Onko muilla mennyt tunteisiin tämä työttömien jatkuva kiusaus ja alistaminen?
Itse olen ollut aikaisemmin töissä ja säästänyt jopa rahaa. Olen elänyt aina säästeliäästi enkä edes tiukkina aikoina hakenut toimeentulotukea. Haen myös jatkuvasti töitä mutta aina tulee sama vastaus: Valitettavasti et päässyt eteenpäin rekrytointiprosessissa". Parissa videohaastattelussa olen ollut, mutta en tullut valituksi.
Mulla olisi haaveita ja unelmia, mitä tehdä. Mutta koska olen työtön kuvittelen etten saa tehdä mitään noita (vaikka olisi töistä säästettyjä säästöjäkin). Koko ajan sanotaan, että työttömät ovat huonompia ihmisiä ja heidän pitää vain istua kotona ja täytellä työhakemuksia, siltä tässä tuntuu. En tiedä miksi tuntu tältä, ehkä koska olen heikko itsetuntoinen myös ja aikaisemmin sairastanut masennusta.
Kommentit (311)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan!! Se menee tunteisiin että aikuiset terveet ihmiset on niin saatanan laiskoja ja mukavuuden haluisia että ei suostu hankkimaan töitä kun se tarkottaisi muuttamista työnperässä ja nämä samat vinkuvat lisää tukui lisää tukia
No mulkvisti anna töitä niille. Kerta voit korjata tilanteen. Noh? 340000 työtöntä. Anna töitä niille.
Hommaa itse työpaikkasi,ei sitä kuulu nenän eteen kantaa.
Ei taida kukaan haluta tehdä sinunkaltaisen ihmisen kanssa töitä. Hyi olkoon, miten vastenmielinen ihminen olet.
Se on sun mielipide,ei voisi vähempää kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan!! Se menee tunteisiin että aikuiset terveet ihmiset on niin saatanan laiskoja ja mukavuuden haluisia että ei suostu hankkimaan töitä kun se tarkottaisi muuttamista työnperässä ja nämä samat vinkuvat lisää tukui lisää tukia
Olit itsekkin työtön ennen kuin töitä sait.
Hyvät sulle,mulkero.
Persläpi itkee täälä sen takia kun on töissä. Niin olen minäkin töissä. Vituttaa tommoset itkijä pikkupojat jotka ei ossaa ymmärtää että ihmiset ei saa töitä. Minäkin olin työtön ennenkuin töitä sain. Jos et voi sitä käsottää oma on saatana häpiäs. Ja sua pittääki työttömien purra näpeiltä.
Olet korkeintaan joku woit kuski,ei tuollaista kukaan täysjärkinen palkkaa.
Tommoselle niinkuin sinä pitäs potkut antaa samantien.
Mä en ole koskaan ollut työtön eikä kukaan anna mulle potkuja.Tee perässä.,wolt kuski.
Trollihan se siellä. Tuskin sillä on edes töitä valehtelee. :) -eri
No jos normaali työura on jonkun mielestä valehtelua niin se on sun mielipide.Tietysti kun itse on tottunut työttömyyteen niin voi tuntua oudolta ajatus että suurin osa käy edelleen töissä,voi jopa vaihtaa työpaikkaa.Työtyömiä on vain pieni mutta sitäkin äänekkäämpi joukko.
Valehtelet kumninkin yrität vaan päteä täällä. 🤭 toisen ego niin matalalla että pitää yrittää saaha päteä muille. Voi reppanaa.
Vierailija kirjoitti:
Pian se loppuu kun Antista tulee pääministeri. Ei patistella enää työnhakuun ja tuet nostetaan niin korkealle että on kannattavampaa olla ilman työtä.
Onhan meillä tälläkin hetkellä Antti pääministerinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä olen ihmetellyt tuota tapaa, joilla toiset ihmiset arvostelee työttömiä. Täällä tai irl. Kuinka ilkeitä he ovat. Kuvittelevatko he olevansa jotenkin turvassa työttömyydeltä.
Miten se suu sitten laitetaan, kun itse joutuukin työttämäksi ilman omaa syytään. Sitten kun lähtee siihen työnhakurumbaan, niin eipä sitä työtä kaikille olekaan jaossa.
Itse olen siitä onnellinen, että töitä on ollut. Mutten mä sen varaan voi koko elämääni laittaa. Sitä voi firma joutui konkkaan tai mä voin sairastua tai joutua onnettomuuteen ja menettää työni, työkykyni, ihan kaiken...
Symppaan kaikkia työttömiä. Kaikille voimia ja toivomus, että se aurinko joskus paistaisi risukasaankin.
Ihmisiä turhauttaa maksaa suuria veroja ja elättää työtöntä porukkaa, kun vastapalveluksena saa vain häiriökäyttäytymistä ja turvattomuutta työttömien puolelta. Jossain vaiheessa ruokkiva käsikin kyllästyy, kun tarpeeksi monta kertaa purraan.
Minä olen maksanut veroja vuosikymmeniä ja nyt osui ekaa kertaa työttömyys omalle kohdalleni. En silti ole ajatellut koskaan, että olen jotenkin muiden yläpuolella, päinvastoin, olen kokenut, että olen ollut onnekas, että olen saanut olla töissä, monet muut kuin haluavat, mutta eivät pääse töihin.
Tuolla sinun asenteellasi kyllä tulee olemaan ikävää, jos joskus löydät itsesi kurjasta tilanteesta ilman omaa edesauttamista. Joskus voi sairastua vakavasti, jolloin elintaso putoaa hyvinkin äkkiä, tai sitten joutuu työttömäksi. Pahimmassa tapauksessa molemmat asiat tapahtuvat samaan aikaan.
Monet muut haluaa töihin ja samalla moni ei halua.Pienempipalkkaiset työt ei kiinnosta eikä osa-aikatyöt.Mutta tuilla on helpompaa näköjään.
Olet väärässä. Ei kannata huudella omasta kuplasta, kun ei tiedä tosielämästä mitään.
Ap, ei kannata lukea palstatrollien vihakirjoituksia työttömistä. Ilmoittelen niitä poistoon aina kun huomaan. En tiedä, miksi moderoinnilta menee läpi kaikenkainen törky jatkuvasti.
Vierailija kirjoitti:
Ap, ei kannata lukea palstatrollien vihakirjoituksia työttömistä. Ilmoittelen niitä poistoon aina kun huomaan. En tiedä, miksi moderoinnilta menee läpi kaikenkainen törky jatkuvasti.
Korjaan: kaikenlainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki tämä työttömien potkiminen aiheuttaa vielä paljon pahaa. Itsemurhiakin tulee ja ehkä pahempaakin.
Ei pitäisi tulla itsemurhia vaan sisällissota. Vääryyttä vastaan pitää taistella.
Jotain hässäkkää tulee ihan takuulla kun parin kuukauden päästä poistuu kaikilta työttömyyskorvaus. Ainakin ruokakaupoissa näpistykset lisääntyy varmuudella koska ihmiset ei selviä ilman ruokaa.
Kun tilile rapsahtaa joka kuukausi 1300 e, niin eihän sillä voi pärjätä, eihän? Tuon verran saa yksinasuva työtön toimeentulotukiasiakas eli sellainen, joka asuu vuokralla ja jolla ei ole realisoitavaa omaisuutta kuten rahastosijoituksia. Työttömät vetoavat aina siihen, että rahaa tulee vain 600 e, vaikka tosielämässä sitä tulee paljon, paljon enemmän. Kelan tilastot kertovat karua kieltään.
Vastaavasti minä voisin kertoa, että saan palkkaa 1000 e/kk ja jättäisin mainitsematta, että oikeastaan saan 2800 e tuon päälle, mutta ne on bonuksia tuottavuuden mukaan.
No kun ei saa, älä väitä näin!!!! Kai minä itse tiedän kuinka paljon tilille kilahtaa, tse saan alle 600€ enkä mitään muuta!! Ei kaikki työttömät ole yksin asuvia perheettömiä vuokralla asujia. En saa asumistukea omistusasuntoon enkä toimeentulotukea koska on kesämökki ja hieman säästöjä. En tietenkään mainitse muita tuloja kun ei sellaisia s**tana ole!!!!!
Ei ole mennyt tunteisiin kun en ole mitään kiusaamista huomannut. Sen mukaan minuakin on kiusattu jo vuosikymmeniä kun töitä tein yli 40vuotta ja joka tilistä vietiin rahoja muitten luusereitten elämiseen eikä ne luuserit koskaan ihmetelleen että miten tulen toimeen pienellä tililläni josta ei pakollisten laskujen jälkeen jäänyt kuin nippanappa ruokarahat, ei mihinkään ylellisyyteen. Sama näköjään jatkuu kun eläkkeelle pääsin, ei mitään ylimääräistä kauheasti jää kun pitää kaikenmaailman pummeja kädet toisten taskuilla elättää.
Vierailija kirjoitti:
Ihme ylpeilyn aihe tuo, ettei ole hakenut toimeentulotukea.
Tämä.
Rikkaat eivät jätä mitään ottamatta.
Apteekissa otetaan -40% alennus ja läpilisät otetaan mukisematta vastaan vaikka tilillä olisi 10 000 000e.
Jne.
Ei köyhän kannata olla turhan kaino ja olla vastaanottamatta rahaa jos se sinulle kuuluu. Ei ne rikkaatkaan kieltäydy ilmaisesta rahasta - koskaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihme ylpeilyn aihe tuo, ettei ole hakenut toimeentulotukea.
No sitäkin pidetään aina huonona asiana, että hakee tt-tukea. Vaikka se ihmiselle kuuluukin.
Höpö höpö. Vaihdan ketjua. Niin tyhmää viestiä pukkaa.
No jos normaali työura on jonkun mielestä valehtelua niin se on sun mielipide.Tietysti kun itse on tottunut työttömyyteen niin voi tuntua oudolta ajatus että suurin osa käy edelleen töissä,voi jopa vaihtaa työpaikkaa.Työtyömiä on vain pieni mutta sitäkin äänekkäämpi joukko.