Onko muilla mennyt tunteisiin tämä työttömien jatkuva kiusaus ja alistaminen?
Itse olen ollut aikaisemmin töissä ja säästänyt jopa rahaa. Olen elänyt aina säästeliäästi enkä edes tiukkina aikoina hakenut toimeentulotukea. Haen myös jatkuvasti töitä mutta aina tulee sama vastaus: Valitettavasti et päässyt eteenpäin rekrytointiprosessissa". Parissa videohaastattelussa olen ollut, mutta en tullut valituksi.
Mulla olisi haaveita ja unelmia, mitä tehdä. Mutta koska olen työtön kuvittelen etten saa tehdä mitään noita (vaikka olisi töistä säästettyjä säästöjäkin). Koko ajan sanotaan, että työttömät ovat huonompia ihmisiä ja heidän pitää vain istua kotona ja täytellä työhakemuksia, siltä tässä tuntuu. En tiedä miksi tuntu tältä, ehkä koska olen heikko itsetuntoinen myös ja aikaisemmin sairastanut masennusta.
Kommentit (342)
Facebookissa kun oli joku työttömyys keskustelu, niin se oli täynnä vanhempaa 50-70v porukkaa jotka ovat saaneet olla samassa työpaikassa 80 luvulta tähän päivään. Mitään käsitystä tämän hetken työttömyydestä ja tämän hetken työn hakemisesta eli vuoden 2026 työn hakemisesta heillä ei ole! Heidän mukaan tänäkin päivänä töihin voi vain mennä ja aloittaa työt! Haluaisin niin nähdä heidät työttömänä vuonna 2026 ja hakemassa töitä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tämä kiusaaminen ja alistaminen ilmenee?
Sellaiset ihmiset, jotka viettävät paljon aikaa palstalla, voivat kokea kiusaamista klo 7-23 eli palstan aukioloajan. Jos joku ei ole olevinaan huomannut tällä palstalla vihapuhetta työttömiä kohtaan, valehtelee itse. Hallitus on kuitenkin se pahin kiusaaja tällä hetkellä.
Hallituksen syyttäjän se on, jos ihminen ei hae työpaikkaa, mutta aina pitää löytää syyllinen kaikkeen, kun ei löydy itsestään mitään vikaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellaiset ihmiset, jotka viettävät paljon aikaa palstalla, voivat kokea kiusaamista klo 7-23 eli palstan aukioloajan. Jos joku ei ole olevinaan huomannut tällä palstalla vihapuhetta työttömiä kohtaan, valehtelee itse. Hallitus on kuitenkin se pahin kiusaaja tällä hetkellä.
Hallituksen syyttäjän se on, jos ihminen ei hae työpaikkaa, mutta aina pitää löytää syyllinen kaikkeen, kun ei löydy itsestään mitään vikaa?
Totta puhut.
Vierailija kirjoitti:
Facebookissa kun oli joku työttömyys keskustelu, niin se oli täynnä vanhempaa 50-70v porukkaa jotka ovat saaneet olla samassa työpaikassa 80 luvulta tähän päivään. Mitään käsitystä tämän hetken työttömyydestä ja tämän hetken työn hakemisesta eli vuoden 2026 työn hakemisesta heillä ei ole! Heidän mukaan tänäkin päivänä töihin voi vain mennä ja aloittaa työt! Haluaisin niin nähdä heidät työttömänä vuonna 2026 ja hakemassa töitä!
Aina olen työpaikan löytänyt .
Laitan modelle ilmoituksen kaikesta vihapuheesta työttömiä kohtaan. Pahimmat on lähteneetkin. Täällä kun vielä on sellainen kuin mode. Paskanpuhujat unohtavat sen. Tehkää vaan porukalla ilmoja paskanpuhujista niin häipyvät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja työttömällä pitää olla pelkkiä velvollisuuksia, mutta ei mitään oikeuksia. Ei edes ihmisoikeuksia? Mun mielestä hallituksen velvollisuus on puolittaa työttömyys, minkä aikoivat tehdä. Mitä ovat tehneet?? Suurentaneet työttömyyttä!! Mm.poistamalla suojaosuuden, jolla voi tehdä edes pientä työtä verottajan puuttumatta siihen. Mutta eihän tämä mene perille kaltaisillesi puupäille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja työttömällä pitää olla pelkkiä velvollisuuksia, mutta ei mitään oikeuksia. Ei edes ihmisoikeuksia? Mun mielestä hallituksen velvollisuus on puolittaa työttömyys, minkä aikoivat tehdä. Mitä ovat tehneet?? Suurentaneet työttömyyttä!! Mm.poistamalla suojaosuuden, jolla voi tehdä edes pientä työtä verottajan puuttumatta siihen. Mutta eihän tämä mene perille kaltaisillesi puupäille.
Perikunnan asuntoja ei saa myytyä nykyään mihinkään. Jäävät omaisille riesaksi.
Vierailija kirjoitti:
Tämän palstan haukkujat ovat pieni mutta ahkera ja sivistymätön porukka, haukkuvat kaikkea muutakin kuin työttömiä. Rakkikoirat eivät muuta taida harrastaa.
Sivistys on, että yrittää itse elättää itsensä. Yhteiskunta ei ole velvollinen elättää ketään, jos itse ei ryhdistäydy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän palstan haukkujat ovat pieni mutta ahkera ja sivistymätön porukka, haukkuvat kaikkea muutakin kuin työttömiä. Rakkikoirat eivät muuta taida harrastaa.
Sivistys on, että yrittää itse elättää itsensä. Yhteiskunta ei ole velvollinen elättää ketään, jos itse ei ryhdistäydy.
Niin, YRITTÄÄ. Vaan nyt kun monenkin kohdalla se yrittäminen ja satoihin/tuhansiin paikkoihin hakeminen ei johda mihinkään. Silloin ei ole oikea ratkaisu keksiä lisää' kurjuutuksia työttömille.
Ennen vanhaan sivistyksen mitta oli se että heikoimmista pidettiin huolta eikä lyöty lyötyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä on vaan sellainen hassunhauska juttu että työtön ei saa verkostoitua/pitää yllä toimintakykyään vapaaehtoistyön/harrastusten/kansalaisopistossa opiskelun ym myötä, ryhdistäytyä ei saa. Jos tarkoitit ryhdistäytymisellä työpaikkojen hakemista niin sitähän valtaosa heistä epätoivoisena tekeekin.
Vierailija kirjoitti:
Älä yleistä. Lähestyn eläkeikää ja olen puolet työurastani tehnyt pätkätöitä koska niitä vakituisia ei vaan ollut ja 90-luvulla ihmisiä pidettiin töissä vain pätkä kerrallaan. Ensimmäisestä vakituisesta työstä lähdin itse muuton vuoksi, toisen menetin tuotannollis-taloudellisista syistä yli 55-vuotiaana, sen jälkeen pelkkiä pätkätöitä ja välillä ei niitäkään. Minulla on todella hyvä käsitys tämän hetken työttömyydestä.
Olen täysin kyllästynyt työttömien syrjintään, haukkumiseen ja syyllistämiseen sekä työttömyys- etujen järkyttävään heikentämiseen. Työttömät ovat kuulema olleet syy koko yhteiskunnan surkeaan tilaan, me vain maksamme sohvalla ja nautimme runsaista korvauksista. Ja pah!
Olisin ihan mielelläni maksanut työssä ollessani prosentin enemmän veroja kuukaudessa, jos köyhät ja työttömät olisi jätetty rauhaan. Tämä hallitus on tehnyt kaikkensa köyhien ja työttömien tilanteen kurjistamiseksi, toivottavasti paha saa joskus palkkansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan!! Se menee tunteisiin että aikuiset terveet ihmiset on niin saatanan laiskoja ja mukavuuden haluisia että ei suostu hankkimaan töitä kun se tarkottaisi muuttamista työnperässä ja nämä samat vinkuvat lisää tukui lisää tukia
No mulkvisti anna töitä niille. Kerta voit korjata tilanteen. Noh? 340000 työtöntä. Anna töitä niille.
Toukokuussa 2026 työttömiä 376 000. Ketkä lupasivatkaan järjestää 100 000 uutta työpaikkaa? Sen sijaan saatiin runsaasti lisää työttömiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä olen ihmetellyt tuota tapaa, joilla toiset ihmiset arvostelee työttömiä. Täällä tai irl. Kuinka ilkeitä he ovat. Kuvittelevatko he olevansa jotenkin turvassa työttömyydeltä.
Miten se suu sitten laitetaan, kun itse joutuukin työttämäksi ilman omaa syytään. Sitten kun lähtee siihen työnhakurumbaan, niin eipä sitä työtä kaikille olekaan jaossa.
Itse olen siitä onnellinen, että töitä on ollut. Mutten mä sen varaan voi koko elämääni laittaa. Sitä voi firma joutui konkkaan tai mä voin sairastua tai joutua onnettomuuteen ja menettää työni, työkykyni, ihan kaiken...
Symppaan kaikkia työttömiä. Kaikille voimia ja toivomus, että se aurinko joskus paistaisi risukasaankin.
Ihmisiä turhauttaa maksaa suuria veroja ja elättää työtöntä porukkaa, kun vastapalveluksena saa vain häiriökäyttäytymistä ja turvattomuutta työttömien puolelta. Jossain vaiheessa ruokkiva käsikin kyllästyy, kun tarpeeksi monta kertaa purraan.
Mitä ihmeen häiriökäyttäytymistä ja turvattomuutta työttömät sinulle aiheuttavat? Taidat olla aika sekaisin, kun sekoitat narkomaanit ja alkoholistit työttömiin.
Se työttömyys voi osua sinunkin kohdallasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johan meitä työttömiä on jo velvoitettu hakemaan töitä. Itsensä elättäminen ei vaan onnistu jos ei kukaan ota töihin vaikka hakee töitä!
Vai mitä työtä tarkoitat itsensä elättämisellä jos töihin ei pääse?
Kerro se työ ja ammatti mitä on itsensä elättäminen niin voin kokeillakkin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä yleistä. Lähestyn eläkeikää ja olen puolet työurastani tehnyt pätkätöitä koska niitä vakituisia ei vaan ollut ja 90-luvulla ihmisiä pidettiin töissä vain pätkä kerrallaan. Ensimmäisestä vakituisesta työstä lähdin itse muuton vuoksi, toisen menetin tuotannollis-taloudellisista syistä yli 55-vuotiaana, sen jälkeen pelkkiä pätkätöitä ja välillä ei niitäkään. Minulla on todella hyvä käsitys tämän hetken työttömyydestä.
Olen täysin kyllästynyt työttömien syrjintään, haukkumiseen ja syyllistämiseen sekä työttömyys- etujen järkyttävään heikentämiseen. Työttömät ovat kuulema olleet syy koko yhteiskunnan surkeaan tilaan, me vain maksamme sohvalla ja nautimme runsaista korvauksista. Ja pah!
Olisin ihan mielelläni maksanut työssä ollessani prosentin enemmän veroja kuukaudessa, jos köyhät ja työttömät olisi jätetty rauhaan. Tämä hallitus on tehnyt kaikkensa köyhien ja työttömien tilanteen kurjistamiseksi, toivottavasti paha saa joskus palkkansa.
Niin minäkin! ihme haukkumista työttömistä jotka eivät ole lopettaaneet työtänsä heidän omaa tahtoaan. Eikä me työttömät voida vain mennä mihkään töihin. Päätköksen tekee työnantaja firman johtaja joka päättää ketä otetaan töihin ja jos ei ota ei sinne voi niin vaan mennä!
Menkää töihin, niin ei tarvitse haukkua!
Vierailija kirjoitti:
Menkää töihin, niin ei tarvitse haukkua!
Menin töihin eikä kukaan hauku olit oikeassa.
Jonnet räksyttää ja kenties jotkut muut.Itse olin työttömänä osittain ysärillä ei ollut herkkua ei.Pahoin pelkään,että mut siirretään työttömien joukkoon nyt 55+ vuotiaana.Olin nuorena töissä puhelinmyynnissä,kaupassa,varastossa,laivasiivouksessa...ihan mistä vain sai duunia.Silti se oli kausittaista/määrä-aikaista.
Vierailija kirjoitti:
Jonnet räksyttää ja kenties jotkut muut.Itse olin työttömänä osittain ysärillä ei ollut herkkua ei.Pahoin pelkään,että mut siirretään työttömien joukkoon nyt 55+ vuotiaana.Olin nuorena töissä puhelinmyynnissä,kaupassa,varastossa,laivasiivouksessa...ihan mistä vain sai duunia.Silti se oli kausittaista/määrä-aikaista.
Ei muuten ole jonnet. Itekkin luulin, että mene töihin kirjoittaa joku 15v jonne, mutta kun näin kerran erään työttömyyskeskustelun facebookissa oli se täynnä vanhempia ihmisiä. Osa varmaan jo eläkelisä ja en todellakaan ymmärrä mikä eläkeläisillä on työttömiä vastaan kun eivät itsekkään ole enää töissä. Ehkä hiellä on muistissa vaan se 80-luku jolloin kai töitä sai helposti. Nykytilanteestä heillä ei kuitenkaan ole mitään käistystä, että töiden saaminen on vaikeutunut merkittävästi 80 luvusta!. Tai sitten näitä nepotismin kautta töitä saaneita joiden isä on frirman yrittäjä ja toimitusjohtaja joka sitten ottaa sinne oman poikansa/tyttärensä
Olet verojen muodossa panostanut Omaan turvaan. Työttömien tuet on hyvin, hyvin pieni osa mihin kaikkeen niitä varoja käytetään. On helppoa katkeroitua omasta paskaelämästään syyttäen heikommassa asemassa olevia! Mitä jos avartaisit tunkkaista päätäsi ottamalla selvää ensinnäkin Mihin kaikkeen se maksamasi vero itseasiassa meni. Toisekseen et selvästikään ole kartalla nykypäivän yhteiskunnallisesta tilasta. Sekin pitäisi selvittää ennen kun avaat mädän ajatusarkkusi kellekään muulle. Voisit myös mennä itseesi tässä; Sinä sen 40 vuotta kestäneen työsi valitsit, ihan itse. Olisit kouluttautunut, joskus silloin siitä oli vielä hyötyä ja töitä oli mistä valita.
Mutta tsemppiä myös sinulle! On varmasti raskasta kun elämä lähes ohi ja niin harmittaa kun piti vielä verotkin maksaa.