Toukokuiset päivään nro 2!
Kommentit (47)
Meille syntyy vauva ylihuomenna. Kumpikin ennustaja on nyt sanonu että poika syntyy 4.5. eli laskettunapäivänä :-D Toivossa on hyvä elää..
Naapurin poika tuli meille leikkimään. Saa hetken olla netissä rauhassa.. Paitsi mies tuli just kotia, se siitä.
Huomenna ois neuvola. Mulla muuten ollu verenpaineet kotona matalat ja neuvolassa korkeat. Kait sitä alitajuisesti jännittää sitten. Neuvolasta just soitti ja vaihto aikaa, kun huomenna ois ollu klo 15 aika, vaihto sen klo 10. Passaahan se. Ensimmäisenä terkkari kysy, että joko oot synnyttäny. Joo toivossa on hyvä elää.
Ei ole nyt mitään järkevää asiaa, niin lopettelen ;-)
P + Toukka 39+5 ja isoveljet kohta 3v ja 5v
Virallisestihan alkoi jo aiemmin, mutta nyt eka kertaa lasten kans tässä kotosalla. Aamupäivä meni perhekerhossa ja lasten perässä pihalla juostessa. Nyt yritän nukuttaa päikkäreille ja huonolta näyttää...:/
Eilen illalla oli jännää: koko ilta supisteli säännöllisesti klo 19-23, mutta ei kuitenkaan riittävästi. Pysähtyi siihen 6-7 min. välille, eikä koventunut/tihentynyt enää. Plaah. Menin nukkumaan ja siihenhän se sitten jäi. Eilinen meni kyllä ihan kivasti kotosalla oleillessa, kaupungilla piti tietty käydä kävelemässä vaikka satoikin räntää.
OM rv 37+0:):)
Puudeli: 3+1:lle madam mamma oli ainakin ennustanut oikein:) Saa nähä, itselle se lupaili huomista päivää, mikä olis kyl mälsää, kun on yhden mulkero ex:n syntymäpäivä..
Ei se vauva-lehti tullukkaan tänään. Saa tyytyä lukemaan mainoksia.
Mun piti vielä jotain fiksua laittaa..no, se unohtu.
Olo on vähän hassu, tulee sellasia hikiaaltoja ihan kuin jotkut vaihdevuodet ois tulleet. Muuten ok. Yks pitkä supistus tuli äsken, joka kestikin yli 2 min. Voiko sellasta olla?
Mä otan nyt ton mainospostikasan mukaani sänkyyn ja meen torkulle, again!
AE
Hei vain (näinhän niitä tenttitekstejä luetaan)
Kävin tässä kivassa bludssassa neuvolassa vikalla lääkärillä.
* rv 37 ja tasan
* kohdunsuu pehmeä ja kiinni (pituutta ei polyypin vuoksi lähtenyt tunnustelemaan, huomenna kuitenkin naikkarin kontrollit)
* painoarvio joku 3kg nyt, normikokonen tulossa
* sf34 (kaks viikkoa sitten 36)
* paino +900/2vko
* paineet rappusten jälkeen 130/80 eli kai ihan normit muuten :D
* rt , oma sydän ja istukka peittivät sykeäänet, mutta kivasti lähti valumaan kuuntelulaitetta karkuun kylkeen, ja sitten alkoi hikka
* pissa puhdas
sitten onkin kerran viikossa tapaamiset.. maha on jo arpia täynnä, toivon että tulisi pian morjestamaan vanhempiaan tämä sammakkomiesi! Itsehän olen syntynyt viikolla 38, sisarukseni vielä aikaisemmin... Matamin ennusteeseen en aio kyllä taatusti odottaa!!! (1.6.) Onneksi taaskin on supistellut ihan ripeästi, harkkareita kai ovat, mutta kipakoita ja viiltävätkin välillä ihan kympillä. Tule vain pian ulos :) tämä masu on jo ahdistava, kohta jään kodin vangiksi, kun ei mene vaatteet päälle!
* * *
Niin ja laitoinko eiliseen vielä ihasteluni avokilta ja minulta? Aivan ihania vauvakuvia :))) niin pikkusia :)))) niin hellusia!!
sammakkoinen rv37+0
...ja täällä alkoi näköjään vihmoa räntää, kohina käy vain... olinkin laittamassa viestini alkuun, että ihana sadekeli oli aamulla.. juu... ja on lähdettävä hakemaan klexaneja kolmen jälkeen, kun avokki pääsee töistä...
Meille syntyi topakka poikavauva sektiolla 26.4.
Viikkoja oli kasassa 36+1. Mullahan oli etinen istukka ja niinhän siinä kävi, että heräsin yöllä vessaan ja huomasin, että lakanassa on iso läntti verta. Tönin miehen hereille ja soitin ambulanssin. Sairaalassa katsoivat, että veri tulee istukasta, mutta tilanne oli vielä kuitenkin rauhallinen. Poju leikattiin puolen päivän aikaan. Ollaan vielä sairaalassa, vauva joutui valohoitoon vaikka muuten onkin ollut niinkuin olisi isompikin.
Tsemppiä kaikille jotka vielä odottavat ja onnittelut vauvan jo saaneille!
Mama2006, sinua ei täällä näkynyt, meillä oli kyllä treffit hieman myöhemmin :-)
Skyy2 + poju 48cm ja 3060g
Juu ja se madam mama voi vetää itsensä naruun ;) Ennusti että syntyy 28.4 ja hiljaista on. Suppareita ja järkkyä menkkamaista jomotusta kera limaisen vuodon mutta ei muuta.. Kestää vaan sen pari kolme tuntia ja sit lakkaa :(
Mä olen nyt niin täynnä tätä oloa, maha on tosi kipee kun suppailee niin kovasti, mutta ei niin ei!
Vali vali...
Onnittelut Miragelle tytöstä ja Varjokkaalle uudet onnittelut myös :)
Mammuliini ja Tölökki oli ainakin laittanut kuvia, voi kuinka söpöjä!!
Täällä ollaan ihan vihreinä kateudesta, mäkin haluan!! :)
Huomenna neuvola, siellä tuskin tapahtuu mitään..
Murmelille mukavaa vauvanhaku matkaa!
kaikille suppareita kaipaileville oikein kovasti suppareita.
Nyt menen taka-alalle...
Todella oloonsa kyllästynyt OP 39+2 ja iivari 1v7kk joka syntyi 39+3..
Huomenna olisi muutenkin mukava päivä syntyä, tulisi mukava nimipäivälahja ;)
Neuvolakuulumisia vkolla 36+5:
*painoa 747/vko, tähän mennessä ei ole sitten mitään juuri tullutkaan
*paineet 135/91, pikkusen koholla, kontrolloidaan ens maanantaina, en ollut kylläkään juuri ehtinyt istua. Sitä meinasi terkkari
*Hb 127, hienosti noussut rautatableteilla vaikken oo joka päivä muistanutkaan ottaa
*sf 36, kasvanut sentin parissa viikossa
*rt
*syke 140
*liikkeet ++
*kontrolliverikoe otettiin, koska esikoinen oli keltainen
Mainitsin niistä menkkamaisista kivuista, niitä valmistelevia supistuksiahan ne.
Terkka meinasi, että saattaa melko piankin syntyä. Tuntuu kuulemma valmiilta. Pää alhaalla, mutta ei kuitenkaan vielä kiinnittynyt.
Ja mikä parasta, ensimmäisen kerran sanoi, ettei tämä vauva nyt niin isolta tunnu. Tähän asti on ollut aina " ei niin pienikään" . Mukavaa kuulla välillä noinkin päin.
Huomenna olis sitten käynti vielä äippäpolilla ja siellä kai kuulen sitten enemmän painoarviosta ja sisätutkimuskin kai tehdään.
Jotain piti kommetoida, mutta unohdin jo. Palailen, jos muistuu mieleen.
-supukka-
Onnea kaikille vauvansa saaneille!
Sitä vaan läksin kyselemään JANSKULTA, että missäs kohtaa sinä olet sitten miehesi kanssa tuossa Vauva-lehden haastattelussa..? :) Mainitaanko siinä nimeltä jompi kumpi teistä, ja onko teistä ihan kuviakin? Ajattelin vaan, ois kiva nähdä että minkänäköinen vitsiniekka siellä aina ilostuttaa meidän päiviä täällä palstalla. :D
sämpylä taas
Todella paljon onnea ja todella hienoa, että kaikki meni hyvin!!! 3-kiloinen on jo hyvänkokoinen! :) Onnea vaan koko perheelle! Sopivasti tuli poika MM-jääkiekkoa katsomaan! ;) Jos vielä monta päivää siellä vietätte, toivon ehtiväni mukaan. ;) Tänään siis rv37 täynnä, joten saa tulla jos on tullakseen! Ja onhan noita valmistavia supistuksia yms. ollut ihan tarpeeksi!!! Katsotaan milloinka meidän perheen rinsessa sitten lopultakin lähtee tulemaan..viimeksi kun meni vedet, niin nyt ei osaa yhtään ennakoida!!!
Mites muuten....meillä mies vähän kurkkukipua pukkaa...millaisessa flunssassa vielä pääsee synnytykseen mukaan?
Onnea kaikille muillekin vauvansa saaneille, tsemppiä kärvistelijöille ja oireettomille muuten ihania loppuviikkoja!
Mama2006
laittelinkin aamulla viestiä, että kirjoittelen sitten uudestaa kuhan olen neuvolassa käynyt.
tässä tulokset:
ens viikolla vielä normaali neuvola käynti
- painoa +125g (nyt yhteensä +12kg)
- sf mitta: 33,5 (viimeks 35, joten on laskutunut)
- äänet hyvät
- pissa neg.
- rt tilassa edelleen ja melkein kiinnittynyt, hiukan vielä heiluu.
eli ihan ok keikka jälleen.
ja synnytys voi alkaa milloin vaan, ja nää lanne/alaselkä jomotukset viittaisivat jo siihen :) jes...kohta käärö sylissä :)
Ihania kuvia on uusista touko nyyteistä laitettu. ONNEKSI OLKOON NYYTTINSÄ SAANEILLE!!! :) tyttöjä on tosiaan tullut todella...toivottavasti tasapainottuu. Itsellä on aivan tyttö fiilis tästä omasta Nyytistä. että saa sit nähä :)
tänään on muuten tullut täällä Nurtsilla aivan kaikkea taivaalta...räntää, vettä, rakeita, kova tuuli ja välillä taas hellittää ja aurinko paistaa ja lämmittää...ompas siinä keliä jo kerrakseen :)
no nyt täytyy alkaa tyhjentää tiskikonetta, että mahtuu taas touhuta tuossa ku ruokaa alkaa vääntää.
kuullaan taas. :) ja suppareita niitä kaipaaville :)
rv 39+5 ja poika 4-v
ONNEA SKYY2!!!!!!
Ihan pitää nyt tulla mainitsemaan, että luultavasti mullakin nyt on sitten ne ensimmäiset supparit kyseessä. Luulin aamupäivällä, että selkä vaan jumissa, mutta kun kävin kävelyllä niin alko menkkamainen kipu ja masukki iskee päätään alaspäin. Siis luulisin teidän kuvailujen perusteella, että niitä ne nyt ois. Alkaiskohan toi masu harjoitella...
Huuheli 37+4
Onnea Skyy2! Ihana lukea näitä vauvauutisia.
Monella oli ärtymystä ilmassa, mutta mä olen täällä ihan raivona. Olen edelleen kipeänä (flunssa) ja mies on ihan saamaton nahjus. Pyysin eilen, että vähän siivois keittiötä, että mulla ei olisi tänään niin kova homma edessä, kun olen melkein koko päivän yksin poitsun kanssa. No, eihän se saanut aikaseksi. Jotain helvetin puskia piti just eilen ruveta tuolla pihalla muka siirtelemään. Ja mun olisi pitänyt vielä lähteä kuumeessa kattomaan, mihin ne laitetaan. Ihan v...n älytöntä. Tänään aamulla ensimmäiseksi siivosin keittiön, jossa oli kahden päivän tiskit, kattilat pannut yms. pesemättä. Laitoin poitsulle aamiaisen jne. Olin sen jälkeen ihan kuitti ja sanoin miehelle, että lähden takasin nukkumaan. Pyysin, että jos mies voisi tehdä jotain pojan kanssa, kun ilta menee luultavasti lähinnä telkkaria katsoen, koska olen niin kuitti. Mies meinas, että hän lähtee kanssa vielä ennen työpäivää nukkumaan. Sain hepulin ja mies jäikin tähän sitten pojan kanssa. Mies tuli ilmottamaan, kun lähti töihin ja poitsu tuli sitten mun viereen ylös leikkimään. Kyselin siinä, että mitäs teitte isin kanssa. Poitsu ilmotti, että isi oli laittanut hänelle videon ja nukkunut sohvalla. Voi V, että mulla keitti.
Siis mitään kotihommia mies ei ole tehnyt nyt sinä aikana kun olin kipeänä tai nyt sanoin väärin: maanantaina se teki ruuan, kun jaukki olisi mennyt muuten pilalle. Eilen tilattiin sitten pitsaa, ettei se vaan rasittuisi liikaa ruuanlaitosta. Vaatteetkin mies jätti pitkin poikin ja minä niitä aina vessareissuilla korjailin paikoilleen. Samoin astiat jäi pöytään ruuan lopuksi. Minä huolehdin myös, että poitsulla oli vaatteet päällä ja lääkkeet otettuna.
Mulla keitti tänään yli niin pahasti, että laitoin miehelle viestin, että voi jättää isyysloman pitämättä, koska sillon mullakin on vähemmän hommia, kun ei tarvii sen jälkiä siivota täällä niin paljon. Me ei varmaan puhuta viikkoon mitään :) Mies on selvästi tottunut täyshoitoon tän mun sairasloman aikana.
No, nyt taas suppailee siihen malliin, että huh huh. Varmaan tää ärsytys sai ne taas vauhtiin. Toivottavasti ei nyt kipeenä tarttis lähteä synnyttämään. Meillä on just nyt mummotkin pari päivää samaan aikaan reissussa, joten pojan hoitokin olisi vähän hankalampaa, kun työssäkäyvä sisko pitäisi hälyttää hoitajaksi.
Hormooni-hirviö Laru rv 36 tasan
No ku en mie jaksa! Voisin hyvin siirtyä johonkin karjalaisten itkijänaisten ryhmään kun kaikki vaan harmittaa!!!! Ei juuri mitään syytä mut hermo on kireellä ja seinät kaatuu päälle!!! Tekemättömät työt huutaa mut kun ei kiinnosta tehdä mitään.
Tänään oli neuvola. Siellä kaikki periaatteessa ok mut suututtaa suunnattomasti tää painon nousu: 1200 g/ vko!!!! No on turvotusta mutta taidan lihota muutenkin ihan urakalla. Painoa tullut kaiken kaikkiaan 16 kg!!!!!!! Pystyykö kukaan pistää paremmaksi?! Tuskin! Kuullosti muiden neuvolaterveiset niin " hoikilta" että se vaan lisäsi ärtymystä.
No kai pitäis olla tyytyväinen että muuten kaikki ok. Vielä viikko synnytystapa-arvioon.
Anteeksi omanapainen valitus mut tää on huono päivä! En jaksa esittää pirteetä ja iloista. :(
T: Moskuliini 36+2
Ekaks onnea skyy2 pojjaasta!
Ja larulle tsempitykset ajattelemattoman miekkosen kanssa!
Neuvolassa käyty ja ihana oli saada kehuja jaksamisesta ja kuulema näytänkin paljon virkeämmältä ja elinvoimaisemmalta nyt :)
-paino: +3kg/2vkoa (turvotusta) nyt enää 1kg vähempi kuin alussa.
-hemppari: 128
-sokerit: 5,7
-verenpaine: 104/60
-syke n. 138
-rt, mutta ei laskeudu kun ei mahdu.
Ens viikolla vielä viimeinen neuvola ja neidin 3v neuvola siinä samalla.
Mitähän piti vielä.. Unohinpa taas kaiken lukemani, pitäs heti ekana laittaa kommentit..
Joten taidan lähtee laittaa muksun kylpyyn.
Sun mies kuulostaa ihan mun mieheltä :-D Ihan oikeasti!
P. + Toukka 39+5 ja isoveljet kohta 3v ja 5v
Etsiskelin sitä synnytyskassilistaa ja tulin välillä tänne pinoon kurkkimaan. Ja muistin että Murmelillehan mun piti kans laittaa jo ekalla kerralla tsempitykset ja jään odottelemaan kuulumisia.
Pikku-tyypille kiitos tsempityksestä ja Puudeli, mua lohduttaa, että mun mies ei ole ainut tällanen.
Se on kyllä aina sama juttu kun olen kipeänä. Mies on muka kanssa kipee. Ihme, ettei tällä kertaa taas teeskennellyt. Odotin kyllä vähän enemmän nyt kun olen raskaana.
Pakkasin just sairaalakassia. Laitoin sinne imetysliivit, -suojia, pari omaa yösidettä, parit omat alkkarit (jos kypsyn niihin verkkohousuihin) ja parit omat sukat ja tietysti neuvolakortin. Ei kai sinne sen kummempia tartte. Tietty dödön ja muut päivittäiset hygienia jutskat, mutta nappaan ne lähtiessä tai jos tulee kiire, niin mies saa tuoda.
Mulla vetää tässä kirjottaessa maha puolelta toiselle :) Toisella poitsulla on kovat autoleikit yläkerrassa ja kauhea pulputus käy :)
Laru rv 36+0
Jos yhtään lohduttaa, niin mulla on viimeset kuus viikkoa tullut kilo viikossa ja viime käynnillä rv 35+0 oli jo 15 kiloa kasassa, että varmaan nyt mennään ihan samoissa :) Onneksi ei lääkäri eikä terkka sanonut mitään. Olisin varmaan saanut hepulin, kun liikkua ei ole saanut/pystynyt moneen kuukauteen ja kotona on kököttänyt, niin mitä muuta sitä tässä tekis kun söis :)
Laru
Ei vaan taida mulle aurinko paistaa tänään. Olo on aina vaan kurja, joten liityn ilman muuta KEIJO.ANNIKIN Jurottajat-ketjuun...
Joku (oliko Sämpyläinen) kyseli siitä Vauva-lehden jutusta. Se on juttu, jossa miehet kertovat, kuinka hemmottelevat raskaana olevaa kumppaniaan (muistaakseni s.75 tai 76). Me ollaan se tamperelainen pariskunta, Janiina ja Jussi. Ja olivat tosiaan laittaneet sitten siihen kuvan turvonneesta naamastani...
MARJIS tervetuloa!
SKYY onnea kovasti pikkuprinssin johdosta!
Voikaa hyvin ja olkaa iloisella mielellä!
Menen taas murjottamaan.
Jansku 38+4
Eli tääl kanssa yks tänä aamuna äitipolilla käynyt. Painoa oli tullut 1200g/viikko ja yhteensä siis noin 15-16 kg joten hyvin samoissa mennään.
Vauvan painoarvio ultralla tällä hetkellä 3600g.
pissa oli puhdas, kotiseurannassa pariin otteeseen ollut prot 1+.
käynni9styspäivää ei määrätty mikä vähän ketuttaa!esikoinen meni 42+2.
paikat pehmeenä ja reilulle sormelle auki. Lääkäri irroitteli kalvoja *auts* ja sano et saapa nähdä nähdäänkö parin päivän sisälle et vauva on aivan valmis tulemaan.
toivossa on hyvä elää..pian nyytti sylissä..
Tintti rv 38+4
Murmeli onkin jo varmaan vauvaa hakemassa, niin taitaa olla Onnipapunenkin kun ei ole näkynyt..
Onnittelut Miragelle Prinsessasta! Varjokkaalle onnittelut myös!
Söpöjä vauvakuvia olette laitelleet.. on ne pieniä. Se unohtuu niin nopsaan, että miten pieniä ne on alussa <3
( - ) Minäkin voisin liittyä valivalimurjottajien kerhoon. Ottaa aivoon ihan kympillä tää olo jo!
Viime yönä valvoin pari tuntia kuulostellen selkäkipua, joka vaikutti sellaiselta aaltoilevalta ja alamahaa supisteli rajujen menkkakipujen tapaan. Ei olleet kuitenkaan niin voimakkaita, että olisin miehen herättänyt. Tänä aamuna on ollut vähän samanlaista jomottelua selässä, voisi olla sopivaa nyt alkaakin, huomenna on laskettu aika. Eilisen illan tuntui siltä kuin vauveli olisi yrittänyt kaikin voimin käsin sekä jaloin kaivautua itse ulos alakautta¿ Tulisi sitten jo! Olo on kyllä sellainen hieman ¿omituinen¿ ja levoton, joten joko joko JOKO? Niin, ja arvatkaa alkaako sekin jo lisätä tätä hermojen kireyttä, että äiti on nyt ollut täällä passissa meillä kohta kolme viikkoa¿ Voitte varmaan kuvitella *eh-he-hee*
Juuh, ei keksi nyt muuta¿ huomenna olis neuvola. Toivon tosiaan, ettei tarttis mennä sinne vaan sais olla jo jossain muualla.
Gandalfiina 39+6