Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muilla mennyt tunteisiin tämä työttömien jatkuva kiusaus ja alistaminen?

Vierailija
20.02.2026 |

Itse olen ollut aikaisemmin töissä ja säästänyt jopa rahaa. Olen elänyt aina säästeliäästi enkä edes tiukkina aikoina hakenut toimeentulotukea. Haen myös jatkuvasti töitä mutta aina tulee sama vastaus: Valitettavasti et päässyt eteenpäin rekrytointiprosessissa". Parissa videohaastattelussa olen ollut, mutta en tullut valituksi.

Mulla olisi haaveita ja unelmia, mitä tehdä. Mutta koska olen työtön kuvittelen etten saa tehdä mitään noita (vaikka olisi töistä säästettyjä säästöjäkin). Koko ajan sanotaan, että työttömät ovat huonompia ihmisiä ja heidän pitää vain istua kotona ja täytellä työhakemuksia, siltä tässä tuntuu. En tiedä miksi tuntu tältä, ehkä koska olen heikko itsetuntoinen myös ja aikaisemmin sairastanut masennusta. 

Kommentit (322)

Vierailija
321/322 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mennyt tunteisiin kun en ole mitään kiusaamista huomannut. Sen mukaan minuakin on kiusattu jo vuosikymmeniä kun töitä tein yli 40vuotta ja joka tilistä vietiin rahoja muitten luusereitten elämiseen eikä ne luuserit koskaan ihmetelleen että miten tulen toimeen pienellä tililläni josta ei pakollisten laskujen jälkeen jäänyt kuin nippanappa ruokarahat, ei mihinkään ylellisyyteen. Sama näköjään jatkuu kun eläkkeelle pääsin, ei mitään ylimääräistä kauheasti jää kun pitää kaikenmaailman pummeja kädet toisten taskuilla elättää.

Olet verojen muodossa panostanut Omaan turvaan. Työttömien tuet on hyvin, hyvin pieni osa mihin kaikkeen niitä varoja käytetään. On helppoa katkeroitua omasta paskaelämästään syyttäen heikommassa asemassa olevia! Mitä jos avartaisit tunkkaista päätäsi ottamalla selvää ensinnäkin Mihin kaikkeen se maksamasi vero itseasiassa meni. Toisekseen et selvästikään ole kartalla nykypäivän yhteiskunnallisesta tilasta. Sekin pitäisi selvittää ennen kun avaat mädän ajatusarkkusi kellekään muulle. Voisit myös mennä itseesi tässä; Sinä sen 40 vuotta kestäneen työsi valitsit, ihan itse. Olisit kouluttautunut, joskus silloin siitä oli vielä hyötyä ja töitä oli mistä valita.

Mutta tsemppiä myös sinulle! On varmasti raskasta kun elämä lähes ohi ja niin harmittaa kun piti vielä verotkin maksaa.

Vierailija
322/322 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebookissa kun oli joku työttömyys keskustelu, niin se oli täynnä vanhempaa 50-70v porukkaa jotka ovat saaneet olla samassa työpaikassa 80 luvulta tähän päivään.  Mitään käsitystä tämän hetken työttömyydestä ja tämän hetken työn hakemisesta  eli vuoden 2026 työn  hakemisesta heillä ei ole! Heidän mukaan tänäkin päivänä töihin voi vain mennä ja aloittaa työt!  Haluaisin niin nähdä heidät työttömänä vuonna 2026 ja hakemassa töitä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kaksi