tällä palstalla vihapuhetta työttömiä kohtaan, valehtelee itse. Hallitus on kuitenkin se pahin kiusaaja tällä hetkellä.

Anna nyt ihan konkreettisia esimerkkejä.

Miten vaikkapa tuo hallitus "kiusaa työttömiä"

Vierailija
32/49 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos roikkuu tällä palstalla paljon, niin täällä tuo työttömien spämmäys ylikorostuu. Syynä on r.yss.än trollit jotka sitä täällä pyörittää. Tarkoituksena on kylvää eripuraa ja yrittää hajoittaa suomalaisten yhtenäisyyttä. Jos ootte lukenut sarjakuvan Asterix ja riidankylväjä, vaikka. Siitä ne sitten tienaa sen päivän kaali ja votka-annoksensa.

kyllä tämän Suomen jakamisen kahtia aloitti Marin ex viisikko hallinto aloittaessaan valtavan koronarokottamattomien ajojahdin ja jakaessaan suomalaiset kahteen leiriin 2021-2022, aivan rikollista toimintaa, maanpetturuutta ko. hallinnolta

Vierailija
33/49 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valehtelisin, jos väittäisin, ettei sillä olisi ollut mitään merkitystä esimerkiksi mielialaani. 

Ei paljoa auta, että tiedistaa, että kaikkien työttömiä halveksevuen avauksien takana aina ole muuta kuin joidenkin halu vain kiusata ja ärsyttää tai lyödä kiilaa eri väestöryhmuen välille. 

Mutta jos ajattelen asiaa enempi huomaan foliohattuni pian kiristävän.... 

Jos olisin hyvin herkkä uskomaan erilaisoa salaliittoteorioita niinbyksibsalaliittoteoria saattaisibolla juuri se, miten keskustelupalstoilla halutaannlietsoa epäsopua vähätuloisten ja työtyömien välillä. Tai pitkäaikaistyöttömien ja päätoimisten opiskelijoiden välillä.....

Vierailija
34/49 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sokea olet. Kyllä nämä työttömien elämää kurjistavat päätökset on tehnyt Suomen hallitus EK:n ohjauksessa, eivät Venäjän trollit trollit.

Totta kai he luonnollisesti käyttävät tätä hyväkseen, mutta syyllisiä tapahtuneeseen he eivät ole. Ottavaat vaan ilon irti.

Vierailija
35/49 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tämän hallituksen aikaan saamaa son...aa. kaikki heikommassa asemassa olevat köyhät, työttömät, opiskelijat, lapset, vanhukset ne on ihan pohjasakkaa vailla minkäänlaista ihmisarvoa. O&P kaksikko on käänteinen nykyajan Robin Hood : otetaan niiltä joilla ei mitään ole ja annetaan rikkaille.  se antaa oikeutuksen kaikille mul...e aukoa päätään . surullista kun kaikki inhimillisyys katoaa ja ihmiset kulkevat kohti tuhoaan

Vierailija
36/49 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vaan. Ja siksi säästän jokaisen pennosen enkä kuluta mitään ihan vaan vastalauseena koko maan politiikalle. Mulla on siis säästöjä ja velaton asunto. Tämä on mun takaisinisku kun muuten oikein voi epäoikeudenmukaisuutta missään näyttää.

Vierailija
37/49 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä vaan. Ja siksi säästän jokaisen pennosen enkä kuluta mitään ihan vaan vastalauseena koko maan politiikalle. Mulla on siis säästöjä ja velaton asunto. Tämä on mun takaisinisku kun muuten oikein voi epäoikeudenmukaisuutta missään näyttää.

Sama täällä. Se on varma ettei tämän hallituksen aikana ostella muuta kuin ruokaostokset ja herkut.

Vierailija
38/49 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. En siedä epäoikeudenmukaisuutta. Todellakin varsinaiset käänteiset Robin Hoodit.

Vierailija
39/49 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, ja sanon sen myös ääneen työnhakijoille. Minusta lakimuutokset karenssien ym suhteen ovat kohtuuttomia, ja on väärin vähentää jatkuvasti niiltä, joilla muutenkin on vähiten. 

Työllisyysalueen virkailija.

Kun sulla on kakku joka vain pienenee ja siitä useammat haluaa palasen.... minkäs teet. Pakko vähentää.

Vierailija
40/49 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On. Ihan kuin työttömyys olisi aina omaa syytä, töitä saisi helposti ja kaikki olisi työttömien syytä.

Yläoksilla istuvat haluavat usuttaa alempien oksien ihmiset toistensa kimppuun. Näin he saavat pitää etuoikeutensa, kun köyhät ja heikot tappelevat keskenään eivätkä eliittiä vastaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi neljä