Toukokuiset päivään nro 2!
Kommentit (47)
kyllä alkaa porukka olla kypsää tavaraa=) sama täälä...ei jaksa enää EI! Ekaks muuten onnea uusille vauvan saaneille,ainakin SKYY oli:) sekava pääkoppa ei nimiä jätä muistiin :( ONNEA joka tapauksessa!
LARULLE lohdutuksia miehen körilään saamattomuuden kans!heh kyllä voin hyvin kuvitella miten suutuksissa oot!!Ton kertomas perusteella olisin itekkin täynnä raivoa!!!GRR
Ja sitten taas valitusta täältäkin;) hauska huomata ja kiva tietää ettei oo ainut joka valittaa ja tuntuu ettei mikään oo hyvin!
Oksettaa ja painaa...on tää ärsyttävää!Neuvolaski kävin(lääkäri) ja enhän mä suutani avannut niin ku ajattelin....sanoin kyllä et olo tuntuu jo niin kypsältä,mut mitäs terkkari ja lääkäri siihe,pah ei mitään! no kaikki ok,verenpaineet vähän koholla,mut eikai mitään ihmeempää. paino oli tippunut melkein 2kiloo jeeee!!no joo johtuiskohan tästä mahataudista....juup ja hemokin oli noussut 153 et sekin kuulemma osittain mahataudin " ansiota" :) rautaa ei tarvita edelleenkään hyvä niin. siinä sit lääkäri kopeloi ja totes et onpas kypsää tavaraa ja olishan se mahatauti voinut käynnistää synnytyksen. sattuki vietävästi ku mahaa hiplailtiin!arka ku mikäki ja ahistaa... jotain nää painon tunteiset supparit sentäs saanu aikaan ku paikat pehmenny:) jee ja kanavakin lyhentynyt sentin(joo edes vähän lohduttaa).
MADAM MAMMASTA muuten tuliki mieleen....mulle ennusti 8.5 syntyvän et kyllä mielenkiinnolla odotellaan sitä päivää:D vaikka tuskin tää mihkää vielä tulee vaikka olo on aivan kypsä!!
no joo nyt menen....taas oksettava olo ja maha lorisee...kauhulla odotan saako pian juosta oksentamaan?eikö se hemmetin tauti mennytkään ohi!!GRRR
toymama (en enää luota viikkoihin yhtään:) )
Ihania vauvakuvia on täälläkin ihasteltu, olisinpa itsekin jo tuossa vaiheessa! Onnittelut kaikkien uusien söpöliinien lähiomaisille!
SÄMPYLÄINEN taisi harmitella pikkumahaisuutta, sama vika täällä! Ekassa raskaudessa olin tosi huolissanikin kaikista kommenteista, mutta nyt kun maha jo kolmannen kerran olemattoman kokoinen ja kaksi nelikiloisen vauvan synnytystä takana, niin enää ei jaksa kuin hymähtää. Mulle on ihan tyypillistä, että naapurit alkaa silmää iskien udella mahdollisesta perheenlisäyksestä viikolla 37 ja risat =). Olen aika pitkä ja hoikka yleensäkin, ja taitaa tuo pitkä selkäväli olla aika armollinen vauvallekin. Terkkari vertas mua uuteen autoon, kun on niin hyvät säilytystilat... Mäkin olin tänään lääkärissä, eikä lääkäri huomannut mua tullessaan ekan kerran odotushuoneeseen. Ihmettelin sen haahuilua edes takaisin ja kysyin, että etsiikö mahdollisesti minua. Sanoi, ettei ollut huomannut mua, kun oli etsinyt isovatsaista naista. Pitäis varmaan olla tyytyväinen, ettei ole ihan kuplavolkkari, mutta kun olo on ihan yhtä tukala kuin varmaan isomahaisemmillakin, närästää, jalat särkee, supistaa ja pissattaa...
No, se siitä ruinutuksesta. Ainakin lääkärintarkastuksessa kaikki hyvin. Vauva jo valmiuksissa, kohdunkaula pehmeä ja enää sentin mittainen. Toiset lapset syntyneet 39 tasan, joten sama aikataulu sopisi mulle oikein hyvin nytkin. Pienen pieni varaus siihen kuitenkin: Kuka puhelikaan siitä vesirokosta? Meillä oli viikonloppuna siskontyttö kyläilemässä ja seuraavana aamuna hänelle oli vesirokkonäppylät ilmestyneet. Itse olen vesirokon sairastanut, mutta meidän ipanat ei. Nyt täytyisi käydä tuuri ajoituksessa, että molemmat ehtisivät taudin kahdessa viikossa saamaan, että olisivat sitten toivottavasti jo parantumaan päin vauvan syntyessä. Onko kellään kokemusta siitä, miten helposti vastasyntyneet yleensä vesirokon saavat tai sairastavat? Lääkäri ei oikein tiennyt mitään asiasta, lupasi vaan ottaa selvää voisiko isommat vielä rokottaa altistumisesta huolimatta. Muistelisin kuulleeni, että rokote on kylläkin aika kallis...
Seuraavaa tautia odotellessa, poskiontelotulehduksen selättänyt Charme 36+3 sekä korvatulehdus- ja vauvarokkoperheensä
Ensin voisin laittaa neuvolakuulumisia rv 35+6
elikkä.
pissassa proteiinit 1+ (viimeksikin oli)joten näyte huomenna labraan
hb ei mitattu
paineet 132/74
paino +1kg/2vk elikkä nyt tullut yhteensä 1.1kg alkupainoon
sf 30 viimeksi 30.5
Mä voisin liittyä valittajien kerhoon huoh.
Täälläkin on sitten alkanut kivuliaat supistukset joita kylläkin on vain sillon tällön,päätä särkee koska niska on jumissa ja panadol ei auta plaah.Uni on katkonaista.Ja närästyskin on palannut eikä tilannetta ole auttanut sekään että pikkuinen on laskeutunut melkein alas.
Isäntäkin lähti tänään työpaikan kursseille hämeenlinnan suuntaan ja palaa sieltä vasta perjantaina päivällä joten koirat ovat minun vastuulla ja ei tän mahan kanssa ole mitään helppoa viedä 2 koiraa kerralla mutta mikäs auttaa kun sukulaiset eivät auta,oma äitini tekee vuorotyötä eikä siks ehdi ja miehen vanhemmilta en edes viitsi kysyä kun niille on muutenkin kaikki vaikeeta.Ja neitikin on aivan hirveä mua kohtaan kun isä ei ole kotona.
Onnea vauvan saaneille kumpa mäkin saisin omani pian.Onneksi ens viikon maanantaina on synnytystapa-arvio saas nähä mitä ne päättävät.
Mut taidan poistua murjottamaan muualle ettei muiden päivää pilaa enempää.
HeidiS23 rv 35+6 huomenna 36 jee
mulle madam mamma ennusti synnytystä 17.4 joten metsään meni.
Piti tulla TiiSusalle vastailemaan. Kun mulla lähti esikon synnytys hiljalleen käyntiin muutama tunti lääkärin kalvojen irrottelusta (auts tosiaan). Että voit päästä tositoimiin pikapuoliin. :) Mulla tuli ensimmäinen suppari samana iltapäivänä (lääkäri oli ehkä 11 aikoihin), muuttuivat illan mittaan säännöllisemmiksi ja tiheämmiksi, ja 12 h ensimmäisestä oli poika syntynyt.
Mulla on myös mennyt madam mamman ennustus jo osittain pieleen, kun vauvelin piti syntymän eilen ja täällä sitä vielä ollaan yhtenä kappaleena. :) Tutut jo toivoi, ettei ainakaan ennen lauantaita mitään tapahtuis, kun pitäis hoitaa kuoron säestystä perjantaina. :)
Mulla oliskin jäljellä muutama ehdotus syntymäpäiväksi, mutta saa nähdä kelpaako niistä yksikään meidän tulokkaalle. Mulla on niihin ihan oma systeemi: Tänään ei enää tapahdu mitään, joten tuskin huomennakaan, tänään olis 2+5=7 ja huomenna 3,5,7. :) Seuraavat ehdotukset olis 10. ja 12. päivät, neiti syntyi 9.4. (sillä on 9-4=5), joten 10.5. olis seuraava. :) Sitten vuorossa olis 12-5=7. :) Seuraavaksi sitten 16. ja 19. :) Viimeiset olis sitten siksi, kun pojat on 17. ja 18. päivä syntyneitä, niin jommalle kummalle puolelle. :) Ihan hullua hommaa, mutta ajankulukseen sitä tulee mietittyä kaikenlaista...
Mutta jos häipyis tekemään jotain...
Äippä taas
Mahtavaa, lisää beibejä toukokuulaisille! Onnea munkin puolesta!
P.S. Janskun voi bongata myös näiltä nettisivuilta, tosta uuden lehden sisällön esittelystä:) Tulis sit se lehti jo...
Jep, mestareiden liigaa kattoon. Öitä!
AE
Mutta onnea Skyylle!!!
Moskuliini: mulla painoa tullut jo 20 kg. Saman verran tuli esikoisestakin, silloin jäi heti 10 kg laitokselle. Saas nähä, miten nyt käy.
Jansku: mun pitää kyllä se lehti hommata.. =)
Niin, nyt sitten omasta olosta..
Aamuisen kirjottelun jälkeen tuli limatulppaa, ainakin osa siitä. Verinen se ei tällä kertaa ollut, joten vähän jäi epäselväksi että onko siitä mitään hyötyä. Kokoa ihanaisuudella oli noin 2-3 cm.
Edellinen synnytyshän mulla alkoi siitä, tosin se oli silloin verinen. Äiti kertoi muuten äsken, että hällä on kaikki synnytykset alkanu limatulpan menolla! =)
No, päivä on ollu samaa rataa surkea. Etovaa oloa, selkää särkee melkeen koko ajan. Maha arka ja muutenki olo on just sellanen että en jaksa. Selkeitä supistuksia ei ole.
Vauva ollu aivan älyttömän hiljanen taas, toivottavasti aloittaa kohta metakan niin ku on ollut sillä tapana että illalla myöhään vasta.
Tässä mun napaa, sori kun en jaksa nyt keskittyä kovin muuhun.
miitu