Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te jotka kauhistelette lapsen vammaisuutta.

Vierailija
27.09.2008 |

Te jotka käytte kaikissa mahdollisissa tutkimuksissa ja pelkäätte kamalasti downia ja sanotte ettei teistä olisi vammaisen vanhemmiksi. Mitä teette, jos teille tulee vammainen lapsi? Jos teistä ei ole vammaisen vanhemmiksi, niin voiko teille yhtäkkiä tullakin "parannus" asian suhteen? Ja miksi sellainen muutos tapahtuisi vain jos asia on yllätys, mutta ei silloin jos tietäisitte etukäteen vammaisen lapsen olevan tulossa? Mitä teette lapsen suhteen, jos edelleen olette sitä mieltä ettei teistä ole vammaisen lapsen vanhemmiksi? Miten uskallatte yleensä hankkutua raskaaksi, kun aina on mahdollisuus saada vammainen tai sairas lapsi? Nyt ei riitä vastaukseksi se, että sitten olisi pakko, jos kerran sanotaan etukäteen ettei teistä ole vammaisen vanhemmiksi.

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
27.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin minimoida?

Jos se vammainen silti tulee, niin se on sitten tilanne erikseen.

Vierailija
22/45 |
27.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikkapa kromosomimuutoksista. Ei voi sanoa,että sitten on eri tilanne. Jos sanoo ettei minusta ole vammaisen vanhemmaksi, niin millä tavalla lopetatte sen vanhemmuuden jos vammainen lapsi tulee? Siihen haluan vastauksia. Ei mitään kiertelyjä vaan selviä vastauksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
27.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikkapa kromosomimuutoksista. Ei voi sanoa,että sitten on eri tilanne. Jos sanoo ettei minusta ole vammaisen vanhemmaksi, niin millä tavalla lopetatte sen vanhemmuuden jos vammainen lapsi tulee? Siihen haluan vastauksia. Ei mitään kiertelyjä vaan selviä vastauksia.

Vierailija
24/45 |
27.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

poistettua. Siitähän ei sikiötutkimuksissa ole kyse. Jos tuhannesta mahdollisesta kromosomimuutoksesta kymmentä etsitään, niin se ei ole minimointia. Nuo luvut eivät ole todellisia, mutta kuitenkin enemmän jää löytymättä kuin löydetään. Mutta edelleenkin vastatkaa kysymykseen: Miten lopetatte vanhemmuutenne, jos kuitenkin syntyy vammainen lapsi?

Vierailija
25/45 |
27.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos olisin TIENNYT, olisin teettänyt ABORTIN. Piste.

t: minimoija

Vierailija
26/45 |
27.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sanot ettei sinusta olisi vammaisen vanhemmaksi, miten lopettaisit vanhemmuutesi jos saisit vammaisen lapsen? Muiden ei tarvitse kommentoida mitenkään.

Vierailija
27/45 |
27.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sanot ettei sinusta olisi vammaisen vanhemmaksi, miten lopettaisit vanhemmuutesi jos saisit vammaisen lapsen? Muiden ei tarvitse kommentoida mitenkään.

kysyit minimoijalta, mutta saahan sitä silti yrittää estää vammaisen lapsen saamisen. Sulla mitä ilmeisemmin ei ole vammaista, kun olet niin "kiihkeä".

Vierailija
28/45 |
27.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen vain tuota lausetta: Minusta ei olisi vammaisen äidiksi tai isäksi. Miten vanhemmuus loptetetaan, miten menetellään jos tulee vammainen lapsi?

Vierailija
29/45 |
27.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän kasvoi ja kehittyi 2v ikään ihan normaalisti. Aluksi oli tietysti shokki kun selvisi että lapsi kehity sittenkään niinkuin pitäisi, mutta silti en hänestä luopuisi. En myöskään osaa harmitella osaani sillä niin paljon olen itse+ muu perhe saanut oppia ja kokea ihania asioita juuri tämän erityislapsen ansioista.

Vierailija
30/45 |
27.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen v.2001 kirjoittanut tälle palstalle etten halua kehitysvammaista tai autistista lasta. olisin todellakin tehnyt abortin, jos olisin tiennyt lapsen vammasta.

no lapsi syntyi ja todettiin terveeksi ja 5v. hän sai diagnoosin keskivaikea kehitysvamma ja vaikea dysfasia.

hyvin harva hylkää lapsensa tai antaa laitokseen. lapsen vammaan kasvetaan ja vain erittäin vaikeasti vammaiset joutuu laitokseen, koska hoito on 24h/vrk.

hyvä äiti ei luovu lapsestaan, kuin pakon edessä( eli hoito on niin raskasta) ettei vanhemmat pysty hoitamaan lasta.

Vierailija
31/45 |
27.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet oikeassa. Jos lapsi on syntyessään vammainen, mutta siitä ei ole ollut mitään viitteitä etukäteen, niin normaalisti äiti hyväksyy vauvan sellaisena kuin hän, varsinkin jos vauva on kovasti odotettu. Tiedän sen kokemuksesta. Seon kova isku, mutta sen oppii hyväksymään ja sen kanssa oppii elämään. ei elämä todellakaan lopu siihen. Lapsi on lapsi ja äiti tekee kaikkensa jotta lapsen elämä muodostuisi niin hyväksi kuin mahdollista. Joskus olen ajatellut, ettei tällaisia erityislapsia anneta kenelle tahansa, vaan sellaiselle, joka myös kykenee hoitamaan hänet. Nämä lapset ovat hellyttävän ihania, mutta tietenkin on vaikeaa hyväksyä se tosiasia , että lapsi ei ehkä koskaan tule toimeen omillaan. Sekin asia on vain hyväksyttävä ja järjestettävä sitten aikanaan.

Vierailija
32/45 |
27.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulemmeko tulokseen, että tuo lause on turha? Jokaisesta olisi vammaisen vanhemmaksi, jos niin kävisi.

Vierailija
33/45 |
27.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan yksinkertainen ihmettelevä kysymys, johon voi vastata ihan ilman kiihkoilua.

Vierailija
34/45 |
27.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulemmeko tulokseen, että tuo lause on turha? Jokaisesta olisi vammaisen vanhemmaksi, jos niin kävisi.

Vierailija
35/45 |
27.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävisin varmaan kaikki mahdolliset tutkimukset. Jos sieltä se Down löytyisi niin tekisin abortin. SILTI

jos meille syntyisi vammainen lapsi minusta OLISI kyllä hänen vanhemmaksi ja hän tulisi saamaan kaikki rakkauteni sekä tekisin kaikkeni hänen kuntoutuksen ja kehityksen eteen, että hän saisi ihmisarvoisen elämän ja hänellä olisi joskus mahdollisuus esim asua itsenäisesti vaikka tuettuna

Ei siis pelko ja mahdollinen seula sulje pois sitä että jo elossa olevien vammaisten elämä olisi huonoa tai arvotonta.

Vierailija
36/45 |
27.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan. Tuo on ihan eri asia. Et sano etukäteen mitään. Mutta jotkut sanovat sen hyvin varmasti. Ajan takaa nyt vain sitä, että miten vanhemmuus poistuu niiltä vammaisen vanhemmilta, jotka ovat sanoneet ettei heistä olisi vammaisen vanhemmiksi.

Vierailija
37/45 |
27.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitukseni v. 2001 oli erittäin törkeä ja itse aloitin ketjun eli minä olin se paska kusipää josta ei olisi ikinään kehitysvammaisen äidiksi. kaikki haukku minut tällä palstalla lyttyyn.

tänään v. 2008 olen sinut lapseni suhteen ja hän minulle erittäin rakas ja olen onnellinen etten pystynyt häntä abortoimaan.

hän on opettanut minulle elämää ja että me kaikki ihmiset ollaan arvokkaita.

juuri äsken pusuttelin pojan nukkumaan ja tämä herra täyttää ensi kuussa 7v. ja sunnittelen hänen synttäreitään ja hankin pojalle indiana jones legoja lahjaksi.

Vierailija
38/45 |
27.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kokenut raskaan asian kautta, että tuo lause ei pidä paikkaansa. Eihän se voikaan pitää paikkaansa. Voimia sinulle lapsesi kanssa. toivottaa ap.

Vierailija
39/45 |
27.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille ei enää tule lapsia, koska en ehdointahdoin halua vammaista lasta.

Se ensimmäinen 5kk kuopuksen kanssa oli niin rankkaa epätietoisuuden kanssa. Vasta nyt vuosien kuluttua uskallan kiintyä ja iloita. En usko, että kukaan haluaa vammaista lasta, mutta niitä vain tulee. Se surutyö ja tavallaan kuolema kun joutuu luopua lapsestaan ja unelmistaan ja se pelko lapsen puolesta. Mistä kaikesta lapsi joutuu luopua kun vertaa terveisiin ja

ennen kaikkea se kipu mikä lapsella on.

Ei vanhempien kuulu haudata lapsiaan

Vierailija
40/45 |
27.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni on pilkkaavaa kaikkia vammaisten vanhempia kohtaa sanoa, että minusta ei olisi vammaisen vanhemmaksi. Ja se on myös oman pään piiloon pistämistä. Koska sitä asiaa ei todellakaan voi estää eikä se ole oma valinta. Kuka tahansa meistä voi jonain päivänä olla vammaisen vanhempi halusimme tai emme.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme viisi